مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

پروپوزال مارکتینگ برای رستوران ها و فست فود ها

12 آوریل 2021

با یک سال جدید چالش‌های جدیدی به وجود می آید ، و بعد از سال صنعت 2020 ، ما می خواهیم به موفقیت رستوران شما در سال 2021 کمک کنیم.

هم‌زمان با بازگشایی رستوران ها و شروع به کار مجدد کسب‌و‌کار ، مهم است که مارکتینگ خود را انتخاب کنید برنامه‌ریزی ، بیش از حد.

برای کمک، ما راهنمای پروپوزال مارکتینگ رستوران ، شامل استراتژی ، خلاقیت ، مارک تجاری ، کانال های مارکتینگ ، تبلیغات پولی و پرداخت نشده و موارد دیگر را ایجاد کرده ایم.

فهرست مطالب

  • استراتژی برند
  • مخاطبان خود را شناسایی کنید
  • تحلیل رقبا
  • روی پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد خود (USP) کار کنید
  • بازاریابی دیجیتال: استراتژی ، ابزارها و نکات

چرا به یک پروپوزال مارکتینگ محکم در رستوران نیاز دارید؟

شما ممکن است فکر کنید که به یک پروپوزال مارکتینگ نیاز ندارید و هرگز در گذشته چنین برنامه ای ایجاد نکرده اید – پس چرا اکنون شروع کنید؟

بسیاری از رستوران ها هستند که هرگز به تبلیغات یا رسانه های اجتماعی دست نزده اند و برای دهه ها مکان های محبوب محله بوده‌اند. تجارت آن‌ها بر اساس قدرت دهان به دهان بنا شده است – اگر نگویید مفیدترین ابزار بازاریابی کتاب است. درحالی‌که این موارد دلخواه محلی در جذب همسایگان خود برای بازدید مجدد و دوباره ، برای ساکنان خارج از شهر بسیار مناسب هستند ، آن‌ها فقط یک رستوران دیگر هستند که به نظر می‌رسد با برخی از بازسازی ها می‌تواند این کار را انجام دهد.

دهان به دهان خارق‌العاده است ، اما وقتی صحبت از مقیاس گذاری یک رستوران یا بازگشایی مجدد آن پس از ماه ها تعطیلی می‌شود ، شما باید به مواردی بیش از این اعتماد کنید که مشتری غذای شما را دوست دارد و در مورد آن به دوستان خود می‌گوید.

پروپوزال مارکتینگ رستوران شما جایی است که ارائه می‌شود.

درست مثل هر چیزی در زندگی ، در آماده‌سازی و آماده شدن برای شکست شکست بخورید. پروپوزال مارکتینگ شما راهنمای یک ساله شما برای جستجوی فرصت ها در تعطیلات رسمی و رویدادهای فرهنگی است. این بودجه مارکتینگ شما است که به کاهش خطر و به حداقل رساندن بیش از حد کمک می‌کند. این بینش شما در مورد رفتار و روند مشتری است. این قطب مقاومت شما است تا بتوانید تجربه‌ای عالی را رقم بزنید و به اهداف مالی خود برسید.

پس از کجا شروع میکنی؟ قبل از اینکه از یک مکان رادیویی شیرین ایده بگیرید ، یک قدم به عقب برگردید و به تصویر بزرگتر نگاه کنید. ببینید رستوران شما در حال حاضر کجاست و باید به کجا برود.

روی استراتژی برند خود کار کنید

چهره برند خود را ایجاد کنید

شما احتمالاً قبلاً یک آرم ، یک منوی زیبا طراحی شده و سایر تزیینات دیگر دارید تا رستوران شما را مانند یک مارک تجاری منسجم نشان دهد.

اما آیا مشتری اولین‌بار می‌داند که با نشستن پشت میز از رستوران شما ساخته شده است؟ آیا فضای داخلی برند را برآورده می‌کند و بالعکس؟ مبلمان ، آثار هنری ، ظروف و ظروف شیشه ای شما در مورد رستوران شما چه می‌گوید؟

وقتی وارد یک کافه هارد راک می شوید ، هیچ جای سوالی در کجای شما وجود ندارد – این یک کافه هارد راک در بوستون است یا بانکوک.

تمام عناصر بصری برند شما و تجربه همراه آن را ایجاد می‌کنند. همه آن‌ها باید از طریق جستجوی اولیه در وب سایت شما تا زمانی‌که با وعده غذایی خود می نشینند ، یک سفر روان را برای مشتری ایجاد کنند. تمام نقاط تماس رستوران خود را مانند محل غذاخوری خنک ، گاه به گاه ، همجوشی یا خوب احساس کنید.

بیانیه مأموریت ایجاد کنید

موارد فوق را بدون داشتن بیانیه مأموریت محکم نمی‌توان در حد توان خود به دست آورد. بیانیه مأموریت شما “چرا” رستوران شما است. چرا غذای خود را ایجاد می‌کنید ، چرا خدمات شما متفاوت است و چرا مشتریان باید بیایند و بخشی از داستان شما باشند.

READ  کورس های گوگل

بااین‌حال ، مسئله این است که بیشتر بیانیه های مأموریت کرکی غیرضروری است که با کلمات واژه و کلیشه پر شده است.

بیانیه مأموریت خود را کوتاه و شیرین نگه دارید ، و آن را به دلایلی که چرا رستوران خود را افتتاح کرده‌اید و آنچه مشتریان تجربه می‌کنند جوش دهید.

راهنمای ما در مورد چگونگی نوشتن بیانیه مأموریت قاتل را بخوانید ، و به‌زودی بیانیه مأموریت روشن و مختصری را برای زندگی در حال نوشتن خواهید داشت ، که شور و اشتیاق و منحصر‌به‌فرد بودن رستوران شما را برجسته می‌کند.

مخاطبان خود را شناسایی کنید

اینکه آیا شما یک کانون گرم ناهار در منطقه مالی اداره می‌کنید یا یک بطری که در اواخر شب توسط بارها و اماکن برگزار می‌شود ، دانستن اینکه مشتری شما حیاتی است ، بسیار مهم است. هرچه بهتر آن‌ها را بشناسید ، بازاریابی شما بیشتر هدفمند می‌شود.

تحقیق درباره مخاطب خود می‌تواند به‌سادگی ایجاد پرسوناژ برای همه افرادی که از در شما عبور می‌کنند باشد. آیا مشتریان شما در روز متفاوت از شب هستند؟ چه سفارشاتی می‌دهند؟ آن‌ها چه می پوشند؟

آن‌ها کجا می‌روند؟ برای هر مشتری یک میلیون و یک سؤال وجود دارد که می‌توانید پاسخ دهید ، و با شکل گیری بینش ، “مشتری ایده‌آل” شما روشن می‌شود.

راجر فیلدز ، صاحب حسابداری معتبر ، رستوران دار و پرفروش‌ترین نویسنده ، معتقد است که تحقیقات مؤثر در بازار به شما امکان می‌دهد:

تحقیقات مؤثر بازار به شما امکان می‌دهد:

  • انواع مشتریانی را که جذب خواهید کرد شناسایی کنید
  • بهترین نوع غذا را برای سرو آماده کنید
  • مبالغ واقعی واقع بینانه چک را پیش‌بینی کنید
  • موثرترین کانال ها و کمپین‌های بازاریابی را انتخاب کنید
  • پرسودترین ساعت ها و دوره‌های غذا خوردن را پیدا کنید

داشتن پاسخ های واضح به این سوالات انتزاعی به شما کمک می‌کند تا کمپین‌های بازاریابی کاملاً هدفمندی را ایجاد کنید که بازدهی بهتری از سرمایه شما به همراه داشته باشد.

در تحقیقات بازار و شناسایی مشتریان خود در اینجا عمیقتر فرو بروید – به‌طور بالقوه می‌توانید هزاران دلار پس انداز کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا را کامل کنید

این نه‌تنها تصمیماتی مانند قیمت گذاری و ایده‌های منو را آگاه می‌کند – بلکه می‌تواند به‌عنوان الهام نیز باشد.

شما 3 نوع رقیب دارید:

  • مستقیم: رستوران هایی که محصولات مشابه شما و رستوران های محله شما را ارائه می‌دهند.
  • گاه به گاه: رستوران هایی با منوی مشابه در مکان های مجاور واقع شده‌اند.
  • External: رستورانی با منوها و مکانهای مختلف ، اما می‌تواند از طریق مشخصات جمعیتی مشترک مشتری مقداری رقابت ایجاد کند.

یک مزیت عالی افتتاح یک رستوران ، خوردن بارهای سنگین به بهانه امتحان کردن رقابت است. شما می‌توانید ببینید چه چیزی کار می‌کند و چه چیزی ، بینش در مورد دوره‌های شلوغ و مشتری متوسط ​​و میزان درآمد آن‌ها.

تجزیه و تحلیل رقبا شما باید شامل فضای دیجیتال نیز باشد

ببینید که چگونه آن‌ها به‌صورت آنلاین و از طریق رسانه های اجتماعی خود را نشان می‌دهند و چه نوع تبلیغاتی را در طول هفته انجام می‌دهند. دانستن اینکه آن‌ها روزهای چهارشنبه ویژه ناهار دارند ، داشتن دانش بسیار ارزشمندی است و می‌تواند تصمیم‌گیری شما را در جریان بگذارد.

روی پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد خود (USP) کار کنید

این یکی از موارد موجود در فهرست شما چیست که مردم مشتاق بازگشت به آن خواهند بود؟ شاید این روش پخت یا سرو غذا مانند رستوران های تپانیاکی باشد. یا شاید شما رویکردی جسورانه مانند Dick’s Last Resort داشته باشید ، جایی که سرورها عمداً بی ادب و ناپسند هستند. دستمال نیاز دارید؟ انتظار داشته باشید همراه‌با چند توهین به سمت شما پرتاب شود! آن‌ها اکنون 17 مکان در سراسر ایالات متحده دارند.

READ  پروپوزال فروشگاه اینترنتی

آنچه این نشان می‌دهد این است که مشتریان چیزی جدید و منحصر‌به‌فرد می‌خواهند. اگر پروپوزال مارکتینگ شما یک تجربه منحصر‌به‌فرد را ارائه می‌دهد ، راهی تضمینی برای بدست آوردن جریان مداوم مشتری های اولین‌بار است.

دیجیتال مارکتینگ : استراتژی ، ابزارها و نکات

اکنون شما یک برنامه بازاریابی مشخص و مخاطبان هدف در ذهن دارید ، وقت آن است که شروع به ایجاد دنباله های دیجیتالی خود کنید.

هیچ رستورانی – جدید یا تأسیس شده – بدون حضور دیجیتالی مستحکم و مخاطبان درگیر ، نمی تواند رشد کند یا حتی زنده بماند.

وب سایت و کانال های رسانه های اجتماعی شما می‌توانید نگاهی مخفیانه به تجربه رستوران خود داشته باشید ، بنابراین ضروری است که حضور آنلاین شما باعث ترغیب مردم به بازدید شود و باعث ایجاد هیجان می‌شود.

ایجاد یک وب سایت بهینه‌سازی شده برای سئو

هر کسی می‌تواند این روزها یک وب سایت زیبا و چند منظوره ایجاد کند. ده ها شرکت وجود دارد که الگوهای کشیدن و رها کردن با کیفیت بالا را با تمام ابزارهای مورد نیاز برای رزرو و سفارشات آنلاین ارائه می‌دهند.

یکی از جنبه های اصلی وب سایت شما بهینه‌سازی موتور جست‌وجو (SEO) است. داشتن وب سایتی که کلیه جعبه های جستجوگرها را به درستی انتخاب کند ، به گوگل و سایر موتورهای جست‌وجو امکان می‌دهد تا در حد بالقوه خود کار کنند.

بگذارید بگوییم شما یک رستوران همبرگر در نیویورک یا به‌طور خاص Manhattan’s Lower East Side دارید. وقتی مشتری های بالقوه تمایل به مصرف همبرگر پیدا می‌کنند ، “جستجوی همبرگر در نزدیکی من” را جست‌وجو می‌کنند. سپس Google تمام اطلاعات رستوران های اطراف و وب سایت‌های آن‌ها را جمع آوری می‌کند و مرتبط ترین جست‌وجو را براساس مکان این شخص انجام می‌دهد.

امتیاز سئو شما مانند رتبه بندی برای مشتریان بالقوه است. هرچه نمره SEO شما بیشتر باشد ، احتمال رستوران شما در بالای جستجوهای Google بیشتر می‌شود و احتمال مراجعه و بازدید یا سفارش آنلاین توسط افراد بیشتر است.

در اینجا آنچه شما برای ارتقا rank رتبه بندی SEO خود باید انجام دهید:

  1. برای محلی سازی جستجوها آدرس کامل خود را وارد کنید. با این کار Google به شما می فهماند که در کجا مستقر هستید و از همه مهم‌تر ، تمام اطلاعاتی را که برای یافتن رستوران شما در هنگام شکار غذا به مشتریان نیاز دارند به آن‌ها می‌دهد.
  2. عنوان صفحه و توضیحات متا را اضافه کنید. این همان چیزی است که مشتریان هنگام جست‌وجو در Google مشاهده می‌کنند و دریچه ای برای انتظارات در رستوران شما فراهم می‌کند.

نکته حرفه‌ای: برای افزایش نمره SEO خود از کلمات کلیدی و مکانها در توضیحات متای خود استفاده کنید. EG: مشترک برگر در East Houston & 1st Avenue ، بزرگ‌ترین همبرگرها را در Lower East Side از سال 1999 ارائه می‌دهد.

  1. در وب سایت خود یک بخش وبلاگ ایجاد کنید. این بازدید کنندگان بیشتری را به وب سایت شما وارد می‌کند و محتوای شما را تازه نگه می دارد ، که این یک امتیاز دیگر برای کسب امتیاز بهتر در SEO است. این وبلاگ می‌تواند شامل دستور العمل ها ، آموزش های آشپزی ، رویدادهای آینده یا به‌روزرسانی های منو باشد.

ایجاد یک وب سایت آماده سئو مطمئناً می‌تواند در داخل انجام شود ، اما اگر مطمئن نیستید یا وقت ندارید ، یک آژانس بازاریابی یا فریلنسر جستجوگرها را استخدام کنید تا ترافیک آنلاین خود را – و به نوبه خود – رستوران را افزایش دهید.

رسانه های اجتماعی

مسلماً شبکه‌های اجتماعی یکی از بهترین اتفاقاتی است که در سال‌های اخیر برای مشاغل کوچک و مستقل رخ داده است. این می‌تواند رستوران شما را در مقابل هزاران مشتری بالقوه قرار دهد و رشد می‌تواند نمایی بالایی داشته باشد.

READ  نمونه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

اما نحوه کار کردن در کانال های مختلف و ایجاد مخاطب جذاب ، کار ساده تری از انجام آن است. همه اینها به ایجاد محتوای جدید برمی گردد که مخاطبان شما را درگیر خود کند و منجر به جریان ثابت لایک ها و دنبال کنندگان جدید شود که سپس به مشتری تبدیل می‌شوند.

فیس بوک

فیس بوک بهترین شرط بندی شما برای یافتن و ارتباط با جامعه محلی شما است. هرچه افراد محلی بیشتری با آن‌ها ارتباط برقرار کنید ، الگوریتم فیس بوک با پیشنهاد صفحه رستوران خود به کاربران نزدیک‌تر ، به نفع شما کار می‌کند.

همیشه با Facebook Ads می‌توانید پسندیدن های صفحه خود را افزایش دهید. آن‌ها بسیار هدفمند هستند بنابراین تبلیغات شما توسط افراد محلی که به احتمال زیاد به رستوران شما مراجعه می‌کنند ، مشاهده می‌شود که بازدهی بهتری برای شما به همراه خواهد داشت.

اینستاگرام

سکویی وجود ندارد که انقلابی در صنعت رستوران بیش از اینستاگرام ایجاد کند. این روش غذا را از طریق غذاخوری ها تغییر داده و طیف گسترده ای از رستوران های “Instagrammable” را ایجاد کرده است.

اینستاگرام علاوه بر ارائه بهترین بستر برای نمایش نوشیدنی ها و غذاهای شما به روشی خلاقانه ، اکنون ابزارهای تجاری مانند سفارش آنلاین ، نقشه و پیام‌رسان را نیز در اختیار شما قرار داده است.

اینستاگرام روی منوها ، ارائه غذا و طراحی داخلی تأثیر می گذارد و باید به همان اندازه در استراتژی کلی بازاریابی شما تأثیرگذار باشد. اگر غذا و نوشیدنی قابل انعطاف داشته باشید ، مشتریان بازاریابی شما را برای شما انجام می‌دهند.

یک صفحه موفق اینستاگرام موفقیت رستوران را تضمین نمی‌کند ، اما از منظر بازاریابی ، مکانی عالی برای شروع است.

ایجاد محتوای مناسب

محتوای شما به مخاطبی که شناسایی کرده‌اید بستگی دارد

اگر در حال کار کردن در یک رستوران رده‌بالا هستید ، می‌خواهید محتوای شما بالا برود و منحصر‌به‌فرد رستوران شما باشد. درحالی‌که مصرف غذا می‌تواند فیلم‌های سریع و دهان پر از روند ساخت برگر ایجاد کند.

تصاویر و فیلمهای سازگار با غذای شما باید پست روزانه شما باشد ، اما باید با محتوای اضافی که صفحه شما را از هم جدا می‌کند ، تکمیل شود.

  1. دستورالعمل ها یا فیلم‌های “نحوه ساخت آن” را به اشتراک بگذارید
  2. میزبان جلسات آشپزی فیس بوک و اینستاگرام زنده باشید.
  3. تصاویری را که مشتریانتان از Story شما گرفته‌اند به اشتراک بگذارید. این نسخه جدید محتوای غنی از محتوای مرور اجتماعی به سبک قدیمی است.
  4. پیشنهاد‌ها ویژه ارسال کنید تا مشتریانی که برای اولین‌بار و مشتریانی آگاه هستند را به خود جلب کنید.

محتوای شما به مخاطبی که شناسایی کرده‌اید بستگی دارد

اگر در حال کار کردن در یک رستوران رده‌بالا هستید ، می‌خواهید محتوای شما بالا برود و منحصر‌به‌فرد رستوران شما باشد. درحالی‌که مصرف غذا می‌تواند فیلم‌های سریع و دهان پر از روند ساخت برگر ایجاد کند.

برنامه های وفاداری

چه کسی چیزهای رایگان را دوست ندارد؟ تشویق به مشتریان خود با پاداش راهی مطمئن برای جبران کردن آن‌ها بارها و بارها است. برنامه های وفاداری می‌توانند کارت‌های ساده‌ای باشند ، یا می‌توانید جنبه گیمیفیکیشن را با “امتیازدهی امتیاز” دیجیتال برای هر دلار هزینه شده بیشتر ببرید.

درحالی‌که کارت وفاداری ساده و کارآمد است ، گرفتن دیجیتال از برنامه وفاداری به شما این امکان را می‌دهد تا اطلاعات مشتریان خود را جمع آوری کرده و از طریق ایمیل یا برنامه خود به‌طور مداوم برای آن‌ها تبلیغ کنید.

رسانه های اجتماعی و فناوری دنیای جدیدی از فرصت های مارکتینگ را برای رستوران ها ایجاد کرده است ، و آن‌ها فقط منتظر استفاده از اهرم ها هستند.

آیا به برخی از الهامات نیاز دارید؟ بررسی کنید مشتریان خود را با برنامه های وفاداری درگیر کنید.

ارسال شده در تبلیغات, سوشال مدیا, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.