مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

اقدامات فوری برای CMO در میان کاهش بودجه مربوط به COVID-19

11 ژانویه 2021

رهبران بازاریابی باید با یک برنامه بهینه‌سازی هزینه استراتژیک ، بلافاصله برای مدیریت خطرات مربوط به ویروس کرونا اقدام کنند.

با ادامه شیوع ویروس کرونا و ایجاد عدم اطمینان بیشتر ، ضروری است که افسران ارشد بازاریابی (CMO) و رهبران بازاریابی برای مدیریت خطرات مرتبط با ویروس کرونا و اجرای یک طرح بهینه‌سازی هزینه ، اقدامات فوری انجام دهند. این طرح باید تأثیرات متغیر بحران COVID-19 را بر بودجه های بازاریابی در نظر بگیرد. در حقیقت ، 65٪ CMO ها و رهبران بازاریابی گزارش می‌دهند که در حال حاضر برای کاهش بودجه متوسط ​​تا قابل‌توجه به دلیل اختلال در ارتباط با ویروس کرونا ، آماده اند.

ایوان مک اینتایر ، تحلیلگر معاون رئیس جمهور ، گارتنر برای بازاریابان ، می‌گوید: “سازمان های بازاریابی آمادگی کافی برای تأثیر COVID-19 بر اقتصاد جهانی و احساسات مصرف‌کننده را ندارند و این بحران تنها فشار بودجه ای را که در سال 2019 شاهد آن بودیم ، تشدید می‌کند. “ما انتظار داریم COVID-19 نقطه عطفی را تعیین کند که در آن بودجه های بازاریابی شروع به کاهش چشمگیر می‌کنند. بسیار مهم است که رهبران بازاریابی برای کمک به کاهش خطرات اجتناب ناپذیر برای بودجه ها اکنون اقدام کنند. ”

قبل از شیوع ویروس کرونا ، نظرسنجی CMO Stend Gartner 2019-2020 نشان داد که 86٪ از CMO ها گزارش داده‌اند که شرایط اقتصادی و تجاری آینده تأثیرات مثبتی بر توانایی سازمان های آن‌ها برای دستیابی به اهداف عملکرد خواهد داشت و 61٪ احساس می‌کنند بودجه بازاریابی در سال 2020 افزایش می یابد .

درحالی‌که همه گیری COVID-19 پیش‌بینی نشده بود ، اما نگاهی اجمالی به محل کاهش بودجه های بازاریابی نشان می‌دهد. همان‌طور که قبلا در عناوین خبری دیده ایم ، CMOs در آمریکای شمالی و انگلیس گزارش می‌دهند که برای حفظ بازاریابی سازمان خود به‌دنبال کاهش تبلیغات تلویزیونی (32٪) ، تبلیغات آفلاین (32٪) و رویدادهای بازاریابی (28٪) هستند استراتژی در مسیر.

READ  نحوه نوشتن پروپوزال تولید محتوا و کانتنت به روش مهران فره راز

CMO ها و رهبران بازاریابی می‌توانند این اقدامات فوری را برای كاهش تأثیرات كوتاه مدت و آینده شیوع COVID-19 بر بودجه های بازاریابی انجام دهند.

یک تیم ببر جمع کنید

CMO ها و رهبران بازاریابی باید یک تیم ببر (یک تیم تخصصی و متمرکز) ایجاد کنند که مسئول تدوین ، معاشرت و تطبیق استراتژی بهینه‌سازی هزینه باشد. این تیم باید بتواند با تغییر شرایط و تحولات COVID-19 بر سازمانهای جهانی انعطاف پذیر باشد. آن‌ها باید تیم ببرها را برای تصمیم گیریهای کوتاه مدت و استراتژیک که سازمان را برای موفقیت درازمدت تعیین می‌کنند ، توانمند کنند.

برای انجام این کار ، تیم ببر باید داده‌های لازم را برای بررسی تأثیرات احتمالی در طیف گسترده ای از هزینه ها از جمله هزینه های انجام شده از طریق ارتباطات COVID-19 ، چالش‌های ناشی از کاهش درآمد و تغییر رفتارهای مصرف‌کننده داشته باشد.

سناریوهای سازگار و بررسی سریع بسازید

پاسخ به تأثیر COVID-19 روی بودجه های بازاریابی از طریق اقدام سریع و قاطع. CMO ها باید سناریوهای قابل تطبیق بودجه را بسازند و بررسی های سریع در مورد چگونگی تأثیر همه گیری در عملکرد بازاریابی آن‌ها را در کوتاه مدت انجام دهند. این کار باید در حالی انجام شود که هنوز اهداف بلند مدت بازاریابی و شرکتی را در سر داشته باشید.

ازآنجاکه هیچ کتاب آموزشی موجود با پاسخ های استراتژیک کنسرو شده برای یک رویداد جهانی از این نوع وجود ندارد ، بازاریابان باید آمادگی لازم را برای اصلاح هزینه های کوتاه مدت داشته باشند. مدیران CMO باید اهداف بهینه‌سازی هزینه را با انجام یک بررسی سریع با تیم ببرهای خود با استفاده از سناریوهای قابل تنظیم بودجه که تصمیمات و اقدامات را تحریک می‌کنند ، ارزیابی کنند.

READ  آموزش مارکتینگ به زبان ساده

اثرات COVID-19 تا پایان سال 2021 بر سازمانهای سراسر جهان تأثیر خواهد گذاشت. با انجام این اقدامات فوری ، CMO ها می‌توانند اطمینان حاصل کنند که سازمانهای آن‌ها در برابر عدم قطعیت بیشتر ، زیرک و سازگار هستند.

ارسال شده در تبلیغات, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.