مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

آموزش سوشال مدیا، سوشیال مدیا یا شبکه های اجتماعی به زبان ساده

14 آوریل 2021

شبکه های اجتماعی فناوری‌های تعاملی هستند که امکان ایجاد یا اشتراک / تبادل اطلاعات ، ایده‌ها ، علایق شغلی و سایر اشکال بیان را از طریق اجتماعات و شبکه‌های مجازی فراهم می‌کنند.

درحالی‌که چالشهایی در مورد تعریف شبکه‌های اجتماعی به دلیل تنوع گسترده خدمات مستقل و داخلی شبکه‌های اجتماعی موجود وجود دارد ، برخی از ویژگیهای مشترک وجود دارد:

  1. رسانه های اجتماعی یک برنامه تعاملی مبتنی بر اینترنت با وب 2.0 هستند.
  2. محتوای تولید شده توسط کاربر – مانند پست های متنی یا نظرات ، عکس‌ها یا فیلم‌های دیجیتالی و داده‌های تولید شده از طریق همه تعاملات آنلاین – حیوانات رسانه های اجتماعی است.
  3. کاربران پروفایل های مخصوص سرویس برای وب سایت یا برنامه ایجاد می‌کنند که توسط سازمان رسانه های اجتماعی طراحی و نگه‌داری می‌شوند.
  4. رسانه های اجتماعی با اتصال نمایه کاربر با مشخصات افراد یا گروه های دیگر ، به توسعه شبکه‌های اجتماعی آنلاین کمک می‌کنند.

کاربران معمولاً از طریق برنامه های مبتنی بر وب در رایانه های شخصی و رایانه های شخصی به خدمات رسانه های اجتماعی دسترسی پیدا می‌کنند یا سرویس‌هایی را که قابلیت های رسانه های اجتماعی را به دستگاه‌های تلفن همراه خود ارائه می‌دهند (مانند تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی) بارگیری می‌کنند. وقتی کاربران با این سرویس‌های الکترونیکی درگیر می‌شوند ، بسترهای بسیار تعاملی ایجاد می‌کنند که از طریق آن افراد ، جوامع و سازمان ها می‌توانند محتوای تولید شده توسط کاربر یا محتوای خود سرپرستی ارسال شده به‌صورت آنلاین ، ایجاد ، بحث ، مشارکت و اصلاح را ایجاد کنند. علاوه بر این ، از رسانه های اجتماعی برای مستندسازی خاطرات استفاده می‌شود. درباره چیزها بیاموزید و کشف کنید. تبلیغ خود؛ و ایجاد دوستی همراه‌با رشد ایده‌ها از ایجاد وبلاگ ها ، پادکست ها ، فیلم‌ها و سایت‌های بازی. این رابطه متغیر بین انسان و فناوری ، کانون توجه حوزه نوظهور مطالعات فنی است.

برخی از معروف ترین وب سایت‌های رسانه های اجتماعی با بیش از 100 میلیون کاربر ثبت شده ، شامل فیس بوک (و پیام‌رسان فیس بوک مربوط به آن) ، TikTok ، WeChat ، اینستاگرام ، QZone ، Weibo ، توییتر ، Tumblr ، بایدو تیبا و لینکدین هستند. بسته به تفسیر ، محبوبیت دیگر پلتفرم‌هایی که گاهی اوقات به آن‌ها خدمات رسانه های اجتماعی نیز می گویند شامل YouTube ، QQ ، Quora ، Telegram ، WhatsApp ، LINE ، Snapchat ، Pinterest ، Viber ، Reddit ، Discord ، VK ، Microsoft Microsoft و غیره است. ویکی ها نمونه هایی از ایجاد محتوای مشترک هستند.

رسانه های اجتماعی از بسیاری جهات با رسانه های سنتی (به‌عنوان مثال ، مجلات چاپی و روزنامه ها و پخش تلویزیونی و رادیویی) متفاوت هستند ، از جمله کیفیت ، دسترسی ، فرکانس ، قابلیت استفاده ، بی واسطه بودن و ماندگاری. علاوه بر این ، رسانه های اجتماعی در یک سیستم انتقال گفت‌وگو (به‌عنوان مثال ، منابع زیادی برای بسیاری از گیرنده ها) کار می‌کنند ، درحالی‌که رسانه های سنتی تحت یک مدل انتقال مونولوگ کار می‌کنند (یعنی یک منبع برای بسیاری از گیرنده ها). به‌عنوان مثال ، یک روزنامه به بسیاری از مشترکان تحویل داده می‌شود و یک ایستگاه رادیویی همین برنامه‌ها را برای کل شهر پخش می‌کند.

از زمان گسترش چشمگیر اینترنت ، می‌توان از رسانه های دیجیتال یا شعارهای دیجیتالی برای نشان دادن یا شناسایی یک فرهنگ استفاده کرد. مطالعه چگونگی لفاظی هایی که در محیط دیجیتال وجود دارد برای بسیاری از محققان به یک فرایند بسیار مهم تبدیل شده است.

ناظران طیف گسترده ای از تأثیرات مثبت و منفی استفاده از شبکه‌های اجتماعی را متذکر شده‌اند. رسانه های اجتماعی می‌توانند به بهبود احساس ارتباط افراد با جوامع واقعی یا آنلاین کمک کنند و می‌توانند ابزاری مؤثر (یا بازاریابی) برای شرکت‌ها ، کارآفرینان ، سازمان های غیرانتفاعی ، گروه های طرفداری ، احزاب سیاسی و دولت ها باشند. ناظران همچنین مشاهده کرده‌اند که افزایش جنبش های اجتماعی با استفاده از رسانه های اجتماعی به‌عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط و سازماندهی در زمان ناآرامی های سیاسی وجود دارد.

شبکه‌های اجتماعی طی بیست سال گذشته مسیری طولانی را طی کرده‌اند. از آغاز فروتنانه ، اکنون چیزی است که در اکثر زندگی ما نقش بسزایی دارد. با توجه به میزان شیوع آن ، ما تصمیم گرفته ایم برخی از سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی و پاسخ های آن‌ها را بررسی کنیم.

سیستم عامل های شبکه های اجتماعی توسط شرکت‌های عظیمی اداره می‌شوند که روندها و سیاست‌های جهانی را تحت تأثیر قرار می‌دهند. با این قدرت ، سوالاتی در مورد رفاه ، حریم خصوصی و چگونگی بازاریابی در بازار ایجاد می‌شود. ما به این موضوعات و همچنین آینده رسانه های اجتماعی می‌پردازیم.

سوالات متداول عمومی شبکه‌های اجتماعی

بیایید لیست سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی خود را با برخی از سوالات عمومی که مردم معمولاً می پرسند ، شروع کنیم. اگر در دنیای رسانه های اجتماعی تازه وارد هستید ، اینها به شما کمک می‌کند دقیقاً بفهمید این چیست ، چگونه افراد و شرکت‌ها از آن استفاده می‌کنند و چگونه می‌توانید درگیر شوید:

رسانه های اجتماعی چیست؟

رسانه های اجتماعی اصطلاحی کاملاً گسترده است و شامل چند موضوع مختلف است. بااین‌حال ، یک توضیح ساده این است که سیستم عامل های رسانه های اجتماعی ابزاری مبتنی بر وب هستند که به کاربران امکان اتصال ، تعامل و ایجاد ، اشتراک و مصرف محتوا را می‌دهد. از طریق برنامه های موجود در تلفن های هوشمند ، لپ‌تاپ‌ها ، تبلت ها و رایانه های شخصی ، رسانه های اجتماعی ما را قادر می‌سازد تا روابط آنلاین و تبادل رسانه را برقرار کنیم.

چه مدت شبکه‌های اجتماعی وجود داشته‌اند؟

نظریه های مختلفی در این باره وجود دارد. از نظر روزهای قبل از اینترنت ، بحثی وجود دارد که رسانه های اجتماعی حدود 40 سال است وجود دارد. اما اگر ما آن را صرفاً به‌عنوان رسانه ای که به‌صورت آنلاین وجود دارد ، در نظر بگیریم ، پس این تعداد بیشتر شبیه 24 سال است. از این گذشته ، اینترنت خود فقط 30 سال قدمت دارد.

اولین بستر رسانه های اجتماعی چه بود؟

باز هم پاسخ این آسان نیست. برخی معتقدند که Usenet ، پیش درآمد تالارهای اینترنتی ، در سال 1979 رسانه های اجتماعی را آغاز کرده است. دیگران معتقدند که اولین سایت واقعی رسانه های اجتماعی که امروزه از آن مطلع می‌شویم ، شش درجه است. این وب سایت 1997 به کاربران امکان ایجاد یک پروفایل ، دوست یابی و اشتراک پیام ها را می‌دهد. برای سیستم عامل های فعلی ، LinkedIn و Facebook ، دو قدیمی‌ترین سایت هنوز وجود دارند ، به ترتیب در سال ۲۰۰۲ و ۲۰۰۴ راه اندازی شدند.

چند نفر از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

این یکی از محبوب‌ترین سوالات متداول در شبکه‌های اجتماعی است و دلیل خوبی هم دارد. طبق ارقام Statista ، تقریباً 50٪ از مردم جهان از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند. داده‌های سال 2020 نشان می‌دهد که 3.81 میلیارد نفر از نوعی شبکه اجتماعی استفاده می‌کنند. هنگامی که شما در نظر بگیرید که بیش از 4.5 میلیارد کاربر اینترنت وجود دارد ، این نسبت بسیار بزرگی است.

10 برنامه برتر رسانه های اجتماعی کدام‌اند؟

همان‌طور که در پست خود در 10 برنامه برتر رسانه های اجتماعی کاوش کردیم ، برای پاسخ به این سؤال سخت است. معیارهای زیادی وجود دارد که ما می توانیم از آن‌ها استفاده کنیم ، به‌ویژه با توجه به روش‌های رویکرد کشورهای مختلف به رسانه های اجتماعی. بااین‌حال ، بر اساس تعداد کاربران در سراسر جهان ، فیس بوک ، یوتیوب و واتساپ سه سایت برتر را تشکیل می‌دهند.

رسانه های اجتماعی برای چه استفاده می‌شوند؟

رسانه های اجتماعی فراتر از برقراری ارتباط با دوستان هستند. اکنون این یک صنعت به خودی خود است که برای انواع مختلفی از آن استفاده می‌شود. سیستم عامل های اجتماعی بخشی اساسی در بازاریابی دیجیتال هستند ، زیرا می‌توانند برای برقراری ارتباط با اخبار و پیام های تجاری مورد استفاده قرار گیرند. مردم همچنین از آن‌ها برای شبکه‌های تجاری استفاده می‌کنند. حتی زمینه هایی مانند مراقبت های بهداشتی می‌توانند از رسانه های اجتماعی استفاده کنند.

READ  Social Media Marketing with Facebook and Twitter: linkedin certificate

کدام شرکت‌ها دارای سیستم عامل های رسانه های اجتماعی هستند؟

اگرچه بسیاری از سیستم عامل های مختلف در دسترس هستند ، بسیاری از محبوب‌ترین ها متعلق به همان شرکت‌ها هستند. به‌عنوان مثال ، فیس بوک همچنین مالک اینستاگرام و واتساپ (و همچنین Oculus VR و چندین مشاغل دیگر) است. Google مالک YouTube است و قبلاً دارای شبکه اجتماعی خاص خود ، Google+ بود. Tencent ، یک شرکت چینی ، صاحب QQ ، Qzone و WeChat است ، برخی از بزرگ‌ترین سیستم عامل های آسیا.

آیا باید به شبکه‌های اجتماعی بپیوندم؟

متأسفانه ، ما نمی توانیم به همه پاسخ دهیم. بااین‌حال ، چند سؤال وجود دارد که باید قبل از تصمیم‌گیری از خود بپرسید. به‌دنبال چه چیزی هستید که از شبکه‌های اجتماعی دریافت می‌کنید؟ می‌خواهید چه اطلاعاتی را به اشتراک بگذارید؟ در صورت وجود کدام سایت برای شما مناسب است؟

رسانه های اجتماعی می‌توانند به شما کمک کنند با دیگران ارتباط برقرار کنید ، با موضوعات جدید آشنا شوید ، در مورد برخی مسائل کمک بگیرید و برای اهداف شایسته آگاهی کسب کنید. بااین‌حال می‌تواند وقت شما را بگیرد ، حریم خصوصی شما را به خطر بیندازد و عواقبی برای سلامتی شما داشته باشد. اگر قصد راه اندازی حساب دارید ، باید بین همه این عوامل تعادل پیدا کنید.

برای عضویت در شبکه‌های اجتماعی به چه اطلاعاتی نیاز دارم؟

الزامات دقیق بین سیستم عامل های مختلف موجود متفاوت است. بااین‌حال ، برای اکثر شما می‌توانید با یک آدرس ایمیل معتبر و برخی از اطلاعات شخصی خود شروع کنید. بیشتر سایت‌ها نام و تاریخ تولد شما را می پرسند. معمولاً باید ایمیل خود را تأیید کرده و گذرواژه ایجاد کنید.

سوالات متداول درباره سلامتی آنلاین

وقتی صحبت از سوالات متداول در شبکه‌های اجتماعی می‌شود ، اغلب سوالات زیادی در مورد چگونگی تأثیر آن بر سلامتی افراد مطرح می‌شود. از آنجا که شبکه‌های اجتماعی نقش پررنگ تری در زندگی ما دارند ، باید برخی از تأثیرات این مسئله را برطرف کنیم:

آیا شبکه‌های اجتماعی بر سلامتی تأثیر منفی می گذارد؟

سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی به اندازه این سؤال مهم است ، و این سوالی است که اغلب در رسانه های محبوب مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد. مطالعات گذشته نشان داده است که سیستم عامل های خاصی می‌توانند اثرات سوئی بر سلامت ما داشته باشند. این شامل سلامت روان و همچنین خواب ماست. این تنها اهمیت کل رفاه دیجیتال ما را برجسته می‌کند.

رسانه های اجتماعی چگونه بر سلامت روان تأثیر می گذارند؟

باز هم ، مطالعات زیادی در مورد تأثیرات رسانه های اجتماعی بر سلامت روان انجام شده است. اگرچه تأثیرات منفی مانند افزایش خطر اضطراب ، افسردگی ، تصویر منفی بدن و آزار و اذیت اینترنتی وجود دارد ، اما موارد مثبتی نیز وجود دارد (همان‌طور که خواهیم دید). بااین‌حال ، به هر صورت ، برای کاربران آنلاین مهم است که بهداشت روانی خود را درک کنند و از آن مراقبت کنند.

جوانان چگونه تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی قرار می‌گیرند؟

با توجه به اینکه حدود 70٪ کودکان 12 تا 15 ساله انگلستان دارای حساب رسانه اجتماعی هستند ، جای تعجب نیست که این گروه تحت نظارت ویژه قرار گیرد. باز هم ، داده ها به‌ویژه یک تصویر مثبت ترسیم نمی کنند. احساس تنهایی ، افسردگی ، اضطراب و تصویر بد از بدن همه در میان کاربران جوان شبکه‌های اجتماعی گزارش شده است. واضح است که ما باید به جوانان و سلامت روان آن‌ها کمک کنیم.

مزاحمت اینترنتی چیست؟

آزار و اذیت سایبری اصطلاحی است که برای توصیف هر نوع رفتار آزار و اذیت که به‌صورت آنلاین انجام می‌شود ، استفاده می‌شود. این می‌تواند از طریق رسانه های اجتماعی یا برنامه های پیام رسانی ، سایت‌های بازی یا رسانه های دیگر باشد که افراد به‌صورت آنلاین با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند. این یک مشکل اصلی است که افراد در هر سنی را تحت تأثیر قرار می‌دهد ، خصوصاً اینکه دسترسی به اینترنت 24/7 روز به شما امکان اتصال می‌دهد.

نکات مثبت استفاده از شبکه‌های اجتماعی چیست؟

تاکنون ، ما تصویری نسبتاً تیره از استفاده از شبکه‌های اجتماعی ترسیم کرده ایم ، اما بسیار بد است. این به ما فرصتی می‌دهد تا از طریق ارتباط با مردم از سراسر جهان ارتباط برقرار کرده و به ما امکان اشتراک دانش و احساس تنهایی کمتری را بدهید. این همچنین یک رسانه است که در آن می توانیم یاد بگیریم ، کمک بخواهیم و آگاهی از دلایل مهم را افزایش دهیم. استفاده از رسانه های اجتماعی نیز یک مهارت دیجیتالی است که می‌تواند در بسیاری از زمینه های زندگی کمک کند.

اخبار جعلی چیست؟

یكی از مشكلات غالباً مرتبط با رسانه های اجتماعی ، اخبار جعلی است. این اصطلاحی است که در چندین سال اخیر با رسوایی های مشهور پیرامون آن محبوب شده است. اساساً ، اخبار جعلی آن دسته از مقالاتی هستند که یا عمداً ساخته شده‌اند تا مردم را به چیزی باور داشته باشند ، یا تا حدی خلاف واقع هستند تا نظرات بیشتری را به خود جلب کنند. عناوین احساسی گرایانه ، عناوین کلیبا و اظهارات نادرست همگی از نشانه های اخبار جعلی است.

چه مدت طولانی در شبکه‌های اجتماعی وجود دارد؟

طبق داده‌های سال 2019 ، متوسط ​​استفاده از رسانه های اجتماعی در میان کاربران اینترنت حدود 144 دقیقه در روز است. اما مقدار آن چقدر زیاد است؟ گفتن دقیق آن دشوار است ، زیرا مطالعات جامع کمی وجود دارد. بااین‌حال ، برخی تحقیقات نشان می‌دهد که محدود کردن خود ما فقط به 30 دقیقه در روز می‌تواند منجر به بهبود وضعیت سلامتی شود.

چگونه می توانم بهزیستی ذهنی خود را بهبود بخشم؟

اگر شبکه‌های اجتماعی شما را ناراحت می‌کنند ، روش‌های زیادی وجود دارد که می‌توانید سلامت روحی و جسمی خود را تقویت کنید. شناسایی الگوهای تفکر منفی ، تمرین ذهن آگاهی و توجه به رژیم غذایی و تغذیه می‌تواند به شما کمک کند تا در مورد مسائل احساس بهتری داشته باشید.

سوالات متداول بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی

انواع مشاغل در حال توسعه حضور آنلاین خود هستند. یکی از روشهای اصلی انجام این کار ، گسترش دامنه آن‌ها در شبکه‌های اجتماعی است. این ابزاری با امکانات بی شمار است و شرکت‌ها روش‌های مختلفی را برای فروش محصولات و خدمات خود امتحان می‌کنند. در اینجا برخی از سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی در مورد بازاریابی آورده شده است:

مدیر شبکه‌های اجتماعی چیست؟

در میان کسانی که در مورد حرفه‌ای در بازاریابی دیجیتال فکر می‌کنند ، این اغلب در میان محبوب‌ترین سوالات متداول در شبکه‌های اجتماعی است. مدیران شبکه‌های اجتماعی برای نمایندگی شرکت‌های خود در کانال های رسانه های اجتماعی کار می‌کنند. آن‌ها حساب های رسمی مشاغل مورد استفاده خود را کنترل می‌کنند ، کمپین‌های بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی را انجام می‌دهند و به‌صورت آنلاین با مشتریان تعامل می‌کنند.

شرکت‌ها چگونه از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

انواع مختلفی وجود دارد که شرکت‌ها می‌توانند از حضور اجتماعی خود استفاده کنند. این بستری است که در آن آن‌ها می‌توانند خود و محصولات و خدمات خود را تبلیغ کنند. به همین ترتیب ، آن‌ها می‌توانند با مشتریان درگیر شوند و خدمات به مشتری ارائه دهند ، به سوالات پاسخ دهند و روابط برقرار کنند. به همین ترتیب ، بازاریابی دیجیتال برای انواع مشاغل ضروری است.

تجزیه و تحلیل شبکه‌های اجتماعی چیست؟

یکی از اصلی‌ترین زمینه هایی که شرکت‌ها می‌توانند از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند ، مشاهده تجزیه و تحلیل برای درک نحوه رفتار آنلاین مشتریان آن‌ها است. سپس آن‌ها با استفاده از این داده ها تصمیمات و فعالیتهای بازاریابی را با استفاده از تجزیه و تحلیل مؤثر بودن تلاشهایشان ، آگاه می كنند.

چگونه یک کمپین موفق در شبکه‌های اجتماعی اجرا می‌کنید؟

اگر دقیقاً فکر می‌کنید مشاغل چگونه از این سیستم عامل ها استفاده می‌کنند ، دوره ما در مورد کمپین‌های بازاریابی شبکه‌های اجتماعی به شما ایده می‌دهد که چگونه یک سیستم عامل را اجرا کنید. این شامل همه مواردی است که شما باید بدانید ، از مراحل برنامه‌ریزی تا راه اندازی و در آخر نحوه تجزیه و تحلیل اثربخشی آن.

چرا برندها از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند؟

با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم دنیا از شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند ، تعجب آور نیست که شرکت‌ها روی باند واگن می پرند. علاوه بر این ، سازمان هایی مانند فیس بوک ، توییتر و LinkedIn ابزارهای خاصی را برای کمک به بازارهای تجاری به مشتریان ارائه می‌دهند. آن‌ها بسترهای ایده‌آل برای گسترش شناخت برند و دستیابی به مشتریان جدید هستند.

READ  ترندزهای دیجیتال مارکتینگ 2021

چگونه می توانم با کار در شبکه‌های اجتماعی شغل پیدا کنم؟

بسیاری از نقش های بازاریابی دیجیتال نیاز به دانش رسانه های اجتماعی دارند. به همین ترتیب ، شما می‌خواهید نحوه استفاده از سیستم عامل های مختلف ، هم به معنای عملی و هم برای اهداف بازاریابی را جست‌وجو کنید. تجربه عملی همیشه مطلوب است ، همچنین دانش در مورد روند فعلی دیجیتال محل کار.

کدام سیستم عامل ها برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بهترین هستند؟

پاسخ به این واقعاً به مارک و هدف بستگی دارد. بدیهی است که هرچه تعداد کاربران یک پلتفرم بیشتر باشد ، امکان ارتباط با افراد جدید بیشتر است. به همین دلیل سیستم عامل هایی مانند Facebook ، WhatsApp و Messenger مفید هستند. برای شرکت‌های B2B ، LinkedIn مکان ایده‌آل برای زندگی است ، درحالی‌که مارک های سبک زندگی می‌توانند از اینستاگرام برای تأثیرگذاری عالی استفاده کنند.

آیا می توانم از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی جلوگیری کنم؟

با توجه به اینکه درآمد قابل توجهی از شرکت‌های رسانه های اجتماعی از طریق تبلیغات حاصل می‌شود ، اجتناب از آن دشوار است. آن‌ها داده‌های مربوط به شما را جمع آوری می‌کنند و سپس با استفاده از آن‌ها سعی می‌کنند چیزهایی را به شما بفروشند. بااین‌حال ، ممکن است این تبلیغات هدفمند را که از همه شرکت‌ها مشاهده می‌کنید ، به حداقل برسانید. متأسفانه هیچ راه‌حل سریع وجود ندارد ، اما می‌توانید در مورد چگونگی به حداقل رساندن تبلیغات هدفمند در Privacy International بیشتر بخوانید.

چگونه می توانم تشخیص دهم که چیزی در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ است؟

شرکت‌ها معمولاً برای تبلیغ در کانال های رسانه های اجتماعی باید هزینه بپردازند و آن‌ها در ظاهر تبلیغات خود مانند پست های عادی بسیار خوب عمل می‌کنند. بااین‌حال ، دستورالعمل هایی وجود دارد که به این معنی است که چنین تبلیغاتی باید به وضوح برچسب گذاری شود. بنابراین ، مواردی مانند «محتوای حمایت شده» را در یک پست در جدول زمانی خود مشاهده می‌کنید. به‌طور مشابه ، “تأثیرگذارها” غالباً فیلم‌ها / پست هایی را درباره کالاهایی که برای تبلیغات به آن‌ها پرداخت می‌شود ارسال می‌کنند و در این صورت باید اعلام کنند.

سوالات متداول درباره حریم خصوصی آنلاین

بنابراین بسیاری از زندگی ما اکنون مبتنی بر اینترنت است. چه تحصیلات ، خرید ، سرگرمی ، ارتباطات یا معاشرت ما باشد ، همه می‌توانند نوعی عنصر آنلاین را داشته باشند. به همین ترتیب ، نگرانی هایی در مورد حریم خصوصی ، داده ها و امنیت ما ایجاد شده است. در اینجا برخی از سوالات متداول مرتبط با شبکه‌های اجتماعی در این زمینه آورده شده است:

آیا استفاده از سیستم عامل های شبکه‌های اجتماعی بی خطر است؟

این یکی دیگر از موضوعات اساسی در لیست سوالات متداول در شبکه‌های اجتماعی است. پاسخ ساده این است که اگر از آن‌ها با خیال راحت استفاده کنید ، از سایت‌های رسانه های اجتماعی استفاده ایمن برخوردار است. اکثر سایت‌ها دارای تنظیمات امنیتی و حریم خصوصی هستند که به شما امکان می‌دهد آنچه دیگران درباره شما می بینند را کنترل کنید. بااین‌حال ، به یاد داشته باشید که بیشتر فعالیت‌های آنلاین شما رد پای دیجیتالی باقی می گذارد. برای کمک به امنیت آنلاین شما می‌توانید برخی از اصول امنیت سایبری را بیاموزید.

شرکت‌های رسانه های اجتماعی چگونه از داده‌های من استفاده می‌کنند؟

بیشتر مشاغل آنلاین برخی از اطلاعات مربوط به شما را جمع آوری می‌کنند. از اطلاعات قابل شناسایی مانند نام ، تاریخ تولد ، موقعیت مکانی و شناسه دستگاه شما با مواردی مانند نحوه پاسخگویی به محتوا و آنچه خریداری می‌کنید استفاده می‌شود. این اطلاعات از طریق اینترنت و بین شرکت‌ها جمع آوری ، خریداری ، فروش و معامله می‌شود. سپس برای هدف قرار دادن شما با تبلیغات ، تقسیم‌بندی شما در گروه های کاربری ، ارسال پیشنهاد‌ها به شما و تغییر شیوه های خاص خود استفاده می‌شود. تجزیه و تحلیل داده ها تجارت بزرگی است و همه ما روزانه اطلاعات زیادی ایجاد می‌کنیم.

قوانین مربوط به حریم خصوصی شبکه‌های اجتماعی چیست؟

چندین قانون در انگلیس وجود دارد که مربوط به حریم خصوصی ، داده ها و رسانه های اجتماعی است. در انگلیس ، از حق حریم خصوصی طبق ماده 8 کنوانسیون حقوق بشر اروپا و همچنین ماده 7 منشور حقوق اساسی محافظت می‌شود. همچنین قوانینی وجود دارد که به معنای محافظت از حریم خصوصی شما در برابر دولت و افراد دیگر است. بااین‌حال ، در مورد برخی از عملیات های پلیس ، موارد استثنایی نیز وجود دارد.

چگونه می توانم امنیت آنلاین داشته باشم؟

این سؤال مهمی است که فراتر از سوالات متداول در شبکه‌های اجتماعی است. در هنگام استفاده از شبکه‌های اجتماعی و اینترنت اقدامات زیادی وجود دارد که می‌توانید برای حفظ امنیت خود انجام دهید. شما باید درباره تنظیمات حریم خصوصی در حساب های اجتماعی خود بیاموزید ، و همچنین اطلاعات شخصی خود را که به‌صورت آنلاین به اشتراک می گذارید محدود کنید. علاوه بر این ، می‌توانید مطمئن شوید که اتصال اینترنت شما امن است و رایانه شما از نرم‌افزار ضد ویروس لازم برخوردار است.

اگر داده‌های من به خطر بیفتد چه اتفاقی می‌افتد؟

سایت‌های رسانه های اجتماعی اهداف اصلی برای هک و نقض داده ها هستند. اگر حساب شما به خطر بیفتد ، باید اقدامی انجام دهید ، از جمله ارزیابی اینکه به چه اطلاعاتی ممکن است دسترسی پیدا کرده باشند و چه حساب های دیگری از همان ایمیل و رمز عبور استفاده می‌کنند. شما باید امنیت حساب خود را افزایش دهید ، از جمله استفاده از احراز هویت چند عاملی. بعلاوه ، ممکن است بخواهید درباره فضای امنیت سایبری اطلاعات بیشتری کسب کنید.

آیا می توانم اطلاعات شخصی خود را به‌صورت آنلاین پنهان کنم؟

در انگلستان ، وقتی صحبت از داده‌های آنلاین شما می‌شود ، شما “حق فراموش شدن” را دارید. این بدان معنی است که اگر به‌طور بالقوه مضر هستند ، می‌توانید از Google بخواهید نتایج جستجوی خاص مربوط به نام شما را حذف کند. همچنین می‌توانید حساب های اجتماعی آنلاین خود را حذف کنید. یک مکان دیگر برای اقدام برای پنهان کردن داده‌های شما ، بررسی سایت‌های جمع آوری داده و وب سایت‌های قدیمی است که قبلاً برای درخواست حذف اطلاعات و پست های قدیمی شما استفاده می کردید.

کدام پلت فرم رسانه های اجتماعی امن ترین است؟

تعیین اینکه “امن” به نظر می‌رسد وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی می‌شود کمی دشوار است. بااین‌حال ، شما می‌خواهید مانند گزینه‌های رمزگذاری از طریق نظیر برای پیام ها ، احراز هویت چند عاملی برای ورود به سیستم و مقدار داده مورد نیاز آن‌ها به نظر برسید. خدماتی مانند تلگرام بر اساس این عوامل کاملاً ایمن در نظر گرفته می‌شوند. اگر می‌خواهید یاد بگیرید چگونه داده‌های شما به‌صورت آنلاین ایمن نگه دارند ، دوره‌های مربوط به امنیت شبکه را بررسی کنید.

از کجا می توانم در مورد امنیت سایبری اطلاعات بیشتری کسب کنم؟

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این موضوع جالب و ضروری می‌توانید دوره‌های آنلاین ما در زمینه امنیت سایبری را مشاهده کنید. ما دوره هایی داریم که طیف گسترده ای از سرفصل ها را شامل می‌شود ، مانند هک اخلاقی ، رمزگذاری و اخلاق در محاسبات.

سوالات متداول مدیریت حساب شبکه‌های اجتماعی

هنگامی که یک حساب رسانه اجتماعی دارید ، مهم است که بدانید چگونه آن را مدیریت کنید. اینکه آیا این محتوا را حذف می‌کند یا اطلاعاتی را که به اشتراک می گذارید کنترل می‌کند ، سوالات متداول مربوط به شبکه‌های اجتماعی زیادی در این زمینه وجود دارد:

حساب رسانه اجتماعی من متعلق به چه کسی است؟

وقتی صحبت از محتوای موجود در حساب رسانه های اجتماعی شما می‌شود ، مالک آن هستید. اکثر سرویس‌ها دارای سیاست‌های حفظ حریم خصوصی و شرایط خدمات هستند که مواردی مانند عکس‌ها ، فیلم‌ها ، صوت و موارد دیگر را که در مالکیت شما باقی مانده است ، مشخص می‌کند. بنابراین ، اگر به‌دنبال ایجاد محتوای آنلاین عالی هستید و از آن برای حساب شخصی خود استفاده می‌کنید ، مطمئن باشید که مالک آن هستید.

READ  پرسنال برندینگ چیست؟ 10 مورد الهام بخش از پرسنال برندینگ برای یادگیری شما

آیا می توانم حساب شبکه اجتماعی خود را حذف کنم؟

اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به شما امکان می‌دهند حساب خود را غیرفعال یا حذف کنید. برای این کار معمولاً باید وارد سرویس شوید و از چندین حلقه پرش کنید. وقتی نوبت به حذف حضور آنلاین شما می‌رسد ، متوجه خواهید شد که حذف برخی از آن‌ها آسان‌تر از سایرین است. وب سایت Background Checks به خوبی نشان می‌دهد که خدمات خاص دشوار است.

چه اتفاقی می‌افتد که حساب شبکه اجتماعی خود را حذف کنم؟

باز هم ، این کمی به سرویس رسانه های اجتماعی و گزینه هایی که انتخاب می‌کنید بستگی دارد. به‌عنوان مثال Facebook و Twitter به شما این امکان را می‌دهند تا حساب خود را کاملاً غیرفعال یا حذف کنید. با غیرفعال‌سازی ، می‌توانید آن را در تاریخ دیگری دوباره فعال کنید. برخی از اطلاعات همچنان مانند پیام هایی که ارسال کرده‌اید در سایت‌ها ظاهر می‌شوند. با حذف ، ممکن است 30 روز طول بکشد تا تمام اطلاعات شما حذف شود.

چه کسی می‌تواند آنچه من ارسال می کنم را ببیند؟

با تأکید بر حریم خصوصی که امروزه داریم ، اکثر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به کاربران اجازه می‌دهند تا حدودی بر آنچه به اشتراک می گذارند کنترل داشته باشند. بااین‌حال ، به‌عنوان یک قاعده کلی ، باید تصور کنید که اگر به پستی پاسخ دهید یا نظر دهید ، هر کسی که به آن پست دسترسی دارد می‌تواند آن را ببیند ، حتی اگر مستقیماً متصل نباشید. هنگامی که شما در حال ایجاد یک حضور آنلاین حرفه‌ای هستید ، مهم است که این نکته را بخاطر بسپارید.

آیا می توانم اطلاعاتی را که به اشتراک می گذارم کنترل کنم؟

با تمرکز بر تجزیه و تحلیل رسانه های دیجیتال که بسیاری از شرکت‌ها دارند ، همه ما تشویق می‌شویم تا حد امکان داده‌های خود را به اشتراک بگذاریم. بااین‌حال ، هنوز هم می‌توانید تنظیمات حریم خصوصی خود را در همه سایت‌های رسانه های اجتماعی تغییر دهید ، و به شما امکان کنترل آنچه را به اشتراک می گذارید ، بدهید. البته می‌توانید مواردی را که ارسال می‌کنید محدود کنید و در مورد نوع محتوایی که در اینترنت بارگذاری می‌کنید با دقت فکر کنید.

آیا به حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی احتیاج دارم؟

به نظر می‌رسد رسانه های اجتماعی این روزها بسیار اجتناب ناپذیر است. نه‌تنها به نظر می‌رسد که همه در یک سیستم عامل یا سیستم عامل دیگری قرار دارند ، بلکه بسیاری از سرویس‌ها شما را به ورود به سیستم با استفاده از حساب رسانه اجتماعی خود ترغیب می‌کنند. سپس در نظر بگیرید که سایت‌های مانند LinkedIn برای شبکه‌های حرفه‌ای چقدر مهم هستند و ضروری به نظر می رسند. بااین‌حال ، مطمئناً بدون شبکه‌های اجتماعی می‌توانید زندگی را پشت سر بگذارید و بسیاری از مردم گزارش می‌دهند که بدون آن احساس شادی و ارتباط بیشتری دارند.

آیا می توانم ببینم که شرکت‌های اطلاعاتی از من چه اطلاعاتی دارند؟

بله ، در انگلیس قوانینی وضع شده است به این معنی که می‌توانید از شرکت‌ها بخواهید یک نسخه از اطلاعاتی را که درباره شما دارند در اختیار شما قرار دهند. شما باید داده ها را کتباً درخواست کنید و شرکت‌ها باید آن‌ها را ظرف یک ماه ارائه دهند. قوانین اخیر GDPR این روند را بسیار آسانتر کرده است.

چگونه می توانم یک حساب جعلی در شبکه‌های اجتماعی پیدا کنم؟

از حساب های جعلی در رسانه های اجتماعی می‌توان برای انتشار اطلاعات غلط و همچنین تلاش برای به خطر انداختن حساب های افراد دیگر استفاده کرد. بنابراین ، اگر از طرف شخصی که نمی شناسید درخواست اتصال دریافت کرده‌اید ، چند بررسی کنید تا ببینید آیا واقعی است. از طریق جدول زمانی و لیست اتصال آن‌ها بررسی کنید. آیا افراد مشترکی را می شناسید؟ آیا آن‌ها بارها و بارها اطلاعات / پیوندهای یکسان را ارسال می‌کنند؟ اینها دو پرچم قرمز برای حسابهای متقلبانه هستند.

سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی درباره آینده

به نظر می‌رسد رسانه های اجتماعی به نظر می‌رسد اینجا برای ماندن هستند. وقتی هرچه بیشتر با مفاهیمی مانند اینترنت اشیا connected ارتباط برقرار می‌کنیم ، انتظار داریم در آینده چه چیزهایی را ببینیم؟ ما به برخی از سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی درباره آینده ای که می‌توان در آن انتظار داشت ، نگاه می‌کنیم.

سریع‌ترین رشد پلت فرم رسانه های اجتماعی چیست؟

در زمان نوشتن مقاله ، TikTok ، پلت فرم اشتراک ویدئو ، سریع‌ترین رشد پلت فرم رسانه های اجتماعی است. این برنامه در سپتامبر 2016 راه اندازی شد و تا اواسط سال 2018 به نیم میلیارد کاربر رسید. در زمان نوشتن این مقاله ، این تعداد تقریباً به 800 میلیون نفر رسیده بود.

چند سایت جدید رسانه های اجتماعی چیست؟

شرکت‌ها همیشه به‌دنبال این هستند که نام بزرگ بعدی در رسانه های اجتماعی باشند ، به این معنی که سایت‌های جدید زیادی در آنجا وجود دارد. در کنار برنامه هایی مانند TikTok ، سایت‌هایی مانند کافئین ، رقیب Twitch ، پتانسیل زیادی را نشان می‌دهند. Steemit یکی دیگر از بسترهای نسبتاً جدید است که به کاربران این فرصت را می‌دهد تا در ازای ارز رمزنگاری شده محتوا ایجاد کنند.

رسانه های اجتماعی چگونه تغییر خواهند کرد؟

تمام سیستم عامل های بزرگ در طول سال‌ها عملکرد خود را تغییر داده و به روز کرده‌اند. اگرچه پیش‌بینی دقیقاً اتفاقاتی که رخ می‌دهد دشوار است ، اما سایت‌های مختلف از داده ها برای پیش‌بینی استفاده کرده‌اند. به نظر می‌رسد بیشتر موافقت دارند که محتوای ویدئویی و همچنین بسترهای نرم‌افزاری اجتماعی محبوبیت خود را ادامه دهند. احتمالاً شاهد ادغام بیشتر با فناوری و همچنین محتوای شخصی تر خواهیم بود.

چه فناوری از شبکه‌های اجتماعی استفاده خواهد کرد؟

به احتمال زیاد شاهد پیوندهای بیشتری بین رسانه های اجتماعی و واقعیت مجازی ، افزوده و مخلوط خواهیم بود. این فناوری هنوز در مراحل ابتدایی است ، بااین‌حال قبلاً شاهد فیس بوک بوده ایم که Oculus VR را خریداری می‌کند ، شرکتی که هدست واقعیت مجازی می‌سازد. آن‌ها از این فناوری برای ادغام بیشتر حساب های رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند.

داده ها و حریم خصوصی چگونه تغییر می‌کند؟

با ادامه تولید و تجزیه و تحلیل اطلاعات بیشتر ، خطرات مربوط به حریم خصوصی و اطلاعات ما نیز افزایش می یابد. با تهدید حملات سایبری و نظارت بر هوش مصنوعی ، امیدوارم که قوانین حریم خصوصی برای محافظت از افراد و حق آن‌ها برای کنترل اطلاعات خود تغییر کند.

COVID-19 چگونه بر رسانه های اجتماعی تأثیر گذاشته است؟

اگرچه دانستن تأثیرات دقیق COVID-19 در شبکه‌های اجتماعی دشوار است ، اما چند روند از قبل مشهود است. سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد که یک “infememic” موازی با همه‌گیر است. آن‌ها به عدم اطمینان و اضطراب ناشی از گسترش اطلاعات نادرست که اغلب در رسانه های اجتماعی منتشر می‌شود ، اشاره می‌کنند.

آیا سایت‌های شبکه‌های اجتماعی بسته می‌شوند؟

براساس روندهایی که در طول سال دیده ایم ، می‌توان تصور کرد که برخی از سایت‌های رسانه های اجتماعی در آینده بسته شوند. شما فقط باید به سیستم عامل هایی مانند Google+ ، Facebook’s Lasso ، Vine و سایر سیستم عامل هایی که همه آن‌ها دیگر متوقف شده‌اند نگاه کنید. حتی مای اسپیس که زمانی پیش‌گام شبکه‌های اجتماعی بود ، تقریباً مرده است.

رسانه های اجتماعی چه تأثیری بر آینده خواهند داشت؟

از بین همه سوالات متداول شبکه‌های اجتماعی که پاسخ داده ایم ، این سؤال شاید سخت ترین باشد. هیچ کس واقعاً نمی تواند بداند که رسانه های اجتماعی چگونه جامعه ما را شکل می‌دهند. امیدوارم بتواند به مواردی مانند پایداری و آموزش کمک کند. به همین ترتیب ، اگر بخواهیم ادغام بیشتری در زندگی خود داشته باشیم ، امیدوارم که ما با استفاده از قوانین داده ها و حریم خصوصی ، امنیت و نظارت بر اطلاعات خود را حفظ کنیم.

ارسال شده در سوشال مدیابرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.