مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

چگونه دیجیتال مارکتینگ یاد بگیرم؟

13 مارس 2021

اگر می‌خواهید روش‌های جدیدی برای جلب توجه مصرف‌کنندگان پیدا کنید ، یادگیری دیجیتال مارکتینگ ممکن است یک حرکت خوب باشد.

(گتی ایماژ)

دیجیتال مارکتینگ یک چتر برای روش هایی است که مشاغل برای جلب مخاطبان از طریق فروشگاه‌های غیر سنتی ، از جمله از طریق ایمیل ، صفحه نتایج موتور جست‌وجو یا رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند. یکی از مزیت های دیجیتال مارکتینگ این است که به شما امکان می‌دهد مشاغل ، سازمان های غیرانتفاعی یا سازمان های دیگر مشتریانی را که احتمالاً از خدمات آن‌ها استفاده می‌کنند یا محصولاتشان را خریداری کنند ، دنبال کنند.

جولیا بوکه ، مدیرعامل و مشاور می‌گوید: “با دیجیتال مارکتینگ ، می‌توانید مخاطبانی را كه می‌خواهید به آن‌ها دسترسی داشته باشید ، مورد هدف قرار دهید و معیارهای دقیقی در مورد میزان تلاش شما به دست آورید ، بنابراین می‌تواند بسیار مؤثرتر از اشكال قدیمی بازاریابی باشد.” مشاوره جولیا رنی مستقر در فیلادلفیا.

چه رشته هایی دیجیتال مارکتینگ را تشکیل می‌دهند؟

مشاغل می‌توانند از طریق انواع کانال های دیجیتال مارکتینگ به مصرف‌کنندگان برسند. این شامل:

  • بهینه‌سازی موتور جست‌وجو
  • تبلیغات به ازای هر کلیک
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ایمیلی
  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ویدیویی
  • بازاریابی موبایل
  • بازاریابی وابسته
  • بازاریابی وب سایت / نرخ تبدیل

بازاریابی دیجیتال شامل روشهای سنتی تبلیغات ، مانند تلویزیون ، رادیو ، بیلبوردها و تبلیغات چاپی نیست.

چه کسی باید از این راهنما برای یادگیری دیجیتال مارکتینگ استفاده کند؟

صاحبان مشاغل کوچک و کارآفرینان باید اصول بازاریابی دیجیتال را بیاموزند ، حتی اگر این تلاش‌ها را هم‌زمان با رشد کسب‌و‌کار خود انجام دهید. این به شما کمک می‌کند مشتری های خود را بفهمید ، چگونه به آن‌ها دسترسی پیدا کنید و از تلاش‌های مختلف بازاریابی چه انتظاراتی داشته باشید. افراد حرفه‌ای در زمینه بازاریابی که به‌دنبال گسترش دانش خود هستند نیز ممکن است از این راهنما بهره‌مند شوند.

با چندین منبع رایگان در دسترس و بدون نیاز به آموزش رسمی ، یادگیری بازاریابی دیجیتال امکان‌پذیر است. قبل از اینکه بیشتر در رشته های خاص قرار بگیرید ، با یک مرور کلی مانند دوره گواهینامه رایگان Google Digital Garage در مورد اصول دیجیتال مارکتینگ شروع کنید.

تبدیل شدن به یک بازاریاب دیجیتال مؤثر شامل یادگیری و آزمایش چندین سیستم عامل برای یافتن تناسب مناسب برای صنعت و نقاط قوت شما است. به خودی خود ممکن است هرگز یک برنامه بازی دیجیتال مارکتینگ تنظیم نکرده باشید ، اما اگر برای استفاده بیشتر از کلمات کلیدی در وب سایت یا شبکه‌های اجتماعی خود برای ایجاد ارتباط با مصرف‌کنندگان ، از بهینه‌سازی موتور جست‌وجو استفاده می‌کنید ، قبلاً درک درستی از بازاریابی دیجیتال دارید.

سئو

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو یا سئو (SEO) عملی است که باعث افزایش بازدید وب سایت براساس نتایج ارگانیک موتور جست‌وجو یا نتایجی می‌شود که تبلیغات پولی نیستند. یک استراتژی SEO خوب روی کمیت متمرکز است – آیا افزایش بازدیدکننده ای را شاهد هستید؟ – و کیفیت – آیا محتوایی را که آن‌ها به‌دنبال آن هستند در اختیار خوانندگان قرار می دهید؟ – از یک سایت.

موتورهای جست‌وجو مانند Google ، Bing و Yahoo دارای خزنده هایی هستند که اطلاعاتی را که در صفحات اینترنت پیدا می‌کنند جمع آوری و فهرست بندی می‌کنند. این فهرست از طریق الگوریتمی تغذیه می‌شود که سعی می‌کند آنچه را که در صفحه نتایج موتور جست‌وجو یا SERP ظاهر می‌شود ، با درخواست کاربر مطابقت دهد. چندین عامل در الگوریتم موتور جست‌وجو نقش دارند ، که از طریق به‌روزرسانی های دوره ای انجام می‌شود.

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو زمانی اتفاق می‌افتد که شما به‌عنوان مدیر سایت خود سعی کنید محتوای خود را کاربرپسند و موتور جستجوگرانه کنید. با درج عبارات جست‌وجو شده و کلمات کلیدی در نسخه خود ، SEO خود را افزایش دهید و اطمینان حاصل کنید که برچسب های عنوان شما – عناوین قابل کلیک در SERP – آموزنده هستند و شامل پیوندهایی به سایر مطالب مفید در سایت شما هستند.

چه ابزارها ، نرم‌افزارها و مهارت های دیگری در سئو سایت ضروری است؟

سئو نیاز به شما دارد که تحلیلی باشید ، روند داده ها را مشاهده کنید و با الگوریتم های در حال تغییر همراه باشید. اما اگر خلاقیت بیشتری دارید این باعث ترس شما نمی‌شود. ابزارهای متعددی برای کمک به شما در دسترس است.

متخصصان سئو از سایت‌هایی مانند Adobe Analytics ، Parse.ly و Google Analytics برای ردیابی معیارهایی مانند اینکه چند بازدید کننده منحصر‌به‌فرد به سایت آن‌ها می آیند و بازدیدکنندگان بیشتر در چه صفحاتی استفاده می‌کنند ، استفاده می‌کنند.

Google Search Console ابزاری رایگان است که به بازاریابان کمک می‌کند تا حضور سایت خود را در Google SERP ها درک ، نظارت و عیب‌یابی کنند.

سیستم عامل هایی مانند SEMrush و Moz ابزاری را ارائه می‌دهند که کلمات کلیدی مرتبط با یک موضوع را شناسایی می‌کنند و کلمات کلیدی را با حجم جست‌وجو تجزیه و تحلیل می‌کنند.

منابع و دوره‌های مفید صنعت SEO

شرکت‌های نرم‌افزاری SEO بسته‌های اشتراک را به کاربرانی ارائه می‌دهند که می‌خواهند مجموعه کاملی از نمودارها ، نمودارها و گزارش‌ها مربوط به عملکرد وب سایت هایشان باشد. آن‌ها همچنین منابع رایگان را برای کسانی که تازه شروع به کار می‌کنند ارائه می‌دهند.

شما می‌توانید با مطالعه مقدماتی صنعت و وبلاگ ها ، یادگیری SEO را شروع کنید ، مانند موارد زیر:

  • راهنمای مبتدی برای جستجوگرها از Moz
  • راهنمای شروع کننده SEO Google
  • مبانی SEO Backlinko

سایت‌های ارائه دهنده دوره هایی برای کمک به شما در شروع یادگیری SEO شامل:

  • آکادمی SEMrush که دوره‌های رایگان بازاریابی دیجیتال و امتحانات صدور گواهینامه را به کاربران ثبت نام شده ارائه می‌دهد
  • آکادمی Google Analytics ، دوره‌های رایگان برای کمک به شما در درک عملکرد محصول ارائه می‌دهد
  • آکادمی HubSpot که یک دوره آموزشی رایگان SEO دارد

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد صنعت جستجوگرها ، می‌توانید در کنفرانس های ملی مانند Search Marketing Expo و Pubcon شرکت کنید.

بهینه‌سازی نرخ وب سایت / نرخ تبدیل

بهینه‌سازی نرخ تبدیل یا CRO ، استفاده بیشتر از بازدید کاربران از وب سایت شما است. تمرکز فقط بر تعداد بازدیدکنندگان سایت نیست. این به تعداد بازدیدکنندگانی است که معاملات دلخواه خود را هنگام حضور در سایت انجام می‌دهند. این می‌تواند یک معامله واقعی باشد ، مانند خرید یک کاربر از یک فروشنده آنلاین ، یا هدف دیگری که شما تعیین کرده‌اید ، مانند ورود بازدیدکنندگان برای یک خبرنامه یا آزمایش رایگان یک سرویس اشتراک.

READ  آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

نرخ تبدیل یک وب سایت با تقسیم تعداد دفعاتی که بازدید کننده یک هدف را بر تعداد بازدیدهای سایت شما دریافت می‌کند تقسیم می‌شود و سپس آن را در 100 ضرب می‌کند. بازدیدهای بی‌نظیر سایت منجر به معامله شد ، سایت شما 20٪ نرخ تبدیل دارد.

برای بهینه‌سازی ، باید نحوه بازدیدکنندگان از سایت شما را بفهمید و مطمئن شوید که سایت طراحی شده است تا بتوانند به‌راحتی تبدیل را انجام دهند.

چه ابزارها ، نرم‌افزار و مهارت های دیگری در بهینه‌سازی نرخ وب / تبدیل لازم است؟

برای موفقیت در CRO ، باید درکی از پروتکل تست و سیستم عامل های تجزیه و تحلیل داشته باشید. ابزارهایی مانند Optimizely و Crazy Egg می‌توانند به شما کمک کنند وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کرده و برای بهینه‌سازی تصمیماتی پشتیبان داده بگیرید.

همچنین باید با کدگذاری و برنامه نویسی آشنا شوید.

منابع و دوره‌های مفید بهینه‌سازی وب / نرخ تبدیل

برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد CRO ، می‌توانید منابعی مانند:

  • جعبه ابزار Optimizely’s Conversion Best Practices
  • وبلاگ Daily Egg توسط Crazy Egg
  • Invesp که مقالاتی را برای مبتدیان CRO بایگانی کرده است
  • دوره رایگان CXL در پایه های CRO
  • یک دوره رایگان GetResponse Landing Page & Conversion Optimization در Udemy
  • بهینه‌سازی نرخ تبدیل رایگان Backlinko: راهنمای قطعی
  • کنفرانس ها برای صنعت بهینه‌سازی وب سایت / نرخ تبدیل شامل Opticon و Click Summit است.
  • تبلیغات به ازای هر کلیک

با تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک ، تبلیغ کنندگان با هر بار کلیک شخصی روی یکی از تبلیغات خود هزینه ای را پرداخت می‌کنند. یک شکل رایج از تبلیغات PPC بازاریابی در موتور جست‌وجو یا پرداخت هزینه برای حضور در صفحه نتایج موتور جست‌وجو است و نه تکیه بر ظاهر شدن به‌عنوان یک نتیجه ارگانیک. با بازاریابی در موتور جست‌وجو ، تبلیغ کنندگان کلمات کلیدی را پیشنهاد می‌دهند که ممکن است مصرف‌کنندگان هنگام جستجوی یک محصول یا خدمات خاص وارد آن شوند.

این منجر به این می‌شود که محتوای آگهی دهندگان در کنار نتایج جستجوی ارگانیک به‌عنوان تبلیغات لیست محصولات ، همراه‌با عکس یا نتایج متنی ظاهر شود. در هر صورت ، گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو این لیست ها را به‌عنوان تبلیغات برچسب گذاری می‌کنند تا آن‌ها را از نتایج جستجوی ارگانیک متمایز کند.

سایت‌های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، توییتر و لینکدین همچنین طرح‌های تبلیغاتی PPC ویژه سیستم عامل های خود را ارائه می‌دهند.

چه ابزارها ، نرم‌افزار و مهارت های دیگری در PPC لازم است؟

مانند بسیاری از جنبه های بازاریابی دیجیتال ، کمپین‌های مؤثر PPC نیاز به دانش کارایی سیستم عامل های داده مانند Adobe Analytics یا Google Analytics و قرار گرفتن در معرض نمایش تبلیغات و تبدیل / بهینه‌سازی وب سایت دارند.

مشاغل می‌توانند از ابزارهایی مانند Google Ads و Microsoft Advertising برای ارتباط با مشتریان بالقوه از طریق موتورهای جست‌وجو استفاده کنند.

خدمات اشتراکی SpyFu به کاربران کمک می‌کند تا با مطالعه سایت‌های رقبا ، استراتژی تبلیغاتی خود را پیدا کنند تا کلمات کلیدی خود را پیدا کنند و تاریخچه خود را صرف کنند و در سایت خود جست‌وجو کنند تا کلمات کلیدی با اولویت بالا را شناسایی کنند. SEMrush به مشاغل اجازه می‌دهد تا نزدیکترین رقبای خود در Google Ads را تجزیه و تحلیل کنند و حتی کلمات کلیدی را به چندین زبان مشاهده کنند.

WordStream با تجزیه و تحلیل حساب کسب‌و‌کار و پیشنهاد بهینه‌سازی تبلیغات ، یک سرویس پولی برای کمک به بهبود عملکرد تبلیغات در Google Ads ، Bing و Facebook ارائه می‌دهد. WordStream همچنین ابزارهای رایگان برای کمک به کاربران در ایجاد تبلیغات نمایشی یا دریافت نمره عملکرد Google Ads خود دارد.

منابع و دوره‌های مفید صنعت PPC

برخی از وبلاگ های صنعتی که ممکن است دنبال کنید عبارت‌اند از:

  • قهرمان PPC
  • وبلاگ WordStream
  • وبلاگ رسمی Google Ads
  • چندین دوره آنلاین رایگان ، اصول تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک را آموزش می‌دهد ، مانند:
  • دوره اصول PPC آکادمی SEMrush
  • WordStream’s PPC University PPC 101 که میزان کلیک و بهینه‌سازی نرخ تبدیل را لمس می‌کند
  • یک دوره پرداخت به ازای هر کلیک 101: مقدمه ای برای دوره تبلیغات گوگل و فیس بوک از طریق Udemy
  • کنفرانس های صنعت تبلیغات پرداخت به ازای هر کلیک شامل Search Marketing Expo و Hero Conf است.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی عملی است که از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک ، اینستاگرام ، توییتر یا اسنپ چت برای دستیابی و تعامل با مخاطبان خود استفاده می‌کند. رسانه های اجتماعی به مردم امکان می‌دهند تا در یک موقعیت عادی و عمومی با مارک های مورد علاقه خود تعامل داشته باشند. مشاغل می‌توانند مستقیماً به مخاطبی برسند که ترجیح می‌دهد پست های خود را دنبال کند و می‌تواند تصویری از برند فراتر از آنچه روش‌های سنتی تبلیغات ارائه می‌دهد ، پرورش دهد.

مشاغل از رسانه های اجتماعی به روش‌های بی شماری استفاده می‌کنند. یک وب سایت دارای یک وبلاگ ممکن است پیوندهایی به مقالات را در حساب های رسانه های اجتماعی خود منتشر کند و با کلیک روی سایت خود کلیک کند. یک رستوران یا فروشگاه خرده‌فروشی آجر و ملات می‌تواند عکس هایی از محصولات خود ارسال کند تا پیروان را ترغیب به بازدید از مشاغل خود کند یا آن‌ها را از پیشنهاد‌ها جدید آگاه کند. یک ایستگاه رادیویی محلی می‌تواند از شبکه‌های اجتماعی برای مسابقات و تبلیغات استفاده کند و مشارکت پیروان را برای تعیین برنده یک جایزه مانند یک جفت بلیط کنسرت تشویق کند.

اینکه کدام کسب و کارها از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنند و همچنین نحوه استفاده از آن‌ها به صنعت و نوع محتوا بستگی دارد. استراتژی رسانه های اجتماعی شما باید به هدف کلی بازاریابی شما کمک کند. از خود بپرسید چرا از رسانه های اجتماعی استفاده می‌کنید – برای تعامل با مصرف‌کنندگان؟ برای هدایت بازدید به وب سایت خود؟ برای پرورش یا تقویت تصویر برند خود؟

READ  پرسنال برندینگ چیست؟ 10 مورد الهام بخش از پرسنال برندینگ برای یادگیری شما

چه ابزارها ، نرم‌افزارها و مهارت های دیگری در رسانه های اجتماعی لازم است؟

متخصصان بازاریابی شبکه‌های اجتماعی باید خلاق باشند ، زیرا آن‌ها تصمیم می‌گیرند تصاویر و متنی را که به بهترین وجهی مارک های آن‌ها را برای هدف قرار دادن مصرف‌کنندگان تبلیغ می‌کند ، ایجاد کنند. آن‌ها همچنین باید تحلیلی باشند و بتوانند از معیارهای سیستم عامل های تحلیلی برای ارزیابی میزان موفقیت کمپین هایشان استفاده کنند.

برخی از ابزارهای مفید برای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی شامل CrowdTangle است که به کاربران امکان می‌دهد داده‌های عملکرد حساب های خود در شبکه‌های اجتماعی و رقبای خود را مشاهده کنند. سایت‌هایی از جمله Buffer و Hootsuite به کاربران امکان می‌دهد تا زمان انتشار پست های خود در شبکه‌های اجتماعی برنامه‌ریزی کنند.

اما فقط ابزارها و برنامه هایی نیستند که می‌توانند یک بازاریاب مؤثر در شبکه‌های اجتماعی باشند. جاستین رانون ، مدیر ارشد بازاریابی دیجیتال Chili’s ، می‌گوید مهم‌ترین مهارت برای این کار گوش دادن است.

“من می دانم که به نظر ساده می‌رسد ، اما لحظات رسانه های اجتماعی که مردم بیشتر به یاد می آورند ، لحظاتی است که یک برند از مفروضات فرهنگی مخاطبان خود از نام تجاری یا یک لحظه فرهنگی عمومی که نام تجاری می توانست به‌طور مناسب در آن وارد شود ، آگاه بود.” Runyon می‌گوید. “این لحظات فقط در صورتی اتفاق می‌افتد که مارک هم به کاربرانی که مارک تجاری را دنبال می‌کنند و هم به‌طور کلی تحت فشار باشد.”

Runyon می‌گوید که یکی از لحظات مورد علاقه او برای کار در Chili’s مربوط به مرجعی در سایت طنز “دفتر” است. در یک قسمت ۲۰۰۵ ، یکی از شخصیت ها به نام Pam از فعالیت در فروشگاه‌های زنجیره ای منع شد. در سال 2017 ، بازیگر زن ، جنا فیشر ، که در نقش پم بازی می‌کرد ، در توییتر خود سلفی ای را در جلوی رستوران Chili’s نوشت با این عنوان ، “آیا باید سعی کنم وارد شوم؟” Chili’s با صدور بیانیه مطبوعاتی غیرقانونی “Pam” را از رستوران های خود پاسخ داد ، اقدامی که باعث جلب توجه هزاران کاربر توییتر و همچنین رسانه های خبری ملی شد.

Runyon می‌گوید: “همه این کارها به این دلیل انجام شد که ما از طریق گوش دادن به آنچه مربوط به مارک تجاری ما بود توجه می کردیم.”

منابع و دوره‌های مفید صنعت رسانه های اجتماعی

با دنبال کردن نشریات صنعت و وبلاگهایی مانند این ، در مورد جدیدترین بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی بیشتر بدانید:

  • آزمونگر رسانه های اجتماعی
  • وبلاگ Hootsuite
  • رسانه های اجتماعی امروز
  • دوره‌های رایگان بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی به‌صورت آنلاین فراوان است ، از جمله:
  • آموزش مدیریت شبکه‌های اجتماعی در Udemy
  • یک دوره صدور گواهینامه رایگان از آکادمی HubSpot
  • کلاسها برای تمام سطح مهارت‌ها از طریق طرح فیس بوک
  • کنفرانس ها برای صنعت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی شامل اجلاس استراتژی های رسانه های اجتماعی و دنیای بازاریابی رسانه های اجتماعی است.

بازاریابی ایمیلی

بازاریابی از طریق ایمیل فرایند دستیابی به مخاطبان هدف شما از طریق صندوق ورودی آن‌ها است. این به مشاغل اجازه می‌دهد تا از طریق خبرنامه ها با مشترکان خود ارتباط برقرار کنند و به خوانندگان در مورد محتوای وب مربوطه یا فروش و تبلیغاتی که ممکن است مورد توجه باشد ، هشدار می‌دهد.

یک کمپین موفقیت آمیز بازاریابی از طریق ایمیل های دیگر که هر روز صندوق ورودی مشترک را غرق می‌کند متفاوت است.

چه ابزارها ، نرم‌افزار و مهارت های دیگری در بازاریابی از طریق ایمیل لازم است؟

بازاریابی از طریق ایمیل چیزی فراتر از برنامه‌ریزی هنگام ورود محتوا به صندوق ورودی مشترکان است. بازاریاب های ایمیل مخاطبان آن‌ها را تعیین می‌کنند و با آن‌ها ارتباط برقرار می‌کنند.

بازاریابان می‌توانند از ابزارهایی برای طراحی محتوای چشم نواز و شخصی‌سازی شده ، بهینه‌سازی تبلیغات برای موبایل یا جستجوی ایده‌های استراتژی کمپین ایمیل استفاده کنند. برنامه‌ها از سیستم عامل های سطح بیشتری مانند Mailchimp و Constant Contact تا سیستم عامل های سازمانی مانند Salesforce و Adobe Campaign متغیر هستند.

از آنجا که رشته های بازاریابی دیجیتال با هم تداخل دارند ، یک بازاریاب ایمیل موفق در معرض بهینه‌سازی وب سایت / نرخ تبدیل و درک سیستم عامل های داده مانند Adobe Analytics یا Google Analytics قرار خواهد گرفت.

منابع و دوره‌های مفید بازاریابی از طریق ایمیل

برخی از نشریات و وبلاگ های صنعت بازاریابی ایمیل شامل موارد زیر هستند:

  • وبلاگ شیرینی پزی
  • ایمیل مارکتینگ روزانه
  • وبلاگ بازاریابی دیجیتال و ایمیل توسط Campaign Monitor
  • منابع آنلاین متعددی برای کسانی که به‌دنبال یادگیری بازاریابی از طریق ایمیل هستند وجود دارد ، از جمله:
  • مسیر یادگیری موضوع رایگان وبلاگ HubSpot در بازاریابی از طریق ایمیل ، با محتوا برای همه سطوح
  • ایمیل مارکتینگ برای مبتدیان آسان شده است ، یک آموزش رایگان از طریق Udemy
  • شروع کار با ایمیل مارکتینگ ، یک دوره ویدیویی توسط Mailchimp ، ارائه شده از طریق Skillshare
  • کنفرانس ها برای صنعت بازاریابی ایمیل شامل MailCon و EiQ است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا به‌جای تبلیغ محصولات یا قرار دادن یک مارک خاص در مرکز توجه ، به اشتراک‌گذاری اطلاعات مفید با مخاطبان خود است.

نمونه هایی از بازاریابی محتوا عبارت‌اند از:

  • خبرنامه ها
  • مقالات آموزشی
  • فیلم‌ها
  • وبینارها

یک شرکت بیمه که یک مقاله وبلاگ در مورد ایمن ماندن در هنگام گردباد منتشر می‌کند ، به مشتریان بالقوه نمی گوید که نرخ آن چقدر عالی است. این محتوای مربوطه را به اشتراک می گذارد که می‌تواند به ایجاد اعتماد بین آن مشتری و شرکت کمک کند. نکاتی در مورد اشتراک یک بانک در مورد آماده شدن برای مصاحبه شغلی تبلیغ خدمات مالی آن نیست ، اما این محتوا ممکن است به تقویت وفاداری در بین دارندگان حساب های چک دانشجویی کمک کند.

چه ابزارها ، نرم‌افزار و مهارت های دیگری در بازاریابی محتوا لازم است؟

بازاریابی محتوای مؤثر مهارت های نوشتاری قوی را می‌طلبد. اگر محتوایی که تولید می‌کنید شامل فیلم است ، باید درک درستی از نحوه فیلم‌برداری و ویرایش فیلمهایی که مخاطب هدف شما می‌خواهد تماشا کند داشته باشید و برای شما مفید باشد.

بازاریابان محتوا باید SEO را درک کنند تا بتوانند کلمات کلیدی و موضوعات مرتبط را در ارتباطات خود و همچنین برنامه های تحلیلی وارد کنند. و مانند سایر رشته های بازاریابی دیجیتال ، دانستن نحوه ایجاد استراتژی بازاریابی محتوا می‌تواند پتانسیل شما را به حداکثر برساند.

READ  4 نکته مهم در یک بیزینس پلن و پروپوزال کسب و کار

ابزارهای موجود برای کمک به بازاریابی محتوا شامل HubSpot’s CMS Hub است که به بازاریابان اجازه می‌دهد صفحات وب خود را ایجاد و ویرایش کنند و BuzzSumo که دیدگاههایی در زمان واقعی از روند ویروسی را ارائه می‌دهد و به کاربران کمک می‌کند تا نویسندگان و خالقین تأثیرگذار را از سراسر رسانه های اجتماعی و رسانه ها پیدا کنند وب

منابع و دوره‌های مفید بازاریابی محتوای مفید

با مطالعه در مورد بازاریابی محتوا می‌توانید اطلاعات بیشتری کسب کنید:

  • استراتژیست محتوا توسط Contently
  • کپی بلاگر
  • منابعی درباره چگونگی شروع کار از مؤسسه بازاریابی محتوا
  • دوره‌های آنلاین رایگان برای کمک به شما در یادگیری بیشتر در مورد بازاریابی محتوا شامل موارد زیر است:
  • با بازاریابی محتوا ، بخشی از دوره اصول بازاریابی دیجیتال Google ، شروع به کار کنید
  • یک دوره سقوط کپی رایتینگ رایگان از Kopywriting Kourse
  • یک دوره صدور گواهینامه رایگان از آکادمی HubSpot
  • کنفرانس ها برای صنعت بازاریابی محتوا شامل Pubcon و Content Marketing World است.
  • نقش تجزیه و تحلیل و اندازه گیری وب

برنامه های تجزیه و تحلیل به شما امکان می‌دهند ببینید آیا استراتژی هایی که در سایت خود اجرا کرده‌اید مثر هستند بیشتر جنبه های بازاریابی دیجیتال قابل پیگیری یا اندازه گیری است ، بنابراین همگام بودن با این معیارها بسیار مهم است. بسیاری از بازاریاب های دیجیتال تجربه تجزیه و تحلیل دیجیتال دارند ، اما این اغلب یک مهارت متفاوت است که کاملاً تنظیم شده است.

Google Analytics آموزش و پشتیبانی را ارائه می‌دهد ، از جمله اطلاعاتی در مورد آماده شدن برای آزمون Google Analytics فردی. گواهینامه Google Analytics به مدت 12 ماه معتبر است.

ریچل واندرنیک ، بنیانگذار تجارت مشاوره بازاریابی دیجیتال ، گروه Vander ، می‌گوید: “این مهم به شما کمک خواهد کرد هر کجا که در بازاریابی کار کنید.”

Focus Area را انتخاب کرده و کار خود را بسازید

بیشتر پزشکان قبل از تمرکز روی یک یا چند موضوع ، چندین رشته بازاریابی دیجیتال را یاد می‌گیرند. هنگام انتخاب اینکه چه کار تخصصی کنید ، مهارت ها و تجربیات خود و همچنین نیازهای مشتری یا صنعت مورد نظر خود را در نظر بگیرید.

Bocchese ، یک متخصص خودآموز در سئو و پینترست که با مشتریان خود در صنایع خلاق کار می‌کند ، می‌گوید: “مهارت در اینستاگرام و افزایش تعداد افراد با مهارت در تبلیغات فیس بوک برای فروش محصولات برای یک مارک اصلی بسیار متفاوت خواهد بود.”

“یادگیری SEO و Pinterest در کنار یک یا دو سال طول کشید تا من در آن‌ها مهارت پیدا کنم. انواع مشتریانی که من با آن‌ها کار می کنم همچنین کمتر از چیزی مانند یک شرکت بزرگ تجارت الکترونیکی به کار SEO فنی کمتری نیاز دارند ، بنابراین برای مهارت در این امر به زمان بیشتری نیاز دارم. ”

از آنجا که بسیاری از مشتریان او در صنایع تجسمی مانند عکاسی و طراحی داخلی کار می‌کنند ، بوکه می‌گوید توییتر برای کسب‌و‌کار او مناسب نیست. وی پس از اینکه فهمید مشاغل خلاق غالباً در این زمینه ها به کمک احتیاج دارند و از اینکه از کار با موتورهای جست‌وجو لذت می‌برد تمرکز خود را روی سئو و Pinterest محدود کرد.

ادامه کار در بازاریابی دیجیتال به چه کاری نیاز دارد؟

زمانی‌که برای ایجاد مجموعه مهارت های شما لازم است و احساس اطمینان می‌کنید که به‌دنبال یک حرفه بازاریابی دیجیتال هستید ، به عوامل مختلفی از جمله صنعت و سیستم عامل هایی که روی آن‌ها متمرکز هستید بستگی دارد. حتی در طول زندگی شغلی خود ، باید در جریان تغییر منظر کسب‌و‌کار باشید.

واندرنیك می‌گوید: “بازاریابی دیجیتال فقط یك بار سرمایه‌گذاری نیست.” “این به صبر و شکیبایی نیاز دارد تا کار خود را دوباره انجام دهید و مهارتی را بیاموزید – و دوباره یاد بگیرید – که با تغییر چشم انداز یا بازیکنان ، آن را کامل می‌کنید. من فکر می کنم هر حرفه‌ای که در رشته هایی مانند SEO تغییرات عمده‌ای داشته باشد ، به شما خواهد گفت که روزهایی احساس می‌کنید که شروع به کار می‌کنید ، حتی اگر یک دهه در این صنعت باشید. ”

هر کسی که به بازاریابی دیجیتال علاقه‌مند باشد می‌تواند با گذشت زمان با استفاده از منابع رایگان موجود در اینترنت یاد بگیرد. هیچ مدرک یا آموزش رسمی لازم نیست ، اگرچه گواهینامه گرفتن در Google Analytics یا سایر ابزارها می‌تواند شما را به‌عنوان یک کاندیدای شغلی رقابتی تبدیل کند.

برای گرفتن اولین شغل یا کارآموزی در بازاریابی دیجیتال چه کاری لازم است؟

برای برداشتن اولین قدم خود در دنیای دیجیتال مارکتینگ ، راهی پیدا کنید که اشتیاق خود را به چیزی تبدیل کنید که می‌تواند برای یک کسب‌و‌کار ارزش ایجاد کند.

“اگر به دلایل درست به بازاریابی مشغول هستید – یعنی علاقه مندید چگونه افراد را علاقه‌مند کنید – باید در زندگی خود کاری انجام داده باشید که بتواند به خوبی ترجمه کند تا ثابت کند فرد مناسبی هستید. Runyon می‌گوید ، که تجربه تبلیغات خود را برای گروه های راک که در دوران نوجوانی در هنگام بازی برای کارآموزی بازاریابی در آن‌ها بازی می‌کرد ، برجسته کرد.

آنچه در اولین کار خود انجام می دهید به نقش شما و نیازهای شرکت شما بستگی دارد. Runyon می‌گوید ، حتی اگر سابقاً در زمینه دیگری تجربه داشته باشید ، ممکن است مجبور شوید دوره کارآموزی را بگذرانید تا پای خود را به در بگذارید. اما از این فرصت استفاده کنید و مهارت‌های خود را تا آنجا که می‌توانید تحت هدایت ناظران خود رشد دهید.

فارغ از مهارت های فنی و اشتیاق ، دیجیتال مارکتینگ ایجاب می‌کند که بخاطر بسپارید مشتریان در مرکز آن قرار دارند.

واندرنیک می‌گوید: “درک اینکه انگیزه‌ها مردم به چه چیزی پاسخ می‌دهند ، چگونه آن‌ها اطلاعات مختلف را سنجیده و پردازش می‌کنند و چگونه ممکن است عوامل رقابتی مانند هزینه ، ریسک و ارزش را بسنجند ، در موفقیت در دیجیتال مارکتینگ مهم است.”

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگ, سوشال مدیابرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.