مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

پرسنال برندینگ چیست؟ 10 مورد الهام بخش از پرسنال برندینگ برای یادگیری شما

19 ژانویه 2021

آیا تا به حال فکر کرده‌اید که مردم چگونه شما را می شناسند و چگونه در تبلیغات صرفه‌جویی می‌کنند؟ اگر همیشه از این قبیل سالات دارید یا نه ، پس باید اکنون بپرسید! ازآنجاکه آنچه من در زیر برای به اشتراک گذاشتن در ارتباط نزدیک با توسعه حرفه خود شما هستیم: نام تجاری شخصی.

مارک شخصی برای بسیاری از افراد مفهوم جدیدی نیست. شما می‌توانید محصولات خوبی ایجاد کنید ، تبلیغات تبلیغاتی بدهید ، حتی رشد هک را انجام دهید. اما یک راه بسیار جالب اما هنوز هم مؤثر برای بازاریابی با بودجه کم وجود دارد: استفاده از تصویر بنیانگذار. با استفاده مؤثر از مارک شخصی ، در هزینه های زیادی صرفه‌جویی خواهید کرد و همچنان می‌توانید احساس اعتماد ایجاد کنید ، محبوب باشید و فرصت برقراری ارتباط رایگان را داشته باشید.

پیش بروید تا بفهمید تعریف مارک شخصی چیست ، مراحل ساخت یک برند شخصی قوی و 10 نمونه الهام بخش از برند شخصی.

مارک شخصی چیست؟ 10 نمونه مارک شخصی الهام بخش برای یادگیری شما

دقیقاً مارک شخصی چیست؟

چه چیزی مارک شخصی را مهم می‌کند؟

به شما کمک می‌کند تا از جمع متمایز شوید

شما را به سمت فرصت های متعدد سوق می‌دهد

اعتماد مخاطبان را افزایش دهید

به آینده شغلی شما کمک می‌کند

10 نمونه از مارک های شخصی که الهام بخش شما هستند

نیل پاتل

الون ماسک

گری واینرچوک

بیلی ایلیش

برایان دین از بک لینک

ست گودین

اپرا وینفری

مارک مانسون

ریچارد برانسون

تونی رابینز

چگونه مارک تجاری شخصی خود را بهبود ببخشیم؟

شناختن مخاطبان

روی ثبات تمرکز کنید

فقط به فروش فکر نکنید

یک داستان بگویید

تأثیر مثبت ایجاد کنید

شما و مارک تجاری شما باید یکسان باشد

نتیجه

دقیقاً مارک شخصی چیست؟

مارک شخصی ترکیبی از مهارت ها و تجربیات منحصر‌به‌فرد است که شما را به همان چیزی تبدیل می‌کند که هستید. مارک شخصی مؤثر باعث می‌شود در زمینه کاری که در آن فعالیت می‌کنید از دیگران متمایز شوید. مارک شخصی همچنین روشی است که مردم می بینند شما کیستید ، چگونه هستید.

دقیقاً نام تجاری شخصی چیست

ما اغلب فکر می‌کنیم که “مارک” چیزی بسیار بزرگ است ، مانند اپل یا مایکروسافت. اکنون ، ما باید خارج از جعبه فکر کنیم ، مارک تجاری می‌تواند هر کسی باشد. هر فردی را می‌توان به‌عنوان یک مارک تجاری منحصر‌به‌فرد در نظر گرفت.

ایده خودنمایی برند شما می‌تواند برخی از افراد را ناراحت کند. اما اگر فرصتی را برای اثبات و ابراز وجود از دست دهید ، پتانسیلی را از دست می دهید که می‌تواند به شما کمک کند برجسته شوید و خود را از جمعیت یکنواخت و بدون مانع خارج کنید.

درحالی‌که اهداف فردی با نام تجاری ممکن است از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد ، روند نام تجاری نیاز به ثبات دارد.

با ما ، ما معتقدیم که همه باید مجهز شده و به مهارت های تجاری خود دسترسی پیدا کنند. دقیقاً به همین دلیل است که ما شما را با دقت برای این مقاله آماده می‌کنیم.

چه چیزی مارک شخصی را مهم می‌کند؟

وقتی نوبت به ایجاد فرایند برندسازی شخصی می‌رسد ، بسیاری از افراد بلافاصله این ایده را رد می‌کنند زیرا آن را کاری بیهوده و زمان بر می‌دانند. بدیهی است که شما برای ساختن نام تجاری خود باید وقت و تلاش زیادی صرف کنید. اما می توانم بگویم که ایجاد مارک شخصی برای همه مهم‌تر است. چرا؟

در اینجا چند دلیل وجود دارد که فکر می کنم بعد از دانستن شما ، بلافاصله می‌خواهید مارک شخصی خود را بسازید:

به شما کمک می‌کند تا از جمع متمایز شوید

مارک تجاری شخصی به شما کمک می‌کند تا در جمع متمایز شوید

در دنیای بی شماری از افراد با استعداد و مشهور ، برای اینکه بتوانید برجسته و متفاوت باشید ، باید مارک شخصی خود را بسازید. برای اینکه کپی یا سایه دیگران نباشید ، هویت شما منحصر‌به‌فرد و منحصر‌به‌فرد است.

هنوز هم رقبا و افراد زیادی وجود دارند که مایلند ایده‌های خود را برای موفقیت دزدی ادبی کنند و برای ما سخت است که تنها یک نفر در هر زمینه ای باشیم. بااین‌حال ، شما خودتان هستید و هیچ نسخه ای نمی تواند با نسخه اصلی مطابقت داشته باشد. با مارک شخصی خود ، با ایجاد اثری در زمینه تخصص خود تفاوت ایجاد می‌کنید ، دقیقاً مانند وکیل بلوند موهای صورتی در فیلم “Blonde Blonde” یا مانند ویتنی میلر ، فروشگاه ارتش آمریكا فصل 1 ، دختر معروف با مهارت های عالی در پخت و تقریبا هر چالش مربوط به دسرها را به دست آورد.

شما را به سمت فرصت های متعدد سوق می‌دهد

نام تجاری شخصی شما را به فرصت های متعددی سوق می‌دهد

چه هنوز تازه کار باشید و چه یک پیشکسوت صنعت ، مشاغل از قبل به روش‌های مختلف در مورد شما اطلاعات کسب می‌کنند. اگر مقداری شهرت مرتبط با صنعت خود داشته باشید ، آن‌ها برای روند شغلی و ارتقا سطح شما بسیار مفید خواهند بود.

بدیهی است که به‌زودی می‌توانید یک مزیت رقابتی بسازید و به خودتان بدهید. نیازی به تسلیم کامل سرنوشت خود در مقابل رقابت با رقبا برای جلب مشتری نیست.

اگر نادیده بگیرید و فکر کنید که: مارک شخصی فقط برای افرادی است که به‌دنبال کار می گردند ، اشتباه می‌کنید. شماره زیر ممکن است شما را شگفت زده کند:

طبق مطالعه دیگری توسط وبر شاندیوک:

رهبران ارشد در مارک های جهانی 45٪ از اعتبار شرکت را تشکیل می‌دهند. بنابراین ، بیش از نیمی از اعتبار تجاری از خود این رهبران حاصل می‌شود.

از همه مهم‌تر ، اعتبار مدیرعامل شرکت نقش بسیار مهمی در جلب توجه کارکنان شرکت دارد (77٪) و انگیزه بزرگی برای ادامه کار آن‌ها (70٪) است.

این اهمیت مارک شخصی در تجارت است. نحوه ایجاد نام تجاری مدیرعامل شرکت نیز در موفقیت کسب‌و‌کار تأثیر بسزایی دارد.

بنابراین ، یک برند شخصی قوی هرگز اینقدر مهم و تعیین کننده نبوده است. در حقیقت ، هرچه در کار خود موفق‌تر باشید ، برند شخصی شما قویتر است.

اعتماد مخاطبان را افزایش دهید

اعتماد مشتریان بیش از شرکت‌ها به افراد واقعی است: مردم معمولاً هنگام دریافت اطلاعات از مشاغل احساس ترس و دفاع می‌کنند. زیرا آن‌ها غالباً شرکت را با تصویری از ماشینهای حریص پول همراه می‌کنند و ترس از از دست دادن پول موانعی برای کسب اطلاعات از تجارت ایجاد می‌کنند. اما هنگام تماس با یک فرد ، دیدن عکس‌های آن‌ها ، خواندن آنچه که صاحبان کسب‌و‌کار فردی می نویسند ، احساس صمیمیت ، انسانیت بیشتری می‌کنند.

وقتی صاحب فروشگاه مارک شخصی دارد و شکل ظاهری مشتری را به شما نشان می‌دهد ، گفتن اینکه چه کسی هستید به شما کمک می‌کند موانعی را که در ذهن شما ایجاد می‌کند در مورد نام تجاری برطرف کنید. می‌توانید به تدریج اطلاعات مربوط به مارک را در داستان هایی که پست می‌کنید ، کارهایی که هر روز انجام می دهید یا تجربه می‌کنید ، وارد کنید. از طریق آنچه افراد واقعی می خوانند ، راحت‌تر می‌توانند تصویر مارک شما را در ذهن خود بگذارند.

به آینده شغلی شما کمک می‌کند

تمرکز بر نام تجاری شخصی راهی برای کمک به رشد شما در آینده است. به این فکر کنید که با تمرکز بر توسعه نام تجاری شخصی خود ، شبکه روابط چقدر افزایش می یابد.

نام تجاری شخصی کمترین مرحله برای رسیدن به هدفی است که تعیین کرده‌اید. مهم نیست که صنعت شما یا در کجا قرار دارد ، برند شخصی شما از قدرت بالایی برخوردار است و به شما کمک می‌کند تا به تمام اهدافی که قبلا تعیین کرده‌اید برسید. البته به خاطر داشته باشید که برای ارتقا brand برند خود ، باید زمان ، تلاش و پتانسیل زیادی را پیش رو داشته باشید.

ایجاد و توسعه توصیفاتی در مورد شما ، به اشتراک گذاشتن تجربیات و آنچه انجام داده اید ، شناسایی اهداف ، ایجاد یک استراتژی شخصی برای نام تجاری – اینها می‌تواند طاقت فرسا باشد. اما همین که بنیان محکمی ایجاد کردید ، مسیر پیش رو روشن‌تر خواهد شد و بقیه کارهایی که باید انجام دهید بسیار ساده تر و ساده تر خواهند بود.

استفاده از فرصت های بازاریابی آسان است

مارک شخصی به استفاده از فرصت های بازاریابی کمک می‌کند

مارک شخصی به استفاده از فرصت های بازاریابی کمک می‌کند

اکثر منابع رسانه ای م ،ثر ، مانند روزنامه های آنلاین یا محتوای وبلاگ ، از ترس اینکه هنگام انتشار نام تجاری کسب‌و‌کار ، باعث ایجاد رقابت با نام تجاری خود شود ، اغلب از ارسال مجدد پست های تجاری می ترسند.

اما با ارسال های شخصی و دانش تخصصی متفاوت است ، اغلب از آن‌ها خواسته می‌شود که آن‌ها را به اشتراک بگذارند ، ذخیره کنند و مشاهده کنند. حتی مقالات زیادی در مورد اشتراک بنیانگذار درباره کار وی وجود دارد که به دلیل فداکاری و تجربیات واقعی وی توسط بسیاری از افراد مبادله می‌شود.

اگر از برند شخصی شخصی خوبی استفاده می‌کنید ، می‌توانید فرصت هایی را برای بازاریابی رایگان ایجاد کنید ، در موارد موردی نام آن را ذکر کنید و فروشگاه خود نیز از آن بهره‌مند می‌شود. به‌عنوان مثال ، دعوت شدن به برنامه های گفت‌وگو ، دعوت از سخنرانان رویدادهایی مانند چگونه بدون بودجه زنده بمانیم یا شروع یک کار بی خواب. این فرصت ها برای محبوبیت بیشتر برند و فروشگاه آنلاین شما است. البته هیچ پولی لازم نیست.

تصادفی نیست که وبلاگ نویسان زیبایی می‌توانند به‌راحتی موفق به کسب‌و‌کار لوازم آرایشی شوند. به این دلیل است که آن‌ها برندهای شخصی بسیار خوبی را قبلا انجام داده‌اند. این نام اغلب در روزنامه ها ، وبلاگ های زیبایی به‌عنوان منبع مورد علاقه اطلاعات ذکر شده است. بنابراین هنگامی که آن‌ها وارد کار خود می‌شوند (مانند میشل فان با EM ، یا شارلوت تیلبری با همان نام لوازم آرایشی) ، آن‌ها به‌طور خودکار بازاریابی رایگان نیز می‌کنند.

READ  مبانی اولیه دیجیتال مارکتینگ

پست های مرتبط:

توسعه برند: تعریف ، فرایند و مثالهای موفق

نام تجاری مشترک چیست؟ جوانب مثبت و منفی و نمونه هایی از مشارکت های مشترک تجاری

چگونه نام تجاری خود را نام‌گذاری کنیم؟ 10 نکته نام‌گذاری برای کسب‌و‌کار شما

10 نمونه از مارک های شخصی که الهام بخش شما هستند

نیل پاتل

میلیاردر نیل پاتل در 24 آوریل 1985 در لندن ، انگلیس متولد شد ، بسیار مشهور است. او برند شخصی خود را به‌عنوان یک متخصص بازاریابی و یک تاجر مشهور ساخت. نیل پاتل در حال حاضر برترین مارکت جهانی و 10 نفر با نفوذ برتر اینترنت از نظر مجله Entrepreneur است.

نمونه مارک شخصی: نیل پاتل

او بنیانگذار مجموعه‌ای از شرکت‌های تجزیه و تحلیل داده‌های مشتری از جمله Crazy Egg ، Hello Bar و KISSmetrics است – شرکت‌هایی در 100 شرکت برتر برجسته در جهان. علاوه بر این ، او به بسیاری از شرکت‌ها مانند آمازون ، NBC ، GM ، HP و Viacom برای رشد درآمد کمک کرده است.

نیل پاتل ، ثروتمند و موفق ، همچنین می‌خواهد تجربه خود را از طریق یک وبلاگ شخصی بالقوه به مردم منتقل کند. پست های وبلاگ نیل پاتل معمولاً بازاریابی آنلاین است. این پست های وبلاگ بصیرت ، بسیار حرفه‌ای و الهام بخش است.

به‌طور خاص ، شواهد خاصی از تجربیات عملی وی در مقاله موجود است.

نارنجی رنگ اصلی لهجه وب سایت نیل پاتل است و همچنان در تمام ظاهر اجتماعی او استفاده می‌شود. برای ساخت یک مارک شخصی ، نیل پاتل حتی از تصاویر کارتونی چهره خود استفاده می‌کند تا یک وب سایت مورد علاقه خود را ایجاد کند. او همیشه شوخ طبعی خود را به‌عنوان راهی برای تحت تأثیر قرار دادن مردم حفظ می‌کند. حتی جمله Call to action که وی استفاده می‌کند نیز بسیار منحصر‌به‌فرد و سرگرم کننده است: “بله ، من می خواهم که نیل به من بیاموزد که چگونه تجارت خود را توسعه دهم.”

وب سایت نیل پاتل

وب سایت نیل پاتل

الون ماسک

آیا می دانید مدیرعامل BMW ، آئودی یا مرسدس کیست؟

احتمالا نه.

اما احتمالاً می دانید که ایلان ماسک مدیرعامل تسلا است. او مارک شخصی خود را ساخت و آن را به تسلا متصل کرد. ایلان ماسک هنگامی که نام او همیشه با خلاقیت و شخصیتی “حریص” همراه باشد که برای پذیرش همه خطرات ضروری است ، یک مارک شخصی بسیار عالی ساخته است. همچنین ، به همین دلیل ، تسلا تا حدودی به‌عنوان یک شرکت فناوری شکل گرفته است ، با پیشرفت های چشمگیر که صنعت خودرو “قدیمی” را تغییر می‌دهد.

نمونه مارک شخصی: ایلان ماسک

نمونه مارک شخصی: ایلان ماسک

تسلا همیشه بودجه محدودی برای تبلیغات دارد ، به‌خصوص وقتی با سایر خودروسازان بازار مقایسه شود. بااین‌حال ، نام تجاری این شرکت همچنان محبوب و چشمگیر است. به گفته کارشناسان ، بارزترین عنصر این موفقیت برند Elon Musk است. جالب اینجا است که الون ماسک بیش از هر سه شرکت خود (تسلا ، اسپیس ایکس و SolarCity) دنبال کنندگان توییتر دارد.

ایلان ماسک این باور را ایجاد کرده است که یک رهبر به اندازه کافی خلاق ، قوی و اراده دارد تا افکار سنتی را بشکند و تخیل را به واقعیت تبدیل کند. خلاقیت و تمایل الون ماسک برای ریسک پذیری جذابیت شگفت انگیزی را برای مشتریان ایجاد می‌کند ، تا حدی مصرف‌کنندگان را به توجه و استفاده از محصولات آن ترغیب می‌کند.

به این ترتیب ، تصمیمات خرید مردم براساس علاقه ، جذابیت و دیدگاه الون است.

مارک شخصی Elon Musk واقعاً قوی است و او می‌تواند در آینده به‌طور کامل از آن برای شرکت‌های جدید استفاده مجدد کند و می‌تواند یک میلیون پول در شرکت‌های بازاریابی و محصولات جدید صرفه‌جویی کند. راه اندازی یک شرکت جدید با جامعه ای از افرادی که قبلا شما را می شناسند ، دوست دارند و به شما اعتماد دارند ، همیشه مزایای بیشتری به همراه خواهد داشت.

گری واینرچوک

نویسنده گری واینرچوک در حال حاضر مدیر VaynerMedia ، یک شرکت بازاریابی دیجیتال مستقر در شهر نیویورک است. او همچنین صاحب یک کانال بسیار محبوب YouTube به نام #AskGaryVee است و به‌طور مرتب در کنفرانس های شبکه‌های اجتماعی صحبت می‌کند. از همان ابتدا ، او مردم را با فیلم‌های شراب در فروشگاه مشروبات الکلی والدینش تحت تأثیر قرار می داد.

مثال مارک شخصی: گری واینرچوک

پرفروش‌ترین کتاب گری واینرچوک

وی 4 بار در لیست 4 نویسنده پرفروش نیویورک تایمز قرار داشته است. او اغلب دروس جدید و الهام گرفته از تجربیات دهها نفر از افراد با نفوذ و کارآفرینانی است که مسیر تجارت سنتی را دنبال نمی کنند اما تصمیم می‌گیرند تا رویاهای خود را در ساخت یک شرکت و نام تجاری شخصی به روشی خاص و عالی دنبال کنند.

وی همچنین در مورد نظریه و عمل در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک چهره برجسته در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند توییتر ، فیس بوک ، یوتیوب ، اینستاگرام ، Pinterest و Snapchat مشاوره می‌دهد. سیستم عامل های پادکست مانند Spotify ، Soundcloud ، iHeartRadio و iTunes. و سایر سیستم عامل های نوظهور مانند Musical.ly.

اعتقاد بر این است که گری واینرچوک قوی ترین مارک شخصی در کل فضای راه اندازی آنلاین است. امروزه ، گری واینرچوک یک امپراتوری رسانه ای کاملا متمرکز بر مارک شخصی خود را دارد.

بیلی ایلیش

نه‌تنها با اکثر هنرمندان صنعت موسیقی متفاوت است ، بلکه بیلی ایلیش نیز شخصیتی قوی نشان می‌دهد و در سبک موسیقی او بسیار معمولی است. این همچنین گواهی است بر اینکه چگونه هنرمندان مختلف موسیقی در مد معجزه می‌کنند.

نمونه مارک شخصی: بیلی ایلیش

بیلی ایلیش یک مارک شخصی بسیار منحصر‌به‌فرد دارد

بیلی ایلیش یک پدیده موسیقی با طعمی “عجیب اما شیک” است. او همیشه در صحنه و در زندگی واقعی ظاهر می‌شود وقتی که به سبک “برخلاف هر کسی” لباس می پوشد. سبک مد شخصی این خواننده 10X راهی کاملا جداگانه و مردانه تر از سایر ستاره های زن را دنبال می‌کند. برخی از مجلات معروف همچنین ادعا می‌کنند که کمد بیلی دارای رنگ‌های عجیبی است. او دامن های بلند سکسی را انتخاب نمی‌کند ، او معمولاً ست ورزشی و سبک فعال را با کفش های کتانی انتخاب می‌کند.

نمونه مارک شخصی: بیلی ایلیش

سبک بیلی ایلیش شبیه هیچ سبک دیگری نیست

طرفداران می‌توانند سبک شخصی او را به وضوح در اینستاگرام مشاهده کنند. با 55 میلیون پیرو ، این دقیقاً موثرترین کانال ارتباطی برای نام تجاری مد خود Billie Eilish است. شناخته شده است که این مارک الهام گرفته از خواننده خواننده رپ Kanye West به نام Blohsh است. در اینجا ، طرفداران همچنین می‌توانند محصولات با قیمت متوسط ​​را پیدا کنند که بت های آن‌ها قبلا روی صحنه پوشیده بودند.

صاحب سبک سامانتا بورکهارت ، که قبلا با کشا و سیا کار می‌کرد و اکنون بیلی گفت: ”بیلی شخصیت خود را اینگونه بیان می‌کند و می‌خواهد به مخاطبان نسل خود بگوید که از پیشرفت مواد برخوردار نیستند.

نسل آن‌ها برای مدت طولانی مجبور نیستند مارک های بزرگ مد را دنبال کنند اما سبک خاص خود را شکل می‌دهند. سامانتا همچنین افزود: “من شرمنده می شوم که خودم را به‌عنوان یک سبک بیلی معرفی کنم ، زیرا ترجیح می دهم او سبک خودش و خودش را ادعا کند.”

برایان دین از بک لینک

برایان دین یکی از متخصصان محبوب جستجوگرها در جهان است. مشاوره وی توسط بازاریابان از شرکت‌های بزرگی مانند اپل ، دیزنی ، آی بی ام ، آمازون و غیره دریافت شده است.

مثال تجاری شخصی: برایان دین از بک لینک

برایان دین از Backlinko نام بزرگی در صنعت جستجوگرها است

علاوه بر این ، برایان دین وبلاگ نویسی است که از طریق وب سایت خود به نام backlinko محتوای Google SEO را منتقل می‌کند. همه ما می‌دانیم که در دنیای اینترنت متخصصان SEO بی شماری وجود دارد.

بااین‌حال ، یافتن افرادی که واقعاً بتوانند بازدید وب سایت شما را افزایش دهند ، دشوار است. زیرا حقیقت این است که نمی‌توان به همه آن‌ها اعتماد کرد. با برایان دین ، ​​وی برند شخصی خود را به‌عنوان یک متخصص SEO معتبر ایجاد می‌کند.

از محتوای وی به همراه توصیفات افراد واقعی به خوبی مراقبت می‌شود. به‌طور خاص ، شما قادر به دیدن تبلیغات طرح دار در این سایت بک لینک نخواهید بود. برایان دین ، ​​نام تجاری شخصی خود را که به وب سایت خود متصل است ، ساخته است ، همه چیز در مورد اعتماد است.

اگر می‌خواهید درباره SEO در تجارت الکترونیک بیشتر بدانید ، مقالات ما را بررسی کنید:

SEO تجارت الکترونیکی: راهنمای A-Z برای افزایش رشد ترافیک آلی

لینک سازی تجارت الکترونیکی: راهنمای آسان برای رتبه بندی بالا

ست گودین

با بسیاری از انتخاب‌ها در زندگی ، با ارتباطات آزاد و فرصت های موجود در اینترنت ، امروزه مصرف‌کنندگان به اندازه کافی هوشمند هستند که می‌توانند محصولات با کیفیت و تأمین کنندگان معتبر را انتخاب کنند. این بازاریابان برای کمک به برجسته شدن نام تجاری خود یک چالش ایجاد می‌کند.

ست گودین ، ​​متولد 10 جولای 1960 ، نویسنده کتابهای پرفروش تجاری و سخنران مشهور از اواخر دهه 1990 تا به امروز است. وی به خاطر تفکر صریح و صریح خود در مورد روشهای نوین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و کانالهای رسانه ای مشهور است. ست گودین یک بار گفت: “مارک تجاری مجموعه‌ای از انتظارات ، خاطرات ، داستان ها و روابط است که بهم پیوسته است و به‌عنوان عاملی تعیین کننده برای انتخاب محصول یا خدمات توسط مصرف‌کنندگان است.”

READ  نحوه نوشتن بیزینس پلن به روش مهران فره راز

نمونه مارک شخصی: ست گودین

ست گودین همه چیز در مورد برجسته شدن در میان جمعیت است

به‌ویژه ، ست گودین به دلیل ایده‌های منحصر‌به‌فرد خود برای کمک به بازاریابان ، یادگیری راه‌های بازاریابی مناسب در این محیط پیچیده را به‌عنوان استاد بازاریابی اینترنتی می شناسند.

در کار خود ، ست گودین صریحاً تصور می‌کرد که مغایر نظر بسیاری از کارشناسان این صنعت است ، و نظرات خود را در مورد روش جدید بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیان می‌کند ، جایی که مشاغل یا مارک تجاری باید به مشتریان و کاربران احترام بگذارد ، و نمی‌توانند نام آن‌ها را با اشتیاق تبلیغ کنند.

اپرا وینفری

اولین باری که اپرا وینفری از طعم شکوه و عظمت لذت برد ، زمانی بود که در اقتباس فیلم رمان آلیس واک – بنفش رنگ توسط کارگردان مشهور استیون اسپیلبرگ بازی کرد و این نقش بود که به او کمک کرد. نامزدی اسکار. از آن زمان ، او اعتبار اپرا وینفری را به دقت ایجاد کرد تا به یکی از موفق‌ترین مارک های انسانی در جهان تبدیل شود.

نمونه مارک شخصی: اپرا وینفری

برنامه گفتگوی تلویزیونی این بازیگر زن ، نمایش اپرا وینفری ، که از اواسط دهه 1980 آغاز شد ، تأثیر مهمی بود که به ایجاد نام تجاری اوپرا کمک کرد. این یک صفحه پرتاب عالی برای اپرا بود که می توانست بالاتر برود و به شهرت برسد ، به او امکان می‌دهد با مهمانان برنامه (افراد مشهور ، نویسندگان ، روانشناسان یا دیگران) تعامل و تعامل داشته باشد.

مسائل مربوط به حریم خصوصی وجود دارد که باید در طول نمایش و مردم در استودیوی شیکاگو به آن‌ها توجه شود. مارک اپرا وینفری نیز به اصالت نیاز دارد. حتی قبل از ذکر اصطلاح “تلویزیون واقعیت” ، اوپرا هیچ‌گونه ناراحتی درمورد اطلاع مردم از واقعیت زندگی خودش نداشت.

مارک Oprah تا حدودی به دلیل توانایی‌های ذاتی او شکل گرفت. اپرا به‌عنوان تهیه کننده نمایش خود ، تضمین کرد که خیلی احساسی یا کسل کننده نخواهد بود ، حتی وقتی ظاهر نمایش‌های گفتگوی دیگر باعث تغییر ژانر به سمت بازار متوسط ​​شد.

اپرا یک برند بین‌المللی با مارک شگفت آور است ، زیرا برنامه اپرا وینفری از 100 کانال تلویزیونی در سراسر جهان پخش می‌شود و مجله Oprah’s نیز در بازارهای مختلف به فروش می‌رسد.

مارک مانسون

مارک مانسون یک وبلاگ نویس مشهور در جهان و نویسنده کتاب “هنر ظریف عدم لعنتی” است که یکی از پرفروش‌ترین کتاب ها براساس نیویورک تایمز است. وی برای انتقال دانش و تجربه شخصی خود از وب سایت markmanson.net استفاده می‌کند.

مثال مارک شخصی: مارک مانسون

مارک شخصی وی با شخصیتی سرراست همراه است و از دور زدن بدش نمی آید. بنابراین این سایت برای جلب رضایت همه افراد ، خصوصاً افرادی که به‌راحتی آزرده می‌شوند ، ساخته نشده است. مارک این مارک شخصی را ثابت نگه می دارد. بنابراین ، خوانندگان آشنا هنوز هم متوجه می‌شوند که این مقاله وی است حتی زمانی‌که از باینلاین استفاده نمی‌کند.

از محتوای عمیق و صادقانه ، وی به‌طور فزاینده ای برند خود را تأیید می‌کند و توسط خوانندگان مورد علاقه قرار می‌گیرد و همچنین به‌طور منظم تماشا می‌شود. بنابراین ، مقالات دقیق مارک فقط برای پرداخت کنندگان در دسترس است و او همچنین دارای یک بخش فقط مشترک است.

ریچارد برانسون

تقریبا همه نام ویرجین را شنیده اند و حتی بیشتر مردم از ریچارد برانسون – نام تجاری شخصی مرتبط با این گروه – می‌دانند. البته ویرجین تاکنون به لطف تلاش و تمرکز بر اهداف شفاف موفقیت بزرگی کسب کرده است. اما علاوه بر یک مارک بسیار معروف Virgin ، یک مارک شخصی از Richard Branson نیز وجود دارد.

نام ریچارد برانسون نه‌تنها شخصاً مشهور است بلکه با خود برند نیز تعامل موثری دارد. هر کسی که به ویرجین فکر کند ، برانسون است ، یک مارک تجاری خنده دار ، شوخ ، همیشه ماجراجو و شخصی از موثرترین نوع تاکنون.

مثال مارک شخصی: ریچارد برانسون

ریچارد در اوایل 50 سالگی است اما به نظر می‌رسد همیشه بسیار خوشحال و جوان است و هرگز از نظر انرژی کم نمی آورد. ریچارد همیشه باعث می‌شود افراد اطرافش احساس درخشندگی کنند. بارها نیز ریچارد باعث شد مردم موی نقره ای خود را به یاد بیاورند و تحت تأثیر آن‌ها قرار بگیرند که یک تانک شرمان را که در صدها قوطی کوکا کولا در تایمز (نیویورک) می چرخید ، به شهادت صدها روزنامه نگار آمریکایی ، اسلحه های شکاری غول پیکر کوکا کولا بیلبورد یا لباس عروس به ارزش 10،000 دلار برای مردم ، استفاده از رژلب صورتی و خط چشم سبز برای معرفی نام تجاری Virgin Brides و غیره

اگر کمی سریع گوگل کنید ، متوجه خواهید شد که این یکی از مدیرعاملانی است که اغلب در شبکه‌های اجتماعی بسیار فعال آنلاین است: از فیس بوک ، توییتر و وب سایت خصوصی ، وقتی طرفداران یا مشتریان می‌توانند برای دیدن جزئیات زندگی او دنبال کنند ، غافل از اینکه بسیار مؤثر از مارک شخصی تأثیر پذیرفته اند.

تونی رابینز

تونی رابینز بسیاری از نکات مربوط به توسعه تجارت را می‌داند. او اولین میلیون دلار خود را در سن 24 سالگی بدست آورد و سرانجام یک مارک شخصی ساخت و خود را در همان سطح بیل کلینتون ، مدیرعامل Salesforce ، مارک بنیوف و اپرا قرار داد. وینفری

مثال مارک شخصی: تونی رابینز

وی یکی از مشهورترین و موفق‌ترین “متخصصان” در زمینه توسعه انسانی در آمریکای شمالی است. او سخنران الهام بخش و بسیار کاریزماتیک بود و سمینارها و سمینارهای او همیشه فروخته می‌شد. با تجربه‌هایی از دوران کودکی ناگوار ، بسیاری از وقایع ، صحبت های او بسیار نزدیک است و مخاطبان قوی را تحریک می‌کند.

حتی وقتی هزینه بلیط بلیط بالغ بر صدها دلار می‌شود ، ده ها هزار نفر از سراسر جهان هنوز با خوشحالی برای حضور در مراسم او در ارتباط هستند. وی در حال حاضر بنیانگذار – سرمایه گذار بیش از 30 تجارت – از جمله یک استراحتگاه لوکس در جزیره فیجی و باشگاه فوتبال لس آنجلس لیگ برتر فوتبال با گردش مالی سالانه 5 میلیارد دلار است. اکنون ارزش واقعی استراتژی تجاری وی توسط کارشناسان حداقل 440 میلیون دلار تخمین زده شده است.

از این نمونه ها می‌توان برخی درس ها را به‌صورت زیر برداشت کرد:

هرگز پشت شرکت خود پنهان نشوید. روش‌های مختلفی برای ساختن نام تجاری شخصی وجود دارد.

مارک شخصی لزوماً همه جنبه های زندگی شما را نشان نمی دهد. برند شخصی خود را بسازید و آن را با شرکت خود مرتبط سازید. سعی کنید به همان اندازه ظاهر شوید تا تصاویر خود را به ذهن مشتریان خود وصل کنید.

تحقیقات نشان می‌دهد که افراد بیشتر از آرم و رنگ با چهره و صدا ارتباط نزدیکی دارند. صحبت از طریق رسانه ها روند آینده است!

چگونه نام تجاری شخصی خود را بهبود ببخشیم؟

“زندگی نکن تا خودت را پیدا کنی بلکه خودت را خلق کنی”

این یک نقل قول الهام بخش برای بسیاری از کارآفرینان موفق نویسنده جورج برنارد شاو است. شما نیازی نیست که به‌دنبال مارک تجاری خود باشید ، بلکه فقط همین الان خود باشید ، کارهای بسیار معمولی انجام دهید ، موارد ذاتی را ارتقا دهید تا برای جامعه ارزش آفرینی کنید ، این ارزش خود شما است. با توجه به ارزشی که دارید ، برای ایجاد درخشش و ایجاد یک برند برای خود ، شروع به تکرار آن کنید.

روش‌های زیادی برای بهبود مارک شخصی وجود دارد ، اما من می توانم برای شما به 6 روش خلاصه کنم:

مخاطب خود را بشناسید

هنگام ساخت مارک شخصی خود ، باید بدانید که هدف آن ساختن متناسب با چه کسی است. بیش از حد در مورد موضوع نگران نباشید ، زیرا در آخر شما نمی توانید از کسی مراقبت کنید. برای خود یک شی انتخاب کنید و آن‌ها را حفظ کنید. حفظ مشتری های بلند مدت اغلب دشوارتر از نگه داشتن تعداد زیادی مشتری است که این مسئله برای بسیاری از مشاغل مشکل ساز است و همچنین برای خود شما نیز یک مشکل است.

احتمالاً قبلا می دانید ، برای کار خلاقانه خود باید مخاطبان خود را بشناسید.

هنگام ساخت مارک شخصی خود ، شما باید مخاطبان خود را بشناسید

هنگام ساخت مارک شخصی خود ، شما باید مخاطبان خود را بشناسید

برای ایجاد مخاطب هدف ، باید جنبه های زیر را در نظر بگیرید:

مخاطب اصلی که می‌خواهید هدف قرار دهید چه کسی است؟

مناسب ترین بستر دسترسی شما به آن‌ها؟

چه محتوای خلاقانه ای می‌تواند نظر آن‌ها را جلب کند؟

هنگامی که عوامل فوق را شناسایی کردید ، می‌توانید مخاطبان محصول نوآورانه خود را کاملا شناسایی کنید.

شما می‌توانید با مخاطبان محبوب که در این شعبه شهرت ایجاد کرده‌اند ارتباط برقرار کنید. چه چیزی در مورد بالا بردن ارزش نام تجاری خود با مراجعه یا ارتباط با تأثیرگذار در شعبه چیست؟ و فراموش نکنید که بستر مناسب محصول خلاق خود را پیدا کنید.

با آشنایان خود شروع کنید:

با شروع از ساده ترین و ساده ترین کارها ، کاملا می‌توانید از کمک افرادی که در این حرفه می شناسید تشکر کنید. به تدریج ، شما روابط گسترده تری برای خود ایجاد خواهید کرد ، و به بسیاری از افراد در سطح بالاتر دسترسی پیدا می‌کنید. ارزش برند شما به تدریج بهبود و بهبود می یابد.

از طریق شبکه‌های اجتماعی و منابع استراتژیک اطلاعات با تأثیرگذاران تماس بگیرید:

ارتباط با اینفلوئنسرها در یک شاخه یک روش مؤثر برای ایجاد روابط است و آن‌ها خود را با مخاطبان گسترده تری (که تحت تأثیر سایر تأثیرگذاران هستند) ارتباط برقرار می‌کنند.

READ  چگونه یک پروفایل حرفه ای لینکدین بسازیم؟

علاوه بر ارتباط با تأثیرگذاران ، شما همچنین باید با منابع رسانه ای معتبر (مانند روزنامه ها ، کانال های صنعت و غیره) ارتباط برقرار کنید. شاید در آینده ای نزدیک مورد توجه روزنامه های تخصصی قرار گرفته و به صفحه نخست بروید.

روی ثبات تمرکز کنید

پس از تحقیق درباره اینکه چه کسی می‌خواهید هدف قرار دهید ، ویژگی‌های انسان شناختی آن‌ها چگونه است ، باید تمام انرژی خود را بر ثابت ماندن متمرکز کنید.

چگونه مارک تجاری شخصی خود را بهبود ببخشیم: بر ثبات قدم تمرکز کنید

سازگاری برای شناسایی برند شما به‌جای شناسایی محصول یا خدمات برای افراد ضروری است. در ابتدای رابطه شما با مشتریان جدید ، اعتقادات آن‌ها درباره شما هنوز بسیار ابتدایی است بنابراین شما باید تمام تلاش خود را انجام دهید تا آن‌ها واقعاً راضی باشند. سازگاری نه‌تنها داستان را منطقی تر می‌کند بلکه باعث می‌شود شنونده واقعاً به جزئیات موجود در آن اعتقاد داشته باشد.

در جامعه مدرن امروز ، اعتماد از بالاترین ارزش برخوردار است ، که عامل مهمی در کمک به مشتریان برای تصمیم‌گیری قاطع است.

برای حفظ اعتماد به نفس مشتری ، ایجاد و بهبود مستمر تصویر برند برای هر مشاغل مهم است. مورد استارباکس یک نمونه برجسته است. وقتی به استارباکس می روید ، تنها چیزی که انتظار دارید یک تجربه عالی خدمات به مشتری و کمی حریم خصوصی برای نوشیدن یک فنجان قهوه است. این قوام است – یک بخش ضروری در ساخت و حفظ یک تصویر از برند.

علاوه بر این ، چند نکته وجود دارد که باید برای حفظ ثبات در ذهن داشته باشید. اولین مورد به‌طور مداوم نام کامل شما در سیستم عامل هایی است که به مقالات خلاقانه کمک می‌کنید. دوم اینکه در انتقال یک پیام واحد ثبات داشته باشید.

مشتریان همیشه انتظارات خاصی از مارک ها دارند. ازآنجاکه آن‌ها فکر می‌کنند برای داشتن یک مارک تجاری ، مالکان باید تلاش مستمر داشته باشند تا ارزش خاصی ایجاد کنند ، نه‌تنها امروز بلکه در آینده نیز به قول خود عمل می‌کنند.

فقط به فروش فکر نکنید

جدا از موارد فوق ، بسیار توصیه می‌شود که مارک تجاری شخصی را فقط برای فروش ایجاد نکنید. آماده شوید تا در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند توییتر ، LinkedIn ، فیس بوک و اینستاگرام در دسترس باشید. اطمینان حاصل کنید که می‌توانید حضور خود را با اطلاعات مربوط به تجارت متعادل کنید.

بدین ترتیب ، شاید مشتریان یا طرفداران شما ببینند زندگی شخصی شما چگونه است و از آن‌ها الهام گرفته شود. شاید تصویری که هنگام شام می خورید چیز برجسته ای نباشد. اما اگر تصویری از یک گیتار کلاسیک Fender است که در کنار پوستر تبلیغاتی قرار گرفته است و احتمالاً هیاهو ایجاد می‌کند. این امر همچنین می‌تواند شما را به‌جای اینکه فردی تنها در تجارت باشید ، منحصر‌به‌فرد و جالب کنید.

یک داستان بگویید

مردم همیشه دوست دارند داستان ها را بشنوند ، و این درست است که داستان های الهام بخش اغلب جلب توجه می‌کنند و به‌شدت بر مغز انسان تأثیر می گذارند. حتی مارک های تجاری بزرگ داستان جذاب خود را ایجاد می‌کنند ، مانند یادآوری اپل در روزهای سخت با مدیرعامل استیو جابز یا اینکه چگونه بیل گیتس قایق مایکروسافت را به یک غول فناوری تبدیل کرد و غیره.

پس چرا یک داستان شخصی برای برند شخصی خود نساخته اید؟ برای به اشتراک گذاشتن آنچه آموخته اید داستان تعریف کنید یا چیزهای آموزشی یا انسانی جالب به مردم بدهید. نیازی به همیشه درگیر کردن محتوا نیست. می‌توانید در YouTube یك Vlog شروع كنید ، در بلاگ های دیگر پست بگذارید.

قصه گفتن روش خوبی برای بهبود مارک تجاری شخصی شما است

قصه گفتن روش خوبی برای بهبود مارک تجاری شخصی شما است

برای کمک به شما در اینجا ، نحوه شرح دادن یک داستان جذاب را شرح دهید:

برجسته کردن گلوگاه ها:

یک داستان بدون اوج ، درام یک داستان سطحی است ، شنیدن آن آسان است و فراموش می‌شود. شما کاملا می‌توانید داستان خود را چشمگیرتر کنید. به‌عنوان مثال ، مشاغل باید با چالش‌های زیادی رو‌به‌رو شوند: رقبای سنگین ، بازارهای خسته کننده ، شکست ها و غیره.

دچار سو تفاهم نشوید که گفتن مشکلات و شکست ها باعث می‌شود خوانندگان دیدگاه منفی نسبت به شما داشته باشند. با به چالش کشیدن سختی ها ، هرچه صمیمیت بیشتری داشته باشید ، مشتریان همدل و قدرشناسی بیشتری خواهند داشت.

چگونه بر چالش‌ها غلبه می‌کنید:

ایجاد گلوگاه کافی نیست ، شما باید برای حل مشکلی که تاکنون برطرف کرده‌اید به یک راه‌حل برسید. داستان از انسجام و جذابیت بیشتری برخوردار خواهد شد. مشکل شما در اینجا تعادل عوامل عاطفی (از طریق گلوگاه ها و راه‌حل ها) با هویت نام تجاری شخصی شما است.

تأثیر مثبت ایجاد کنید

پس از ایجاد یک مارک شخصی ، یکی از مهم‌ترین مواردی که برای ادامه حفظ و توسعه آن باید انجام دهید ایجاد تأثیر مثبت است.

به جوایز بپیوندید:

گفته می‌شود این جوایز “راز افزایش اعتبار فوری” برای مشاغل است. و همه جوایز نیاز به پرداخت ندارند. این یک روش مؤثر برای جلب توجه مطبوعات ، نزدیک کردن مارک شخصی و مارک تجاری خود به مردم بدون نیاز به پرداخت هزینه زیاد برای تبلیغات است.

بلاگ منظم:

درباره درس های زندگی ، موضوعات تجاری ، اخبار جدید هر روز یا هر چیز دیگری که به شما مربوط می‌شود ، بنویسید. نظرات رهبری خود را در وبلاگ های LinkedIn ، Medium یا جامعه به اشتراک بگذارید. هنگام نوشتن ، باید مشخص کنید که خوانندگان از مقاله شما چه دریافت می‌کنند.

با به اشتراک گذاشتن اطلاعات مفید برای خوانندگان ، می‌توانید اعتبار برند خود را افزایش داده و برند شرکت خود را برای عموم مردم به ارمغان بیاورید. همچنین به شما کمک می‌کند با کارآفرینانی مانند صنعت ارتباط برقرار کنید که فرصت های همکاری جدیدی از آن‌ها بوجود می آید.

با شخصیت های تأثیرگذار ارتباط برقرار کنید:

خود را به شرکای مهم جامعه که نفوذ محلی دارند معرفی کنید. اما از آن‌ها نخواهید که بلافاصله به شرکت شما کمک کنند. در عوض ، مرتباً ملاقات کنید تا به آن‌ها اطلاع دهید که تجارت شما در چه صنفی قرار دارد ، چه چیزهایی به شما و همچنین محصولات و خدمات شرکت شما علاقه‌مند است. بپرسید آیا می‌توانید از کار آن‌ها حمایت کنید.

هنگامی که رابطه نزدیک شد ، آن‌ها به‌طور فعال شما را با فرصت های مناسب ارتباط می‌دهند. شبکه روابط گسترده‌تر ، فرصت های بالقوه شما بیشتر است. آن‌ها می‌توانند شما را به هدایت یک رویداد در اجتماع دعوت کنند ، با آن‌ها به یک گپ تلویزیونی بپیوندند یا اینکه مطبوعات مربوط به یک موفقیت خاص شرکت شما را بپذیرند.

حمایت مالی جامعه:

همیشه لازم نیست فعالیت‌های جامعه را تأمین مالی کنید. علاوه بر کمک مالی ، شما می‌توانید فعالیت‌های پاکسازی ساحل را سازماندهی کنید ، از جوامع فقیر حمایت کنید ، به دانشجویان مشاوره شغلی بدهید یا کارمندان را تشویق کنید تا داوطلب پروژه های محلی در محل شوند. این راهی برای شما است که هم شهرت تجاری ایجاد کنید و هم توسعه جامعه محلی را ارتقا دهید.

لطفاً مسئله جامعه ای را انتخاب کنید که توجه جمعی شرکت را به خود جلب کند. از کارمندان دعوت کنید تا برای کمک به شما بپیوندند. هرچه تعداد کارمندان شما بیشتر باشد ، ارزش ویژه برند را در تجارت خود گسترش می دهید.

در کنفرانس ها و رویدادهای مرتبط در جامعه شرکت کنید:

مشارکت در فعالیت‌های جامعه ، خواه با همکاری مقامات محلی ، گروه های تجاری یا انجمن های تجاری ، روابط مفیدی را برای تجارت به همراه خواهد آورد. این فرصتی برای شما خواهد بود تا بتوانید با اعضای دولت محلی ارتباط برقرار کنید و بدین ترتیب مستقیماً درباره نگرانی های مربوط به فضای فعلی کسب‌و‌کار بحث کنید.

شبکه‌های اجتماعی را به “بلندگو” تبدیل کنید:

رسانه های اجتماعی را به‌عنوان رادیوی خود در نظر بگیرید. هر زمان بودجه جدید ، استخدام در مقیاس بزرگ یا هر رویداد مشابه مرتبط با جامعه داشته باشید ، می‌توانید از رسانه های اجتماعی برای ایجاد مستقیم آن اعلامیه ها استفاده کنید.

هنگام شرکت در یک رویداد ، از ارسال عکس به فیس بوک ، اشتراک‌گذاری از طریق Twitter ، LinkedIn و همچنین ارسال اطلاعات به خبرنگاران آشنا استفاده کنید. نحوه فعالیت فعالانه شرکت شما به جامعه نشان داده شود زیرا اخطار دوره ای برند شرکت را به سمت مصرف‌کننده می‌آورد.

شما و مارک تجاری شما باید یکسان باشد

دشوار خواهد بود اگر مارک شخصی شما در زندگی واقعی با افراد دیگر متفاوت باشد. زیرا اگر از “مارک شخصی” خود ناراحت و غیرطبیعی باشید ، آن مارک دوام زیادی نخواهد داشت. یک مارک شخصی ایجاد کنید که متناسب با سبک شما باشد. به عبارت دیگر ، شما و مارک تجاری شما باید یکسان باشد.

هر کجا که باشید با مارک شخصی خود مرتبط خواهید شد. بنابراین ، باید به دیگران کمک کند تأیید کنند که شما هستید. به‌طور خاص ، مارک های خاص باید آنچه را که معتقدند و می‌خواهند انجام دهند ، انتقال داده و تقویت کنند.

نتیجه

مفهوم نام تجاری شخصی ممکن است “دشوار” به نظر برسد ، اما در واقع ، بسیار ساده است. با همان کاری که هر روز به شما غذا می‌دهد شروع کنید و این کار را با روحیه ایجاد ارزش برای جامعه انجام دهید. این پایدارترین راه برای ساختن نام تجاری شخصی شما است!

امیدوارم اشتراک‌گذاری فوق در روند ساخت و توسعه برند سازی شخصی به شما کمک زیادی کند. با مراجعه به بازاریابی تصویری چیست به مقالات ما علاقه‌مند باشید.

 

 

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.