مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

نحوه نوشتن پروپوزال به روش مهران فره راز

18 آوریل 2021

روند یادگیری نحوه نوشتن پروپوزال از هر نوع ممکن است چالش برانگیز باشد. وقتی پروپوزالی تهیه می‌کنید ، صریحاً از شخصی می‌خواهید که انتخاب کند و اقدامی انجام دهد.

قبل از رفتن در آن جاده ، درک نحوه نوشتن یک پروپوزال به‌صورت گام به گام مفید است. پروپوزال شما چند هدف اساسی دارد که برای ایجاد یک نتیجه موفقیت آمیز باید به آن‌ها برسد.

اول ، شما باید به وضوح ارتباط برقرار کنید تا مشکل مخاطب خود را درک کنید. سپس ، شما باید تمام دلایل اینکه چرا شرکت ، راه‌حل یا رویکرد شما بهترین گزینه برای آن‌ها است را بیان کنید.

اگر یاد بگیرید چگونه یک پروپوزال را به درستی بنویسید ، می‌توانید مستقیماً محصول یا خدمات خود را با نیازهای مخاطبان خود مرتبط کنید.

پروپوزال ها این قدرت را دارند که نمای کاملی از ارزش پیشنهادی شما را ارائه دهند درحالی‌که شامل تمام عناصر اقناعی مورد نیاز مخاطبان شما می‌شوند تا از یک لبه به یک بله قاطع تبدیل شوند.

بیایید با برخی از استراتژیهای اساسی که به شما کمک می‌کنند یاد بگیرید چگونه پیشنهادهایی را بنویسید که به شما در رسیدن به اهداف خود کمک می‌کند ، شروع کنیم.

چگونه یک پروپوزال بنویسیم

نکته مهم در مورد یادگیری نحوه نوشتن پروپوزال این است که می‌توانید از یک ساختار و طرح کلی از پیش تعریف شده برای کمک به شما در تنظیم پیام خود استفاده کنید.

به فرایند نوشتن یک پیشنهاد تجاری در رابطه با یک پروژه بهسازی منزل فکر کنید. این پروژه ها می‌توانند براساس عواملی مانند موارد برگزیده ، موقعیت مکانی و منابع موجود متفاوت باشند.

بااین‌حال ، آنچه که همه آن‌ها به اشتراک می گذارند مجموعه‌ای از دستورالعمل ها یا نقشه های اصلی است که شما باید آن‌ها را دنبال کنید. این مقاله را به‌عنوان طرح اصلی پروپوزال تجاری خود و راهنمایی هایی برای نحوه نگارش آن در نظر بگیرید.

سه جنبه اساسی وجود دارد که شما قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر در مورد تدارکات نحوه نوشتن یک پروپوزال تجاری ، به آن‌ها نیاز دارید.

  1. جزئیات اساسی درباره شرکت شما: چرا مخاطبان باید شما را به‌عنوان مشتری انتخاب کنند؟ برخی از موفقیت ها و مدارک شما چیست؟ شما در سطح شخصی تری چه کسی هستید؟
  2. اثبات دانش و تجربه شما: پروپوزال فرصتی است برای اینکه شما روشن کنید که مشتری به چه چیزهایی نیاز دارید.
  3. جزئیات مربوط به کاری که انجام می دهید و هزینه آن: روند حل مشکل مخاطب شما چگونه است؟ گزینه‌های قیمت گذاری آن‌ها برای انجام آن چیست؟

اکنون که موارد اساسی مورد نیاز شما را بررسی کردیم ، بیایید به تمام جزئیات نوشتن یک پروپوزال تجاری متقاعد کننده بپردازیم!

مرحله 1: ایجاد یک عنوان

اولین صفحه ای که هنگام ایجاد یک پروپوزال تجاری به آن نیاز دارید ، صفحه عنوان است. این باید شامل برخی از اطلاعات مهم مهم مانند اطلاعات تماس ، نام شرکت و آرم شما باشد.

READ  چگونه دیجیتال مارکتینگ را آنلاین یاد بگیرم؟

علاوه بر این ، اطمینان حاصل کنید که یک تاریخ و یک عنوان توصیفی اضافه کنید.

افزودن هر دو جزئیات توصیفی درباره شرکت شما با یک تاریخ و عنوان سفارشی مهم است. این دو عنصر در کنار هم به سازمان کمک می‌کند تا از نظر گیرنده پیشنهاد ، سازمان یافته و شخصی به نظر برسد.

مرحله 2: با یک جلد نامه شروع کنید

مرحله دو در نوشتن پروپوزال شما افزودن نامه جلدی است. این یک پل عالی برای پروپوزال است زیرا به شما فرصتی می‌دهد تا خود را به‌طور کامل تری به مخاطبان خود معرفی کنید.

این نامه به شرح مختصری درباره شرکت شما و اینکه چرا کاری که می‌کنید انجام می دهید.

بهتر است اطلاعاتی در زمینه شرکت خود مانند داستان مبدا و چگونگی توسعه محصولات یا خدمات ارزشمند خود در شرکت خود اضافه کنید.

همچنین ، مهم است که یک نمای کلی از اینکه چرا راه‌حل های شما به‌طور منحصر‌به‌فرد قادر به ایجاد تغییر در زندگی مخاطب شما هستند ، اضافه کنید.

مرحله 3: تهیه فهرست مطالب

گام بعدی در نوشتن پیشنهادی که اقدامات را القا می‌کند ، ایجاد فهرست مطالب است. این به فرم پیشنهادی شما فرم کلی می‌دهد که به مخاطب شما کمک می‌کند آنچه را که از منظر پرندگان می خواند درک کند.

این برای خواننده مفید است زیرا آن‌ها می‌توانند دقیقاً نحوه ارائه پروپوزال را ببینند و آنچه را که در آینده می آید درک کنند. علاوه بر این ، آن‌ها می‌توانند به‌راحتی بخشهای مهم را در هر سطح از فرایند تصمیم‌گیری پیمایش کنند.

همچنین می‌توانید با پیوند دادن هر بخش به صفحه مربوطه ، فهرست مطالب خود را تعاملی کنید.

مرحله 4: خلاصه اجرایی خود را بنویسید

مرحله بعدی برای نوشتن پروپوزال ایجاد خلاصه اجرایی است. این جنبه حیاتی هر پیشنهادی است زیرا زمینه را برای بخش مسئله و راه‌حل فراهم می‌کند.

در خلاصه اجرایی ، می‌خواهید تعدادی از موضوعات مهم را پوشش دهید. چرا خواندن پروپوزال برای مخاطبان شما مهم است؟

در مرحله بعدی ، می‌خواهید مطمئن شوید که مبارزاتی که خواننده شما با پیشنهاد‌ها و خدمات منحصر‌به‌فرد شما دارد ، گرد هم می آید.

کلمه ای که باید در خلاصه اجرایی مورد توجه قرار گیرد ، دلیل آن است. در این خلاصه باید جزئیات دقیق اینکه چرا شخصی که در حال مطالعه است به کمک شما نیاز دارد را بیان کند.

این رویکرد جذاب احتمالاً توجه مخاطبان شما را به خود جلب کرده و آن‌ها را برای صفحات مهم بعدی دنبال می‌کند.

مرحله 5: پیشنهاد را با هم جمع کنید

این بخش راه‌حل پیشنهادی شما را مشخص می‌کند. این مهم‌ترین بخش کل پروپوزال است. چند مولفه وجود دارد که کاملاً باید در این بخش آن‌ها را پوشش دهید.

READ  پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی

اول ، شما می‌خواهید مطمئن شوید که در صورت پذیرفتن این پیشنهاد ، چشم انداز خود را در مورد آینده به اشتراک می گذارید. در این چشم انداز باید هر نتیجه دلخواه ، همراه‌با یک جدول زمانی اولیه وجود داشته باشد.

علاوه بر این ، می‌خواهید مطمئن شوید که نیازهای منحصر‌به‌فرد مشتری خاص یا گروهی از تصمیم گیرندگان را که پروپوزال شما را مشاهده می‌کنند ، برطرف می‌کنید.

از آنجا که در مورد چگونگی نوشتن یک پروپوزال مؤثر ، این بخش بسیار حیاتی است ، ارزش این را دارد که موارد بیشتری را خراب کنید تا مطمئن شوید که این بخش را میخ زده اید.

مشکل یا نیاز

اطمینان حاصل کنید که دلیل وجود این پروپوزال را به زبانی واضح و روشن بیان کرده‌اید.

در این قسمت از مرحله پنج ، شما باید خلاصه ای از دلیل نیاز این مخاطب به کمک شما را ارائه دهید. این یک فرصت عالی برای نشان دادن شفافیت شما در مورد تأمین نیازهای این مشتری بالقوه است.

اگر برای برجسته سازی مشکل یا نیاز مخاطبان خود آماده هستید ، مهران فره راز می‌تواند به شما کمک کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد به نمایش گذاشتن این مشکل با یک طرح پیشنهادی عالی ، فیلم ما را در مورد طراحی سند بررسی کنید.

راه‌حل

در قسمت بعدی مرحله پنج ، شما این فرصت را دارید که دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

به‌طور خلاصه ، شما می‌خواهید استراتژی کلی خود و هرگونه تاکتیک خاصی را که برای حل مشکل آورده اید یا نیاز به توضیح آن را در بالا به اشتراک بگذارید.

برای تکرار مواردی که در این مقاله چند بار نشان داده شده است ، زمان مناسب برای نشان دادن جنبه شخصی شده پیشنهاد است. باید کاملاً واضح باشد که این پیشنهاد به‌طور خاص برای این مخاطبان طراحی شده است.

علاوه بر این ، این یک مکان عالی برای ترسیم نتایج نهایی ارائه شده ، روند استفاده شما و بازه زمانی مورد انتظار است.

مرحله 6: خدمات خود را مشخص کنید

قدم ششم یک طرح کلی از خدمات شما است. این یک صفحه بتونی و مستقل است که کاملاً خاص است.

درحالی‌که بخش پیشنهاد در مرحله پنج به‌طور کلی پروپوزال شما را ارائه می‌دهد ، این صفحه به جزئیات می پردازد.

اگر سوالات مشابهی در مورد محصول و خدمات خود بارها و بارها دریافت می‌کنید ، این مکان مناسب برای پیش‌بینی آن‌ها با پاسخ است.

شما می‌خواهید از این صفحه به‌عنوان فرصتی استفاده کنید تا خواننده خود را از طریق روند کار با شما از A-Z ببرید. بعد از خواندن ، آن‌ها باید دقیقاً بدانند که اگر به پروپوزال شما بله بگویند چه انتظاری باید داشته باشند.

READ  آموزش دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

مرحله 7: اطلاعات بیشتری در مورد اینکه چه کسی هستید به اشتراک بگذارید

در مرحله هفتم نوشتن پروپوزال خود ، می‌خواهید یک صفحه درباره ما ایجاد کنید.

اینجا است که این فرصت را پیدا می‌کنید تا به مخاطبان خود احساس کنید که چه چیزی شرکت شما را منحصر‌به‌فرد می‌کند. اطمینان حاصل کنید که یک بیوگرافی و عکس از خود و هر کسی که خواننده با او کار می‌کند اضافه کنید.

همچنین ، هرگونه اثبات اجتماعی عالی ، شناسایی صنعت ، توصیفات یا مطالعات موردی را به این بخش اضافه کنید. در نهایت ، شما می‌خواهید نشان دهید که خود شما هستید که مشکل را حل می‌کنید و می‌توان به شما اعتماد کرد.

مرحله 8: گزینه‌های قیمت گذاری ویترین

درحالی‌که همه بخش‌ها بسیار مهم هستند ، صفحه قیمت گذاری بسیار مهم است. شما می‌خواهید اطمینان حاصل کنید که تمام مشخصات خاص اضافه شده و تصمیمات مربوط به طراحی پیشنهاد‌ها به خوبی تفکر شده است.

استفاده از فردی مانند مهران فره راز راهی عالی برای اجرای طراحی حرفه‌ای بدون نیاز به طراحان حرفه‌ای است.

این امر برای بخش قیمت گذاری ضروری است زیرا طبیعی است که ذینفعان مختلف زود و غالباً در تمام مراحل تصمیم‌گیری به این بخش برگردند.

اطمینان حاصل کنید که جدول قیمت گذاری شما در برچسب گذاری هر محصول یا خدماتی که ارائه می دهید ، واضح است.

مرحله 9: شرایط و ضوابط را اضافه کنید

در مرحله نهم پروپوزال ، می‌خواهید شرایط و ضوابطی را اضافه کنید که اگر خواننده شما پروپوزال را بپذیرد ، اعمال خواهد شد.

برخی از عناصر مهم برای اضافه کردن در این بخش از پروپوزال ، مدت زمان توافق ، تاریخ پرداخت ، جزئیات پرداخت ، جدول زمانی برای اتمام پروژه و بخشی از روش‌های اصلاح پروپوزال توسط هر یک از طرفین است.

به‌طور کلی ، این خلاصه ای دقیق از دقیقاً همان چیزی است که شما در این پیشنهاد با آن موافقت می‌کنید.

اگر یک تیم حقوقی دارید ، ایده خوبی است که با آن‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا شرایط استانداردی دارید که باید به پیشنهاد اضافه کنید.

مرحله 10: پیشنهادی را با CTA پیشنهاد دهید

مرحله آخر پیشنهاد شما ارائه پیشنهادی با یک فراخوان روشن برای عمل (CTA) است. روشن کنید که چگونه می‌خواهید خواننده اقدامی انجام دهد و دقیقاً چه کارهایی باید انجام شود.

خواه درخواست امضا باشد یا ایجاد یک دکمه برای انتقال آن‌ها به صفحه پرداخت ، می‌خواهید مطمئن شوید که دستورالعمل ها واضح ، دقیق و قانع‌کننده هستند.

اگر می‌خواهید از یک دکمه تعاملی برای CTA خود استفاده کنید ، از مشاوره مهران فره راز برای ایجاد دکمه ای استفاده کنید که بازدید شما را از پروپوزال شما به یک صفحه فرود هدایت کند.

ارسال شده در مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.