مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

چگونه یک بیزینس پلن خوب بنویسیم؟

9 مارس 2021

یک پیشنهاد تجاری قوی و مدون تفاوت بین برنده شدن یا از دست دادن مشتری احتمالی را ایجاد می‌کند.

در حقیقت ، این همان چیزی است که تفاوت بین موفقیت و شکست را نشان می‌دهد ، خواه یک مستقل کار باشید یا یک شرکت شخصی برای خود داشته باشید. و از آنجا که ما با چنین رقابت شدید احاطه شده ایم ، دانستن چگونگی نوشتن یک پیشنهاد تجاری موفق که فروش را بسته می‌کند ، بیش از هر زمان دیگری مهم است.

الگوهای پیشنهاد تجاری رایگان

بااین‌حال ، آسان نیست که ژاپنی به‌راحتی پیشنهاد‌ها تجاری برجسته خود را بسازد. بسیاری از جنبه ها وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد ، از مخاطبان گرفته تا محتوا و قالب بندی ارائه شما. بله ، ما می‌دانیم که ممکن است دلهره آور و طاقت فرسا به نظر برسد ، اما نگران نباشید ، این مقاله هر یک از سوالات شما را پوشش می‌دهد و به‌عنوان یک راهنمای کامل گام به گام کار می‌کند. علاوه بر آموزش عناصر مهمی که باید در پیشنهاد تجاری بعدی خود بگنجانید ، ما همچنین نکات و نکاتی را برای سهولت در جلب مشتری به شما ارائه خواهیم داد.

پس برای چی منتظری؟ یک صندلی بگیرید ، یک قهوه برای خود بریزید و شروع کنیم.

پیشنهاد تجاری چیست؟

فقط در چند کلمه ساده ، پیشنهاد تجاری یک سند رسمی است که معمولاً توسط یک شرکت B2B ایجاد می‌شود که در آن فروشنده می‌خواهد مشتری احتمالی را برای خرید کالاها یا خدمات خود متقاعد کند. در این سند ، فروشنده خدمات ارائه شده خود را مشخص می‌کند و توضیح می‌دهد که چرا آن‌ها مناسب ترین شرکت برای کار هستند.

اکنون که برای همه کاملاً واضح است که پیشنهاد تجاری چیست ، وقت آن است که به یک جنبه مهم دیگر برویم:

چند نوع پیشنهاد تجاری وجود دارد؟

به‌طور کلی ، سه دسته اصلی پیشنهاد‌ها تجاری وجود دارد:

درخواست رسمی – این موارد زمانی ساخته می‌شوند که شما می‌خواهید به یک درخواست رسمی پیشنهاد (آنهایی که معمولاً برای قراردادهای دولتی استفاده می‌شوند) پاسخ دهید. در این حالت ، شما قبلاً از کلیه الزامات آگاه بوده و اطلاعات لازم در مورد یک خریدار احتمالی را دارید. تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که پیشنهادی برای خریدار خود بنویسید تا ارزیابی کند.

درخواست غیررسمی – خریداران احتمالی به خدمات شما علاقه‌مند هستند و از شما درخواست پیشنهادی می‌کنند تا بتوانند آن را ارزیابی کنند. این نوع پیشنهادها به تحقیقات بسیار بیشتری نیاز دارند ، زیرا آن‌ها معمولاً از طریق مکالمات غیررسمی ایجاد می‌شوند و براساس درخواست های رسمی نیستند که اغلب حاوی تمام اطلاعات لازم هستند.

ناخواسته – این پیشنهاد‌ها تجاری است که درخواست نمی‌شود ، اما به‌عنوان معرفی یا یک قطعه بازاریابی برای مشتریان / مشتریان احتمالی ارائه می‌شود.

بعد از اینکه تصمیم گرفتید چه نوع پیشنهاد تجاری را بنویسید ، باید برای مهم‌ترین قسمت آماده شوید:

پیشنهاد تجاری باید شامل چه مواردی باشد؟

چگونه می‌توان یک پیشنهاد تجاری نوشت که معامله را مهر و موم کند؟ و ، موارد اصلی که باید گنجانده شود چیست؟ خوب ، بیایید با اصول اولیه شروع کنیم: اطمینان حاصل کنید که کاملاً شرکتی را که آدرس می دهید درک کرده‌اید.

اگر آن‌ها RFP (این درخواست پیشنهادی را که قبلاً ذکر کردیم) برای شما ارسال کرده‌اند ، به خود اطمینان دهید که آن را با دقت بخوانید ، تا بدانید دقیقاً به‌دنبال چه چیزی هستند.

فقط پس از انجام تحقیقات خود ، می‌توانید به این فکر کنید که چه مواردی را باید در پیشنهاد تجاری خود بگنجانید. مطمئناً چیزی به‌عنوان یک رویکرد یکپارچه برای همه وجود ندارد ، اما برخی از عناصر اصلی وجود دارد که باید در تمام پیشنهاد‌ها تجاری گنجانده شوند ، خواه درخواست شوند و خواه ناخواسته.

در اینجا 10 عنصری که هر پیشنهاد تجاری باید داشته باشد آورده شده است:

عنوان

فهرست مطالب

خلاصه اجرایی

بیان مسئله

راه‌حل پیشنهادی

صلاحیت های

جدول زمانی

قیمت گذاری و صورتحساب

شرایط و ضوابط

پذیرش

ما آن‌ها را یکی یکی می گیریم و کاملاً تجزیه و تحلیل می‌کنیم:

1. عنوان

ممکن است بگویید که این دانش عمومی است ، اما به من اعتماد کنید ، یک عنوان برجسته می‌تواند تفاوت زیادی ایجاد کند. شخصی واقعاً می‌تواند پیشنهاد تجاری شما را باز کند و آن را بخواند ، و نه فقط آن را روی پیشنهاد‌ها خوانده نشده دیگری که احتمالاً چند روز بعد در سطل زباله قرار می‌گیرد ، قرار دهد.

بنابراین ، وقتی می‌خواهید عنوان پیشنهاد تجاری خود را انتخاب کنید ، حتماً آن را برای شرکت یا صنعتی که در آن آدرس می دهید متناسب کنید. همچنین ، شما باید چند کلمه جذاب مانند قابل‌توجه ، بهبود ، شگفت‌انگیز ، ترویج ، و غیره را انتخاب کنید. از موارد منفی پرهیز کنید. کلماتی مانند ضرر ، آسیب پذیری و ناتوانی هرگز هنگام فکر کردن در مورد چگونگی نوشتن پیشنهاد تجاری ، در ذهن شما خطور نمی‌کند.

صفحه اول نمونه پیشنهاد تجاری

علاوه بر عنوان ، شما باید به عناصر مهم دیگری که باید در صفحه اول قرار دهید نیز فکر کنید. نام خود را به همراه نام شرکت خود ، تاریخی که پیشنهاد را ارسال کرده‌اید و نام مشتری یا شخصی را که پیشنهاد را به آن ارسال می‌کنید ، درج کنید. همه چیز را مرتب و مرتب نگه دارید ، زیرا اولین برداشت همیشه مهم است. این اولین فرصت شما برای برجسته بودن و حرفه‌ای به نظر رسیدن است ، به همین دلیل باید مطمئن شوید که به تمام جزئیات پوشش پیشنهاد تجاری خود توجه دارید.

۲. فهرست مطالب

مهم نیست که چقدر ساده می‌توانید این عنصر دوم را پیدا کنید ، خوب است به یاد داشته باشید که یک پیشنهاد تجاری موفق قابل اسکن و انتخاب آسان است. برای انجام این کار ، باید یک لیست از مطالب را درست بعد از صفحه اول وارد کنید.

مانند هر جدول محتوای معمولی ، این بخش به‌سادگی آنچه مشتری انتظار دارد در ادامه پیشنهاد را پیدا کند ، بیان می‌کند. تمام بخشهایی که در آن ارائه خواهید شد را وارد کنید و اگر می‌خواهید پیشنهاد را به‌صورت الکترونیکی ارسال کنید ، به یاد داشته باشید که یک جدول قابل کلیک را وارد کنید. به این ترتیب مشتری می‌تواند به بخشهای مختلف پیشنهاد شما بپردازد و کل روند مطالعه و پیمایش بسیار راحت‌تر خواهد شد.

۳. خلاصه اجرایی

در مرحله بعدی ، در چگونگی نوشتن مقاله پیشنهاد تجاری ، خلاصه اجرایی آورده شده است. این نوع خلاصه دقیقاً به همین دلیل است که شما پیشنهاد خود را ارسال می‌کنید و چرا راه‌حل شما برای مشتری احتمالی شما راه‌حل مناسبی است. این مزایای محصولات و خدمات شرکت شما و چگونگی حل مشکل مشتری بالقوه شما را بیان می‌کند.

نمونه‌ای از خلاصه اجرایی پیشنهاد تجاری

برای روشن کردن ، این خلاصه ای از کل پیشنهاد تجاری شما نیست ، بلکه یک زمین آسانسور یا یک پیشنهاد ارزش است. درباره نقاط قوت شرکت خود ، زمینه های تخصصی ، مشکلات مشابهی که حل کرده‌اید و مزایایی که نسبت به رقبا دارید ارائه دهید.

و درحالی‌که همه این جنبه ها را ارائه می دهید ، باید مهم‌ترین هدف یک خلاصه اجرایی را بخاطر بسپارید: به مشتریان احتمالی خود درک روشنی از چگونگی تجارت شما می‌تواند به آن‌ها کمک کند ، حتی اگر آن‌ها کل شما را نخوانند پیشنهاد تجاری

۴. بیان مسئله

این بخشی است که شما دقیقاً مشکلی که خریدار احتمالی شما با آن رو‌به‌رو است را بیان می‌کنید. هدف نهایی شما این است که به آن‌ها نشان دهید درک درستی از نیازهای آن‌ها و مسئله ای که برای حل آن‌ها نیاز به کمک دارند ، دارید.

در یک بیان مسئله کاملاً مشخص باید بیان شود که شما تحقیق خود را به‌طور کامل انجام داده اید و فقط یک سطح کلی ارسال نکرده اید و همچنین باید فرصتی را برای اشاره به مشکلی ایجاد کند که احتمالاً احتمالاً احتمالاً آینده شما از این مسئله آگاه نیست.

اگر می‌خواهید یک پیشنهاد تجاری موفق بنویسید ، به خاطر داشته باشید که قسمت بیان مشکل شما باید بسیار شبیه به این باشد:

نحوه نوشتن یک پیشنهاد تجاری – بیانیه مشکل

5- راه‌حل پیشنهادی

بلافاصله پس از بیان بیان مشکل ، باید راه‌حل پیشنهادی برای نیازهای مشتری خود ارائه دهید. این دو بخش در همه موارد دست به دست هم می‌دهند. همیشه وقتی این سؤال را دارید که چگونه یک پیشنهاد تجاری بنویسید به این جنبه فکر کنید.

مطمئن شوید راه‌حل پیشنهادی شما متناسب با نیاز مشتری است ، بنابراین آن‌ها می‌دانند که شما این پیشنهاد را ویژه او ایجاد کرده‌اید. به آن‌ها بگویید که کدام تحویل ها را ارائه می دهید ، چگونه می‌خواهید راه‌حل خود را ارائه دهید ، روش هایی که استفاده خواهید کرد ، یک جدول زمانی تخمینی از زمانی‌که می‌توانند راه‌حل شما را انتظار داشته باشند و همچنین هرگونه جزئیات مرتبط که برای مشتری شما ضروری است.

برای این بخش ، خود را از این الگوی پیشنهاد تجاری الهام بگیرید:

چگونگی نوشتن یک پیشنهاد تجاری موفق – راه‌حل

۶. صلاحیت ها

بگذارید بگوییم احتمالی که شما می‌خواهید راه‌حل مورد پسند خود را ارائه دهید ، اما آن‌ها هنوز هم نمی‌توانند به شما اعتماد کنند تا مشکل خود را برطرف کنید. چرا این اتفاق می‌افتد؟ ساده: آن‌ها شما را نمی شناسند. جای نگرانی نیست! هدف این بخش دقیقاً متقاعد کردن مشتری احتمالی شما است که چرا قابل اعتماد و متناسب با نیازهای او هستید.

READ  4 نکته مهم در یک بیزینس پلن و پروپوزال کسب و کار

چه چیزی باید در یک پیشنهاد تجاری بنویسید – مدارک تحصیلی ، توصیفات ، مطالعات موردی

این ایده بدی نیست که بخواهید توصیفات موفق‌ترین مشتری خود را ، مطالعات موردی مربوطه ، جوایز صنعت ، اعتبارات ویژه‌ای که می‌تواند اقتدار شما را افزایش دهد و هر شکل اثبات اجتماعی دیگری برای نشان دادن خود به‌عنوان یک تجارت معتبر در نظر خریدار خود به نمایش بگذارید. همچنین باید بگویید که چگونه مشکلات مشابه سایر مشتریان را در گذشته حل کرده‌اید. این دستاورد خاص برای مشتری فعلی شما بسیار قدرتمند است.

۷. جدول زمانی

هر زمان که از نحوه نوشتن یک پیشنهاد تجاری فکر می‌کنید ، باید در نظر داشته باشید که یک جدول زمانی در مورد چگونگی و زمان ارائه کلیه کالاهای قابل تحویل خود به مشتری احتمالی خود نیز در نظر بگیرید. با ایجاد یک نمودار جریان معمول یا یک نقشه راه که مشتری شما را در مسیر راه‌حل شما سوق می‌دهد ، می‌توانید این کار را به‌راحتی انجام دهید.

بااین‌حال ، اگر می‌خواهید یک پروژه بلند مدت را انتخاب کنید ، توصیه ما این است که اینفوگرافیک جدول زمانی مناسب تر باشد. حتی چیزی به همین سادگی این مثال جدول در اینجا نیز می‌تواند کلاهبرداری را انجام دهد. با ویژگی جدول مفید Flipsnack می‌توانید به‌راحتی یکی از برنامه های خود را ایجاد کنید. تعداد ردیف ها و ستون هایی را که می‌خواهید وارد کنید و سپس اطلاعات خود را اضافه کنید ، مانند مراحل اصلی پروژه ، مهلت های قانونی و افرادی که مسئول هر موضوع هستند.

به خاطر داشته باشید که یک جدول زمانی همیشه در سنگ تنظیم نمی‌شود ، بلکه فقط یک برآورد است. هدف این است که س questionsالاتی را که مشتری شما در مورد نحوه ارائه کار یا کل فرایند فروش B2B دارد ، روشن کند. اما به خود اطمینان دهید که در کل پیشنهاد تجاری شفاف ، منصفانه و صادق باشید. وقتی صحبت از مشارکت موفق است ، ارتباط روشن یک کلید مهم است.

در اینجا همچنین که وقتی یک جدول زمانی را در پیشنهاد تجاری خود وارد می‌کنید ، از همان ابتدا انتظارات مشخصی را تعیین می‌کنید و به همه این فرصت را می دهید که شما را به‌عنوان یک حرفه‌ای ببینند این به شما کمک می‌کند با مشتریان بالقوه خود اعتماد و روابط سالم برقرار کنید.

۸. قیمت گذاری و صورتحساب

این یک جنبه بسیار مهم در هنگام نوشتن یک پیشنهاد تجاری است. و دومین بخش خوانده شده از هر پیشنهاد است – مردم معمولاً مستقیماً از مقدمه به قیمت گذاری می پرند. همان‌طور که گفته شد ، چند مورد وجود دارد که می‌خواهید مطمئن شوید.

اولین مورد این است که قیمت گذاری باید کاملاً شفاف باشد. هر ساختار قیمت گذاری را که ممکن است برای مشتری شما گیج کننده باشد ساده کنید. مورد دوم باید به مشتری اطلاع دهد که عملی کردن پیشنهاد شما چقدر هزینه دارد و انتظار دارید بازگشت آن چقدر باشد. شما باید تعادل مناسبی بین بیش از حد تخمین زدن پیدا کنید (ممکن است مشتری را بترسانید و او را با قیمت ارزان‌تر به یک رقیب از دست بدهید) و دست کم گرفتن آن (ممکن است مشتری را ناامید کرده و کارهای خود را دست کم بگیرید).

یک توصیه خوب در این زمینه این است که قیمت گذاری خود را به‌صورت مرحله ای تقسیم کنید تا مشتری شما بداند چه مبلغی را پرداخت می‌کند. این مثال الگوی پیشنهادی تجاری از اینجا منبع الهام خوبی برای بخشی مانند این بخش است:

نمونه‌ای از قیمت و صورتحساب یک پیشنهاد تجاری

۹. شرایط و ضوابط

خوب ، خوب ، خوب … این بخشی است که شما پول خود را در جایی قرار می دهید که دهان شما باشد. از این بخش برای بیان واضح آنچه مشتری می‌تواند از شما و تجارت شما انتظار داشته باشد با موافقت با پیشنهاد تجاری خود استفاده کنید. همه آنچه را که قول داده اید تحویل دهید و آنچه خریدار احتمالی در ازای آن به شما پیشنهاد می‌دهد ، خلاصه کنید. مواردی مانند جدول زمانی کلی پروژه را از ابتدا تا انتها ، روش‌های پرداخت و همچنین برنامه پرداخت را در آن بگنجانید ، بنابراین هر دوی شما درمورد توافق هر یک از آن‌ها روشن هستید.

این جنبه از پیشنهاد تجاری شما بسیار مهم است ، زیرا تمام جنبه های حقوقی معامله را مشخص می‌کند ، به همین دلیل مهم است که در شرایط و پیشنهاد‌ها خود تا حد ممکن شفاف باشید. توصیه ما این است که هنگام کار در این بخش از ارائه خود ، با یک وکیل یا تیم حقوقی خود مشورت کنید.

نمونه‌ای از بخش شرایط و ضوابط یک پیشنهاد تجاری

بااین‌حال ، اگر احساس می‌کنید این قسمت در مورد شرایط و ضوابط فضای بیشتری را در سند شما اشغال کرده است ، همیشه می‌توانید از یک ترفند ساده برای مرتب و حرفه‌ای‌تر نشان دادن پیشنهاد تجاری خود استفاده کنید. با Flipsnack ، می‌توانید به‌راحتی یک لینک پیوندی قرار دهید که مستقیماً به بخش وب سایت شما درباره جنبه های حقوقی منجر شود.

10. پذیرش

این آخرین بخشی است که باید در پیشنهاد تجاری موفق خود بگنجانید. این مرحله آخر این کل آزمایش است. مشتری شما این پیشنهاد را مطالعه کرده و متقاعد شده است که قرارداد را پلمپ می‌کند.

هنگام افزودن این بخش ، حتماً دو جعبه امضا برای خود و مشتری خود اضافه کنید تا پیشنهاد را امضا کرده و همه چیز را رسمی کنید. همچنین به خود اطمینان دهید که درج اطلاعات تماس خود را فراموش نخواهید کرد تا در صورت داشتن سوال بدون پاسخ ، مشتری شما بتواند با شما تماس بگیرد. برای روانتر کردن کل روند ، باید یک پیوند پیوندی قرار دهید که آن‌ها را مستقیماً به آدرس ایمیل شما هدایت کند.

نحوه نوشتن پیشنهاد تجاری – قسمت پذیرش

چگونه یک پیشنهاد تجاری موفق بنویسیم؟ 7 نکته و ترفند:

اگر فکر کرده‌اید که این همه مربوط به پیشنهاد‌ها تجاری است ، متأسفانه اشتباه می‌کنید. بله ، حق با شما است ، ما به یک جنبه پرطرفدار از این مقاله پرداخته ایم ، اما مقاله دیگری وجود دارد که با صبر و حوصله منتظر کشف شما است. و به ما اعتماد کنید ، خواندن آن واقعاً ارزش دارد ، زیرا علاوه بر دانستن اینکه چه چیزی را باید در یک پیشنهاد تجاری موفق بگنجانید ، همچنین باید نکات و نکات مفیدی را یاد بگیرید که به شما کمک می‌کند یک معامله را راحت‌تر ببندید.

بنابراین ، آن‌ها اینجا هستند. 7 نکته و ترفند نهایی برای بهبود پیشنهاد تجاری خود:

مکالمه بحث و گفت‌وگو را با مشتری انجام دهید

تحقیق کنید

دامنه پروژه را ترسیم کنید

هزینه را تخمین بزنید

شروع به نوشتن پیشنهاد تجاری خود کنید

ویرایش و تصحیح

پیگیری مشتری

بیایید آن‌ها را یکی یکی بگیریم و به جزئیات مهمتری بپردازیم:

1. مکالمه بحث و گفت‌وگو را با مشتری انجام دهید

اولین قدم برای نوشتن یک پیشنهاد تجاری موفق ، جمع آوری تمام اطلاعاتی است که لازم می دانید. و چه راهی بهتر از انجام این کار از گفت‌وگو با مشتری و دیدن دقیقاً آنچه که از شما و تجارت شما انتظار دارند.

همه می‌دانند که وقتی با مشتری کار می‌کنید ، می‌خواهید تفاوت های ظریف مکالمه را مدیریت کنید و همه چیز را با جزئیات بدانید ، به همین دلیل تماس تلفنی بهترین ابزار ارتباطی است. مطمئناً یک ملاقات حضوری می‌تواند معجزه کند ، اما این جلسه فقط برای افرادی که در یک شهر زندگی می‌کنند و برای این نوع جلسات وقت دارند ، در دسترس است. ناگفته نماند که با همه این وضعیت همه‌گیر در سراسر جهان ، یک تماس تلفنی بسیار امن تر است.

اگر به نقطه شروع بازگردیم ، یک جلسه بزرگنمایی ، یک تماس تلفنی استراتژیک یا حتی مکالمه Google Meet می‌تواند به شما کمک کند تمام اطلاعات مورد نیاز برای ایجاد یک پیشنهاد تجاری جامع را جمع آوری کنید. این اطلاعات اساسی از طریق سوالات هدفمندی که با ذهن باز پرسیده می‌شوند جمع آوری می‌شود. در اینجا چند نمونه در این زمینه آورده شده است:

مثالهایی از سوالاتی که می‌توانند درمورد یافته ها با مشتری تماس بگیرند

… و بسیاری دیگر مربوط به این موارد است. به این سوالات پاسخ دهید و آماده باشید تا با مشتری خود تماس بگیرید. به خاطر داشته باشید که پیشنهاد شما پاسخی به مشکل آنهاست. بنابراین ، تیم شما باید درک عمیقی از نیازها و نگرانی های مشتری داشته باشد.

۲. تحقیق خود را انجام دهید

مهم‌ترین قسمت یادگیری نحوه نوشتن یک پیشنهاد تجاری موفق ، انجام تحقیقات است. نمی توانم به اندازه کافی استرس داشته باشم تحقیق خود را انجام دهید! اولین قدم این است که تمام اطلاعات مورد نیاز خود را مستقیماً از مشتری خود جمع آوری کنید. مورد دوم این است که تحقیقات خود را با دقت و دقیق انجام دهید. این بسیار مهم است ، به‌ویژه اگر شما یک پیشنهاد ناخواسته ارسال می‌کنید و به دست آوردن جزئیات صریح خواسته ها و نیازهای مشتری کاملاً غیرممکن است. بدین ترتیب ، به جستجوی دقیق بپردازید و رقبای مشتری بالقوه خود و مشتریان آن‌ها را نیز در بر بگیرید. به این ترتیب ، پیشنهاد شما تا حد ممکن جامع و مفصل خواهد بود.

READ  تفاوت مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

جنبه مهم دیگر هنگام انجام تحقیقات این است که خود را جای مشتریان بالقوه خود قرار دهید. انجام این کار به شما کمک می‌کند تا نگاهی کوتاه به دیدگاه مشتری داشته باشید و به شما در پاسخ به س questionsالاتی از جمله:

نمونه سوالات هنگام تحقیق

دانستن پاسخ این سوالات قطعاً به شما در درک نیازهای منحصر‌به‌فرد مشتری ، سبک کار و صنعت شما کمک می‌کند. در نهایت ، آن‌ها همچنین خریدار احتمالی شما را متقاعد می‌کنند که شما را به‌جای شخص دیگری انتخاب کند.

3- طرح پروژه را ترسیم کنید

شما با مشتری صحبت کرده‌اید ، آیا تحقیقات خود را انجام داده اید ، تمام اطلاعات لازم را جمع آوری کرده‌اید … بعدی چیست؟ برای ترسیم دامنه پیشنهاد تجاری خود. اما این دقیقاً چه معنایی دارد؟ این بخشی از برنامه‌ریزی پروژه است که شامل تعیین و مستند سازی فهرستی از اهداف خاص پروژه ، محصولات قابل تحویل ، ویژگی‌ها ، وظایف ، مهلت و در نهایت هزینه ها است. به عبارت دیگر ، این همان چیزی است که باید به دست آورد و کاری که باید انجام شود تا یک پروژه موفق ارائه شود.

سعی کنید با جزئیات کمی حواس شما را پرت نکند. بهتر است با یک پیش نویس خشن شروع کنید و روی طرح کلی تمرکز کنید. فقط پس از پایان این بخش ، می‌توانید قطعات گمشده را پر کنید. همچنین ، مطمئن شوید که پروژه بر عهده یک مالک است. او کسی است که مسئولیت تجارت را برای اجرای موفقیت آمیز پروژه بر عهده خواهد داشت. به این ترتیب همه چیز روان پیش خواهد رفت و پروژه به موقع ارائه می‌شود.

بنابراین ، هر بار یک قدم آن را بردارید. در اینجا چند سؤال مفید برای کمک به شما در ایجاد طرح پیشنهادی تجاری خود آورده شده است:

نمونه سوالاتی که به شما کمک می‌کند تا یک پیشنهاد تجاری ایجاد کنید

پاسخ این سوالات عمده پیشنهاد تجاری را تشکیل می‌دهد ، بنابراین به آن‌ها بسیار توجه کنید. آن‌ها همچنین به شما تأیید نهایی می‌دهند که منابع لازم برای تکمیل یک پروژه موفق را دارید.

4- هزینه را تخمین بزنید

هر زمان که به نوشتن یک پیشنهاد تجاری موفق فکر می‌کنید ، باید همیشه این جنبه را در نظر داشته باشید که در اینجا بحث خواهیم کرد. هیچ وقت نمی توانید یک پروژه را بدون فکر کردن در مورد هزینه های آن ایجاد کنید. در واقع ، هنگامی که شما پیشنهاد تجاری خود را ارائه می دهید ، معمولاً مشتریان شما ابتدا به کدام صفحه ورق می خورند؟ بله ، شما درست حدس زده اید: صفحه قیمت گذاری!

بنابراین ، یادگیری نحوه قیمت گذاری پیشنهاد‌ها تا حد ممکن جذاب بسیار مهم است. وقتی نوبت پرداخت است ، هر صاحب مشاغل باید یاد بگیرد که چگونه سودآور باقی بماند و در مقابل رقابت برنده شود. هر زمان که بودجه پیشنهادی ایجاد می‌کنید ، این سه عامل را در نظر بگیرید:

حقوق و دستمزد

برای تخمین هزینه دستمزد ، تعیین کنید که چه کسی در پروژه مشارکت خواهد کرد. به‌عنوان مثال ، یک آژانس تبلیغاتی ممکن است مشتریان خود را با موارد زیر پشتیبانی کند:

دستیار مدیر خلاقیت

ناظر کپی ؛

نویسنده ارشد تبلیغات ؛

طراح ارشد گرافیک؛

مدیر تجارت هنری؛

مدیر ارشد ترافیک ؛

مدیر استودیو ؛

مدیر خلاقیت

هنگامی که دانستید چه کسی در صورت انتخاب سازمان شما از مشتری احتمالی حمایت می‌کند ، تعیین کنید که آن‌ها در هر ساعت چه میزان درآمد کسب می‌کنند. سپس ، به‌سادگی این رقم را در تعداد ساعاتی که برای کار نیاز دارند ضرب کنید.

هزینه های عملیاتی

این موارد برای یادآوری هنگام ایجاد بودجه پیشنهادی ضروری است. خلاصه هزینه هایی مانند بازاریابی ، فروش ، خدمات عمومی ، تعمیر و نگه‌داری ، کارمندان عمومی و هر هزینه دیگری که ممکن است از حد خارج شود.

حاشیه سود

سرانجام ، باید حاشیه سود هدف خود را درک کنید. این حاشیه درآمد را با هزینه های متغیر مقایسه می‌کند و به شما می‌گوید که هر محصول بدون هزینه ثابت چه میزان سود کسب می‌کند. به زبان ساده ، این هزینه های متغیر هر هزینه ای است که طی یک فرایند متحمل می‌شود و می‌تواند با نرخ تولید متفاوت باشد.

وقتی هدف شغلی شما به احتمال زیاد در اطراف مشتریان شما باشد ، اگر در شغل خود باقی نمانید ، نمی توانید به کسی خدمت کنید. بنابراین ، مهم است که قبل از نهایی کردن بودجه پیشنهادی خود ، حاشیه سود خود را درک و در نظر بگیرید.

۵. نوشتن پروپوزال تجاری خود را شروع کنید

تاکنون خیلی خوب! شما تحقیق جامعی انجام داده اید ، به یک بودجه قیمت گذاری فکر کرده‌اید و یک طرح کلی برای پروژه خود ایجاد کرده‌اید. سرانجام وقت آن است که پیشنهاد تجاری موفق خود را بنویسید. مراحلی را که در بالا به‌طور گسترده توضیح دادیم دنبال کنید و خوب است که شما آن‌ها را دنبال کنید. در اینجا یک یادآوری سریع از آنچه پیشنهاد تجاری باید شامل شود وجود دارد:

10 عنصری که هر پیشنهاد تجاری باید داشته باشد

۶. ویرایش و تصحیح کنید

قبل از ارائه پیشنهاد تجاری خود ، تصحیح دقیق آن بسیار مهم است. همیشه جایی برای تجدید نظر و بررسی بگذارید. تصحیح مقاله باید آخرین مرحله ای باشد که باید قبل از کامل شدن سند برداشته شود.

در مرحله اول ، آن را به آرامی و با دقت بخوانید تا بفهمید آیا پیام خود را منتقل می‌کند یا نه. اگر به نظر نمی رسد که این پیشنهاد آنچه را که می‌خواهید برای برقراری ارتباط تأیید کنید ، ممکن است در برخی از جزئیات یا ساختار کلی تجدید نظر کنید. از نرم‌افزار همکاری تیمی Flipsnack بهره ببرید ، جایی که اعضای تیم می‌توانند به محض انتشار نسخه جدید روی همان سند ارتباط برقرار کنند و به یکدیگر بازخورد دهند یا حتی نظرات خود را ارائه دهند. این باعث می‌شود که کل تیم در مورد آخرین تحولات دائماً در جریان باشند و شما را از دردسر جلسات غیرضروری و تعداد زیادی ایمیل پشت و رو نجات دهید.

بنابراین ، هنگامی که ویرایش اجمالی به پایان رسید ، وقت آن است که اشتباهات در هجی ، استفاده از کلمات ، دستور زبان و علائم نگارشی را جست‌وجو کنید. با خیال راحت از یک برنامه دستیار نوشتن آنلاین مانند Grammarly استفاده کنید که اشتباهات احتمالی در نوشتن را تشخیص داده و اصلاحات خاص متن را پیشنهاد می‌کند. از این گذشته ، یک پیشنهاد تجاری نادرست نمی تواند پیام خود را به درستی با مشتری در میان بگذارد.

در آخر ، اما نه مهم‌تر ، به لحن و مدت پیشنهاد تجاری خود توجه کنید. اطمینان حاصل کنید که سخنرانی شما برای خواندن در یک جلسه کوتاه است و حاوی زبانی حرفه‌ای و در عین حال واضح است. این دو ویژگی اصلی است که خریداران احتمالی انتظار دارند هنگام دریافت پیشنهاد تجاری با آن رو‌به‌رو شوند.

۷. پیگیری مشتری

در اینجا ، جنبه نهایی است که باید در هنگام سؤال از چگونگی نوشتن یک پیشنهاد تجاری مورد توجه قرار گیرد. وقتی قسمت ویرایش و تصحیح را تمام کردید ، وقت آن است که ارسال و ارسال پیشنهاد خود را انجام دهید. اما تصور نکنید مشتری شما فروخته شده است. تا زمانی‌که آن‌ها نگویند “به پیشنهاد تجاری شما بله!” ، کار شما انجام نمی‌شود. برعکس ، شما باید استراتژی بعدی خود را تهیه کنید: ایمیل های پیگیری را بسازید و در صورت داشتن هرگونه سؤال از مشتری بالقوه خود بپرسید. با ارسال این ایمیل ها ، به خود اطمینان می دهید که کنترل را در دست دارید و معامله در مسیر خود قرار می‌گیرد.

اما آیا پیگیری لازم است؟ خوب ، مطالعات نشان می‌دهد که تقریباً 80٪ از فروش منجر به حداقل 5 پیگیری پس از جلسه فروش اولیه نیاز دارد ، بنابراین ما فکر می‌کنیم که این کار نه‌تنها ضروری بلکه حیاتی است. متأسفانه ، تقریباً 44٪ از فروشندگان فقط پس از 1 پیگیری منصرف می‌شوند یا به‌طور کلی پیگیری را فراموش می‌کنند. مثل آن‌ها نباش سعی کنید تا موفق شوید.

در واقع تهیه یک ایمیل پیگیری مسئله خاصی نیست. در خط موضوع (و همچنین اولین خط ایمیل پیگیری برای مشتری خود پس از ارسال پیشنهاد) ، به خواننده خود یادآوری کنید که چرا این موضوع را پیگیری می‌کنید. از یک موضوع کوتاه و مرتبط استفاده کنید که بلافاصله هدف ایمیل شما را توضیح دهد. اگر مشتری در یک زمان معقول یا اصلاً پاسخ ندهد ، می‌توانید شانس خود را با این مثال ایمیل پیگیری اینجا امتحان کنید. چه کسی می‌داند ، می‌تواند معجزه کند!

بنابراین ، در اینجا یک مثال ایمیل پیگیری شده است که می‌توانید استفاده کنید:

الگوهای پیشنهاد تجاری رایگان

ممنون که با ما همراه بودید … تا الان! ما تقریباً تمام شده ایم ، به شما قول می دهیم. آن الگوهایی را که در ابتدای این مقاله در مورد آن‌ها صحبت کردیم به خاطر می آورید؟ خوب ، آنجا بیشتر کسانی است که از آنجا آمده اند.

ما در تهیه تمام اطلاعات مورد نیاز برای نوشتن یک پیشنهاد تجاری موفق به شما کمک کردیم و اکنون وقت آن است که همه چیز را کنار هم قرار دهیم و یک نمایش قاتل را طراحی کنیم که سر به سر بگذارد. با انتخاب یک الگوی پیشنهاد تجاری از گالری گسترده Flipsnack شروع کنید و سپس آن را در عرض چند دقیقه به نیازهای خود شخصی کنید.

READ  اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی: مگا ، ماکرو ، میکرو یا نانو

در تصمیم‌گیری برای انتخاب الگو به سختی کار می‌کنید؟ جای نگرانی نیست ، ما مجموعه‌ای از الگوهای پیشنهاد تجاری مورد علاقه خود را انتخاب کرده ایم تا ایده هایی به شما ارائه دهیم. از این پنج مثال به خود الهام بگیرید ، یکی را انتخاب کنید و سپس شروع به طراحی نمونه های خود کنید!

نمونه پیشنهاد تجاری شرکت طراحی

اولین نمونه در لیست ما این نمونه پیشنهاد تجاری شرکت طراحی است. به نظر می‌رسد آنقدر شسته و رفته و تماشایی است که توجه هر خریدار احتمالی را به خود جلب می‌کند. این الگو به دلیل ساده بودن پالت ، که با یک کلیک ماوس قابل تغییر است ، برای صنعت طراحی ایده‌آل است.

نمونه پیشنهاد تجاری شرکت طراحی

هرچند که دوست دارید آن را ظرف چند دقیقه ویرایش کنید ، اما قسمت های مهم مانند پیام استقبال ، ارائه تیم خود ، قیمت گذاری و صورتحساب ارائه شده و غیره را حتماً حفظ کنید. ما قبلاً در اولین بخش نحوه نوشتن مقاله پیشنهادی تجاری ، در مورد همه این موضوعات بحث کرده ایم ، بنابراین شما می دانید چه کاری باید انجام دهید. با خیال راحت محتوای پیشنهاد خود را با استفاده از هر یک از قلم ها و ایده‌های تایپوگرافی از Design Studio ما اضافه کنید.

سپس ، عکسهای خود را از تیم و دفاتر خود ، و همچنین هرگونه اطلاعات دیگری که لازم می دانید ، بارگذاری کنید. علاوه بر این ، با درج آرم شرکت خود در جلو و صفحه جلوی آن ، ظاهری رسمی تر پیدا کنید. هنگامی که از نتیجه نهایی راضی بودید ، آن را به یک flipbook تبدیل کنید و مستقیماً از طریق ایمیل برای مشتری خود ارسال کنید یا آن را به چاپگر ببرید.

نمونه پیشنهاد شغلی حرفه‌ای

با کمک این مثال پیشنهادی شغل قابل ویرایش رایگان ، اخبار مربوط به آنچه را ارائه می دهید پخش کنید. این طراحی ظاهری حرفه‌ای بدنه اصلی را به رنگ سفید با حاشیه‌های آبی روشن قاب می‌کند. طرح این پیشنهاد شغلی مناسب مشاغل شرکتی است ، اما همچنین می‌توانید با تغییر محتوا آن را متناسب کنید. Design Studio ما را باز کنید و اطلاعات ارزشمند خود را اضافه کنید.

نمونه پیشنهاد شغلی حرفه‌ای

این الگو دقیقاً یک پیشنهاد تجاری نیست ، اما می‌تواند برای تبدیل شدن به آن ویرایش شود. با برخی از جزئیات مربوط به شرکت خود شروع کنید ، برخی از اطلاعات مربوط به بسته غرامت را وارد کنید و شرح وظیفه را بنویسید. همچنین می‌توانید کتابخانه ما را برای نمادها مرور کنید. با اضافه کردن آرم خود در صفحه اول ، آن را رسمی کنید. همچنین ، اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعات تماس خود را وارد کنید ، بنابراین افراد راحت‌تر به شما مراجعه می‌کنند. پس از پایان کار ، به‌سادگی الگوی خود را بارگیری کرده و از طریق ایمیل آن را به اشتراک بگذارید یا آن را به چاپگر ارسال کنید.

الگوی پیشنهادی بازاریابی ساده

با تهیه یک پیشنهاد جامع با کمک این الگوی پیشنهادی ساده بازاریابی ، برای موفقیت بزرگ بعدی آماده شوید. مثال سوم ما در این لیست هم حرفه‌ای و هم تمیز به نظر می‌رسد. و با طراحی سفارشی مانند این ، تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که قسمت های پیش ساخته را با محتوای مربوطه پر کنید.

الگوی پیشنهادی بازاریابی ساده

اطلاعاتی درباره شرکت ، تیم ، اهداف خود اضافه کنید و همچنین خدماتی را که ارائه می دهید فراموش نکنید. شما می دانید که در مورد چه چیزی صحبت می‌کنیم ، ما در قسمت اول نحوه نوشتن مقاله پیشنهاد تجاری همه چیز را در مورد این موارد ذکر کرده ایم. درست پس از اتمام ویرایش این بخش ، ممکن است بخواهید عناصر خاصی را اضافه کرده و آن‌ها را کنار بگذارید تا از طرح پیشنهادی شرکت شما استفاده کنند.

همچنین ، در صورت تمایل از مجموعه عکس‌ها ، تصاویر ، اشکال ، خطوط و سبک های قلم ما انتخاب کنید. یا فقط در عرض چند دقیقه مورد خود را بارگذاری کنید. طراح گرافیک یا نه ، هرکسی می‌تواند با Flipsnack ارائه دهنده پیشنهاد‌ها تجاری جذاب باشد!

الگوی پیشنهاد تجاری کالا

از آن اسناد عمومی سیاه و سفید کافی است! پیشنهاد پروژه شما سزاوار نگاه جسورانه و جدید است. وقت تلف نکنید و از الگوی پیشنهادی کسب‌و‌کار محصول قابل ویرایش ما استفاده کنید. این طرح مدرن به‌طور خاص برای کمک به شما در به نمایش گذاشتن پیشنهاد خود در عین حفظ ظاهر حرفه‌ای طراحی شده است. فقط به یاد داشته باشید که با استفاده از ابزار کشیدن و رها کردن Flipsnack اطلاعات خود را اضافه کنید.

الگوی پیشنهاد تجاری کالا

روی مهم‌ترین بخشها تمرکز کنید ، دقیقاً مانند آنچه در قسمت اول این مقاله به شما آموزش داده ایم. یک خلاصه اجرایی بنویسید ، چند کلمه در مورد شرکت و اعضای آن بگویید ، برخی از توضیحات مفید و مفید را وارد کنید ، خدمات و محصولات مختلف خود را به نمایش بگذارید ، یک پیشنهاد قیمت گذاری کنید و با یک بخش توافق نتیجه بگیرید.

پس از پایان این قسمت ، می‌توانید قلم ها ، رنگ‌ها و تصاویر را متناسب با سبک نام تجاری خود تغییر دهید. ما میلیون‌ها منبع در دسترس داریم. به‌سادگی موارد دلخواه خود را انتخاب کنید. هنگامی که تصویر پیشنهاد تجاری خود را کامل کردید ، می‌توانید آن را بارگیری کنید.

سپس ، می‌توانید آن را چاپ کرده و هر طور که صلاح دیدید توزیع کنید. با Flipsnack می‌توانید اسناد خود را به‌صورت داخلی و خارجی به اشتراک بگذارید. ما برای حریم خصوصی بسیار مهم هستیم ، به همین دلیل به شما اجازه می دهیم از پیشنهاد تجاری خود با رمز عبور محافظت کنید یا آن را به‌عنوان لیست نشده ذخیره کنید. از این طریق می‌توانید آن را فقط با افراد خاصی به اشتراک بگذارید که رمز مخفی شما را می‌دانند یا پیوند را از شما دریافت می‌کنند.

نمونه پیشنهاد مشارکت تجاری

این نمونه پیشنهادی مشارکت تجاری کاملاً قابل تنظیم ، لیست الگوهای حرفه‌ای ما را به پایان می‌رساند. این صفحه جلوی چشم نواز و همچنین طرح نفیس طراحی را در کل پیشنهاد ارائه می‌دهد. ترکیب رنگ ، عکس‌های سهام و نمادهای برداری برای هر نوع کسب‌و‌کار مناسب است. اما برای اطمینان از متناسب بودن با تصویر کلی برند شما ، این نمونه پیشنهاد مشارکت تجاری را با افزودن رنگها ، قلم ها ، تصاویر یا آرمهای تجاری خود سفارشی کنید. فقط با این کار شما یک حرفه‌ای می شوید و عمل می‌کنید.

نمونه پیشنهاد مشارکت تجاری

سپس ، فقط در چند دقیقه اطلاعات شخصی خود را وارد کنید. درباره خدمات و بسته‌های شرکت خود بنویسید ، در مورد استراتژی خود چیزی بگویید ، چند مورد توصیفی و مطالعات موردی را وارد کنید و همچنین یک جدول زمانی پروژه اضافه کنید. فقط دستورالعمل هایی را که ما در قسمت اول نحوه نوشتن مقاله پیشنهاد تجاری به شما ارائه داده ایم ، دنبال کنید.

وقتی ویرایش کل الگو را به پایان رساندید ، آن را به‌صورت آنلاین با مشتری بالقوه خود به اشتراک بگذارید یا آن را به چاپگر بفرستید و شخصاً توزیع کنید. اگر می‌خواهید پیشنهاد تجاری خود را خصوصی نگه دارید ، می‌توانید گزینه حفاظت از گذرواژه را انتخاب کنید. در این حالت ، هیچ کس نمی تواند اسناد شما را به اشتراک بگذارد یا به آن‌ها دسترسی پیدا کند ، مگر اینکه رمز ورود خود را به آن‌ها بدهید.

افکار نهایی

شما آن را دارید راهنمای نهایی در مورد چگونگی نوشتن پیشنهاد تجاری که مشتری بالقوه شما را تحت تأثیر قرار دهد. این یک کار سریع یا آسان نیست ، اما اگر موفق به انجام آن شوید ، تازه کلید موفقیت در تجارت را کشف کرده‌اید. بااین‌حال ، فقط ایجاد یک نمایش قاتل کافی نیست. شما همچنین باید بدانید که چگونه آن را در مقابل مشتریان بالقوه خود ارائه دهید. تیم خود را جمع کنید و اطمینان حاصل کنید که همه با جزئیات جزئی در پیشنهاد تجاری آشنا هستند. فقط پس از حل این مشکل ، می‌توانید خود را آماده امضای معامله بدانید!

در مورد پیشنهاد‌ها تجاری چه چیز دیگری برای گفتن وجود دارد؟ که هر کدام از آن‌ها در نوع خود بی‌نظیر هستند. حتی اگر به نظر می‌رسد که همه آن‌ها اطلاعات یکسانی را ارائه می‌دهند و طرح کاملاً یکسانی دارند ، هر پروژه متفاوت است ، حتی اگر با یک شرکت باشد. بنابراین ، اطمینان حاصل کنید که تا آنجا که ممکن است برای ایجاد پیشنهادهای دیدنی و جذاب که هم دانش را منتقل می‌کنند و هم توجه را جلب می‌کنند ، وقت بگذارید.

الگوهای پیشنهاد تجاری رایگان

برای انجام این کار ، الگوهای پیشنهاد تجاری رایگان Flipsnack را بررسی کنید ، موارد دلخواه خود را انتخاب کرده و سپس شخصی‌سازی آن را براساس نیازهای خود شروع کنید. با پیروی از رهنمودهایی که در این مقاله ذکر شده است ، آن را بالاتر از رقابت قرار دهید. برای به دست آوردن یک ارائه موفق که به‌راحتی یک پیروزی آسان را فراهم می‌کند ، وقت و منابع خود را سرمایه‌گذاری کنید. بله ، ما می‌دانیم که این کار ممکن است خسته کننده باشد ، اما مطمئناً در بلندمدت به‌صورت پی در پی نتیجه خواهد داد.

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.