مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

چگونه از سایت یا وبلاگ کسب درآمد کنیم؟

17 آوریل 2021

شما می‌خواهید درآمد کسب کنید ، درست است؟ البته که انجامش میدی. هر کس می‌خواهد – و نیاز دارد – برای کسب درآمد.

از آنجا که شنیده اید این یک روش آسان برای پول درآوردن است ، یک وبلاگ راه اندازی کرده‌اید ، اما کاملاً مطمئن نیستید که چگونه با این کار پول در بیاورید. یا شاید شما از قبل یک وبلاگ دارید و در حال جست‌وجو برای روش کسب درآمد از آن هستید.

مهم نیست در چه گروهی هستید ، می‌توانید از طریق یک وبلاگ درآمد کسب کنید – خواه یک وبلاگ سرگرمی باشد یا یک وبلاگ تجاری – امکان‌پذیر است. این یک آزمایش سخت نیست ، اما اگر آن را به درستی انجام دهید ، می‌توانید برای تأمین هزینه خانواده و موارد دیگر به اندازه کافی درآمد کسب کنید. بیایید بررسی کنیم و ببینیم چگونه می‌توانید با وبلاگ خود سود کسب کنید.

با تبلیغات CPC یا CPM کسب درآمد کنید

یکی از رایج ترین راه‌های کسب درآمد بلاگرها قرار دادن تبلیغات در سایتشان است. دو نوع تبلیغ محبوب وجود دارد:

تبلیغات CPC / PPC:

تبلیغات هزینه هر کلیک (تبلیغ پرداخت به ازای هر کلیک) نیز معمولاً بنرهایی هستند که در محتوا یا نوار کناری خود قرار می دهید. هر بار که یک خواننده روی تبلیغ کلیک می‌کند ، بابت آن کلیک به شما پرداخت می‌شود.

تبلیغات CPM: تبلیغات CPM یا “هزینه هر 1000 نمایش” تبلیغاتی هستند که براساس تعداد بازدیدکنندگان از تبلیغ شما ، مبلغ مشخصی را به شما پرداخت می‌کنند.

شاید محبوب‌ترین شبکه برای قرار دادن این نوع تبلیغات Google AdSense باشد. با استفاده از این برنامه ، نیازی نیست که مستقیماً با تبلیغ کنندگان در تماس باشید. شما به‌راحتی بنر را در سایت خود قرار می دهید ، Google تبلیغات مربوط به محتوای شما را انتخاب می‌کند و بینندگان شما روی تبلیغات کلیک می‌کنند. اگر متوجه شوید AdSense برای شما کار نمی‌کند ، مانند Chitika ، Infolinks و Media.net ، برنامه های مشابه بی شماری در دسترس هستند.

فروش تبلیغات خصوصی

کار با شبکه‌های تبلیغاتی تنها گزینه شما در زمینه فروش تبلیغات نیست. اگر در نهایت به میزان کافی مراجعه کننده داشته باشید ، ممکن است تبلیغ کنندگان مستقیماً به شما مراجعه کنند و از شما بخواهند تبلیغ خود را در سایت خود قرار دهید. همچنین می‌توانید خودتان با تبلیغ کنندگان تماس بگیرید. بزرگ‌ترین تفاوت با گزینه یادشده عدم وجود مرد میانی است ، به این معنی که شما می‌توانید نرخ تبلیغات خود را تعیین کنید.

فروش تبلیغات خصوصی می‌تواند به‌صورت بنر ، دکمه یا پیوند باشد. حتی می‌توانید در نوشتن پست های اسپانسر شده درمورد نوشتن یا بازبینی درباره محصول یا خدمات یک تبلیغ دهنده ، درآمد کسب کنید. گزینه دیگر نوشتن یک پست یا سریال مورد پذیرش است ، جایی که می‌توانید در مورد هر موضوعی بنویسید ، اما تبلیغ کننده هزینه “ذکر شده توسط شما” را در محتوا پرداخت می‌کند.

READ  نحوه نوشتن پروپوزال به روش مهران فره راز

روش‌های کسب درآمد با این کار می‌تواند متفاوت باشد. به‌عنوان مثال ، ممکن است برای یک پیوند در یک پست هزینه یک بار هزینه کنید. اگر میزبان تبلیغات بنری هستید ، ممکن است ماهانه بنر خود را هزینه کنید.

نکته پاداش: برای به حداکثر رساندن درآمد خود ، می‌توانید فضای حامی مالی را در خبرنامه های ایمیل خود، پادکست ها و فیلم‌ها بفروشید.

پیوندهای وابسته (افیلیت) را در محتوای خود بگنجانید

بازاریابی وابسته نیز یکی دیگر از ابزارهای عالی برای کسب درآمد از وبلاگ شما است. در اینجا نحوه کار بازاریابی وابسته آورده شده است:

  1. تبلیغ کننده محصولی دارد که می‌خواهد بفروشد. اگر خریدار از سایت شما می آید ، او می پذیرد که از هر فروش به شما کمیسیون بدهد.
  2. او به شما پیوندی منحصر‌به‌فرد می‌دهد که کد وابسته شما را ردیابی می‌کند. به این ترتیب ، او می‌داند چه زمانی خریدار از لینک شما برای خرید استفاده کرده است.
  3. شما لینک وابسته خود را در سایت خود قرار دهید. این کار را می‌توانید مستقیماً در محتوا یا از طریق تبلیغات بنری انجام دهید. اگر خواننده ای روی لینک منحصر‌به‌فرد شما کلیک کرده و محصولی را که شما توصیه کرده‌اید خریداری کند ، درصدی از آنچه او خریداری کرده است کسب می‌کنید.

شما می‌توانید از طریق بازاریابی وابسته از طریق شبکه‌های تبلیغاتی مانند Associated Amazon استفاده کنید ، یا می‌توانید با یک برنامه وابسته مشارکت خصوصی با تبلیغ کنندگان و مشاغل ایجاد کنید.

فروش محصولات دیجیتال

اگر ترجیح می دهید محصولات دیگران را در سایت خود تبلیغ نکنید یا به‌دنبال درآمد دیگری هستید ، فروش محصولات دیجیتالی را در نظر بگیرید. این می‌تواند مواردی از جمله:

  1. کتابهای الکترونیکی
  2. دوره ها / کارگاه های آنلاین
  3. تصاویر ، ویدئوها یا موسیقی مردم می‌توانند در محتوای خود استفاده کنند
  4. برنامه‌ها ، افزونه ها یا طرح زمینه ها

فقط به یاد داشته باشید که اگر می‌خواهید یکی از این راه‌ها را انتخاب کنید ، آن را برای خوانندگان خود مرتبط و مفید کنید. بسیاری از وبلاگ نویسان اشتباه می‌کنند که تصور می‌کنند محصولی را که خوانندگان خود نیاز دارند تولید می‌کنند. ابتدا به خوانندگان خود گوش فرا دهید و سپس یک محصول دیجیتالی ایجاد کنید که پاسخگوی نیازهای آن‌ها باشد.

از آن به‌عنوان یک ابزار بازاریابی محتوا برای تجارت خود استفاده کنید

همچنین امکان فروش محصولات فیزیکی در وبلاگ خود و کسب درآمد از این طریق وجود دارد. به‌جای اینکه به فکر درآمدزایی از وبلاگ خود باشید ، وبلاگ خود را به‌عنوان ابزاری برای بازاریابی محتوا در نظر بگیرید که بازدید کنندگان را به وب سایت تجارت شما سوق می‌دهد.

در مورد ایجاد یک وبلاگ کسب‌و‌کار ، این امکانات عملاً بی پایان هستند. شما می‌توانید محصولات دست ساز ، کتابها ، محصولات تولید شده و موارد دیگر را بفروشید. یا ممکن است از قبل تجارت داشته باشید و تصمیم بگیرید برای تبدیل مشتریان وفادار وبلاگی راه اندازی کنید.

READ  نقش مدیر محصول در کسب و کار

بیایید بگوییم ، به‌عنوان مثال ، شما تلفنهای هوشمند استفاده شده را از خانه خود نوسازی و فروش مجدد می‌کنید. شما می‌توانید از یک وبلاگ برای جذب بازدیدکنندگان به وب سایت خود استفاده کنید ، جایی که تلفن های فعلی خود را برای فروش لیست می‌کنید. وبلاگ شما ممکن است موضوعاتی درباره بازسازی DIY را پوشش دهد. در یک سطح ، به نظر خلاف این است زیرا شما می‌خواهید مردم تلفن های شما را خریداری کنند ، اما همچنین به شما کمک می‌کند تا یک برند بسازید و به رسمیت شناخته شوید. استاد راهنمای شبکه‌های اجتماعی جی بائر این مفهوم را در Copyblogger توضیح می‌دهد:

من چند سال پیش در یک کنفرانس بودم ، و این جایی است که من برای اولین‌بار شروع به فکر کردن در مورد این مفهوم کردم ، و بنیانگذار آن‌ها ، رابرت جانسون ، صحبت می‌کرد …

وی گفت ، “خوب بهترین مشتریان ما افرادی هستند که فکر می‌کنند خودشان می‌توانند این مشکل را برطرف کنند.”

اما سرانجام شما می‌خواهید در پروژه ای که در جاده ها واقع شده است ، از عمق خود خارج شوید ، در آن زمان شما با چه کسی تماس می گیرید؟ آیا قرار است به‌طور تصادفی با کسی که در Google کشف کرده‌اید تماس بگیرید یا می‌خواهید با پسرانی که در گوشه یک فیلم آموزشی 14 دقیقه ای آرم آن‌ها را تماشا کرده‌اید تماس بگیرید؟

این مفهوم همچنین می‌تواند برای خدمات در انواع صنایع کاربرد داشته باشد. به‌عنوان مثال ، اگر خدمات تعمیرات الکترونیکی را در مقابل محصولات فیزیکی ارائه می دهید ، می‌توانید از همان مفهوم وبلاگ نویسی برای افزایش آگاهی از برند و تبدیل مشتری های بیشتر استفاده کنید.

فروش عضویت

گزینه دیگر برای کسب درآمد فروش عضویت در گوشه های اختصاصی وب سایت شما است. به‌عنوان مثال ، یک وبلاگ شغلی ممکن است ماهیانه 10 دلار برای دسترسی کاربران به تابلوی شغلی خود هزینه کند. یک وبلاگ کسب‌و‌کار نوپا ممکن است عضویت را به انجمن های خود بفروشد که در آن افراد می‌توانند درباره کسب‌و‌کار خود مشاوره شخصی بگیرند.

نکته کلیدی در اینجا این است که عضویت انحصاری شما باید بیش از چیزی باشد که بازدید کنندگان شما می‌توانند در جایی دیگر به‌صورت رایگان پیدا کنند ، بنابراین مطمئن شوید که چیزی با ارزش را توسعه می دهید.

از آن برای ایجاد اعتبار خود استفاده کنید

وبلاگ نویسی برای ایجاد اعتبار می‌تواند منجر به فرصت های زیادی برای پول سازی شود. به‌عنوان مثال ، بگذارید بگوییم شما یک وبلاگ در صنعت مالی راه اندازی کرده‌اید. افراد شروع به خواندن مطالب شما می‌کنند و وبلاگ شما بسیار محبوب می‌شود. شما اکنون در صنعت مالی چهره شناخته شده ای هستید.

READ  برنامه ریزی استراتژیک برای بازاریابی

هنگامی که این اختیار را دارید ، ممکن است افراد برای تهیه یک کتاب در زمینه مدیریت بدهی به شما مراجعه کنند ، یا می‌توانید هزینه سخنرانی در کنفرانس ها یا اجرای روزهای آموزش مالی کارمندان را دریافت کنید.

این مطمئناً یک شکل مستقیم برای کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی نیست ، اما برای بسیاری از وبلاگ نویسان شناخته شده مفید بوده و می‌تواند برای شما نیز مفید باشد. اگر به‌دنبال جریان درآمد مستقیم هستید ، وبلاگ های معروف با فروش مارک و محتوای خود 4-7 رقم (بعضی اوقات بیشتر) فروخته اند.

بزرگ‌ترین نکته ای که باید به خاطر داشته باشید این است که کسب درآمد از طریق وبلاگ نویسی با قرار دادن سایت خود و اجازه دادن به نشستن در آن امکان‌پذیر نیست. ذهنیت “اگر آن را بسازید ، آن‌ها می آیند” در اینجا کار نمی‌کند ، بنابراین مطمئن شوید که مایلید وقت بگذارید. بیشتر وبلاگ نویسان پس از شروع وبلاگ خود برای چندین ماه (گاهی اوقات سال‌ها) شاهد افزایش درآمد نیستند. قبل از اینکه در وبلاگ نویسی خیلی عمیق شوید ، این توصیه های کوچک را به خاطر بسپارید:

محتوای با کیفیت ایجاد کنید

اگر مردم وبلاگ خود را نخوانند ، شما نمی‌خواهید از این طریق درآمد کسب کنید. از این گذشته ، خوانندگان شما کسانی هستند که قصد دارند شما را بدست آورند ، خواه روی تبلیغات شما کلیک کنند یا محصولات شما را بخرند. همیشه خوانندگان خود را در اولویت قرار دهید.

وقت خود را صرفاً در وبلاگ خود صرف نکنید

ایجاد یک وبلاگ موفق ارتباط زیادی با ایجاد روابط دارد. این می‌تواند شامل روابط با حامیان مالی ، شرکای وابسته یا به‌سادگی وبلاگ نویسان دیگری باشد که بازدیدها را به وبلاگ شما هدایت می‌کنند. اطمینان حاصل کنید که بخشی از وقت شما صرف ایجاد انجمن ها و سایر وبلاگ ها (یا هر چیزی که برای شما مفید باشد) می‌شود تا این روابط و وبلاگ خود را ایجاد کنید.

از آزمایش نترس

همه این نکات و راه‌های درآمد به درد شما نخواهند خورد. نگران نباشید ، روش‌های خود را تغییر دهید تا ببینید چه چیزی برای شما و خوانندگان شما بهتر است.

کسب درآمد از وبلاگ نویسی می‌تواند پشتکار زیادی داشته باشد ، اما اگر در ابتدا کار خود را شروع کنید می‌تواند در بلند مدت نتیجه دهد. فقط بخاطر بسپارید که مجبور نیستید از همه این راه‌های پولساز به‌طور هم زمان استفاده کنید. در نظر بگیرید که سایر افراد صنعت شما چه می‌کنند و از آنجا شروع کنید.

با گذشت زمان ، خواهید فهمید که چه چیزی برای شما مفید است و چه چیزی مفید نیست. اگر به‌دنبال کسب درآمد از وبلاگ خود هستید ، با کدام گزینه شروع می‌کنید؟

در قسمت نظرات به من اطلاع دهید :).

اینفوگرافیک را به اشتراک بگذارید

چگونه از سایت یا وبلاگ کسب درآمد کنیم؟
چگونه از سایت یا وبلاگ کسب درآمد کنیم؟
ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, فروش, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.