مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی: مگا ، ماکرو ، میکرو یا نانو

11 ژانویه 2021

با ارزش ارزش بازار تأثیرگذار رسانه های اجتماعی تا سال 2020 بیش از 10 میلیارد دلار ، ما در حال مشاهده شکل گیری بازار تأثیرگذار هستیم. این شکل را می‌توان به چهار دسته تقسیم کرد. تأثیرگذارهای بزرگ ، تأثیرگذاران کلان ، تأثیرگذاران خرد و تأثیرگذارهای نانو – و گرچه به نظر می‌رسد تمایز بین این چهار دسته صرفاً به اندازه پیروی از آنهاست ، اما تفاوت ها واقعاً بسیار ظریف تر هستند. و اگر به‌دنبال غرق شدن در دنیای سودآور بازاریابی اینفلوئنسر هستید ، شناختن یک مگا اینفلوئنسر از یک نانو اینفلوئنسر کاملا ضروری است.

ما از متخصصان و پزشکان برجسته صنعت خواستیم تا به CMSWire در تعریف انواع تأثیرگذار و شناسایی بهترین حالت استفاده برای هر یک کمک کنند.

Mega-Influencer چیست؟

مگا اینفلوئنسرها بالاترین رده بندی تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی هستند ، به‌طور معمول بیش از یک میلیون دنبال کننده دارند. گیل ایل ، مدیرعامل و بنیانگذار مارک های HYPR ، گفت که تأثیرگذارهای بزرگ “اغلب مشهورتر از تأثیرگذار هستند. آن‌ها اغلب مخاطبان بسیار متنوعی با موضوعات مختلف مورد علاقه دارند. روابط آن‌ها با اعضای منفرد پیروانشان بیشتر از یکدیگر دور است. آن‌ها لزوما متخصص موضوعات نیستند اما قطعاً دسترسی بسیار خوبی را در یک ضربه فراهم می‌کنند. ” ایل گفت.

اگر به‌دنبال نمونه‌ای از تأثیرگذار مگا هستید ، به ویل اسمیت و سایر افراد مشهور در لیست A یا B فکر کنید.

مقاله مرتبط: 8 نکته برای بهتر بودن برنامه های بازاریابی در اینفلوئنسر

آیا برند شما باید از مگا-اینفلوئنسر استفاده کند؟

با داشتن طرفداران قابل توجهی زیاد ، تأثیرگذارهای بزرگ علامت های تجاری را با دامنه قابل توجهی بیشتر ، اما با هزینه بسیار بالا فراهم می‌کنند. در حال حاضر این مقاله را بنویسید ، کایلی جنر ، کارآفرین مشهور ، برای هر پست حمایت شده در شبکه‌های اجتماعی ، 1 میلیون دلار پول می‌گیرد. “نکته مثبت [تأثیرگذاران مگا] این است که آن‌ها بیشترین میزان تماس را با شما دارند و معمولاً به کار با مارک ها و شرکت‌ها در کمپین‌های تبلیغاتی تأثیرگذار عادت دارند. بااین‌حال ، آن‌ها معمولاً از انواع دیگر تأثیرگذار گران ترند. “جان هانتینگ هاوس ، مدیر بازاریابی دیجیتال در بازاریابی اپیک توضیح داد.

READ  چگونه می‌توان یک کار را شروع کرد: راهنمای راه اندازی یک کسب‌ و ‌کار

هانتینگ هاوس همچنین خاطرنشان کرد که تأثیرگذارهای بزرگ به دلیل متنوع بودن از نظر جمعیتی و روانشناختی ، “قدرت تأثیر گذار واقعی” ندارند. وی اشاره کرد که تأثیرگذارهای بزرگ برای بیشتر برنامه های بازاریابی قیفی که محصولاتی را به سمت مردم جذب می‌کنند مناسب ترند.

Macro-Influencer چیست؟

تأثیرگذارهای کلان یک سطح پایین از تأثیرگذارهای بزرگ است. یکی از راههای شناسایی تأثیرگذار کلان ، تعداد پیروان آنهاست که باید در حدود 100000 تا یک میلیون دنبال کننده باشد. “متوسط ​​تأثیرگذار کلان شما در جایی بین micro و mega قرار دارد. هیچ علمی دقیق این دسته ها را از هم متمایز نکرده است. “دیپاک شوکلا ، بنیانگذار PearlLemon توضیح داد.

وی ادامه داد: “برخلاف بیشتر تأثیرگذارهای بزرگ ، تأثیرگذارهای کلان معمولاً از طریق اینترنت به شهرت می رسند ، خواه این کار از طریق وبلاگ نویسی باشد ، یا با تولید محتوای خنده دار یا الهام بخش.”

آیا برند شما باید از تأثیر کلان تأثیرگذار باشد؟

اگر می‌خواهید نوع خاصی از مشتری را هدف قرار دهید ، اما هنوز هم می‌خواهید به توده مردم برسید ، ممکن است یک تأثیرگذار کلان مفیدتر از یک تأثیرگذار بزرگ باشد. شوكلا گفت: “اگر می‌خواهید به جمعیتی گسترده ای – مانند زنان جوان – برسید ، یك تأثیرگذار كلان راهی است.”

مقاله مرتبط: چرا نانو اینفلوئنسرها سلاح مخفی بازاریابان شبکه‌های اجتماعی هستند

Micro-Influencer چیست؟

میکرو اینفلوئنسر کسی است که بین 1000 تا 100000 پیرو دارد. تأثیرگذاران خرد روی طاقچه یا منطقه خاصی تمرکز می‌کنند و معمولاً به‌عنوان یک متخصص صنعت یا یک موضوع خاص در نظر گرفته می‌شوند. “[تأثیرگذاران خرد] روابط قوی تری نسبت به یک تأثیرگذار معمولی دارند. این امر غالباً تحت تأثیر ادراک آن‌ها به‌عنوان رهبر عقاید موضوعی است. یک میکرو اینفلوئنسر ، در مقابل یک سلبریتی یا اینفلوئنسر عادی ، اغلب مخاطبان بسیار یکنواختی دارد. ”

READ  38 تکنیک فروش در شبکه های اجتماعی: چگونه مهارت در فروش شبکه های اجتماعی را کسب کنیم

کمپانی های فنی از جمله Adobe و Squarespace به خوبی شناخته شده‌اند که در کمپین‌های بازاریابی تأثیرگذار میکرو شرکت می‌کنند.

آیا برند شما باید از تأثیرات میکرو تأثیرگذار باشد؟

تأثیرگذاران خرد نسبتا کمتری دارند و غالباً از شهرت برخوردار نیستند. به همین دلیل ، مارک ها می‌توانند از علاقه مندان پیروان خود به هر آنچه که تأثیرگذار خرد را “مشهور اینترنت” کند ، بهره‌مند شوند.

شوکلا با تأکید بر ارتباط این نکته ، “اگر یک میکرو اینفلوئنسر از طریق vlogging مسافرتی افراد قابل توجهی را بدست آورد ، این گزینه ایده‌آل برای یک آژانس مسافرتی یا هواپیمایی است” ، شوکلا گفت.

هانتینگ هاوس همچنین تأکید کرد که هزینه تأثیرگذارهای کوچک اغلب بسیار کمتر از تأثیرگذاران کلان است. “[میکرو اینفلوئنسرها] معمولاً بهترین ضربه را به شما می‌دهند. آن‌ها طرفداران دارند ، اما به‌طور معمول نرخ کسانی که طرفداران بیشتری دارند را دریافت نمی کنند. ”

بااین‌حال ، سیمون پیلکینگتون ، مدیر بازاریابی دیجیتال در Hello Social Australia ، اضافه کرد که درحالی‌که تأثیرگذارهای کوچک دارای درگیری بالایی هستند ، به‌ویژه در اینستاگرام ، برخی از تأثیرگذاران کوچک هزینه سنگینی را دریافت می‌کنند. “اصلی [عیب] کار با تأثیرگذاران خرد [چیزی است که آن‌ها برای هر پست شارژ می‌کنند] ، بعضی اوقات بسیار گران هستند ، و هیچ وحدتی برای اطمینان از اینکه معامله خوبی دریافت می‌کنید وجود ندارد.”

Nano-Influencer چیست؟

نانو اینفلوئنسرها نژاد نسبتا جدیدی از تأثیرگذارها هستند. آن‌ها در مقایسه با تأثیرگذاران کوچک یعنی کمتر از 1000 پیرو ، تعداد کمتری فالوور دارند. “[تأثیر گذار نانو] کسی است که در جامعه خود نفوذ دارد. این کسی است که در محله یا جامعه محلی نفوذ دارد. برخی از نمونه ها ممکن است یک کشیش محلی ، رهبر جامعه محلی یا رهبر دولت محلی باشد. ”

ایده‌ی تأثیرگذارهای نانو ، همان‌طور که توسط Gyal اشاره شده است ، این است که “افراد منظم روزمره” را تحت تأثیر قرار دهند تا روی محصول یا خدمات یک برند به دوستان و خانواده آن‌ها تأثیر بگذارند. بیشتر اوقات این را می‌توان از طریق محتوای تولید شده توسط کاربر به دست آورد.

READ  آموزش سوشال مدیا، سوشیال مدیا یا شبکه های اجتماعی به زبان ساده

آیا برند شما باید از یک Nano-Influencer استفاده کند

یکی از مزایای استفاده از تأثیرگذارهای نانو این است که بالاترین سطح تعامل را دارند. به همین دلیل ، بسیاری از مارک ها تمرکز بیشتری بر تأثیرگذارهای نانو دارند. مایک لو ، مدیرعامل شرکت تریلر ، به اشتراک گذاشت: “مارک هایی که توسط نانو اینفلوئنسرها نشان داده می‌شوند ، اغلب معتبرتر شناخته می‌شوند ، با توجه به اینکه احتمالاً نانو اینفلوئنسر با اکثر پیروان خود رابطه واقعی دارد.”

اما با وجود سطح بالای تعامل ، تعداد مخاطبان معمولی یک نانو اینفلوئنسر اجازه دسترسی زیاد را نمی دهد. “مهم‌ترین [اشکال] کار با تأثیرگذارهای نانو [تعداد] مخاطب است. برای کمپین‌های بزرگ و جاه طلبانه شبکه‌های اجتماعی ، شما باید به‌دنبال ارتباطات بیشتر و سفارشات بیشتر باشید که یک کار وقت گیر است. ”

چگونه می‌توان تأثیرگذار مناسب رسانه های اجتماعی را انتخاب کرد

اگر هنوز به‌دنبال راهنمایی در مورد نحوه انتخاب بهترین گروه تأثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی هستید ، ممکن است بخواهید به سخنان جو سینکویتس ، مدیرعامل شرکت Intellifluence توجه زیادی داشته باشید. “به‌طور کلی باید درک کرد که هرچه مخاطب بیشتر باشد ، تمرکز آن کمتر است و بنابراین احتمالاً پیشنهاد گسترده تری باید داشته باشد. تصادفی نیست که مشاهیر اینستاگرام را می بینیم که مکمل های رژیم غذایی چای سبز می فروشند ، که جذابیت گسترده ای دارند و نه چیزهای بسیار خاص. [به همین دلیل] برای محصولات عمومی جذاب ، افراد مشهور و تأثیرگذارهای بزرگتر عالی هستند. “سینکویتس گفت.

سینکویتس بیشتر توضیح داد که ، به همین ترتیب ، اگر یک مارک تجاری یا کالایی را برای بازار هدف خاصی می فروشد ، باید به دلیل “باریک تر” بودن مخاطبان ، همکاری با تأثیرگذارهای کوچک یا نانو را در نظر بگیرند

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.