مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

مزایا و خطرات شبکه های اجتماعی

12 ژانویه 2021

در این مقاله پیگیری ، نگاهی می اندازیم به مزایا و خطرات امروز رسانه های اجتماعی ، هم برای کاربران شخصی و هم برای کاربران تجاری.

قسمت 1: مزایای رسانه های اجتماعی

مزایای رسانه های اجتماعی احتمالاً باید متفاوت از دیدگاه شخصی و تجاری در نظر گرفته شوند.

 

3 مزایای شخصی رسانه های اجتماعی:

چندین مزیت استفاده از رسانه های اجتماعی شخصی در دنیای امروز وجود دارد ، از جمله:

صرفه‌جویی در هزینه های ارتباطات شخصی از راه دور – استفاده از شبکه‌های رسانه های اجتماعی و خدمات پیام رسانی فوری بسیار ارزان‌تر از تلفن است ، پیام ها معمولاً رایگان هستند ، بنابراین با اقوام و دوستان دور و حتی چند مایل پایین در تماس باشید جاده ، هرگز مقرون‌به‌صرفه تر نبوده است

فرصتهایی برای ملاقات با دیگران با منافع مشترک در سراسر جهان و بحث در مورد این منافع همراه‌با آن‌ها

فرصتهای برقراری دوستی شخصی و روابط بالقوه با افراد سازگار در سراسر جهان

12 مزیت تجاری رسانه های اجتماعی:

برقراری تداوم ارتباطات با پایگاه مشتری موجود و سایر پیروان علاقه‌مند به شما یادآوری می‌کند که شما موجود و آنچه ارائه می دهید و همچنین علاقه آن‌ها به محصولات یا خدمات شما حفظ می‌شود.

بسیاری از افراد استفاده از شبکه‌های اجتماعی را با تفریح ​​در یک فضای غیررسمی آنلاین مرتبط می‌دانند. اگر می‌توانید صدای غیررسمی و دوستانه تری در شبکه‌های اجتماعی پرورش دهید ، ممکن است بتوانید به‌طور م toثر با افرادی از جمله مشتریان بالقوه یا موجود تماس بگیرید ، که تنظیمات غیررسمی تری برای تماس با شما را ترجیح می‌دهند. صفحات تجاری در فیس بوک اغلب با پرسش از افرادی که ممکن است با پر کردن فرم تماس رسمی با ظاهر رسمی ، ارسال ایمیل یا گرفتن تلفن برای تماس با شما ، نسبت به آن‌ها اطمینان کمتری داشته باشند یا حتی کمی دلسرد شوند ، پیام می‌گیرند.

اشتراک اجتماعی محتوای جدید در وب سایت شما ، مانند مقالات جدید و صفحات جدید یا دوباره طراحی شده ، سریع‌ترین راه برای جلب توجه آن است. این یک روش ساده ، رایگان ، سریع و م ofثر برای تبلیغ هر محتوای جدید در وب سایت شما برای افرادی است که از قبل به کاری که شما انجام می دهید علاقه‌مند هستند.

همچنین می‌توانید از پست های شبکه‌های اجتماعی برای اعلام رویدادهای آینده که می‌خواهید مردم به موقع در آن شرکت کنند ، استفاده کنید. این احتمال را افزایش می‌دهد که آن‌ها و دیگران که پست های شما را می‌گیرند از آن‌ها آگاه باشند و انگیزه حضور در آن‌ها را داشته باشند ، در مقایسه با این احتمال که شما فقط به رویدادها در وبلاگ یا صفحه اخبار داخل وب سایت خود اشاره کرده‌اید.

پیروان کانال های شبکه‌های اجتماعی شما که آنچه را که شما پست کرده‌اید یا دقیقاً مانند شما می پسندند و می‌خواهند از شما پشتیبانی کنند ، ممکن است انگیزه داشته باشند که محتوایی را که به آن پیوسته اید در رسانه های اجتماعی خود کاملا از روی خفاش خود به اشتراک بگذارند ، بنابراین به شما فوری و سریع می‌دهند. قرار گرفتن در معرض شخص ثالث رایگان. اگرچه در بیشتر موارد پیوندها را به‌صورت اشتراک شبکه‌های اجتماعی در همان بستر مشاهده خواهید کرد ، اما ممکن است گاهی اوقات افراد وب سایت یا وبلاگ خود را داشته باشند که انگیزه آن‌ها برای پیوند دادن به چیزی است که شما در کانال های رسانه های اجتماعی خود به اشتراک گذاشته اید ، و در نتیجه شما بک لینک خوبی کسب کرده‌اید.

استفاده از هشتگ در پست های عمومی در توییتر و فیس بوک می‌تواند به شما در جذب خوانندگان اضافی و در نتیجه افزایش مشخصات عمومی خود کمک کند. بعضی از این خوانندگان ممکن است مشتری شوند یا شما را مستقیماً به دیگران که متعاقباً مشتری می‌شوند ، معرفی کنند ، درحالی‌که دیگران ممکن است به محتوایی که دوست دارند پیوند دهند ، مشخصات بک لینک شما (عامل رتبه بندی برای سئو) را بهبود بخشیده و نمایه عمومی شما را بیشتر تقویت کنند.

READ  آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

استفاده از اشاره های هدفمند به سایر حساب های رسانه های اجتماعی متعلق به اینفلوئنسرها و شرکت‌ها می‌تواند افراد منتخب را احساس قدردانی کند و احتمال دارد در آینده از شما نام ببرند ، به شما توصیه کنند یا از شما خرید کنند.

رسانه های اجتماعی می‌توانند برای نسل سرب کار کنند. افرادی که شما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال می‌کنند و به مرور اعتماد شما را جلب می‌کنند به‌طور بالقوه می‌توانند مشتری شوند یا شما را به دیگران که ممکن است مشتری شوند ارجاع دهند. حتی می‌توانید با پیام رسانی مستقیم به‌دنبال کنندگان خود ، به‌صورت فعالانه ارتباطات شغلی شخصی خود را برقرار کرده و از آن‌ها بخواهید که آن‌ها را به لیست های پستی خود اضافه کنید.

ایجاد پیروان شبکه‌های اجتماعی بسیار شبیه ایجاد یک گروه شبکه است ، فقط با مسئولیت شما. هرچه شبکه رسانه های اجتماعی شما بزرگتر شود ، در دنیای رسانه های اجتماعی نمایان تر و برجسته تر می شوید. داشتن تعداد بیشتری از دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی به این معنی است که به‌طور متوسط ​​بیشتر از تعداد کمتری در زیر پست ها لایک و نظر دریافت می‌کنید و می‌تواند به شما اهمیت گرانش و اهمیت را در صنعت خود بدهد. در تجارت ، ظاهر مهم است و شبکه‌های اجتماعی طولانی مدت می‌توانند ارزشمندترین سرمایه تجاری را ایجاد و حفظ کنند: اعتماد.

میزان پاسخی که به انواع مختلف پست ها در شبکه‌های اجتماعی می گیرید می‌تواند به شما یاد دهد که پیروان شما در واقع چه محتوایی را جالب می‌دانند. این دانش به دست آمده را می‌توان به برنامه‌ریزی محتوای آینده وب سایت و همچنین استراتژی های توسعه محصول و بازاریابی بازگرداند.

ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌تواند شما را آموزش دهد

ارسال پیام در شبکه‌های اجتماعی همچنین می‌تواند شما را در اصلاح و تقویت صدای برند خود آموزش دهد. این فقط آنچه شما می گویید بلکه نحوه بیان آن است که اهمیت دارد و این نیز در انواع پاسخ هایی که به پیام های خود می گیرید منعکس می‌شود. به‌طور خلاصه ، رسانه های اجتماعی می‌توانند یک زمینه آموزش مؤثر برای توسعه نام تجاری باشند ، زیرا ارسال روی آن‌ها شما را مجبور می‌کند به‌گونه‌ای بنویسید که نشان‌دهنده نام تجاری شما از یک نظر مثبت و به طرز متناسب با بازار هدف شما باشد. سپس می‌توانید صدای نام تجاری تازه تصفیه شده خود را به محتوای وب سایت خود بازگردانید.

به‌طور مرتب به اشتراک‌گذاری محتوای وب سایت جدید خود در رسانه های اجتماعی و همچنین به اشتراک گذاشتن دیگران در برخی مواقع ، می‌تواند به موتورهای جست‌وجو نشان دهد که محتوای جدید شما جالب و قابل اعتماد است. اگر به‌طور مداوم آن را ادامه دهید ، این امر به شما کمک می‌کند تا محتوای شما در رتبه بندی آن موتورهای جست‌وجو برای عبارات جستجوی مرتبط به اشتراک گذاشته شود.

قسمت 2: 13 خطرات رسانه های اجتماعی

ما نمی خواهیم شما را هشدار دهیم ، اما پیش آگهی استفاده از شبکه‌های اجتماعی بدون شک گلگون نیست. همه اینها بستگی به نحوه استفاده و ساخت شما دارد. 13 برای بعضی ها عدد بدشانسی است ، بنابراین ما سیزده مورد را انتخاب کردیم که اگر مواظب نباشید ممکن است اشتباه شود. Forewarned ساعد است!

 

سو peopleتفاهم ها می‌توانند وقتی افراد خود را با متن بیان می كنند ، به‌راحتی ایجاد شوند و احتمال اینكه هنگام مخاطب بودن در یك گروه یا عموم مردم اتفاق بیفتد ، بیشتر از زمانی است كه نویسندگی شخصاً برای شخصی شناخته شده تنظیم شده باشد.

تحقیر عمومی پیامد احتمالی ارسال نظر یا شوخی است که با حساسیت برخی از گروه های اجتماعی متفاوت است ، یک افشاگری شخصی که شما را در معرض واکنش های قضاوتی و محکومیت قرار می‌دهد ، یا یک واقعیت ادعایی ضعیف بررسی شده از یک سوم بالقوه مغرضانه یا غیر قابل اعتماد – منبع حزب.

آسیب به شغل و اعتبار شخصی می‌تواند از طریق هرگونه دروغ گفتن در شبکه‌های اجتماعی ، به‌ویژه اگر پست عمومی باشد ، ایجاد شود. موارد زیادی وجود داشته است که کارفرمایان پس از دستیابی به اظهار نظرهای غیررسمی که توسط این کارمندان در رسانه های اجتماعی انجام شده و ارزیابی آن‌ها به‌عنوان نامناسب یا بحث برانگیز ، کارمندان را اخراج می‌کنند (یا آن‌ها را رد نمی کنند. و تقریبا همین اصل در مورد صاحبان مشاغل نیز اعمال می‌شود ، اگر سایر مشاغل با توجه به نام خود نظرات بحث برانگیز یا سایر مطالب را ارسال کرده باشند ، ممکن است مایل به ارتباط با آن‌ها نباشند. حتی اگر برخی از پست ها را برای مخاطبان ثبت شده خود خصوصی نگه دارید ، در گرفتن عکس از صفحه یا کپی / چسباندن کلمات و ارسال مجدد آن‌ها به‌صورت عمومی در جای دیگر یا انتقال شایعات درباره نظرات یا نظرات خود به سایر همکاران ، از جمله هیچ مانعی فنی وجود ندارد. همکاران بازرگانی

READ  Social Media Marketing: ClickMinded

ملاقات با افرادی که ممکن است آنگونه که خودشان می گویند نیستند و می‌تواند خطرناک باشد – یک خطر جدی جدی برای کودکان و نوجوانان در اینترنت در معرض خطر نظافت توسط کودک و نوجوان که خود را در سن افراد خود قرار می‌دهند ، اما همچنین یک خطر تئوریک برای بزرگسالانی که قصد ورود دارند روابط شخصی نزدیک با بزرگسالانی که فقط از طریق اینترنت می شناسند ، رسانه ای است که به افراد فریب می‌دهد فرصت های زیادی برای تصور هویت غلط ، پنهان کردن سابقه خشونت و جنایت ، و پوشاندن این واقعیت که آن‌ها ازدواج کرده‌اند یا به‌طور جدی دیگر ضمیمه شده

تحت تأثیر قرار گرفتن توسط افراد بدخیم یا وسواس خطرناک ، خطر بالقوه ای برای افراد مشهور و افراد مشهور یا ذهنی جذاب دیگر برای ارسال به‌روزرسانی های منظم در شبکه‌های اجتماعی است که محل فعلی و آینده آن‌ها را نشان می‌دهد ، و فرصت هایی برای رهگیری آن‌ها فراهم می‌کند. پیگیری با رویارویی ، صدور تهدید یا ارتکاب واقعی اقدامات خسارتی برای هر کسی که نمایانگر یک سازمان یا دیدگاه بحث برانگیز در اینترنت باشد ، از جمله سیاستمداران و مدیران عامل شرکت‌های بزرگ خطراتی است.

بازاریابی که نتیجه معکوس می‌دهد: پیام هایی که از طریق رسانه های اجتماعی به‌طور ناگهانی ارسال می‌شوند ممکن است لحن مناسبی برای جذب مشتری هدف شما در بازار نداشته باشند ، بنابراین توصیه می‌شود در هر رویداد با دقت هرگونه تأثیر منفی پیام رسانی خود را در نظر بگیرید.

استفاده وسواسي ناسالم از رسانه هاي اجتماعي خطر احتمالي براي افرادي است كه از طريق بدست آوردن ليك و تعداد دوستان و پيروان آنلاين نياز روان شناسي براي تاييد خود دارند. در بعضی موارد ، این ممکن است در یک رفتار عکاسی از خود پرتره اجباری برای اهداف ارسال در شبکه‌های اجتماعی نیز آشکار شود ، روشی که توسط سایت‌های رسانه های اجتماعی مانند اینستاگرام و تا حدودی فیس بوک تشویق می‌شود. در موارد شدید ، این می‌تواند جایگزینی ناسالم برای هدایت روابط معنادار شخصی در زندگی روزمره و حواس پرتی باشد.

اتلاف وقت بدون شک خطر کلیه فعالیتهای اوقات فراغت ، آنلاین و آفلاین ، از جمله بازی‌های آنلاین و سایر بازی‌های رایانه‌ای است. اما لازم به یادآوری است که هم ایجاد و هم مصرف پست های شبکه‌های اجتماعی می‌تواند ساعات زیادی در روز را در کسانی که ارتباطات زیادی ایجاد کرده‌اند بخورد. و این می‌تواند از فعالیتهای مفیدتر مانند کار ، ورزش بدنی برای سالم ماندن و گذراندن اوقات با کیفیت در کنار دوستان و اقوام نزدیک گرفته شود.

 

به دلیل عدم کنترل دقیق کیفیت محتوای منتشر شده توسط وب سایت‌های رسانه ای مستقل و وبلاگ نویسان خصوصی ، یافتن محتوای غیر قابل اعتماد و گمراه کننده به‌راحتی در اینترنت یافت می‌شود. محتوای احساسی اما کاذب یا فریبنده می‌تواند طرفداران و اشتراک کنندگان شبکه‌های اجتماعی بسیاری را به خود جلب کند و از این طریق از طریق ارسال مخاطبان معتبر به اخبار خبری خود راه پیدا کنید ، حتی اگر در جستجوی چنین مطالبی از تلاش خود خارج نشده باشید. حفظ ذهنیت تردیدآمیز نسبت به هرگونه ادعای واقعی در وب سایت‌هایی که مطابق با استانداردهای بررسی واقعیت نشریات علمی یا مطبوعات خبری مرسوم “با کیفیت” نیستند ، از نظر عقلی بسیار مهم است. بیشتر کانالهای اصطلاحاً “رسانه جایگزین” به‌طور پنهانی یا آشکار یک برنامه سیاسی خاص یا چشم انداز واقعی را تحت فشار قرار می‌دهند ، و بدون شک برخی حتی باید با هشدارهای بهداشتی همراه باشند ، زیرا با گذشت زمان و با بازخورد سایر منابع همفکر تقویت می‌شوند ، دروغ ها و فریب هایی که آن‌ها بیرون می کشند می‌تواند تأثیر جدی بر احساس واقعیت خواننده بگذارد.

READ  آموزش سوشال مدیا، سوشیال مدیا یا شبکه های اجتماعی به زبان ساده

دستیابی به تبلیغ افراط گرایی از طریق محتوای تبلیغاتی هدفمند در اینترنت آسان است. سازمان های تروریستی ، فرقه های مذهبی و گروه های ملی گرای راست گرای افراطی به لطف فرصت های زیادی که اینترنت فراهم می‌کند ، می‌توانند در معرض اهداف و دیدگاه های خود قرار بگیرند. بعضی اوقات آن‌ها زیر لباس روزنامه نگاری به ظاهر مشروع ، مبدل عمل می‌کنند. برای جوانان ناراضی آسیب پذیر و تأثیرپذیر به‌راحتی خطرناک است که وقتی در معرض تبلیغات اینترنتی خود قرار می‌گیرند ، به خدمت اهداف خود در بیایند. موارد بسیاری از دستگیرشدگان در انجام اقدامات تروریستی توسط پلیس پس از این واقعه مشاهده شده است که سابقه مرور و اظهارنظر در مورد فیلم‌های افراطی را داشته‌اند.

اطلاعات شخصی توسط مجرمان به سرقت می‌رود ، استفاده از شبکه‌های اجتماعی با شناسایی سرقت هدف ارزشمند یک خطر نظری است. مجرمان متقاضی هک حساب بانکی یا سایر جزئیات ورود به سیستم آنلاین می‌توانند به‌دنبال سرنخی برای پاسخ به س toالات محرمانه شما برای بازنشانی رمزهای عبور در محتوایی که در شبکه‌های اجتماعی و وبلاگ خود ارسال می‌کنید ، باشند. خطرات ایمیل های فیشینگ و مکالمه تلفنی تقلبی احتمالاً بیشتر است ، اما به شما توصیه می‌شود قبل از اعلام تاریخ تولد ، آدرس ، شماره تلفن ، نام حیوان خانگی مورد علاقه خود یا هرگونه اطلاعات دیگری که می‌توانید انجام دهید ، دوبار فکر کنید. برای یک سارق احتمالی در شبکه‌های اجتماعی مفید است.

سرقت ریسکی است که هرگاه فاش کنید در تعطیلات ، در یک کنفرانس یا جاهای دیگر ، در شبکه‌های اجتماعی از خانه دور هستید ، خطر می‌کنید. پس از بازگشت به خانه ، اعلام اینگونه تعاملات به‌دنبال کنندگان شبکه‌های اجتماعی خود ایمن تر است. مطمئناً ، اگر شما در یک مکان مشخص از قبل درگیر یک سخنرانی عمومی هستید یا دوره ای را پیش می برید ، ممکن است برای شما غیرممکن باشد که خود را در برابر افزایش خطر سرقت در آن زمان بپوشانید ، مگر اینکه با پیش‌بینی بستگان یا دوستان معتمد در نبود خود به خانه خود توجه کنید.

تمرکز قدرت و نفوذ در بین تعداد نسبتا کمی از شرکت‌ها و نویسندگان نتیجه بالقوه کمپین‌های رسانه های اجتماعی است. گرچه این سناریو هیچ تفاوتی با فضای تبلیغات مرسوم ندارد ، از این رو که هرکسی که پول برای تبلیغات هزینه کند می‌تواند پیامی را به گوش توده مردم برساند ، خطر تصور تحریف شده از واقعیت (از جمله واقعیت تجاری) ناشی از فیلتر کردن محتوا وجود دارد از طریق لنزهای مشتاق ترین و پیگیرترین سازندگان محتوا ، که همه آن‌ها قابل اعتماد نیستند.

نتیجه

رسانه های اجتماعی در کل به‌طور کلی ابزاری مفید برای ارتباطات و بازاریابی در قرن بیست و یکم هستند ، اما استفاده از وجدانانه آن‌ها برای جلوگیری از مشکلات احتمالی هزینه دارد.

 

اگر رسانه های اجتماعی چیزی بوده است که شما در حال آزمایش آن بوده اید اما احساس می‌کنید که می‌تواند برای تجارت شما بیشتر تعریف شود ، GWS می‌تواند به شما کمک کند. ما سال‌ها تجربه ، کار با طیف وسیعی از مشتریها را داریم و می‌دانیم که شکستن آن پیام رسانها چقدر مهم است. خدمات استراتژی رسانه های اجتماعی ما را کاوش کنید یا با ما تماس بگیرید تا بحث کنیم.

ارسال شده در سوشال مدیابرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.