مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

16 نکته برای راه اندازی یک کسب ‌و ‌کار موفق

10 مارس 2021

برای راه اندازی تجارت چه کاری باید انجام دهید؟ دهها وب سایت از جمله ما وجود دارد که دارای چک لیست هستند که بسیاری از وظایفی را که باید هنگام شروع تجارت انجام دهید به شما یادآوری می‌کند.

اگرچه چنین چک لیست هایی بسیار مفید هستند زیرا به شما کمک می‌کنند مراحل مهم راه اندازی را به خاطر بسپارید ، آن‌ها فقط لیست هایی برای انجام هستند. آن‌ها به شما می گویند که چه کاری باید انجام دهید ، اما هیچ راهنمایی در مورد موفقیت کسب‌و‌کار ارائه نمی دهند.

متأسفانه شما فقط با تکمیل فهرستی از کارها در کار موفق نمی شوید. همچنین کسب‌و‌کار شما موفقیت آمیز نخواهد بود فقط به این دلیل که فکر می‌کنید ایده خوبی است.

چه چیزی باعث ایجاد یا شکستن تجارت شما خواهد شد؟ چه چیزی موفقیت و موفقیت آن را تعیین می‌کند؟

در اینجا 16 نکته برای راه اندازی کسب‌و‌کار و موفقیت در آن آورده شده است.

  1. خودتان ، سطح انگیزشی واقعی خود ، میزان پولی که می‌توانید ریسک کنید و کارهایی را که می‌خواهید برای موفقیت انجام دهید ، بشناسید. مطمئناً ، همه ما می خواهیم میلیون‌ها دلار درآمد کسب کنیم. اما برای رسیدن به آن هدف حاضرید از چه چیزی منصرف شوید؟ چند ساعت در هفته به‌طور مداوم کار خواهید کرد؟ مایلید تا چه حد از منطقه راحتی خود خارج شوید؟ خانواده شما تا کجا کشیده می‌شوند؟ برای موفقیت ، برنامه های کاری خود را مطابق با اهداف و منابع شخصی و خانوادگی خود حفظ کنید.
  2. شغل مناسب خود را انتخاب کنید. فرمول قدیمی – نیازی را بیابید و آن را پر کنید – هنوز هم جواب می‌دهد. همیشه کار خواهد کرد رمز موفقیت در یافتن نیازهایی است که می‌توانید آن‌ها را برآورده کنید ، می‌خواهید آن‌ها را تأمین کنید و درآمد کافی برای ایجاد یک تجارت سودآور را ایجاد می‌کند.
  3. مطمئن باشید واقعاً بازاری برای آنچه می‌خواهید بفروشید وجود دارد. یکی از بزرگ‌ترین اشتباهاتی که شرکت‌های نوپا مرتکب می‌شوند این است که تصور می‌شود افراد زیادی تمایل به خرید یک محصول یا خدمات خاص دارند زیرا صاحب مشاغل ایده‌ها را دوست دارد یا یکی دو نفر را می‌خواهد که محصول یا خدمات را می‌خواهند. برای به حداقل رساندن خطر از دست دادن ، هرگز تصور نکنید که بازار وجود دارد. در مورد ایده تحقیق کنید با چشم اندازهای بالقوه واقعی (که خانواده و دوستانشان نیستند) صحبت کنید تا بفهمید آنچه را که می‌خواهید بفروشید چیزی است که آن‌ها علاقه‌مند به خرید آن هستند یا خیر و اگر چنین است ، چه مبلغی را برای محصول یا خدمات پرداخت می‌کنند.
  4. در مورد رقبا تحقیق کنید. مهم نیست که چه نوع شغلی را شروع یا اداره می‌کنید ، رقبا خواهید داشت. حتی اگر هیچ مشاغل دیگری دقیقاً همان چیزی را که شما قصد فروش آن را دارید ارائه ندهد ، به احتمال زیاد محصولات یا خدماتی دیگر وجود دارد که مشتریان هدف شما برای برآوردن نیاز خود از آن‌ها استفاده می‌کنند. برای موفقیت ، باید در مورد این رقابت تحقیق کنید و تا آنجا که ممکن است در مورد آنچه که آن‌ها می فروشند و نحوه فروش آن‌ها مطلع شوید. تحقیقات رقابتی چیزی است که شما باید برای انجام آن به‌طور مداوم برنامه‌ریزی کنید. اگر واقعاً رقبای دیگری وجود نداشته باشد ، ممکن است بازار یا نیاز واقعی به آنچه می‌خواهید بفروشید وجود نداشته باشد.
  5. برای موفقیت برنامه‌ریزی کنید. اگر به‌دنبال سرمایه‌گذاران نیستید یا مبالغ هنگفتی را برای تجارت خود وارد نمی کنید ، ممکن است به یک طرح تجاری پیچیده نیاز نداشته باشید ، اما همچنان به برنامه ای نیاز دارید – برنامه ای که هدف شما را مشخص کند – مقصد خود را – و سپس حداقل یک نقشه راه اسکلتی برای چگونگی رسیدن به مکانی که می‌خواهید بروید. با پیشرفت و کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان و رقابت ، این طرح تغییر خواهد کرد ، اما بااین‌حال به شما کمک می‌کند تا متمرکز و در مسیر درست پیش بروید. برای کمک به توسعه آن برنامه اصلی ، از کاربرگ برنامه‌ریزی شغلی ما استفاده کنید.
  6. نیازهای عملیاتی را بشناسید. اکثر افرادی که به فکر راه اندازی مشاغل هستند ، روی آنچه که می فروشند و همچنین کسانی که آن را می فروشند تمرکز می‌کنند. آنچه که آن‌ها اغلب در نظر نمی گیرند نحوه عملکرد واقعی کسب‌و‌کار است. به‌عنوان مثال ، اگر کالاهایی را می فروشید ، چگونه تحویل می‌شود؟ چه میزان پشتیبانی از مشتری مورد نیاز خواهد بود – چه برای پاسخ به سوالات مربوط به محصول یا برای پاسخگویی به افرادی که محموله آن‌ها نرسیده است؟ آیا شما نیاز به پذیرش کارت‌های اعتباری دارید؟ آیا شما از مشتریان فاکتور می گیرید؟ چه کسی پیگیری می‌کند تا مطمئن شود شما پول پرداخت کرده‌اید؟ چه کسی وب سایت و حضور شما در شبکه‌های اجتماعی را ایجاد و حفظ خواهد کرد؟ آیا قادر به استفاده از دستیار مجازی برای چنین کارهایی هستید یا مجبور به استخدام کارمندان هستید؟ حتی اگر مشاغل کوچک خدمات شخصی را شروع می‌کنید ، اینها موضوعاتی است که باید در نظر بگیرید و برای آن‌ها برنامه‌ریزی کنید.
  7. تعلل نکن. من شنیده ام که برخی از افراد به صاحبان مشاغل احتمالی توصیه می‌کنند تا زمانی‌که آخرین جزئیات کسب‌و‌کار مورد نظر خود را مورد بررسی قرار ندهند و کاملاً مطمئن نباشند که همه به کار می آیند و سودآور هستند ، کارشان را پیش نبرند. مشکل این رویکرد این است که منجر به تعلل می‌شود. هیچ کس واقعاً همه قطعات را سر جای خودش قرار نداده است – حتی بعد از اینکه کارشان را شروع کرده‌اند. بله ، شما باید در مورد بازار تحقیق کنید ، یک برنامه ابتدایی داشته باشید و مواردی مانند گرفتن شناسه مالیاتی در صورت نیاز ، ثبت نام در مقامات محلی ، در صورت لزوم ، و غیره انجام دهید. اما اگر سعی کنید همه چیز را قبل از راه اندازی کامل کنید ، اصلاً ممکن است هیچ وقت شروع به کار خود نکنید.
  8. قبل از پایان کار در مقیاس کوچک شروع کنید. برخی معتقدند که کارآفرینان مخاطره پذیر هستند. اما در بیشتر موارد ، کارآفرینان موفق دوست ندارند با چشم بسته روی اندام راه بروند. در عوض ، آن‌ها خطرات کنترل شده را می پذیرند. آن‌ها ایده ای را در مقیاس کوچک آزمایش می‌کنند ، سپس آنچه را که خوب کار می‌کند بنا می‌کنند ، آنچه را که نوید می‌دهد تغییر می‌دهند و بلایا را کنار می گذارند.
  9. اشتباهات را تثبیت نکنید و به دلیل آن‌ها روحیه خود را بد نکنید. تفاوت افراد موفق با بقیه در این است که افراد موفق از اشتباهات خود می آموزند و حرکت می‌کنند. آن‌ها در مورد شکست صحبت نمی کنند ، اقتصاد را سرزنش می‌کنند ، بدشانسی خود را لعنت می‌کنند یا افراد دیگر را به خاطر سرنوشت خود سرزنش می‌کنند. اگر راه رسیدن به هدف آن‌ها مسدود شود ، آن‌ها به‌دنبال راهی جایگزین می گردند یا گاهی هدفی متفاوت و قابل دستیابی را انتخاب می كنند. شروع کار می‌تواند طاقت فرسا باشد! برای اطمینان از اینکه هیچ مرحله مهمی را از دست ندهید ، از این لیست رایگان شروع کسب‌و‌کار استفاده کنید. این سند قابل بارگیری Word ، مراحلی را که باید برای راه اندازی کسب‌و‌کار خود بردارید ، فهرست می‌کند و شامل فضایی برای یادداشت کردن نظرات و مهلت های خود است. هنگام عضویت در خبرنامه رایگان کسب‌و‌کار دانش ، می‌توانید چک لیست را رایگان دریافت کنید.
  10. از دیگران بیاموزید. مربیانی پیدا کنید ، با افراد همفکر در گروه ها شرکت کنید ، هر آنچه درمورد صنعت خود و آنچه برای رسیدن از جایی که می‌خواهید به مکانی که می‌خواهید را می گیرید یاد می گیرید. در کنفرانس های صنعت شرکت کنید. دوره‌های آموزشی را در صورت وجود شرکت کنید. دوره‌های ارائه شده توسط کارشناسان را بخرید. با یادگیری از افرادی که قبلاً آنجا بوده‌اند ، در یک آزمون و خطای فوق‌العاده صرفه‌جویی خواهید کرد.
  11. به کاری که می پردازید فکر کنید. درآمد و هزینه ها را پیگیری کنید ، پول کسب‌و‌کار را از وجوه شخصی جدا نگه دارید ، دریابید که تجارت شما برای رعایت چه قوانینی لازم است.
  12. تفاوت بین کار برای خود و ایجاد یک تجارت مداوم را درک کنید. اگر می‌خواهید مشاغلی ایجاد کنید ، باید سیستم‌ها و روش هایی را توسعه دهید که به شما امکان می‌دهد افراد دیگری را برای انجام کار تجاری درحالی‌که برنامه‌ریزی می‌کنید استخدام کنید. اگر افراد دیگری را برای کار در محل کار خود وارد نکنید ، امکان رشد را محدود می‌کنید.
  13. سرمایه‌گذاران را بشناسید. اگر مشاغلی که شروع کرده‌اید به رشد سرمایه‌گذاران نیاز دارد ، آنچه می‌توانید انجام دهید تا بفهمید سرمایه‌گذاران به‌دنبال چه چیزی هستند و کسانی که ممکن است در نوع تجارت شما سرمایه‌گذاری کنند را در کجا پیدا کنید. فرشته های محلی و گروه های سرمایه‌گذاری خطرناک مکان خوبی برای شروع هستند – در جلساتی که آن‌ها برگزار می‌کنند یا جلساتی که سرمایه‌گذاران در آن صحبت می‌کنند شرکت کنید. یک زمین آسانسور تمرین کنید تا در صورت فرصتی بتوانید از آن برای علاقه مندی سرمایه‌گذاران استفاده کنید.
  14. خودت را آنجا بگذار. آنچه را می‌خواهید بخواهید (به روشی مودبانه) من تجارت آنلاین خود را با شرکت آنلاین در خدمات آنلاین GE GEie GE آغاز کردم. وقتی آماده شدم پیشنهادی برای اداره یک منطقه تجاری کوچک برای آن‌ها ارسال کنم ، نه‌تنها می توانم به‌طور کلی در مورد اعتبارنامه خود صحبت کنم ، بلکه به مکانهایی اشاره می کنم که قبلاً در خدمت آن‌ها بوده ام. من یکی از اولین ارائه دهندگان محتوای آمریکای آنلاین شدم زیرا تلفن را برداشتم و تماس سریعی برقرار کردم. من بعد از شروع مکالمه با زنی که در هواپیما کنارم نشسته بود ، با یک مشتری مشاور جدید ارتباط برقرار کردم. به یاد داشته باشید ، مردم دوست دارند با افرادی که می شناسند تجارت کنند. با دستیابی مداوم و معرفی خود به افراد جدید ، توپ را نورد کنید و آن را نورد کنید.
  15. بازاریابی دیجیتال را در آغوش بگیرید. حتی اگر مشاغل محلی را اداره می‌کنید ، به یک حضور دیجیتالی جامع نیاز دارید. حداقل شما به یک وب سایت با ظاهری حرفه‌ای ، یک لیست ایمیل نیاز دارید که به شما امکان برقراری ارتباط منظم با مشتری و چشم انداز و حضور در کانال های رسانه های اجتماعی را که مشتریان شما مکرر دارند ، می‌دهد. اگرچه ممکن است بسیاری از مشتریان خود را از طریق دهان به دهان ، مراجعه یا شبکه به دست بیاورید ، اما همچنان به حضور دیجیتالی قوی نیاز دارید. دلیل: مشتریان احتمالی احتمالاً قبل از اینکه تصمیم بگیرند با شما تماس بگیرند یا نه ، شما را در وب جست‌وجو می‌کنند. کوپن ها ، پیشنهاد‌ها ویژه و اطلاعات عملی ارسال شده به لیست ایمیل شما می‌تواند مشتریان و چشم انداز را ترغیب به خرید از شما یا خریدهای مکرر کند.
  16. هرگز یادگیری و امتحان چیزهای جدید را متوقف نکنید. آنچه اکنون سودآور است ، لزوماً سال آینده یا 10 سال دیگر سودآور نخواهد بود. بنابراین ، اجازه ندهید که خود را در شیطنت “این راهی که من همیشه کارها را انجام می دهم” بیفتید. چشم و گوش خود را برای چیزهای جدید باز نگه دارید. آیا روش‌های جدیدتر یا بهتری برای بازاریابی محصولات و خدمات شما وجود دارد؟ آیا مشتریان چیزی را که شما ارائه نمی دهید ، می‌خواهند؟ آیا مشتری متفاوتی وجود دارد که شما باید آن را هدف قرار دهید؟ با خواندن هر آنچه درمورد صنعت خود و گوش دادن به سخنان مشتریان خود پاسخ دهید.
READ  چگونه از سایت یا وبلاگ کسب درآمد کنیم؟
ارسال شده در دیجیتال مارکتینگ, فروش, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.