مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

بازاریابی دیجیتال در سال 2021

24 فوریه 2021

تکنیک های بازاریابی به‌عنوان روشی که ازطریق آن مصرف‌کنندگان اطلاعات را تغییر می‌دهند ، تکامل یافته اند. تبلیغات رادیویی منجر به تبلیغات تلویزیونی شد که سپس با ظهور اینترنت به سمت بازاریابی دیجیتال رفت. علاوه بر این پیشرفت های طبیعی بازار ، همه‌گیر COVID-19 دامنه بازاریابی دیجیتال را حتی به‌صورت آنلاین افزایش می‌دهد.

درحالی‌که تلویزیون برای بسیاری از مشاغل یک رسانه تبلیغاتی برتر است ، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها این امکان را می‌دهد تا به‌صورت آنلاین به مخاطبان جهانی دسترسی پیدا کنند. با ادامه رشد ابتکارات بازاریابی دیجیتال ، سرعت مشاغل در این زمینه به‌طور طبیعی در حال افزایش است. در زیر ، ما در مورد چرایی اهمیت بازاریابی دیجیتال و راه‌های اصلی برای کسانی که می‌خواهند آن را به‌عنوان یک حرفه دنبال کنند ، بحث خواهیم کرد.

برنامه کارشناسی ارشد متخصص بازاریابی دیجیتال

شغل خود را به‌عنوان یک بازاریاب دیجیتال پیش ببرید دوره‌های تخصصی برنامه کارشناسی ارشد متخصص بازاریابی داخلی

چرا شرکت‌ها از بازاریابی دیجیتال استفاده می‌کنند؟

با تکامل دامنه فناوری‌های بازاریابی دیجیتال ، شرکت‌ها با افزودن اجزای آنلاین به فروشگاه‌های آجر و ملات خود یا ترکیب استراتژی های مختلف بازاریابی دیجیتال برای ایجاد حضور در اینترنت ، در حال ماندن هستند.

از آنجا که بیشتر مصرف‌کنندگان قبل از خرید از تلفن های هوشمند و محصولات تحقیقاتی به‌صورت آنلاین استفاده می‌کنند ، استراتژی های بازاریابی دیجیتال برای مشاغل بسیار مهم است. اما شرکت‌های سراسر جهان از بازاریابی دیجیتال نیز استفاده می‌کنند تا مخاطبان خود را به‌راحتی آنلاین و ازطریق دستگاه‌های تلفن همراه هدف قرار دهند – و بسیاری از آن‌ها به دلیل این تلاش‌ها شاهد بازگشت قابل‌توجه سرمایه (ROI) هستند.

سهولت هدف گذاری مخاطبان

با بازاریابی دیجیتال ، مشاغل می‌توانند از داده ها برای هدف قرار دادن مخاطبان براساس عواملی مانند جنسیت ، سن ، موقعیت مکانی ، علایق و تحصیلات استفاده کنند. همچنین شرکت‌ها می‌توانند با استفاده از روش‌ها و پیام های مختلف برای هر مخاطب ، مشتریان بالقوه خود را که قبلا با نام تجاری آن‌ها آشنا شده‌اند دوباره هدف گذاری کنند. گواهینامه های پیشرفته بازاریابی آنلاین وجود دارد که می‌تواند به بازاریابان دیجیتال کمک کند تا یاد بگیرند چگونه مخاطبان را به بهترین وجه هدف قرار دهند.

سرمایه‌گذاری کم ، نرخ بازگشت سرمایه بالا

هزینه هر سرب با بازاریابی دیجیتال یا ورودی 61 درصد کمتر از بازاریابی سنتی است. مشاغلی که در شبکه‌های اجتماعی تبلیغ می‌کنند ، از جستجوی پولی استفاده می‌کنند و سایر استراتژی های دیجیتالی را به کار می‌گیرند ، هزینه های قابل توجهی کمتر در فعالیت‌های خود دارند. زیرا بسیاری از شرکت‌ها از استراتژی های پرداخت به ازای هر کلیک (PPC) برای پایین آوردن هزینه ها و هدف قرار دادن مخاطبان خاص استفاده می‌کنند. به‌طور کلی ، مبارزات دیجیتال بازاریابی هم بازدهی سرمایه‌گذاری بیشتر و هم سریع‌تر را ارائه می‌دهند.

دسترسی به کاربران موبایل

بیش از 14 میلیارد دستگاه تلفن همراه در سراسر جهان وجود دارد و پیش‌بینی می‌شود این تعداد تا سال ۲۰۲۴ به 18 میلیارد دستگاه برسد. از آنجا که تقریبا همه تلفن های هوشمند به اینترنت دسترسی دارند ، دسترسی به مشتریان بالقوه در هر مکان و هر زمان برای مشاغل از همیشه آسان‌تر است.

حوزه بازاریابی دیجیتال: رسانه های اجتماعی و فراتر از آن

بیش از نیمی از مصرف‌کنندگان ازطریق فیدهای خبری شبکه‌های اجتماعی شرکت‌ها را کشف می‌کنند. شرکت‌ها فقط ازطریق اینستاگرام می‌توانند تقریبا به 1 میلیون مشتری برسند و بیش از 9 میلیون کسب‌و‌کار از Facebook برای ارتباط با مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنند.

READ  پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به روش مهران فره راز

شرکت‌ها از پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی برای فعالیت‌های بازاریابی دیجیتال تجارت به تجارت (B2B) و تجارت به مصرف‌کننده (B2C) استفاده می‌کنند.

B2B: برای تولید Lead ، بازاریابان B2B در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند LinkedIn و Twitter فعال هستند. آن‌ها همچنین اغلب به کمپین‌های PPC اعتماد می‌کنند تا بدون صرف هزینه زیاد به مخاطبان هدف خود برسند.

B2C: بازاریابان B2C بر بهبود آگاهی از برند و جذب مشتری به وب‌سایت‌ها و محصولات خود با استفاده از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر ، اینستاگرام و Pinterest تمرکز دارند.

درحالی‌که ارسال تبلیغات و محتوا در فیس بوک و سایر سیستم عامل های محبوب همچنان راهی مؤثر برای دستیابی به بازار هدف شما است ، دامنه بازاریابی دیجیتال موارد فراتر از رسانه های اجتماعی را در بر می‌گیرد. علاوه بر رسانه های اجتماعی ، مشاغل باهوش همچنین برای ایجاد مخاطبان جدید ضمن ایجاد (و حفظ) آگاهی از نام تجاری خود ، از روش‌های زیر استفاده می‌کنند:

جستجوی پولی: بازاریابان هر زمان کسی کلمه کلیدی شما را تایپ کند ، به Google و سایر شرکت‌های موتور جستجوگر هزینه پرداخت می‌کنند و تبلیغ آن‌ها در بالای نتایج جست‌وجو نشان داده می‌شود (مدل “PPC”).

جستجوی ارگانیک (یا طبیعی): این روش ظرافت بیشتری نسبت به PPC به طول می انجامد ، زیرا بازاریابان از روش تحلیل کلمات کلیدی و سایر روش‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) استفاده می‌کنند تا به‌طور طبیعی محتوای خود را به بالای لیست نتایج جستجوی طبیعی در Google و جستجوی دیگر برسانند موتورها

کمپین‌های بازاریابی ازطریق ایمیل: باور کنید یا نکنید ، کمپین‌های بازاریابی ازطریق ایمیل (اگر به درستی انجام شود) هنوز هم در رسیدن به بازار هدف شما بسیار مؤثر هستند و برای کسب و کارهای کوچک نیز بسیار در دسترس هستند.

بازاریابی محتوا: انتشار مقالات مفید ، راهنماها ، آموزش ها و سایر محتوای آنلاین (علاوه بر وبینارها و پادکست ها) که مخاطبان شما را درگیر خود می‌کند ، جوهره بازاریابی محتوا است.

وبینارها: این یک روش عالی برای تأمین چیزی با ارزش برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان و در عین حال تبلیغ برند و محصولات شما است.

پادکست ها: محتوای صوتی جذاب ، روش دیگری برای دسترسی به مخاطبان است و می‌تواند در کنار سایر رسانه ها برای فعالیت‌های بازاریابی گسترده‌تر مورد استفاده قرار گیرد.

دامنه بازاریابی دیجیتال در سال 2021 بسیار بیشتر است

روند ورود بازاریابی دیجیتال هر ساله با ورود شرکت‌های بیشتری به فضا و ظهور فناوری‌های جدید ، تکامل می یابد. با نگاهی به آینده سال 2021 ، در اینجا برخی از روندهایی وجود دارد که به شکل گیری این فضا کمک می‌کند.

دوره رایگان: بازاریابی دیجیتال 101

بر اصول بازاریابی دیجیتال تسلط داشته باشید STAR LEARNINGFREE Course: Digital Marketing 101

تجزیه و تحلیل

تجزیه و تحلیل بازاریابی دیجیتال به‌طور معمول پس از واقعیت انجام می‌شود. به‌عنوان مثال بازاریابان یک محتوا را منتشر می‌کنند و سپس بررسی می‌کنند که بعد از چند هفته چقدر مؤثر بوده است. این قطعاً مفید است ، اما تجزیه و تحلیل در زمان واقعی شروع به تکان دادن دنیای بازاریابی دیجیتال می‌کند. انجام تجزیه و تحلیل در زمان واقعی به بازاریابان این امکان را می‌دهد تا هم محتوا را برای زیرمجموعه های کوچکتر از مصرف‌کنندگان شخصی‌سازی کنند و هم سریع‌تر به عملکرد آن‌ها پاسخ دهند.

READ  کورس های گوگل

تأثیرگذارهای شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ کنندگان در همه بخش‌ها برای کمک به ارتقا brands برندهایشان با تأثیرگذارهای شبکه‌های اجتماعی در ارتباط هستند. ثابت شده است که این یک استراتژی بازاریابی دیجیتال مؤثر است ، عمدتا به این دلیل که مصرف‌کنندگان تمایل دارند بیش از شرکت‌هایی که محصولات را تبلیغ می‌کنند ، به مصرف‌کنندگان دیگر اعتماد کنند. انتظار می‌رود شرکت‌های بیشتری در سال 2021 و بعد از آن از این تأثیرگذارها برای پیشبرد فروش استفاده کنند.

همچنین ، انتظار می‌رود افراد مشهور کمتری در تبلیغ محصولات خود ببینند ، زیرا مصرف‌کنندگان نسبت به تأیید خود خسته شده‌اند. در عوض ، روند بیشتر به سمت تأثیرگذارانی می‌رود که ارتباط مستقیم تری با محصول دارند. یک مثال عالی جیمز چارلز میکاپ آرتیست است که به یک چهره مشهور تبدیل شده است اما همچنین دارای تخصص خاصی در زمینه لوازم آرایشی است که Cover Girl برای تبلیغات خود از آن استفاده کرده است.

ویدئو شاه باقی می ماند

ویدئو به‌عنوان یک استراتژی برتر در سال 2021 باقی خواهد ماند ، زیرا بازاریابان دیجیتال از توجه کوتاه کاربران و تمایل به مشاهده مطالب به‌جای خواندن ، بهره می‌گیرند. از آنجا که 74 درصد از مصرف‌کنندگان در ایالات متحده هر هفته فیلم‌های آنلاین تماشا می‌کنند ، این رسانه همچنان نقش مهمی در ارتباط مشتریان و مشاغل بازی خواهد کرد. اکثر کانال های رسانه های اجتماعی از میزبانی و به اشتراک‌گذاری ویدئو پشتیبانی می‌کنند.

روشی که باید مراقب آن باشید ، سئو برای تصاویر و ویدئوها است. به‌طور معمول ، افراد کلمات کلیدی مربوط به یک تصویر یا فیلم خاص را تایپ می‌کنند ، اما این ممکن است خسته کننده باشد. هرچه بیشتر کاربران در می یابند که می‌توانند از تصاویر موجود یا جدید برای جستجوی تصاویر آنلاین دیگر که از نزدیک به هم مرتبط هستند استفاده کنند. این دامنه بازاریابی دیجیتال را عمیقا افزایش می‌دهد. با افزودن کلمات کلیدی مرتبط به عناوین تصاویر و فیلم‌های خود ، از جمله متن alt در توضیحات تصویر ، و استفاده از سایر روش‌های دیگر ، تبلیغ کنندگان یافتن آن‌ها را برای مشتریان بالقوه آسان می‌کنند.

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی (AI) بازاریاب های دیجیتال را قادر می‌سازد داده‌های کاربر را بهتر تجزیه و تحلیل کنند تا بتوانند سفر مشتری را بیشتر سفارشی کنند. هوش مصنوعی به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در مورد مشتریان و چگونگی بهترین هدف قرار دادن مخاطبان ، اطلاعات زیادی را درک کنند.

هوش مصنوعی همچنین تجربه شخصی تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و در هر مرحله از مراحل خرید به آن‌ها کمک سفارشی می‌کند. مشاغل می‌توانند با خودکارسازی تبلیغات با استفاده از تبلیغات برنامه ای ، به تبلیغات خودکار برای مخاطبان هدف بپردازند. انتظار می‌رود تبلیغات برنامه ای بیش از 72 درصد هزینه های بازاریابی آنلاین را در سال 2021 به خود اختصاص دهد.

واقعیت افزوده و مجازی

شرکت‌ها همچنان برای تقویت آگاهی از برند و تأمین تقاضای مشتری از واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) استفاده می‌کنند. کمپانی هایی مانند استارباکس ، Nivea و Volkswagen کمپین‌های AR و VR موفقیت آمیزی را ارائه داده‌اند تا تجربه‌ای را به مشتریان ارائه دهند که آن‌ها را بهتر به مارک ها و محصولاتشان متصل کند.

بازاریابی کانال های همه جانبه

درحالی‌که مصرف‌کننده امروز انتظار دارد که هر کسب و کاری حداقل حضور آنلاین داشته باشد ، استفاده از انواع رسانه ها برای درگیر کردن بازار هدف خود به‌صورت یکپارچه ایده‌آل است. این رویکرد که اغلب به‌عنوان بازاریابی “کانالهای همه جانبه” شناخته می‌شود ، هرگونه مانع یا “سیلو” را که ممکن است رسانه های مختلف ایجاد کنند ، از بین می‌برد. برای مثال ، محصولی که در تلویزیون تبلیغ می‌شود باید دارای اتصال آنلاین باشد که هم برای دسک تاپ و هم برای کاربران موبایل بهینه شده باشد.

READ  نحوه نوشتن پروپوزال تولید محتوا و کانتنت به روش مهران فره راز

نکته این است که ، مصرف‌کنندگان ممکن است از رسانه های مختلفی برای یادگیری و تعامل با محصول (یا خدمات) شما قبل و بعد از خرید استفاده کنند. اگر در این سیستم عامل های مختلف دستی صاف وجود نداشته باشد ، ممکن است به تجربه صدمه بزند و فروش از دست رفته آن را به همراه داشته باشد.

محتوا برای تعاملی تر شدن

محتوای تعاملی چیز جدیدی نیست ، اما بیشتر از همیشه به‌عنوان یک ابزار بازاریابی مؤثر مورد استقبال قرار می‌گیرد. آن‌ها نه‌تنها مدت زمانی را که مشتری احتمالی با نام تجاری شما درگیر است افزایش می‌دهند ، بلکه به شما امکان می‌دهند داده‌های بیشتری بگیرید و به نوبه خود ، استراتژی بازاریابی دیجیتال خود را دقیق تنظیم کنید.

از منظر گسترش دامنه بازاریابی دیجیتال ، محتوای تعاملی ممکن است شامل مسابقات (به‌عنوان مثال ، “در مورد این پست نظر دهید و آن را برای ورود به جدول زمانی خود به اشتراک بگذارید”) ، نظرسنجی ها ، نظرسنجی ها یا حتی بازی ها باشد. دادن فرصت های بیشتر به کاربران برای تعامل با نام تجاری شما نیز در هدف نهایی شخصی‌سازی بیشتر نقش دارد.

آیا می‌خواهید در رشته های ضروری در بازاریابی دیجیتال تسلط پیدا کنید؟ هم‌اکنون دوره تخصص دیجیتال مارکتینگ را بررسی کنید!

مشاغل در بازاریابی دیجیتال

بازاریابان دیجیتال باید آخرین تحولات را دنبال کرده و آن‌ها را در استراتژی های خود بگنجانند. هم‌زمان با مراجعه بیشتر شرکت‌ها به تبلیغات آنلاین برای جلب مخاطبان بیشتر ، مشاغل دیجیتال مارکتینگ به رشد خود ادامه می‌دهند.

مدیران بازاریابی دیجیتال در ایالات متحده به‌طور متوسط ​​سالانه بیش از 75000 دلار حقوق می‌گیرند. از دیگر نقش های بازاریابی دیجیتال با درآمد بالا می‌توان به متخصصان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی ، کارشناسان PPC ، مشاوران بازاریابی دیجیتال ، کارشناسان تجزیه و تحلیل دیجیتال و مدیران بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) اشاره کرد. وبلاگ نویسان و YouTubers همچنین فرصت هایی برای نوشتن و ویدئو بلاگ های حرفه‌ای برای اهداف بازاریابی دیجیتال دارند.

مشاغل بازاریابی دیجیتال زیادی وجود دارد ، اما برای موفقیت در سال 2021 ، به‌خصوص با توجه به چالش‌های جدیدی که همه‌گیر ایجاد کرده است ، نیاز به درک کاملی از تمام تکنیک های حوزه بازاریابی دیجیتال دارید. برنامه رایگان مبانی بازاریابی دیجیتال Simplilearn به بازاریابان دیجیتال کمک می‌کند تا اصول این رشته را که سریع رشد می‌کند تسلط یابند. ازطریق آموزش اختصاصی آنلاین ، می‌توانید تمام آنچه را که باید در مورد رسانه های اجتماعی ، PPC ، SEO ، تجزیه و تحلیل وب ، ایمیل و بازاریابی محتوا و موبایل بدانید ، بیاموزید تا بتوانید کمپین‌های م launchثر را راه اندازی و حفظ کنید.

اگر شما مقدار مشخصی از تجربه بازاریابی دیجیتال را دارید و می‌خواهید حرفه بازاریابی دیجیتال خود را ارتقا دهید ، به شما توصیه می‌کنیم امروز برنامه صدور گواهینامه بازاریابی دیجیتال را بررسی کنید تا حرفه خود را به مرحله بعدی برسانید!

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.