مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

پروپوزال فروشگاه اینترنتی

5 آوریل 2021

فروشگاه اینترنتی نوعی تجارت الکترونیکی است که به مصرف کنندگان امکان می دهد مستقیماً کالا یا خدمات را از طریق اینترنت با استفاده از مرورگر وب یا برنامه تلفن همراه از فروشنده خریداری کنند.

با یک تجارت الکترونیکی ، وب سایت شما همه چیز است. این محرک فروش و بازاریابی است و نمایندگی 24/7 از برند شما را ایجاد می‌کند.

وقتی نوبت به یک فروشگاه اینترنتی می‌رسد ، مبلغی که در فروشگاه قرار می دهید راه را برای میزان درآمد شما باز می‌کند. متأسفانه ، بسیاری از کارآفرینان اشتباه می‌کنند درحالی‌که انتظار بازده زیادی را دارند ، در وب سایت خود خیلی کم سرمایه‌گذاری کنند. اما اگر با انتظارات واقع بینانه در مورد هزینه راه اندازی یک فروشگاه تجارت الکترونیک موفق شروع کنید ، احتمال موفقیت شما بسیار بیشتر است.

بنابراین ، قبل از شروع تجارت تجارت الکترونیکی ، برای برنامه‌ریزی بهتر سایت خود و بودجه دقیق هزینه های راه اندازی ، این نکات را دنبال کنید.

بودجه بندی برای ساخت وب سایت اولیه

به‌طور کلی ، وب سایت‌های تجارت الکترونیکی نیاز به سرمایه‌گذاری بیشتری نسبت به وب سایت‌های اطلاعاتی دارند ، زیرا سیستم‌های پیچیده تری در این امر درگیر هستند. باید طراحی و ساخت صفحات محصول ، تنظیم پردازش حمل‌و‌نقل و پرداخت و اجرای پروتکل های امنیتی مناسب برای محافظت از داده‌های مشتری را در نظر بگیرید. همه این کارها به زمان و منابع بیشتری نیاز دارند ، چه شما خود سایت را بسازید و چه با یک آژانس وب.

انتخاب بستر تجارت الکترونیکی

انتخاب شما از بستر تجارت الکترونیکی ، تعیین کننده میزان سرمایه‌گذاری اولیه شما در سایت خواهد بود. دو محبوب‌ترین سیستم عامل تجارت الکترونیکی در حال حاضر WooCommerce و Shopify هستند.

به‌طور خلاصه ، WooCommerce یک بستر رایگان است که می‌تواند به‌طور یکپارچه در وردپرس ادغام شود. بااین‌حال ، انجام این کار به‌تنهایی آسان نیست و شما باید انتظار داشته باشید که یک توسعه‌دهنده ماهر را برای اجرای برخی از مراحل پیچیده تر استخدام کنید. همچنین معمولاً به 2-3 افزونه افزونه WooCommerce نیاز خواهید داشت که هزینه های آن‌ها از 50 تا 100 دلار در هر سال برای هر برنامه افزودنی است. یک مزیت بزرگ WooCommerce این است که این یک پلت فرم منبع باز است ، بنابراین صدها هزار تیم وب در این فناوری تخصص دارند.

از طرف دیگر ، Shopify یک بستر تجارت الکترونیکی اختصاصی است که برای ایجاد فروشگاه آنلاین خود باید هزینه حساب Shopify را پرداخت کنید. یک مزیت Shopify این است که شما ماهانه بر اساس ویژگی‌های مورد نیاز خود به تفکیک هزینه می‌کنید درحالی‌که ممکن است ویژگی‌های مختلف WooCommerce به مقادیر مختلف کار توسعه نیاز داشته باشند. یک اشکال احتمالی Shopify این است که کد اختصاصی است بنابراین شما به گزینه‌های سفارشی‌سازی ارائه شده توسط Shopify و خدمات پشتیبانی آن‌ها محدود می شوید.

READ  نکاتی در مورد پروپوزال مارکتینگ در سال 2021

در مقایسه WooCommerce با Shopify موافقان و مخالفان بی شماری وجود دارد. به خاطر داشته باشید که تغییر از یک سیستم عامل تجارت الکترونیکی به سیستم عامل دیگر اغلب به بازسازی سایت شما نیاز دارد. بنابراین وقت خود را صرف کنید ، مطمئن شوید که می‌خواهید چه چیزهایی را از سایت خود خارج کنید و هنگام تصمیم‌گیری در مورد بهترین بستر برای فروشگاه خود ، اختلافات را بسنجید.

الگو در مقابل طراحی سفارشی

پس از انتخاب بستر تجارت الکترونیکی خود ، باید درباره رویکردی برای طراحی و توسعه وب سایت تصمیم بگیرید. دو گزینه وجود دارد – استفاده از الگوی از پیش طراحی شده یا استفاده از رویکرد طراحی سفارشی.

بنابراین ، کدام یک را باید انتخاب کنید؟ در اینجا چند فاکتور وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • چقدر بازار برای محصولات شما رقابتی است
  • وقت شما برای بازاریابی و جدول زمانی پروژه وب سایت
  • پیچیدگی و سفارشی‌سازی مورد نیاز برای محصولات شما

کار با الگوی وب

WooCommerce و Shopify الگوهای از قبل طراحی شده را ارائه می‌دهند که به شما نقطه شروع فروشگاه آنلاین خود می‌دهند. سفارشی‌سازی یک الگو می‌تواند یک گزینه مقرون‌به‌صرفه برای یک سایت جدید باشد زیرا کار تیم وب سایت را کاهش می‌دهد. همچنین اگر می‌خواهید محصولات را سریع وارد بازار کنید ، می‌تواند جدول زمانی ساخت سایت را کاهش دهد.

کار با یک طراحی سفارشی

در مقایسه ، یک رویکرد طراحی سفارشی به این معنی است که یک طراح وب در حال ایجاد ماکت از ابتدا است. اگر به یک طراحی با کیفیت بالا برای تمایز کسب‌و‌کار خود از رقبا نیاز دارید ، این گزینه ارزش سرمایه‌گذاری و جدول زمانی بیشتری را دارد. یا اگر می‌خواهید انعطاف پذیری برای به‌روزرسانی فعال سایت خود به‌طور منظم داشته باشید.

اگر کالاهایی را که شامل کارهای پیچیده توسعه است می فروشید ، ممکن است محصولات و فروشگاه شما به روشی سفارشی نیاز داشته باشد. به‌عنوان مثال ، فروش یک محصول با تعداد انگشت شماری از تغییرات ، مانند تی شرت های با اندازه های مختلف ، در مقایسه با سرویس اشتراک پولی که مشتریان ماهانه یک طرح تی شرت منحصر‌به‌فرد دریافت می‌کنند ، ساده تر است.

چرخش مداوم محصولات و خدمات اشتراک اغلب به کارهای طراحی و توسعه بیشتری نیاز دارند. این بدان معنا است که گزینه سفارشی احتمالاً منطقی تر خواهد بود.

انتخاب پردازنده تجاری

درگاه پرداخت یک سرویس تجاری است که به شما امکان می‌دهد کارت‌های اعتباری را در وب سایت خود پردازش کنید. انتخاب درگاه پرداخت شما نیز بر هزینه های جاری شما تأثیر می گذارد.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال شرکت طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

اگر سایت تجارت الکترونیکی شما یکی از ستون های اصلی کسب‌و‌کار شما است ، می‌خواهید فرایند بررسی را تنظیم کنید که بازدیدکنندگان بتوانند مستقیماً در سایت شما پول پرداخت کنند. شما می‌خواهید از ارجاع مجدد آن‌ها به یک سایت شخص ثالث برای ارسال پرداخت خودداری کنید ، زیرا این امر باعث جلوگیری از خریدها می‌شود.

برای کمک به شما در محدود کردن گزینه‌های خود ، 3 محبوب‌ترین درگاه پرداخت عبارت‌اند از:

  • استریپ
  • پی پال
  • اوتورایز.net

همه این درگاه های پرداخت با Shopify یا WooCommerce ادغام می‌شوند. هزینه پردازش Stripe ، Paypal یا Authorize.net در حال حاضر 2.9٪ و 0.30 دلار اضافی برای هر تراکنش است. بااین‌حال ، بسته به انتخاب درگاه پرداخت ، هزینه راه اندازی اضافی نیز وجود دارد.

به‌عنوان مثال ، یک پلاگین WooCommerce Stripe رایگان برای راه اندازی در سایت‌های WooCommerce در دسترس است ، درحالی‌که افزونه WooCommerce Authorize.net یک افزودنی سالانه پرداخت شده است. قبل از انتخاب درگاه پرداخت ، همچنین باید با یک توسعه‌دهنده یا تیم توسعه‌دهنده باتجربه در مورد بهترین راه‌حل برای شرایط موجود خود مشورت کنید.

به‌عنوان مثال ، PayPal بهترین گزینه ها را برای خدمات اشتراکی پولی که نیاز به پرداخت های مکرر دارند ، ارائه نمی دهد. بنابراین اگر به‌عنوان مشاغل مبتنی بر اشتراك فعالیت می كنید ، می‌توانید فوراً آن را به‌عنوان یك گزینه حذف كرده و به‌جای آن به Stripe یا Authorize.net مراجعه كنید.

به‌راحتی برنامه کسب‌و‌کار خود را مانند وب سایت خود به روز نگه دارید. بینش لازم برای رشد تجارت تجارت الکترونیکی خود را کسب کنید. LivePlan را دریافت کنید

برنامه‌ریزی برای هزینه های طولانی مدت

درحالی‌که ساخت اولیه وب سایت بیشترین سرمایه‌گذاری را می‌طلبد ، اما سایت‌های تجارت الکترونیکی نیز برای ادامه کار سایت به هزینه های طولانی مدت نیاز دارند.

این هزینه ها اغلب شامل موارد زیر است:

  • میزبان و گواهی SSL
  • نظارت بر امنیت
  • پشتیبانی منظم و نگه‌داری و توسعه

انتخاب شما از بستر تجارت الکترونیکی همچنین بر پرداخت ماهانه این خدمات تأثیر می گذارد. Shopify به‌عنوان یک پلت فرم اختصاصی ، برنامه های ماهانه را بر اساس نیازهای ترافیک ، امنیت و پشتیبانی وب سایت شما ارائه می‌دهد. وب سایت‌های WooCommerce نیز نیازهای مشابهی دارند ، اما به شما این امکان داده می‌شود که تصمیم بگیرید پروتکل های امنیتی را تنظیم کنید و سرویس میزبانی را که می‌خواهید استفاده کنید ، انتخاب کنید. در این حالت ، شما می‌توانید بهترین راه‌حل میزبانی سایت خود را خریداری کنید ، درحالی‌که با Shopify ، سایت شما فقط یک گزینه میزبانی دارد – سرورهای اختصاصی Shopify.

اگرچه قرار دادن یک سایت WooCommerce در یک بستر میزبانی ارزان برای صرفه‌جویی در هزینه وسوسه انگیز است ، اما این پس از راه اندازی سایت به اشتباه مهمی تبدیل می‌شود. سایت‌های WooCommerce تمایل دارند که عملکرد ضعیفی در یک سرور مشترک با منابع محدود داشته باشند ، خصوصاً با افزایش بازدید به سایت.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال مارکتینگ برای مبتدیان

برای سایت‌های WooCommerce ، شما همچنین می‌خواهید برای یک برنامه‌نویس یا تیم توسعه بودجه در نظر بگیرید تا به‌طور مرتب افزونه ها را در سایت خود به روز کنید. این به‌روزرسانی های امنیتی WooCommerce شامل وصله های امنیتی حیاتی است و عدم به‌روزرسانی وب سایت شما می‌تواند اطلاعات و اطلاعات مشتریان را در معرض خطر قرار دهد.

کسب‌و‌کار تجارت الکترونیک خود را شروع کنید

متأسفانه بسیاری از مشاغل تجارت الکترونیک شکست می خورند زیرا نمی‌توانند فروش کافی برای جبران هزینه های فوق را ایجاد کنند. در ابتدا انتخاب‌های مناسب می‌تواند شما را در یک موفقیت بلند مدت قرار دهد. برای اطمینان از اینکه بهترین و عملی ترین تصمیم را می گیرید ، حتماً به برنامه کاری و پیش‌بینی های مالی خود مراجعه کنید.

درحالی‌که بودجه شما ممکن است بسیاری از گزینه‌های شما را در مورد اینکه برای کدام بستر برنامه استفاده می‌کنید و اینکه آیا شما روی یک الگو کار می‌کنید یا سایت منحصر‌به‌فرد خود را می سازید تعیین می‌کند ، به یاد داشته باشید که هنگام تصمیم‌گیری تمام نیازهای کسب‌و‌کار خود را در نظر بگیرید. اگر متوجه شدید که بودجه یک مشکل اساسی برای راه اندازی کسب‌و‌کار شما است ، همیشه می‌توانید برای تأیید اعتبار محصول یا خدمات تجارت الکترونیک خود با یک صفحه فرود به‌زودی کار کنید. اگر ترجیح می دهید بیشتر در جلو هزینه کنید و بهترین وب سایت را بسازید ، داشتن این نتایج می‌تواند بسیار راحت‌تر به نظر سرمایه‌گذاران برسد.

اگر وام یا بودجه به‌سادگی مورد علاقه شما نیست ، می‌توانید گام های بلندی بردارید تا پایه محکمی برای رشد ایجاد کنید. فقط مطمئن شوید که گزینه‌های سایت تجارت الکترونیک خود را به دقت بررسی کرده و به‌دنبال آنچه در 6 ماه ، 1 سال ، 5 سال و غیره می‌خواهید کسب‌و‌کار خود باشید باشید. به این ترتیب شما کاملا می فهمید که در چه چیزی قرار دارید ، چرا شما در سایت سرمایه‌گذاری می‌کنید و با رشد کسب‌و‌کار شما از هیچ اشکال و عارضه ای متعجب نخواهید شد.

مراحل نوشتن پروپوزال فروشگاه اینترنتی:

نکته 1: خلاصه اجرایی برنامه کسب‌و‌کار شما. …

نکته 2: شرح کسب‌و‌کار شما. …

نکته 3: تحلیل بازار و رقابت. …

نکته 4: محصول یا خدمات شما. …

نکته 5: برنامه بازاریابی و فروش. …

نکته 6: مالکیت ، مدیریت و پرسنل. …

نکته 7: برنامه مالی و پیش‌بینی ها. …

نکته 8: سرمایه‌گذاری.

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.