مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

راهنمای نوشتن پروپوزال شبکه های اجتماعی برای فروشگاه های اینترنتی

6 آوریل 2021

شبکه‌های اجتماعی برای فروشگاه اینترنتی به عنصری مهم در رشد فروش بسیاری از مشاغل تبدیل شده است. استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت بازاریابی شما مزایای بسیاری برای کمک به ایجاد تجارت شما دارد ، بنابراین منتظر کشف این کانالهای ارزشمند نباشید.

Sprout Social گزارش می‌دهد که پس از دنبال کردن مارک تجاری در شبکه‌های اجتماعی ، مصرف‌کنندگان به روش‌های دیگر ادامه می‌دهند. نود و یک درصد وب سایت یا برنامه مارک را بررسی می‌کنند ، 89 درصد خرید می‌کنند و 85 درصد آن را به شخصی که می شناسند توصیه می‌کنند.

بیایید ببینیم برای تبلیغ فروشگاه اینترنتی خود با رسانه های اجتماعی چه کاری می‌توانید انجام دهید و از کدام ابزارها و بهترین روش‌ها باید استفاده کنید.

14 مرحله برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی برای موفقیت در استفاده از شبکه‌های اجتماعی

هرچه افراد سیستم عامل های شبکه‌های اجتماعی را در برنامه های روزمره خود ادغام کنند ، بازاریابی در اینجا برای آن‌ها منطقی تر است. مصرف‌کنندگان تقریباً دو ساعت و نیم در روز در کانال های شبکه‌های اجتماعی می گذرانند.

چرا با پست های اجتماعی جایی که می دانید آن‌ها زمان قابل توجهی را سپری می‌کنند به آن‌ها نرسید؟

چگونه می‌توانید در بالای تحولات جدید قرار بگیرید و بدانید که برای خدمت‌رسانی بهتر به مشتریان خود باید چه کار کنید؟ رهبران صنعت را در فیدهای خود دنبال کنید و عناوین پرطرفدار را در صنعت خود نگه دارید. همچنین می‌توانید با احتیاط مشاهده کنید که شرکت‌های دیگر چه کاری انجام می‌دهند و به نظر می‌رسد مورد توجه قرار گرفته است.

درحالی‌که فروشگاه اینترنتی هنوز نسبتاً جدید است ، تأثیر قابل توجهی بر مشاغل تجارت الکترونیکی و نحوه بازاریابی آن‌ها برای مشتریان دارد. هرچه پلتفرم ویژگی‌های خود را برای کمک به فروش کاربران بهبود می بخشد ، فرصت هایی برای کسب و کارها فراهم می‌شود تا از این مخاطبان استفاده کنند تا بازاریابی خود را تقویت کنند.

 

مراحل زیر می‌تواند به شما کمک کند بهترین شیوه ها را در تجارت خود بهینه کنید تا شبکه‌های اجتماعی خود را برای فروشگاه اینترنتی بهینه کنید.

1. اهداف شبکه‌های اجتماعی فروشگاه اینترنتی خود را تعریف کنید

دو روش اصلی برای استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی وجود دارد: سوق دادن بازدید به وب سایت شرکت یا فروش. اگرچه هرکدام می‌توانند در راه خود مهم باشند ، اما شناسایی مواردی که بیشتر از همه برای آن‌ها مهم است ضروری است ، بنابراین می‌توانید به‌طور مؤثر نحوه استفاده از منابع خود را برنامه‌ریزی کنید.

لازم است قبل از سرمایه‌گذاری در استراتژی و پیاده‌سازی ، اهداف خود را تعیین کنید تا اطمینان حاصل کنید که برای نزدیکتر شدن به اهداف خود اقدامی انجام می دهید.

اگر اهدافی را تعیین نکنید ، نمی توانید موفقیت خود را بسنجید یا آنچه مؤثر است را تکرار کنید.

۲. تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید یک فروشگاه اینترنتی شوید

تجارت اجتماعی به‌طور مستقیم در سیستم عامل های رسانه های اجتماعی به مشتریان شما می فروشد. همه چیز ، از کشف محصول یا خدمات شما ، تصمیم‌گیری در مورد خرید ، فرایند پرداخت در برنامه یا پلتفرمی که از قبل استفاده می‌کنند اتفاق می‌افتد.

برای مثال صفحه فیس بوک Target یک مغازه درست در آن تعبیه کرده است که مشتریان می‌توانند محصولات را مرور و خریداری کنند.

اگر کالاهایی را بفروشید که مشتری بالقوه بتواند به سرعت از طریق عکس به‌صورت آنلاین ارزیابی کند و ممکن است با انگیزه خرید کند ، ممکن است در فروش اینترنتی موفقیت کسب کنید. به نکات قیمت پایین و مواردی که احتمالاً نیازی به بازگشت ندارند ، فکر کنید.

یک شرکت پوشاک ممکن است لباس و لوازم جانبی خود را با موفقیت در شبکه‌های اجتماعی بفروشد زیرا این روند متناسب با تمایل مردم به خرید این محصولات است.

چه زمانی ممکن است تجارت اجتماعی چندان مناسب نباشد؟ اگر محصولات یا خدمات شما اقلام بالاتری هستند که مشتریان می‌خواهند کیفیت را به‌صورت حضوری تشخیص دهند. یک مشتری که یک حلقه نامزدی را خریداری می‌کند ، می‌خواهد زمان بیشتری را برای ارزیابی گزینه ها و بررسی فروشندگان از زمان تجارت اجتماعی بگذراند.

READ  16 نکته برای راه اندازی یک کسب ‌و ‌کار موفق

با تمرکز روی شبکه هایی که مشتری ایده‌آل و مخاطبان هدف شما بیشترین استفاده را دارند ، شروع کنید. وقت بگذارید و مخاطبان خود را درگیر کنید و به نظرات و سوالات آن‌ها پاسخ دهید.

خواه بخواهید برای تجارت خود به‌دنبال تجارت اجتماعی باشید ، هنوز باید در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کنید. کانال های اجتماعی می‌توانند به افزایش دید شما ، افزایش بازدید از وب سایت ، ایجاد سرنخ و کمک به تعامل شما با مشتریان کمک کنند.

۳. یک استراتژی رسانه اجتماعی برای شرکت تجارت الکترونیکی خود ایجاد کنید

شما برای شرکت تجارت الکترونیکی خود به یک استراتژی رسانه اجتماعی نیاز خواهید داشت که اهداف ، منابع و بهترین سیستم عامل های شما را در نظر بگیرد که به شما در دستیابی به مشتریان کمک می‌کند. هنگامی که این قسمت از استراتژی خود را روشن کردید ، می‌توانید با گسترش هر یک از عناصر ، کمپین‌های موثری متناسب با اهداف خود ایجاد کنید.

هنگامی که از یک استراتژی رسانه اجتماعی استفاده می‌کنید ، همچنین به احتمال زیاد از بهترین روش‌ها برای کمک به شما در کل کارآیی استفاده می‌کنید. از مخاطبان هدف خود ، جایی که اوقات می گذرانند و نگرانی هایشان ، ایده روشنی بگیرید. از اینجا ، تحقیق کنید تا بررسی کنید کدام سیستم عامل ها بیشترین محبوبیت را در جمعیت شناسی هدف دارند.

با استفاده از این اطلاعات ، بهتر می‌توانید برنامه‌ریزی کنید که زمان و تلاش شما به چه نتیجه می‌رسد.

4- مشخص کنید که شرکت تجارت الکترونیکی شما باید کانال های رسانه های اجتماعی را هدف قرار دهد

ابتدا به‌دنبال سیستم عامل های مستقر باشید که طیف وسیعی از ویژگی‌ها ، روش‌های مختلف برای تبلیغ و فروش محصولات و هدف گذاری متمرکز را ارائه می‌دهند. بعضی از آن‌ها ممکن است مورد توجه شما قرار بگیرند زیرا کاملا مناسب محصولات شما هستند.

نام تجاری پوشاکی که قبلاً به آن اشاره کردیم ، احتمالاً تمایل دارد از اینستاگرام استفاده کند ، زیرا روی تصویر متمرکز است و مصرف‌کنندگان قبلاً به کشف و خرید پوشاک در برنامه عادت کرده‌اند.

در مرحله بعدی ، در نظر بگیرید که کدام سیستم عامل ها جمعیتی مورد نظر شما را جذب می‌کنند. شما می‌خواهید به جایی بروید که مشتریان ایده‌آل شما وقت می گذرانند.

چه نوع داده ای ممکن است تصمیم شما را مطلع کند؟ با برخی تحقیقات ، ممکن است متوجه شوید 60 درصد از کاربران Pinterest زن هستند و 98 درصد از کاربران فیس بوک از طریق دستگاه‌های تلفن همراه به سایت دسترسی پیدا می‌کنند. از طریق این داده ها و سایر نقاط ، می‌توانید مشخص کنید که کدام سیستم عامل ها برای کسب‌و‌کار شما بهترین هستند.

۵. حساب های رسانه های اجتماعی خود را برای تجارت الکترونیکی بهینه کنید

یکی از اولین اقداماتی که باید انجام دهید ، بهینه‌سازی حساب های شبکه‌های اجتماعی خود است. نمایه های خود را به‌طور کامل پر کنید ، و هر کجا که می‌توانید اطلاعات مفید اضافه کنید.

یافتن اطلاعات مورد نیاز افراد را در یک نگاه آسان برای درک تجارت شما و خرید از شما آسان کنید. برای شناسایی کلمات کلیدی و هشتگ های مناسب برای استفاده ، تحقیق کنید تا در نتایج جست‌وجو ظاهر شوید. موقعیت مکانی خود را آشکار کنید.

حتماً به صفحه هایی پیوند دهید که مشتریان می‌توانند محصولی را که برای دیدن آن‌ها کلیک کرده‌اند پیدا کنند. از CTA های شفاف استفاده کنید تا مردم بدانند برای خرید از شما چه کاری باید انجام دهند.

۶. اجرای کمپین‌های پرداختی شبکه‌های اجتماعی بهینه شده برای شرکت‌های تجارت الکترونیکی

تقریباً در هر بستر اجتماعی نسخه ای از تبلیغات پولی وجود دارد که می‌تواند به شما امکان افزایش دید حتی در صورت دستیابی به چالش برای دستیابی به مواد آلی را بدهد.

انواع مختلفی از تبلیغات نیز در هر یک وجود دارد ، بنابراین بررسی گزینه‌های مختلف می‌تواند ارزشمند باشد. ممکن است انواع مختلف تبلیغات را در هر سیستم عامل امتحان کنید. ممکن است تبلیغات مجدد را در فیس بوک امتحان کنید ، اما از پست های قابل خرید در اینستاگرام استفاده کنید. از قابلیت های هدف گیری مخاطبان در هر یک استفاده کنید.

READ  نحوه نوشتن پروپوزال سوشال مدیا و شبکه های اجتماعی

۷. از ابزارهای اتوماسیون استفاده کنید

اگر شبکه‌های اجتماعی بخشی از استراتژی فروش شما است ، باید ابزارهای اتوماسیون را کشف کنید و از آنچه می‌توانید استفاده کنید. چرا اتوماسیون در فروش اجتماعی بسیار کلیدی است؟ مردم انتظار تعامل به موقع و شخصی در شبکه‌های رسانه های اجتماعی را دارند. برای برآوردن انتظارات آن‌ها ، به کمک نیاز خواهید داشت.

به‌راحتی نمی‌توان یک کسب‌و‌کار موفق را اداره کرد و هر لحظه بیداری را به‌صورت آنلاین در پاسخ به نظرات و پاسخ به سوالات سپری کرد. رسانه های اجتماعی مانند ویترین فروشگاهی است که 24 ساعت شبانه روز ، هفت روز هفته (به‌علاوه تعطیلات!) باز است ، بنابراین فرصت دور کردن مردم یا از دست دادن درخواست ها یا نگرانی های مهم را پیدا نکنید.

8- تجربه موبایل را در نظر بگیرید

افراد بیشتری از هر زمان دیگری از طریق تلفن های خود به شبکه‌های رسانه های اجتماعی و وب‌سایت‌ها دسترسی پیدا می‌کنند. بااین‌حال ، وقتی صحبت از رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی می‌شود ، طراحی تلفن همراه اولین قدم است. کل سفر خرید باید یکپارچه باشد.

گزینه‌های پرداخت باید برای موبایل مناسب باشد. به‌عنوان مثال Apple Pay به شما این امکان را می‌دهد تا به کاربران اجازه دهید از تلفن های خود خرید کنند. در پایین صفحه به گزینه‌های پرداخت بیشتر خواهیم پرداخت.

قالب های محتوا را نیز در نظر بگیرید. با بیش از 100 میلیون ساعت ویدئو روزانه در فیس بوک ، می‌خواهید ویدیوهایی با قالب عمودی برای کاربران تلفن همراه ارائه دهید. افراد از راحتی ، یک تجربه شخصی برخوردار هستند و احساس می‌کنند به‌راحتی می‌توانند در سایت شما پیمایش کنند و با آن‌ها درگیر شوند.

۹. بهینه‌سازی صفحات فرود برای تجارت الکترونیکی

بهینه‌سازی صفحات فرود برای تجارت الکترونیکی با فراهم آوردن اطلاعات لازم برای تصمیم‌گیری در مورد خرید ، به ایجاد تجربه کاربری بهتر کمک می‌کند.

اگر آن‌ها از طریق سایت شما کلیک می‌کنند ، شما می‌خواهید که آن‌ها سریعاً در جای مناسب قرار بگیرند. آن‌ها باید بتوانند یکپارچه به سمت خرید کالایی که می‌خواهند حرکت کنند.

در صورت لزوم ، با تشریح ویژگی‌ها و مزایای کپی محصول ، اطمینان حاصل کنید که از تصاویر و فیلم‌های با کیفیت بالا برخوردار هستید. برای کمک به تبدیل آن‌ها ، اندازه یا مشخصات را در صفحه محصول و فراخوانهای واضح (CTA) قرار دهید.

10. ایجاد CTA های واضح در رسانه های اجتماعی بهینه شده برای تجارت الکترونیکی

CTA همان چیزی است که کاربر شما را وادار به تبدیل به مشتری می‌کند. برای ساختن این موارد وقت بگذارید و آن‌ها را در هر تعامل با مشتریان بالقوه بگنجانید.

شما می‌توانید از CTA های مختلف استفاده کنید ، مانند سؤال کردن ، از جمله پیوندهای پیوند ، یا افزودن دکمه های قابل کلیک. طراحی صفحه شما ممکن است شامل بنرهایی با پیشنهاد‌ها واضح ، دکمه های قابل کلیک روی نوار کناری یا تبلیغات پاپ آپ باشد تا به مشتریان در تبدیل تبدیل کمک کند.

11. از پیمایش آسان وب سایت اطمینان حاصل کنید

هنگام راه اندازی سایت تجارت الکترونیکی ، تجربه کاربر (UX) باید در اولویت شما باشد. شما می‌خواهید خریداران به سرعت محصولات را پیدا کنند و درک کنند که چگونه از مرور به سمت خرید بدون سردرگمی حرکت کنند.

هر چقدر خرید مردم از شما را راحت‌تر کنید ، شانس تبدیل شدن آن‌ها از بازدید کننده به مشتری بیشتر است. برای درک ساده ناوبری خود را حفظ کنید و از عناصر طراحی که استفاده از آن‌ها برای افراد به‌راحتی غیر معمول است بسیار غیرمعمول است.

اطلاعات سایت خود را با برچسب های واضح برای دسته‌بندی محصولات سازماندهی کنید و از سبک های ناخواسته ناوبری که می‌تواند باعث ایجاد سردرگمی شود ، خودداری کنید.

12. گزینه‌های پرداخت آسان را برای مشتریان ارائه دهید

اگر می‌خواهید یک سایت تجارت الکترونیکی موفق راه اندازی کنید ، باید روش‌های قابل اعتماد و قابل اعتمادی را برای پرداخت هزینه محصولات و خدمات شما به مردم ارائه دهید.

شما می‌توانید طیف گسترده ای از گزینه‌های پرداخت را برای تجارت الکترونیکی خود کشف کنید ، هرکدام دارای ویژگی‌ها و خط مشی های خود هستند. گزینه ها شامل Square ، PayPal ، Stripe ، Apple Pay ، Google Pay و بسیاری موارد دیگر هستند.

READ  اینفلوئنسر شبکه های اجتماعی: مگا ، ماکرو ، میکرو یا نانو

برخی از سیستم عامل های رسانه های اجتماعی بسته به اینکه از چه ویژگی‌هایی استفاده می‌کنید ، به مشتریان امکان خرید مستقیم از برنامه را می‌دهند. برخی از این گزینه ها شامل فیس بوک (با فروشگاه‌های فیس بوک ، Messenger Chatbots و تبلیغات) ، اینستاگرام (با استوری ها ، خرید ، Live ، IGTV و تبلیغات) و Pinterest (با پین های تبلیغاتی ، پین های غنی و خرید پین های ظاهری) است. )

همچنین می‌توانید از وب سایت‌های شخص ثالث به‌عنوان راهی برای تبلیغ و فروش محصولات خود تحقیق کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برخی از مواردی که ممکن است از تجارت الکترونیکی شما پشتیبانی کنند ، به مطالعه ادامه دهید.

13. در وب سایت‌های شخص ثالث تبلیغ و فروش کنید

گزینه‌های دیگری برای افزایش فروش شما فراتر از وب سایت شما وجود دارد. وب سایت‌های شخص ثالث به شما امکان می‌دهند ضمن ایجاد مشروعیت و ترافیک وب سایت ، از قابلیت های تثبیت شده و مخاطبان عظیم بهره‌مند شوید.

یکی از نمونه های فروش وب سایت شخص ثالث آمازون است. درحالی‌که خریداران در آمازون ممکن است متوجه شوند که به‌جای خرید مستقیم از خود غول خرده‌فروشی ، از شما خرید می‌کنند ، شما همچنان از اعتبار برند و قابلیت خرید آن‌ها بهره‌مند می شوید. شما همچنین می‌توانید مخاطبان عظیم بازدید کنندگان آن‌ها را با نیت قوی برای خرید استفاده کنید.

گزینه دیگر استفاده از سایت‌هایی مانند Like to Know It است که به خوانندگان اجازه می‌دهد تا با پیوند دادن محصول از طریق پست الکترونیکی ، مورد یا مواردی را از یک پست اینستاگرام خریداری کنند.

RewardStyle یک شبکه وابسته فقط با دعوت است که به سبک زندگی ، مد و محصولات زیبایی متمرکز است و به فروشندگان اجازه می‌دهد تا از طریق تولید محتوا با محصولات خاص درآمد کسب کنند.

14. موفقیت استراتژی رسانه های اجتماعی شرکت تجارت الکترونیکی خود را پیگیری کنید

هنگام پیاده‌سازی ایده‌های خود ، پیگیری نتایج استراتژی خود ضروری است ، بنابراین می‌توانید موفقیت های خود و مکانهایی را که باید پیشرفت کنید به‌طور دقیق تجزیه و تحلیل کنید.

معیارهای کمی قابل انتخاب برای تعامل (مانند پسندیدن ، اشتراک‌گذاری ، نظرات یا بازتوییت) را انتخاب کنید. میزان بازدید از وب سایت و میزان بازدید شما از کانال های رسانه های اجتماعی خود را پیگیری کنید. فروش حاصل از بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و فروش آنلاین یا از طریق کمپین‌های خود را پیگیری کنید.

همیشه سخت نیست که تلاش خود را به نتایج خود گره بزنید ، اما می‌توانید امتحان کنید. با استفاده از معیارهای خاص ، بهتر می‌توانید تاکتیک های کار را تکرار کرده و از مناطقی بازدید کنید که به نظر نمی رسد بازده مشابه شما را داشته باشد.

نتیجه

رسانه های اجتماعی برای بسیاری از افراد قسمت بزرگی از زندگی روزمره است و فرصتی عالی برای حضور در مقابل مشتریان بالقوه و فروش محصولات و خدمات شما فراهم می‌کند. شما می‌توانید از سیستم عامل های مختلف برای تقویت نام تجاری خود ، افزایش فروش و توسعه طرفداران وفادار استفاده کنید.

اگر به‌صورت آنلاین نیز فروش می‌کنید ، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی یک گام طبیعی برای تجارت شما است زیرا شما در حال برنامه‌ریزی برای رشد آینده هستید. اگر هنوز از مزایای بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی استفاده نکرده اید ، همین حالا شروع کنید ، تا فرصتی را که نشان می‌دهد از دست ندهید.

با مراحل ذکر شده در بالا ، شما آماده استفاده از مزایای رسانه های اجتماعی برای تجارت الکترونیکی خود خواهید بود. اگر این گزینه ها را بررسی نکرده اید یا می‌خواهید برای ایجاد آن‌ها برای شما مفید باشد ، به‌دنبال پشتیبانی بازاریابی دیجیتال باشید.

آیا برای تجارت الکترونیکی در تجارت خود در شبکه‌های اجتماعی سرمایه‌گذاری کرده‌اید؟ در ادامه کدامیک از نکات بالا را امتحان خواهید کرد؟

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگ, سوشال مدیا, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.