مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

چگونه یک پروپوزال کسب‌ و ‌کار بنویسیم؟

9 مارس 2021

هدف از راه اندازی مشاغل حل یک مشکل است.

این یک SMB ، یک شرکت در مقیاس بزرگ یا حتی یک شرکت انحصاری (کارگر آزاد ، هنرمند ، مشاور و غیره) باشد ، همه آن‌ها در جهت یک هدف کار می‌کنند: ارائه پیشنهادهایی به مشتریان احتمالی و مشتریان که مشکلات آن‌ها را حل کند و عملکردهای تجاری صحیح را تضمین کند. .

اما روش مناسب برای ارائه آن پیشنهاد چیست؟ آیا یک تماس تلفنی انجام می‌شود؟ یا ایمیل؟ و اگر تصمیم دارید شخصاً با مشتری ملاقات کنید چه می‌کنید؟ این قطعاً یک تأثیر ماندگار ایجاد خواهد کرد ، درست است؟ لازم نیست.

اخیراً ، مشاغل از روشهای قدیمی تمرکز کرده و با دنیای دیجیتال سازگار شده‌اند. مشتریان به‌زودی 85٪ از کل تماس های تجاری را بدون تعامل با انسان اداره می‌کنند.

درحالی‌که از راه دور کار می‌کنید ، مشاغل با تیم های فروش خود در حال به اشتراک گذاشتن اسناد پیشنهادی دیجیتالی هستند که شامل تمام اطلاعات لازم در مورد پیشنهاد‌ها آن‌ها است. آنچه در این پیشنهاد‌ها تجاری مهم است این است که چگونه پیشنهاد خود را منتقل می‌کنید؟ آیا شما به اندازه کافی قانع‌کننده هستید که بتوانید آینده را نسبت به رقبای خود انتخاب کند؟ آیا شما جزئیات کافی را برای تصمیم‌گیری آگاهانه با آن‌ها در میان می گذارید؟

پیشنهاد تجاری چیست؟

پیشنهادهای تجاری اسناد رسمی هستند که با ارائه اطلاعات مورد نیاز در مورد پیشنهاد‌ها مشاغل یا افراد ، برای تبدیل سود و چشم انداز به مشتری استفاده می‌شوند. هدف شما ، هنگامی که پیشنهاد تجاری خود را با یک ایده به اشتراک می گذارید این است که در پیام رسانی خود روشن ، مختصر و قانع‌کننده باشید.

این چشم انداز را متقاعد کنید که مشاغل آن‌ها ، مسائلی که با آن‌ها رو‌به‌رو هستند را درک کنید و از طریق یک طرح پیشنهادی مناسب تجاری ، راه‌حل ایده‌آل برای آن‌ها ارائه دهید.

اطمینان حاصل کنید که اطلاعات صحیح و سند مناسب را ارسال کنید. بسیاری از پرسنل تجاری معمولاً بین یک پیشنهاد تجاری و یک طرح تجاری اشتباه می‌گیرند. این منجر به استفاده از اصطلاحات به‌جای یکدیگر می‌شود ، که کاملاً اشتباه است!

هر دو این اسناد متفاوت هستند و حاوی اطلاعات با اهداف کاملاً متفاوت هستند.

یک پروپوزال تجاری جزئیات پیشنهادی را که فروشنده برای یک مشتری پیشنهاد می‌کند ، به‌دنبال جلب مشتری و برنده شدن معاملات است ، درحالی‌که از یک طرح تجاری برای جستجوی فرصت های سرمایه‌گذاری استفاده می‌شود. این چگونگی عملکرد کسب‌و‌کار ، پیش‌بینی های مالی و اهداف آن و غیره را بیان می‌کند.

انواع پیشنهادهای تجاری

بسته به نحوه و زمان ارسال پیشنهاد ، انواع مختلفی از پیشنهاد‌ها توسط مشاغل مورد استفاده قرار می‌گیرد. در اینجا جزئیات مربوط به انواع پیشنهادهای تجاری برای کمک به شما در درک بهتر وجود دارد.

پیشنهاد‌ها تجاری درخواست شده

پیشنهادهای تجاری خواسته شده معمولاً برای مشتریانی که درخواست پیشنهادی از شما دارند ارسال می‌شود. می‌تواند دو نوع باشد.

پیشنهاد‌ها رسمی درخواست شده یک پیشنهاد رسمی درخواست شده به‌عنوان پاسخی به درخواست رسمی پیشنهاد یا RFP ارائه شده توسط مشتری ارسال می‌شود. در سناریوهای خاص ، چشم انداز جزئیات لازم مانند راه حلی را که به‌دنبال آن هستند ، اطلاعات مربوط به مشاغل آن‌ها و غیره را در اختیارتان قرار می‌دهد ، که تهیه و به اشتراک‌گذاری یک پیشنهاد ایده‌آل برای ارزیابی و تصمیم‌گیری برای آن‌ها را آسان می‌کند.

پیشنهادهای غیررسمی درخواست شده یک پیشنهاد خواستار غیررسمی به‌عنوان پاسخ به یک مکالمه غیررسمی ارسال می‌شود. مشتری احتمالی هیچ درخواست رسمی پیشنهادی نمی‌کند بلکه جزئیات اولیه پیشنهاد را برای ارزیابی و تصمیم‌گیری درخواست می‌کند. فروشنده در اینجا لازم است بیشتر تلاش کند زیرا برخلاف درخواست رسمی درخواست ، اطلاعات زیادی در مورد مشتری برای او مشخص نیست.

پیشنهادهای تجاری ناخواسته

پروپوزال تجاری که بدون درخواست خاصی از طرف مشتری احتمالی ارسال شود ، پیشنهاد تجاری ناخواسته نامیده می‌شود. این کار با هدف رشد مشتری و تجارت کل انجام می‌شود.

چگونه یک پیشنهاد تجاری بنویسیم

نحوه انتقال پیشنهاد‌ها خود به مشتری بسیار مهم است. یک پیشنهاد تجاری خوب طراحی شده تفاوت بین یک معامله موفق و یک امتیاز از دست رفته است.

READ  نمونه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

پس چگونه می‌توانید یک پیشنهاد تجاری را تنظیم کنید که برجسته باشد؟ آیا موارد خاصی وجود دارد که باید هنگام نوشتن پیشنهاد خود به خاطر بسپارید؟ چه چیزی یک پیشنهاد تجاری ایده‌آل را ایجاد می‌کند؟

در مرحله اول شما باید تصمیم بگیرید که چه چیزی را در پیشنهاد خود بگنجانید. این می‌تواند یک فرایند دشوار باشد زیرا شما نمی‌خواهید چشم انداز را بیش از حد سنگین کنید و با جزئیات بیش از حد اشتباه بگیرید ، و در عین حال ، آن‌ها را از کمبود اطلاعات برای ارزیابی و تصمیم‌گیری صحیح بی خبر نگذارید.

طول متوسط ​​یک پیشنهاد تجاری ایده‌آل باید نه تا 11 صفحه باشد.

نوشتن پروپوزال با توجه به تقسیم جزئیات پیشنهاد باید در روشی قانع‌کننده تر و متقاعد کننده انجام شود. در بیان مسئله کاملاً واضح باشید: به آن‌ها بگویید که مسائل احتمالی را به خوبی درک کرده‌اید و دلایلی را ارائه دهید که چرا آن‌ها باید راه‌حل شما را نسبت به رقبای شما بپذیرند. اطمینان حاصل کنید که حرف خود را در کل سند تکرار کرده و از آن دفاع کنید.

سند پیشنهادی نماینده شما و سازمان شما است. پیش نویس آن را به روشی تهیه کنید که از همان صفحه اول توجه چشم انداز را به خود جلب کند. در پیام رسانی خود واضح ، موجز و قانع‌کننده برای تبدیل مشتری باشید.

اجزای یک پیشنهاد تجاری

برای تهیه پیش نویس پیشنهاد ، باید از م componentsلفه های استاندارد سند پیشنهاد آگاهی داشته باشید. این به پنج بخش استاندارد مختلف تقسیم شده است که خواندن و فهم سند را آسان می‌کند.

عناصر یک پیشنهاد تجاری

صفحه عنوان

فهرست مطالب

خلاصه اجرایی

محتوای بدن

نتیجه

1. صفحه عنوان

صفحه عنوان که به‌عنوان جلد نیز شناخته می‌شود ، چهره پیشنهاد تجاری شما است. این شامل اطلاعات اساسی در مورد این پیشنهاد است مانند:

نام پیشنهاد

آماده شده توسط

آماده برای

تاریخی که در آن تهیه شده است

بسیاری از نرم‌افزارهای مدیریت اسناد الگوهای پیشنهادی آماده برای استفاده را با صفحات عنوان قابل تنظیم ارائه می‌دهند که به شما امکان می‌دهد آرم شرکت خود را به روز کنید. این به تأیید اعتبار پیشنهاد شما کمک می‌کند درصورت اشتراک با مشتری و آن‌ها را به روز می‌کند که پیشنهاد دهنده چیست.

۲. فهرست مطالب

امکان جستجوی آسان اسناد مهم و گاها پیچیده تجاری با کمک فهرست مطالب امکان‌پذیر است. این بخش تمام بخش‌های یک پیشنهاد تجاری را لیست می‌کند که به خواننده امکان خواندن و جابجایی بین اجزای مورد نیاز خود را می‌دهد.

۳. خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی مقدمه ای اساسی در پروپوزال تفصیلی شما است. این یک نگاه اجمالی به شما نشان می‌دهد که چرا مشتری باید شما را نسبت به رقابت انتخاب کند. اگر متقاعد کننده باشید و بتوانید توجه موردنظر را در اینجا جلب کنید ، احتمال بررسی و بسته شدن پیشنهاد شما بیشتر می‌شود.

۴. محتوای بدن

اکنون بدنه اصلی پیشنهاد مطرح می‌شود. بخشهای فرعی وجود دارد که جنبه های مختلف پیشنهاد پیشنهادی را با جزئیات بیان می‌کند.

اطلاعات “درباره” برای شرکت

هیچ کس نمی خواهد با یک غریبه رابطه تجاری برقرار کند. شما ممکن است در مورد چشم انداز اطلاعاتی داشته باشید ، اما آن‌ها چیزی در مورد شما نمی دانند (به‌ویژه هنگامی که شما یک پیشنهاد را به یک چشم انداز کاملا جدید ارسال می‌کنید). خوب است که آن‌ها را در مورد شرکت خود آگاه کنید و احتمالاً جزئیاتی درباره اعضای اصلی در نقش های رهبری به اشتراک بگذارید. جزئیاتی درباره افرادی که روی پروژه کار می‌کنند اضافه کنید. این یک حس انسانی را به این اسناد رسمی می افزاید.

بیان مسئله

این همان جایی است که شما فیل را در اتاق خطاب می‌کنید – بیان مسئله. چشم انداز اینجا با مسئله ای است که آن‌ها قادر به حل آن نیستند. شما باید همان‌طور که مسئله را فهمیده اید به روشنی بیان کنید. این حس اعتماد را ایجاد می‌کند که اگر فروشنده مشکل را به خوبی درک کند ، با بهترین راه‌حل به آن می پردازند.

READ  نحوه نوشتن پروپوزال کریپتور مارکتینگ یا مارکتینگ کریپتور برای مجموعه های کریپتوکارنسی و صرافی های ارز دیجیتال

راه‌حل پیشنهادی

راه‌حل منحصر‌به‌فرد خود را مشخص کنید. توضیح دهید که راه‌حل شما چگونه به حل مسئله کمک می‌کند. از چه روشی استفاده خواهید کرد و چگونه آن‌ها را اجرا خواهید کرد. برای جزئیات بیشتر ، می‌توانید برنامه تحویل کالا را توضیح دهید مانند اینکه چه خدمتی یا کالایی و چه زمانی ارائه می‌شود.

اسناد و مدارک

افزودن مدرک اجتماعی پیشنهاد‌ها شما را تقویت می‌کند. به اشتراک گذاشتن داستانهای موفقیت از مشتریان قبلی تأثیر عمده‌ای دارد و می‌تواند برای تصمیم‌گیری به نفع شما بسیار قانع‌کننده باشد. این امر همچنین اعتماد به نفس را در بین افراد بالقوه ایجاد کرده و اعتبار شما را اثبات می‌کند.

گزینه ها و ساختار قیمت گذاری

قیمت گذاری برای بستن موفقیت آمیز هر معامله ای کلیدی است. هیچ یک از طرفین نمی‌توانند از عهده سوء استفاده در این مولفه برآیند. این می‌تواند معامله ای را انجام دهد یا از بین ببرد. تمام اطلاعات را به وضوح ذکر کنید ، مانند هزینه پروژه ، تمام اطلاعات مالیاتی ، تخفیف های قابل اجرا و غیره. یک برنامه قیمت گذاری مناسب و مناسب برای پیشنهاد‌ها تهیه کنید. نباید بیش از حد ارزش گذاری شود تا چشم انداز را رد کنید یا بیش از حد دست کم بگیرید که ضرر شما را متحمل شود.

شرایط و ضوابط

این مفاد از جنبه حقوقی معامله مراقبت می‌کنند. این توافقنامه کلی بین دو طرف را کنترل می‌کند. شامل این شرایط و ضوابط در صورت بسته شدن موفقیت آمیز معامله به یقین و تداوم آن منجر می‌شود.

امضا و CTA

بسته شدن هرگونه معامله تنها هنگامی موفقیت آمیز تلقی می‌شود که سند پس از توافق مشترک طرفین امضا شود دنیای دیجیتال امروز تقریباً امضای مرطوب را از بین برده و اکنون با یک کلیک به‌دنبال امضای الکترونیکی اسناد است. استفاده از آن راحت و آسان است.

65٪

شرکت‌هایی که از گزارش قلم و کاغذ جمع آوری امضاهای فیزیکی استفاده می‌کنند یک روز کامل به روند کار آن‌ها اضافه می‌کنند.

منبع: MSB Docs

۵. نتیجه‌گیری

دردسرهای امضای مرطوب ممکن است منجر به از دست دادن مشتری احتمالی شما شود. انتخاب امضای الکترونیکی هنگام ارسال پیشنهاد‌ها می‌تواند شانس بسته شدن موفقیت آمیز شما را افزایش دهد.

یک یادداشت نهایی در یک پیشنهاد تجاری ایده‌آل می‌تواند یک CTA مؤثر باشد که باعث می‌شود مشتری نسبت به پیشنهاد شما کنجکاو شود. یادداشتی را در مورد امکان بحث و گفت‌وگو اضافه کنید که به آینده علاقه‌مند است و باعث می‌شود هنگام صحبت آخرین صحبت را داشته باشند. اگر آن‌ها احساس مهم بودن و ارزشمند بودن دارند ، در مورد خدمات شما به دیگران صحبت خواهند کرد.

5 نکته برای ایجاد یک پیشنهاد تجاری قوی

در اینجا چند نکته اساسی برای ایجاد یک پیشنهاد تجاری قوی آورده شده است.

1. بر جذابیت بصری تمرکز کنید

اگر می‌خواهید برجسته شوید ، باید مواردی را اضافه کنید که اکثر مشاغل از آن غافل می‌شوند یا به آن توجه نمی کنند. پیشنهادهای تجاری می‌توانند اسنادی متناسب با متن باشند ، و خواندن آن‌ها در بعضی مواقع کسل کننده است.

برای برجسته کردن پیشنهاد خود ، تصاویر را اضافه کنید و از آن استفاده کنید تا توجه به چشم انداز را برای طولانی ترین زمان ممکن حفظ کنید. پیشنهادهایی که دارای پشتیبانی بصری هستند 38٪ بیشتر به خاطر مانده می‌شوند توسط بازرسان.

۲. فرم های ورودی یا ورودی مشتری را وارد کنید

هنگام به اشتراک گذاشتن پیشنهاد خود ، سعی کنید فرم های ورودی مشتری را وارد کنید. بعضی اوقات برای گرفتن معامله فقط گرفتن امضا کافی نیست. اطلاعات حیاتی مانند آدرس صورتحساب ، شماره فاکتور ، مشخصات شخص تماس و غیره وجود دارد که باید جمع آوری شود.

فرم ورودی مشتری می‌تواند به آن کمک کند. این مانع از هرگونه توقف غیرضروری می‌شود و به سرعت معامله را آغاز می‌کند. پیشنهادهایی که شامل فرم های ورودی یا ورودی مشتری هستند ، سرعت بسته شدن بالاتری دارند زیرا در صورت بسته شدن معامله ، روند پردازش را آسان می‌کند. همچنین تأثیر مثبتی روی احتمالی که ممکن است این را به‌عنوان نگرشی آینده نگر قلمداد کند ، دارد.

READ  کورس های گوگل

۳. واضح و موجز باشد

اهمیت انتقال واضح پیشنهاد شما به مشتری به اندازه کافی قابل تکرار نیست. با این موضوع صحبت کنید ، از زبان ساده‌ای استفاده کنید و از استفاده از اصطلاحات اصطلاحات اصرار ورزید. اگر آن‌ها را اشتباه بگیرید ، آن‌ها را از دست می دهید.

نود درصد پیشنهاد‌ها به دلیل فرآیندهای ناکارآمد در یافتن مطالب به روز مناسب برای نقاط خاص در فرایند فروش ، در تأمین امنیت مشتری موفق نیستند. به‌طور خاص ، مشکل اصلی تولید محتوای هدفمند است که با مخاطب مناسب سازگار است.

۴. زمان پیشنهادی

هیچ ساعت طلایی یا یک روز خوش شانس برای مهر کردن معامله وجود ندارد.

اما یک مشاهدات خاص وجود داشت که اکثر پیشنهادهایی که با موفقیت بسته شدند ، در روز ارسال یا در روز کاری بعدی امضا شده‌اند.

مطمئناً می‌توانید خود را از الگوهایی در بازار آگاه کنید که برای سایر مشاغل صنعت شما کار می‌کند. اگر آن را دنبال کنید ، ممکن است احتمال بستن معامله را افزایش دهید. توجه داشته باشید که اطمینان حاصل نمی‌کند اما احتمال پیروزی را افزایش می‌دهد.

5- پیشنهادی سازگار با دستگاه ارائه دهید

بسیاری از پیشنهادها در تلفن های همراه مشاهده می‌شوند ، که تأکید بر استفاده از نرم‌افزار برای ایجاد پیشنهادهایی است که به‌راحتی می‌توانند در دستگاه‌های مختلف ارائه شوند.

نمونه هایی از پیشنهاد‌ها تجاری خوب اجرا شده

صدها الگو به‌صورت آنلاین برای استفاده در دسترس شما است اما همه الگوها نمی‌توانند به‌طور کامل در خدمت هدف باشند. بعضی از آن‌ها ممکن است فرمت غیرقابل ویرایش داشته باشند درحالی‌که دیگری بسیار گسترده است به‌جای اینکه توجه آن‌ها را جلب کند ، چشم انداز را ایجاد می‌کند.

در اینجا ذکر شده است که سه نمونه از پیشنهاد‌ها تجاری خوب اجرا شده از همان صفحه اول تا خط نقطه ای نهایی است که مشتری شما باید در آن امضا کند!

Jotform

پیشنهاد کسب‌و‌کار برنده ارائه شده توسط Jotform آغازگر روند ایجاد پیشنهاد شما است. الگوهای ارائه شده توسط JotForm شامل اطلاعات کلیدی در مورد اهداف ، استراتژی ها و منابع مالی است که برای هر سند پیشنهادی حیاتی است. این به شما کمک می‌کند تا پیشنهادهایی مرتبط ، مفید و ساده روند کار کلی خود را ایجاد کنید

بوم

اگر شما فردی خلاق هستید یا در سازمانی مشغول به کار و ایجاد خلاقیت هستید ، استفاده از الگوهای پیشنهادی Canva قطعاً پاسخگوی نیازهای شما خواهد بود. این الگوهای رنگارنگ و خلاقانه می‌توانند به شما کمک کنند تا در میان مردم متمایز شوید و در جلب توجه مشتریان احتمالی خود مفید واقع شوند.

قبل از اینکه در پیچ و خم الگوهای پیشنهاد تجاری موجود فقط با یک کلیک گیر کنید ، نیازهای خود را به وضوح مشخص کنید و الگوی مناسب را پیدا کنید که به شما کمک می‌کند معاملات را سریع و با موفقیت ببندید.

الگوی پیشنهاد تجاری

سند پیشنهاد تجاری باید تمام اجزای لازم را داشته باشد تا معتبر ، آموزنده و در پاسخگویی به مسائل احتمالی موفق باشد. این نمونه‌ای از یک پیشنهاد تجاری ایده‌آل است که می‌توانید مطابق دستورالعمل های شرکت و شرایط احتمالی آن کاملاً بررسی کرده و ویرایش کنید.

الگوی پیشنهادی bizSource

چگونه مهر و موم معامله کنیم

تبدیل مشتری و بسته شدن به موقع معاملات می‌تواند یک کار چالش برانگیز باشد اما قطعاً قابل دستیابی است. سند مناسب و تیم فروش مشتاق ترکیبی عالی برای رشد مشتری و تجارت شما است.

ارسال به موقع یک پیشنهاد خوب تهیه شده به شما در دستیابی به آن نیز کمک می‌کند. پیشنهادهایی که سریع‌تر به چشم انداز می رسند سریع‌تر بسته می‌شوند. پیشنهادی که رد می‌شود بیشتر از پیشنهادی که با موفقیت بسته می‌شود مورد موشکافی قرار می‌گیرد.

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.