مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

بیزینس پلن

27 فوریه 2021

الگوی ارائه در بالا یک الگوی طرح تجاری به‌صورت یک عرشه اسلاید است.

درباره اینکه یک طرح تجاری چیست ، چه زمانی لازم است و چه مدت باید طول بکشد ، ابهاماتی وجود دارد ، اما سعی خواهیم کرد برخی از این س questionsالات را در این مقاله روشن کنیم.

اگر به اینجا رسیده باشید ، احتمالاً به‌دنبال راه اندازی کسب‌و‌کار خود هستید و یکی از سرمایه‌گذاران خود ، یا برنامه بانکی یا تسریع کننده ای برای شرکت شما یک طرح تجاری خواسته است … نگران نباشید ، شما به مکان مناسب رسیده اید .

بیایید با اصول شروع کنیم.

طرح کسب‌و‌کار چیست؟

درباره مفهوم Business Plan که نمایانگر بیانیه ای رسمی و مکتوب از اهداف یک سرمایه‌گذاری جدید است و یک نمای کلی از استراتژی اصلی که برای دستیابی به آن‌ها دنبال خواهد شد ، اتفاق نظر وجود دارد. چندین قالب وجود دارد که ممکن است این سند در آن‌ها تهیه شود. سندی سنتی که در وب با آن رو‌به‌رو می شوید یک سند متنی است که احتمالاً 20 تا 40 صفحه دارد.

عناصر معمول عبارت‌اند از خلاصه اجرایی ، شرح تجارت ، تجزیه و تحلیل SWOT ، تحلیل رقبا ، تحلیل بازار و استراتژی رفتن به بازار و در آخر خلاصه مالی.

براساس این ساختار ، یک طرح کسب‌و‌کار ممکن است کوتاه به‌عنوان یک خلاصه اجرایی یک صفحه ای یا یک سند 50 تا 100 صفحه ای باشد که مشخصات کسب‌و‌کار را دور می زند. باز هم ، متداول ترین مفهوم این سند 20 یا 30 صفحه ای است که شما آماده می‌کنید تا نشان دهید تیم موسس از طرز فکر صحیحی برای دستیابی به یک فرصت جدید برخوردار است.

READ  نمونه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ استارت آپ

آیا به یک طرح تجاری نیاز دارید؟

اگر شما یک استارتاپ هستید ، به‌ویژه یک استارتاپ فنی ، ممکن است شباهت هایی بین این مفهوم و “الگوی پیچ عرشه” پیدا کنید. در انتها عرشه زمین ، نسخه مدرن و ساده تری از طرح تجاری سنتی است.

اکنون ، جنبش Lean Startup اریک ریز حول محور کنارگذاشتن مرحله توسعه یک طرح تجاری و پرش مستقیم به آزمایش است و من کاملا با این موضوع موافقم.

من در طول زندگیم یک زن و شوهر نوشتم ، برای شرکت‌هایی که تأسیس کرده ام. در هر دو مورد ، واقعیت تجارت ، پایگاه کاربری و بازار باعث شده است که این طرح در طی چند ماه ، اگر نه هفته ، بی ربط باشد. این بدان معنا بود که ما حدود 100 ساعت را صرف تهیه سندی کردیم که قرار بود منسوخ شود.

هنگامی که شرکت ما بودجه اولیه 850،000 دلاری خود را جمع کرد ، هیچ سرمایه گذار هرگز درخواست یک طرح تجاری را نداد. سرمایه‌گذاران فرشته پیچیده و VC می‌دانند که در بسیاری از موارد ، این سند فقط یک تشریفات است و اتلاف وقت زیادی است.

هنوز ، یک طرح تجاری هنوز یک تمرین خارق‌العاده برای:

خود را مجبور کنید نظریات خود را مرتب کنید.

خلاصه ای از آنچه قصد انجام آن را دارید ارائه دهید ، که ممکن است مفید باشد ، به‌عنوان مثال برای سرمایه گذار که شما را خیلی نمی شناسد.

از طرف دیگر ، ممکن است یک الزام اجباری برای موارد زیر باشد:

افتتاح حساب بانکی جدید

READ  نحوه نوشتن بیزینس پلن به روش مهران فره راز

درخواست برای برخی از شتاب‌دهنده های راه اندازی و کمک های مالی دولتی.

برنامه های ویزای مهاجر برای کارمندان شما.

سرمایه‌گذاران سنتی یا دورهای بیشتری از بودجه.

TLDR ؛ یکی درست نکن مگر اینکه کسی ازت بخواد

چگونه یک طرح تجاری بنویسیم؟

بیایید ساختار معمول یک طرح تجاری را مرور کنیم:

1- صفحه جلد و فهرست مطالب

چیزهای زیادی برای اضافه کردن اینجا نیست.

2- خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی معمولاً خلاصه ای یک صفحه ای از محتوای برنامه تجاری است. همان‌طور که در بالا ذکر کردم ، برخی از برنامه های تجاری فقط از این بخش تشکیل شده‌اند.

3- بیانیه مأموریت و چشم انداز

بیانیه مأموریت خلاصه هدف یک شرکت را در یک یا دو پاراگراف بیان می‌کند: چرا این شرکت وجود دارد. این معمولاً از توصیف کلی سازمان ، عملکرد و اهداف آن تشکیل می‌شود. از طرف دیگر ، چشم انداز در مورد آنچه شرکت آرزو دارد در آینده باشد صحبت می‌کند.

در اینجا یک مقاله عالی از Hubspot در مورد چگونگی نوشتن مأموریت / چشم انداز خود آورده شده است.

4- شرح تجارت

شرح دقیق‌تری از شرکت ، اینکه چه کاری انجام خواهد داد و چگونه درآمد کسب خواهد کرد.

5- تحلیل SWOT

خلاصه Strength-Weaknesses-Opportunites-Threats یک تمرین مشهور است که در تجارت برای ارزیابی وضعیت صنعت ، بازار و محیط رقبا مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ما یک الگوی تجزیه و تحلیل SWOT داریم که می‌توانید در اینجا امتحان کنید.

6- تحلیل رقبا

بسیار مرتبط با تجزیه و تحلیل SWOT ذکر شده در بالا ، تجزیه و تحلیل رقبا باید یک بررسی شخصی تر از آنچه شرکت انجام می‌دهد ، کشش و وضعیت آن‌ها و چگونگی تمایز شرکت برای آن‌ها ارائه دهد.

READ  بهترین منابع برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ در سال 2021

7- تحلیل بازار

تجزیه و تحلیل بازار بررسی وضعیت و بلوغ بازاری است که شرکت مدنظر قصد حمله به آن را دارد و همچنین ارزیابی اندازه بازار یا پتانسیل بازار.

8- طرح بازاریابی یا برنامه برو به بازار

تعریف استراتژی بازاریابی در اوایل کار بسیار سختی است ، اما توجه به برنامه های اول و دوم که شرکت قصد دارد با آن‌ها آزمایش کند بسیار مهم است.

خلاصه ای از دو یا سه استراتژی اصلی جذب مشتری و رشد و یک نمای کلی از چگونگی برنامه‌ریزی برای اجرای آن‌ها.

9- برنامه عملیاتی

برنامه عملیاتی بیشتر خلاصه ای از برنامه های شما برای فعالیت شرکت است: چند دفتر دارد؟ چگونه قصد استخدام دارید؟ چگونه بهره وری را گسترش می دهید؟

10- برنامه مالی

برنامه مالی باید یک پیش‌بینی 12 ماهه از جریان نقدی کسب‌و‌کار و یک پیش‌بینی ساده 4 تا 5 ساله باشد.

یک نکته مهم که در اینجا باید به آن توجه کنید این است که سند جمع آوری کمک مالی نیست ، بنابراین از افزودن جمع آوری کمک مالی یا اطلاعات گرد خودداری کنید.

امیدواریم این مقاله ایده روشنی برای شما داشته باشد که برنامه تجاری چیست.

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.