مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

استراتژی بازاریابی خود را برای COVID-19 تطبیق دهید

11 ژانویه 2021

در شرایط بحرانی که به سرعت تغییر می‌کند ، CMO ها برای تنظیم و انطباق نحوه هدایت تیم های خود ، صحبت با مشتریان و مدیریت برندهای خود به یک برنامه فعال نیاز دارند.

ممکن است مشتریان هرگز از نحوه پاسخگویی امور مالی یا منابع انسانی یک شرکت به یک رویداد مهم پیش‌بینی نشده مطلع شوند ، اما بازاریابی در مرکز آن قرار دارد و حرکت آن در هر کمپین تبلیغاتی ، پیام و کانال منعکس می‌شود. شما لحن چگونگی درک مشتری از نام تجاری را در یک زمان دشوار تعیین می‌کنید.

انجام اقدامات صحیح و یافتن پیام مناسب می‌تواند چالش برانگیز باشد ، خصوصاً در شرایطی که به سرعت تغییر می‌کند. همه شرکت‌ها باید با صداقت و اعتماد کار کنند حتی وقتی تحت فشار یک وضعیت به سرعت در حال تحول قرار می‌گیرند. در عین حال ، کسانی که دارای کالایی یا خدماتی مناسب شرایط دشوار هستند ، باید کمی قدم بردارند ، مبادا مشتریان فکر کنند از فاجعه بهره‌برداری می‌کنند.

“مدتها قبل از ظهور ویروس کرونا ، اعتماد مصرف‌کننده به دولت و مارک های بزرگ از بین رفته بود.”

اوگی ری ، تحلیلگر جایگزین ، گارتنر ، می‌گوید: “از بزرگ‌ترین چالش‌های بازاریابی پیش‌بینی چگونگی تحول مشتری ، نیازها ، انتظارات و تصمیمات خرید است.” “مشتریان خود نمی دانند تا زمانی‌که COVID-19 عفونت ، ترس و محدودیت در محل کار ، محل زندگی و زندگی آن‌ها رخ دهد.”

پیش از برنامه‌ریزی و اقدام به انجام بازاریابان نباید منتظر توسعه مشکلات یا اشاره بازار به جهت مشخصی باشند. در عوض ، برای تعریف سناریوها ، نظارت بر مشتریان و برنامه‌ریزی برای تغییرات بازاریابی ، از یک برنامه عملی چهار مرحله ای پیروی کنید.

یک سازمان تجزیه و تحلیل بازاریابی در کلاس ایجاد کنید

برنامه‌ریزی سناریو برای بازاریابی

آینده را پیش‌بینی کنید و برنامه های عملیاتی مناسبی را برای جلوتر از اختلال در بازار ایجاد کنید.

درگیر برنامه‌ریزی سناریو شوید

بهترین ، بدترین و سناریوی نظری را که می‌تواند در زمان بحران از دیدگاه تجارت ، مشتریان و شرکای مهم آن بازی کند ، تعریف کنید. با همتایان در بخشهای دیگر مانند منابع انسانی و امور مالی کار کنید تا سناریوها را به‌طور کلی در کسب‌و‌کار توسعه دهید.

READ  مبانی اولیه دیجیتال مارکتینگ

بیشتر بیاموزید: مرکز منابع ویروس گارتنر گارتنر

بازاریابی نباید فقط به سناریوهای سطح بالای شرکت متکی باشد ، بلکه باید بیشتر برای بخش و نام تجاری آن‌ها پیش برود. بازاریاب ها باید برای شناسایی چالش‌های خاصی که مشتریان ، برند و سازمان بازاریابی می‌توانند در هر سناریو تجربه کنند ، آزمایش کنند و اقدامات لازم را انجام دهند. به‌عنوان مثال ، اگر بهترین حالت “تجارت به‌طور معمول” شامل خرید آگهی در طول بازی‌های المپیک توکیو یا یک نمایشگاه تجاری در صنعت باشد ، در یک بدترین حالت که آن رویداد لغو می‌شود ، باید روش‌های جایگزینی برای دستیابی به مشتری را شناسایی کنید.

برای تغییر در احساسات و رفتار مشتری گوش دهید

مدت‌ها قبل از ظهور ویروس کرونا ، اعتماد مصرف‌کننده به دولت و مارک های بزرگ از بین رفته بود. اکنون افراد با خانواده ، دوستان و مشاغل محلی نزدیکتر هستند. به نظر می‌رسد بحران کنونی برای تقویت بی اعتمادی مشتریان به مارک ها آماده است. مارک های تجاری می‌توانند با برخاستن مناسب برای ایجاد اعتماد مجدد از طریق اقدامات مشتری محوری ، در برابر این موج فشار وارد کنند. مثلا:

گوش کنید. اکنون بیش از هر زمان دیگری ، مهم است که بدانیم مشتریان چه احساسی دارند و چه کاری انجام می‌دهند. برنامه های صدای مشتری (VoC) را برای گوش دادن به مراجعه به COVID-19 یا شیفت های دیگر تنظیم کنید. از گوش دادن اجتماعی برای نظارت بر بحث مشتری در مورد نگرانی های بهداشتی یا نیازهای اطلاعاتی مربوط به نام تجاری خود استفاده کنید. از تیم های فروش و مدیریت حساب آنچه را که از خط مقدم می شنوند بپرسید. برای تغییر در نگرانی ها یا احساسات ، ایمیل های مراقبت از مشتری ، تماس های تلفنی و گفتگوی سرویس را کنترل کنید.

پاسخ خود را متعادل کنید. بازاریابان باید ضمن حمایت صادقانه درمورد آنچه شرکت در حال حاضر قادر به ارائه آن است ، از مشتریان پشتیبانی کرده و از روابط مشتری محافظت کنند. درمورد اقداماتی که ثبات کوتاه مدت (یا سود) شرکت را در هزینه اعتماد مشتری فراهم می‌کند ، مراقب باشید.

READ  بیزینس پلن

تأثیرات عملیاتی را پیش‌بینی کنید

در این بحران چالش‌های ارائه محصول و خدمات بسیار زیاد است. کارخانه های بسته و زنجیره های تأمین اختلال باعث کاهش عرضه در یک طرف تجارت می‌شوند ، درحالی‌که س questionsالات مشتری باعث افزایش تقاضای خدمات از طرف دیگر می‌شود. بازاریابان باید پیام های خود را برای انعکاس واقعیت های موجود در زمین و در عین حال پایدار نگه داشتن ارزش های برند ، تنظیم کنند. برخی از مراحل انجام این موارد عبارت‌اند از:

وعده های خود را مدیریت کنید. انتظارات واقع بینانه درباره سطح خدمات ، تاریخ عرضه محصول ، در دسترس بودن محصول و غیره تعیین کنید. کمپین‌های تبلیغاتی را برای محصولاتی در نظر بگیرید که مطمئن نیستید می‌توانید تولید و تحویل کنید. سیاست‌های فعلی را ارزیابی کنید و تغییرات منطقی را در نظر بگیرید – به‌عنوان مثال ، اجازه لغو یا تمدید شرایط پرداخت.

ایجاد ظرفیت برای رسیدگی به حجم خدمات مشتری. پیام های فعال برای ساختن از طریق ایمیل ، رسانه های اجتماعی و وب برای پاسخگویی به سالات رایج ایجاد کنید. همچنین اسکریپت های واکنشی تهیه کنید تا به تکرارهای خدمات مشتری کمک کند تا تعاملات حساس یک به یک را انجام دهند. برای کمک به مدیریت تقاضا از کانالهای خدمات مشتری ، اعضای تیم واجد شرایط را در کارهایی با حجم کم تربیت کنید.

تحویل دیجیتال را شیب کنید. برنامه‌ها و سایر ابزارها و خدمات تلفن همراه را تبلیغ کنید. ظرفیت معاملات آنلاین و تعاملات دیجیتالی را افزایش دهید. روش هایی را برای تحویل آنلاین محصول یا جنبه های آن ، مانند پزشکی از راه دور برای ویزیت های معمول پزشک یا یادگیری آنلاین برای میلیون‌ها دانش آموز که از مدرسه خارج می‌شوند ، ابداع کنید. بااین‌حال ، حتی وقتی گزینه‌های دیجیتالی را فعال می‌کنید ، درک کنید که بعضی از افراد همیشه به‌خصوص اکنون باید صدای همدلانه انسان را بشنوند و آماده ارائه آن باشند.

بودجه بازاریابی را بهینه کنید. کلیه کارکردهای سازمانی برای اولویت بندی هزینه ها فراخوانی می‌شوند. سعی کنید از برشهای سرتاسری خودداری کنید. در عوض به‌دنبال راه‌هایی برای بالا بردن کارایی (به‌عنوان مثال ، با جستجوی همپوشانی در قراردادهای آژانس یا فناوری بازاریابی) و کاهش یا به تعویق انداختن تعهداتی باشید که ارزش خاصی ندارند – و حتی ممکن است ناشنوا باشد – در شرایط فعلی .

READ  چگونه دیجیتال مارکتینگ را آنلاین یاد بگیرم؟

برنامه بازاریابی را متناسب کنید

سه تا شش ماه آینده بسیاری از تغییرات اجتماعی را در برنامه بازاریابی ایجاد می‌کند. برای پیش‌بینی تغییرات احتمالی و احتمالی و انجام اقدامات جایگزین ، از بهترین حالات ، بدترین و متوسط ​​استفاده کنید. برخی از مناطق تمرکز عبارت‌اند از:

برنامه های مبتنی بر رویداد. محدودیت در اجتماعات بزرگ باعث کاهش مشاغل خدماتی در این رویدادها و بازاریابانی می‌شود که کمپین‌های خود را در اطراف آن‌ها موضوع می‌کنند. اکنون ایده‌های جایگزین بازاریابی را برای رویدادهای فیزیکی برنامه‌ریزی شده برای بهار و تابستان توسعه دهید. رویدادهای ورزشی ممکن است به تحویل جریانی منتقل شوند. نمایشگاه کنفرانس ممکن است به‌صورت آنلاین حرکت کند و غیره. برای تهیه برنامه منتظر لغو یک رویداد نباشید. به‌جای آن ، از تجربه HIMSS20 ، یک کنفرانس IT سلامت که معمولاً در اوایل ماه مارس برگزار می‌شود ، بیاموزید: یک روز بعد ، 1upHealth رویداد مجازی خود را برای هفته بعد اعلام کرد.

ارائه محتوای جذاب. طی ماه های آینده افراد بیشتری اوقات خود را در خانه سپری خواهند کرد. مارک های تجاری می‌توانند محتوایی دل نشین و نشاط آور یا آموزنده و دلگرم کننده به افرادی که به‌دنبال پشتیبانی هستند ارائه دهند. این همچنین ممکن است زمان خوبی برای راه اندازی مجدد یا بیرون آوردن آزمایش های فرار از قبیل محتوای VR باشد.

زودرس رسانه را ایمن کنید. همه در یک قایق هستند و همه به‌دنبال تأمین نقاط مهم برای جایگزینی فرصت های از دست رفته هستند. به‌ویژه در ایالات متحده ، مارک ها برای جایگزینی رسانه های اصلی باید با مبارزات سیاسی ریاست جمهوری ایالات متحده رقابت کنند. قبل از ازدحام جمعیت با برنامه ریزان و ناشران رسانه همکاری کنید.

ارسال شده در تبلیغات, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.