مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

مبانی اولیه دیجیتال مارکتینگ

7 می 2021

در سال‌های اخیر ، دیجیتال مارکتینگ در صحنه بازاریابی منفجر شده است و تأثیرات آن چیزی جز اندک بوده است.

بازاریابان سنتی و شرکت‌های مدارس قدیمی در تلاشند تا با دنیای همیشه در حال تغییر بازاریابی اینترنتی همراه شوند درحالی‌که مشتریان ، مشتریان و مشتریان در این فضای جدید مهارت بیشتری کسب می‌کنند. اما شرکت‌ها نمی‌توانند تغییر در نحوه خرید مردم را نادیده بگیرند و به همین دلیل است که آن‌ها وارد روش مدرن بازاریابی شده‌اند.

در این مقاله با موضوعات زیر آشنا خواهید شد:

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

دیجیتال مارکتینگ نوعی تبلیغ محصولات یا خدمات با کمک دستگاهها و فناوری دیجیتال است.

به عبارت ساده ، دیجیتال مارکتینگ به هر شکلی از بازاریابی گفته می‌شود که به‌صورت آنلاین با کمک موبایل ، لپ تاپ ، اینترنت و غیره اتفاق می‌افتد. می‌تواند از موارد پیچیده ای به‌عنوان ابتکارات بازاریابی ایمیل خودکار تا انتخاب مطالب در وبلاگ وب سایت شما محدود باشد.

اکنون ، شما می دانید دیجیتال مارکتینگ چیست ، بنابراین بیایید ادامه دهیم و انواع دیجیتال مارکتینگ را بشناسیم.

انواع دیجیتال مارکتینگ

اگر رایانه یا گوشی هوشمند دارید ، همان‌طور که بسیاری از ما داریم ، دیجیتال مارکتینگ را تجربه کرده‌اید. این می‌تواند یک ایمیل در صندوق ورودی شما ، یک نتیجه جست‌وجو هنگام استفاده از Google ، یک تبلیغ در فیس بوک ، یک پیام متنی ارسال شده به تلفن شما یا یک پست توسط یک تأثیرگذار در اینستاگرام باشد. همان‌طور که می بینید ، دیجیتال مارکتینگ یک زمینه گسترده با بسیاری از زمینه های تخصص است. اشکال اصلی دیجیتال مارکتینگ عبارت‌اند از:

1. بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO)

به عبارت بهتر ، SEO شامل ساختار دقیق و بهینه‌سازی صفحات وب سایت شما برای دستیابی به بهترین موقعیت ممکن در صفحات نتیجه موتور جست‌وجو (SERP) است که کاربران اینترنت جست‌وجو را در موتوری مانند Google که مربوط به تجارت شما است انجام می‌دهند.

۲. تبلیغات جستجوی اجتماعی و پولی پرداخت شده

تبلیغاتی که در رسانه های اجتماعی نشان داده می‌شود ، تبلیغات اجتماعی پولی است و تمام آنچه در SERP هنگام ورود به جست‌وجو مشاهده می‌شود ، تبلیغات جستجوی پولی است. تبلیغ کنندگان این تبلیغات پولی را ایجاد می‌کنند و برای موقعیت‌های موجود در سیستم عامل اجتماعی خود یا SERP برای موتور جستجوی انتخابی خود با دیگران رقابت می‌کنند.

۳. بازاریابی از طریق ایمیل

هر بازاریابی که از طریق ایمیل اتفاق می‌افتد به‌عنوان مارکتینگ از طریق ایمیل شناخته می‌شود و فقط مختص خبرنامه و کوپن نیست. تمام تعاملات مرتبط با مارکتینگ از طریق ایمیل در این گروه قرار می‌گیرند.

READ  مشاوره راه اندازی استارت آپ و فروشگاه اینترنتی

۴. بازاریابی محتوا

هر تلاشی برای بازاریابی از طریق محتوای آنلاین ، بازاریابی محتوا محسوب می‌شود (و اغلب از SEO ، جستجوی پولی و تبلیغات اجتماعی پولی استفاده می‌کند). به‌عنوان مثال ، همه این انواع محتوا (و موارد دیگر) در گروه بازاریابی محتوا گروه بندی می‌شوند:

  • پست های وبلاگ
  • اینفوگرافیک ها
  • فیلم‌های
  • کتابهای الکترونیکی
  • کاغذهای سفید

انواع دیگر دیجیتال مارکتینگ شامل اتوماسیون بازاریابی ، طراحی ، برنامه‌ها ، بازاریابی تلفن همراه و پیام کوتاه ، تجزیه و تحلیل وب و هک رشد است.

مزایای دیجیتال مارکتینگ

دیجیتال مارکتینگ در چنین مدت کوتاهی و به یک دلیل خوب بسیار محبوب شده است. مشتریان و مشتریان امروزی مدت زمان بیشتری را آنلاین می گذرانند و آن‌ها انتظار دارند که شرکت‌های مورد علاقه آن‌ها نیز آنلاین باشند.

ممکن است فضای اینترنت ترسناک به نظر برسد ، اما دیجیتال مارکتینگ مؤثر می‌تواند یک مزیت بزرگ برای تجارت باشد. با استفاده از استراتژی و اجرای دقیق ، از جمله مزایای دیجیتال مارکتینگ در تجارت می‌توان به افزایش مخاطبان ، ملاقات با مشتریان هدف در جایی که وقت خود را می گذرانند و دستیابی به این هدف با قیمت بسیار مقرون‌به‌صرفه تر از روش‌های سنتی بازاریابی ، اشاره کرد.

به همین دلایل و بیشتر از این ، بیش از 60 درصد بازاریابان تمرکز خود را از بازاریابی سنتی به دیجیتال منتقل کرده‌اند.

آیا می‌خواهید در رشته های ضروری در دیجیتال مارکتینگ تسلط پیدا کنید؟ اکنون دوره صدور گواهینامه دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید!

دیجیتال مارکتینگ چگونه کار می‌کند؟

درحالی‌که مزایای دیجیتال مارکتینگ بسیار زیاد است ، درک کنید که هر شکل از بازاریابی اینترنتی در راه خود کار می‌کند. شرکت‌ها عاقلانه هستند که قبل از تعیین اینکه از چه اشکال دیجیتال مارکتینگ برای سرمایه‌گذاری و از کدام بسترها استفاده می‌کنند ، تصویر بزرگتر را ارزیابی کنند. به‌طور کلی توصیه می‌شود قبل از راه رفتن خزید – با استراتژی بازاریابی آنلاین خود را کوچک شروع کنید و با عادت شرکت به مناطق مختلف رشد کنید.

دیجیتال مارکتینگ از این جهت برای شرکت‌ها بسیار مفید است که به آن‌ها امکان می‌دهد مخاطبان خود را تا جایی که بودجه آن‌ها اجازه می‌دهد افزایش دهند. در طرف دیگر سکه ، بازاریابی اینترنتی این فرصت را به شرکت‌ها می‌دهد تا تمرکز روشنی بر بازاریابی برای مخاطبان مناسب داشته باشند. به عبارت دیگر ، یک شرکت ممکن است در یک مرحله محلی ، ملی یا بین‌المللی به مشتری هدف کامل برسد ، همه درحالی‌که بودجه خود را حفظ می‌کند.

چرا شغل خود را در بازاریابی دیجیتال انتخاب کنیم؟

جای تعجب نیست که تقاضا برای بازاریابان دیجیتال در حال افزایش است. هرچه شرکت‌های بیشتری ارزش دیجیتال مارکتینگ را می آموزند ، فرصت های شغلی در این منطقه همچنان در حال افزایش است. به‌طور کلی چشم انداز شغلی تبلیغات با دوام بالا و با انتظار می‌رود رشد بیش از متوسط ​​9 درصدی داشته باشد.

READ  شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

چگونه شغل خود را در دیجیتال مارکتینگ شروع کنیم؟

برای شروع کار حرفه‌ای دیجیتال مارکتینگ ، به دو عنصر اصلی در زمینه خود نیاز دارید: تحصیلات و تجربه. خبر خوب این است که کارفرمایان لزوماً به‌دنبال نامزدهای شغلی با مدرک بازاریابی یا سال‌ها تجربه نیستند ، زیرا ممکن است به افرادی با مهارت که هنوز در دانشگاه تدریس نشده اند نیاز داشته باشند. خوشبختانه منابع فراوانی آنلاین برای یادگیری ابزارهای تجارت آنلاین وجود دارد. اگر فاقد تجربه هستید ، انجام موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • داوطلب یک سازمان غیرانتفاعی شوید که به بازاریابان دیجیتال نیاز دارد
  • برای کارآموزی محلی اقدام کنید
  • وبلاگ خود را شروع کنید و بینش و نظرات خود را در مورد دیجیتال مارکتینگ ارائه دهید
  • برای افزایش رزومه خود در دوره ها و گواهینامه های آنلاین ثبت نام کنید

حقوق و آینده بازاریابان دیجیتال

چشم انداز بازار کار برای بازاریابان دیجیتال بسیار مثبت است. با وجود بسیاری از زمینه های تخصصی و تقاضای زیاد برای ایجاد و بررسی محتوا ، استراتژی رسانه های اجتماعی و تجزیه و تحلیل ، زمان خوبی برای ورود به این زمینه است.

همچنین افزایش چشمگیری از تقاضا برای متخصصان بازاریابی پیش‌بینی شده است. طبق PayScale ، متوسط ​​حقوق یک متخصص بازاریابی دیجیتال در هند 348،928 روپیه و در ایالات متحده 50،111 دلار است. حقوق مدیر بازاریابی دیجیتال در هند 541،919 روپیه و در ایالات متحده 66808 دلار است. از آنجا که بازار کار امروز به استعداد نیاز دارد ، فارغ از صنعت ، شما می‌توانید برای حقوق و مزایای بالاتر بسته به شغل ، مهارت ها و تخصصی که روی میز می آورید ، مذاکره کنید.

نقش ها و مسئولیت های بازاریابی دیجیتال

مسئولیت های شغلی بازاریابان دیجیتال بسته به تجربه و تخصص متفاوت خواهد بود.

به‌عنوان مثال ، یک متخصص SEO تمام جنبه های SEO را درک خواهد کرد ، از جمله دانش فنی برای ایجاد ترافیک ارگانیک ، شناسایی و ارزیابی محتوای با کیفیت بالا و تجزیه و تحلیل رقبا.

از طرف دیگر ، یک مدیر رسانه های اجتماعی استراتژی رسانه های اجتماعی متناسب با هویت برند را طراحی می‌کند ، سبک ارتباطی و استراتژی محتوا را تعریف می‌کند ، محتوا را برای هر شبکه رسانه اجتماعی ایجاد می‌کند و سازگار می‌کند ، تاریخ در مورد آخرین روند بازاریابی دیجیتال

اکنون ، همان‌طور که با درک درستی از دیجیتال مارکتینگ ، نوع ، مزایا ، نقش ها و مسئولیت های آن کاملاً آشنا هستید ، بیایید نگاهی به تفاوت بازاریابی ورودی و دیجیتال مارکتینگ داشته باشیم.

READ  پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به روش مهران فره راز

چه تفاوتی بین بازاریابی ورودی و دیجیتال مارکتینگ وجود دارد؟

بازاریابی ورودی

بازاریابی ورودی نوعی بازاریابی است که می‌تواند در دیجیتال مارکتینگ یا سنتی اعمال شود. عملکردهای ورودی مانند یک آهنربا است. بازاریاب محتوایی را ارائه می‌دهد که برای مخاطب مورد نظر جذاب باشد و مخاطب آن را به میل خود پیدا می‌کند. به عبارت دیگر ، این نوعی بازاریابی است که مجبور به هدف نیست.

دیجیتال مارکتینگ

بازاریابی دیجیتال می‌تواند ورودی باشد یا خیر. اگر در وب سایت خود محتوای باورنکردنی ایجاد کنید که خوانندگان را به خود جلب کرده و آن‌ها را به مشتری تبدیل می‌کند ، از یک استراتژی بازاریابی ورودی استفاده می‌کنید. اگر با این وجود تبلیغات خود را در شبکه‌های اجتماعی یا موتورهای جست‌وجو انجام می دهید ، بازاریابی خود را مجبور به بیننده می‌کنید ، این یک روش ورودی نیست.

امروز در دیجیتال مارکتینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

بیش از یک ربع قرن است که اولین تبلیغات بانر قابل کلیک در اینترنت ظاهر می‌شود و یاهو به‌صورت مستقیم آغاز به کار می‌کند. هرچند زمان تغییر کرده است و این روزها این شرکت‌ها مانند گوگل و فیس بوک بر فضای بازاریابی دیجیتال حاکم هستند.

دیجیتال مارکتینگ هرگز ساکن نیست. این یک زمینه است که همیشه در حال پیشرفت است ، با روندهای جدید بازاریابی اینترنتی مانند هوش مصنوعی (AI) و بازاریابی ویدئویی با سرعت بالا. مناطق حتی تثبیت شده مانند سئو نیز سال به سال تغییر مکان می‌دهند و بازاریابان دیجیتال هرگز نباید یادگیری را متوقف کنند.

آیا برای حرفه بعدی خود در دیجیتال مارکتینگ مهارت کافی دارید؟ خوب ، سعی کنید این MCQ های دیجیتال مارکتینگ را بیابید و بدانید!

امروز یک گواهینامه بگیرید تا یک بازاریاب دیجیتال شوید

معتقدم شما می فهمیدید که دیجیتال مارکتینگ چیست ، چگونه کار می‌کند و نوع دیجیتال مارکتینگ چیست. اگر آنچه در اینجا درباره دیجیتال مارکتینگ خوانده اید را دوست دارید ، دوره دیجیتال مارکتینگ مهران فره راز را بررسی کنید و کار خود را با روش مدرن بازاریابی شروع کنید. ما بیش از 40 ساعت درس از طریق ویدئو ، جلسات مشاوره آنلاین و آمادگی آزمون برای معتبرترین گواهینامه ها در این زمینه ارائه می دهیم.

دیجیتال مارکتینگ یکی از سریع‌ترین رشته های جهان است و دوره صدور گواهینامه ارزش شما را در بازار بالا می‌برد و به شما کمک می‌کند تا برای کارفرمایان جذابیت بیشتری داشته باشید. امروز کار خود را در این زمینه جذاب شروع کنید!

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.