مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

رپورتاژ آگهی یا پی آر (PR) چیست؟

14 مارس 2021

حدود ده سال پیش ، مردم همچنان به اخبار روزنامه ها بسیار اعتماد می‌کردند. امروزه ، آن‌ها فقط باید دستگاه‌های تلفن همراه خود را در دست بگیرند ، عناوین اصلی را در توییتر اسکن کنند ، و ببینند چه چیزی در خوراک فیس بوک آن‌ها رواج دارد ، حتی وقتی که آن‌ها در رختخواب خود دراز کشیده اند.

اکنون افراد کنترل می‌کنند که کجا ، چه زمانی و چگونه اطلاعات را مصرف می‌کنند. در نتیجه ، استراتژی روابط عمومی (PR) شما دیگر در مورد تغذیه در یک چرخه اخبار سنتی نیست. این درمورد تهیه محتوای مرتبط در مکان و زمان مناسب برای مصرف مشتری و مشتری شما است.

بسیار ناامید به نظر می‌رسد ، ها؟ اشتباه.

درحالی‌که روابط هنوز به شما کمک می‌کند وارد نشریات پرطرفدار شوید ، ما اکنون می توانیم بازی منتظر را رها کرده و هیاهوی خود را ایجاد کنیم. یكی از موثرترین راهكارها ، اندیشیدن به بیانیه های مطبوعاتی است.

در این پست ، شما در مورد معنای دقیقا بیانیه مطبوعاتی و نحوه نوشتن یک بیانیه مؤثر یاد خواهید گرفت. اگر وقت خود را صرف درست کردن آن می‌کنید ، می‌توانید شانس را به نفع خود تغییر دهید.

آماده؟ بیایید شروع کنیم!

بیانیه مطبوعاتی چیست؟

اعلام منظم اخبار معنادار می‌تواند به یک شرکت کمک کند تا به مرور متمایز شود و با مردم اشتراک فکری کند. آنجاست که بیانیه مطبوعاتی منتشر می‌شود.

بیانیه مطبوعاتی یک اطلاعیه رسمی مختصر (مکتوب یا ضبط شده) است که سازمانی با مطبوعات و سایر رسانه ها به اشتراک می گذارد. فرقی نمی‌کند که ما آن را “بیانیه مطبوعاتی” ، “بیانیه خبری” ، “بیانیه مطبوعاتی” یا “انتشار رسانه ای” بدانیم ، ما همیشه در مورد همان چیزهای اساسی صحبت می‌کنیم.

این سند 1-2 صفحه ای در اختیار رسانه ها قرار می‌گیرد تا خبرنگاران و روزنامه نگاران از اطلاعات در پخش تلویزیونی یا رادیویی آینده ، در روزنامه یا مجله یا وب سایت رسانه استفاده کنند.

گرچه ممکن است تهیه یک بیانیه مطبوعاتی که جلوه های موفقیت شرکت شما را جلوه می‌دهد یا واقعیت ها را پیچیده تر می‌کند تا داستان شما را برای رسانه ها جذاب تر کند ، اما بخاطر داشته باشید: می‌تواند آن را ببیند بنابراین ، به‌جای اینکه به فکر بیانیه مطبوعاتی صرفاً به‌عنوان بلیطی برای کسب اخبار باشید ، باید آن را یک قطعه ارزشمند از محتوای بازاریابی بدانید.

چرا ما به یک بیانیه مطبوعاتی نیاز داریم؟

انتشارات مطبوعاتی در طی چند سال گذشته بسیار تغییر کرده است ، به‌ویژه هنگامی که مشاغل به اهمیت بازاریابی آنلاین پی برده اند. اما مهم نیست چقدر قابل تغییر باشد ، یک بیانیه مطبوعاتی همچنان ضروری و مفید است. در اینجا برخی از دلایل اصلی نیاز به بیانیه مطبوعاتی ذکر شده است:

آگاهی و توجه را به خود جلب می‌کند. دسترسی روزنامه نگاران ، خبرنگاران و رسانه ها به مراتب بیشتر از تجارت شما است ، استفاده از اطلاعیه های مطبوعاتی برای جلب توجه و آگاهی بیشتر منطقی است.

به ایجاد روابط کمک می‌کند. ارسال اطلاعیه مطبوعاتی در واقع یک تمرین سودمند است. روزنامه نگاران به داستان نیاز دارند. اگر بتوانید در این زمینه به آن‌ها کمک کنید ، شروع رابطه با شخصی در صنعت رسانه خواهد بود.

بهینه‌سازی موتور جست‌وجو را بهبود می بخشد. با به کار بردن کلمات کلیدی خاص مربوط به تجارت شما ، رتبه شما برای آن کلمات کلیدی در موتورهای جست‌وجو افزایش می یابد. علاوه بر این ، اگر یک روزنامه نگار از مشارکت های شما برای یک پست وبلاگ یا مقاله استفاده می‌کند ، می‌تواند از وب سایت‌های شرکتشان بک لینک (لینک بک لینک یکی از کارآمدترین روش‌ها برای بالا بردن محتوای شما در بالای موتور جست‌وجو است).

تصویر برند را بهبود می بخشد. یک بیانیه فعال مطبوعاتی همچنین روش خوبی برای کنترل چگونگی دید عموم مردم نسبت به کسب‌و‌کار شما است. شما می‌توانید از طریق یک بیانیه رسمی آموزنده و حقایق متقاعد کننده ، تصویر برند خود را بسازید و درک عمومی را شکل دهید ، برای مقابله با تبلیغات منفی.

READ  شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

سرمایه‌گذاران نیز باید با اخبار همراه شوند. بیانیه مطبوعاتی که موفقیت ها و پیشرفت های شرکت شما را برجسته می‌کند می‌تواند ابزاری قدرتمند برای جذب سرمایه‌گذاران باشد. اطمینان حاصل کنید که یک اتاق خبر آنلاین را در وب سایت خود راه اندازی کنید تا سرمایه‌گذاران در آن مرور کنند.

چه زمانی به بیانیه مطبوعاتی نیاز داریم؟

تعدادی موقعیت وجود دارد که ممکن است به استفاده از بیانیه مطبوعاتی نیاز داشته باشد ، مانند:

  • اعلامیه شرکت تجدید ساختار ، گسترش ، مکان های جدید ، جابجایی ، مشارکت های استراتژیک و سرمایه‌گذاران جدید مالی یا حامیان مالی همه شایسته یک بیانیه مطبوعاتی هستند.
  • اعلامیه محصول / خدمات. محصولات / خدمات جدید ، محصولات / خدمات بهبودیافته ، مارک های جدید ، خرده‌فروشی های جدید حامل کالا / خدمات می‌توانند از طریق یک بیانیه مطبوعاتی اعلام شوند.
  • اعلامیه ابتکار. پروژه های جدید خارجی یا داخلی که بر جامعه شرکت تأثیر می گذارد برای یک بیانیه مطبوعاتی مناسب است.
  • افتخارات یا جوایز جوایز یا تقدیر ویژه‌ای که به یک سازمان ، پروژه ، محصول یا کارمند اعطا می‌شود همه با بیانیه مطبوعاتی مناسب است.
  • نتایج تحقیق. اعلام نتایج یک نظرسنجی یا مطالعه می‌تواند در یک بیانیه مطبوعاتی گنجانده شود.

در حالت ایده‌آل ، هر زمان که بخواهید محتوای دارای خبر را به اشتراک بگذارید ، به یک بیانیه مطبوعاتی نیاز است. اما چگونه می‌توانید تصمیم بگیرید که محتوای شما خبرساز است یا خیر؟

در حقیقت ، چند فاکتور وجود دارد که باید آن‌ها را در نظر بگیرید:

  • تأثیر – آیا کسی قرار است تحت تأثیر این اطلاعات قرار بگیرد؟
  • فوری – آیا این اطلاعات فوری است؟
  • تشخیص – آیا این در مورد چیز شناخته شده ای است؟

اطلاعیه مطبوعاتی برای چه کسی ارسال می‌شود؟

قرار دادن بیانیه مطبوعاتی خود در دست رسانه های خبری چالش بعدی شما است. اما اول ، به این فکر کنید که چه کسی احتمالاً به اخبار شما علاقه‌مند است؟ این ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مشتریان شما
  • چشم انداز شما
  • شرکای تجاری بالقوه

تأثیرگذارانی که تجارت شما را معرفی می‌کنند

  • فروشندگان شما
  • سرمایه‌گذاران شما
  • جامعه تجاری محلی شما
  • شرکت‌های دیگر در صنعت شما
  • رهبران اندیشه در منطقه شما

شما باید فهرستی از رسانه های خبری تهیه کنید که به‌طور بالقوه از اطلاعاتی که به اشتراک می گذارید استفاده می‌کنند و برای آن‌ها ارسال می‌کنید. یک بیانیه مطبوعاتی مدون و با قالب بندی صحیح و ارسال شده برای خبرنگار مناسب می‌تواند هزاران و حتی دهها هزار دلار تبلیغات رایگان داشته باشد.

قالب بیانیه مطبوعاتی

هنگام قالب بندی اطلاعیه مطبوعاتی ، می‌خواهید آن را به روشی ساده و جدید بنویسید ، بنابراین روزنامه نگاری که ممکن است در مورد آن بنویسد می‌تواند آن را به‌عنوان مقاله ای در سایت خبری خود تصور کند.

در زیر یک قالب انتشار مطبوعاتی به‌طور معمول آورده شده است:

  • اطلاعات تماس و “برای انتشار فوری” در بالا. نام و مشخصات تماس مدیر ارتباطات یا هماهنگ کننده رسانه شما. به‌طور معمول ، هرکسی که خبرنگار می‌تواند برای دریافت اطلاعات بیشتر با او در تماس باشد.
  • عنوان و عنوان فرعی برای جمع بندی اخبار. عنوانی که توجه خوانندگان را به خود جلب می‌کند و به‌طور واضح توضیح می‌دهد که انتشار چیست – آیا این یک مطالعه خبرساز است؟ راه اندازی محصول؟ اعلامیه موفقیت؟
  • محل. سازمان شما کجاست و اخبار در حال وقوع است.
  • 2-3 پاراگراف برای افزودن اطلاعات
  • آمار ، ارقام یا اعداد گلوله شده
  • توضیحات شرکت
  • “###” در پایان
READ  کورس های گوگل

توجه: اگر قلم دلخواهی برای مطبوعات شما وجود ندارد ، باید به یک فونت استاندارد مانند Times New Roman یا Arial پایبند باشید.

8 نکته برای نوشتن بیانیه مطبوعاتی فعال

با توجه به اینکه روزانه روزنامه نگاران مملو از تعدادی داستان و داستان بالقوه هستند ، برجسته ساختن مطالب شما بسیار ضروری است. درحالی‌که قالب یک بیانیه مطبوعاتی اساسی است ، محتوای نسخه باید چیز خاصی باشد.

این 8 نکته را دنبال کنید تا یک بیانیه مطبوعاتی موثر بنویسید که باعث شود سازمان شما برای خبرنگاران دنبال داستان ، حرفه‌ای ، قابل دسترسی و جذاب به نظر برسد.

1. اطمینان حاصل کنید که داستان شما قابل اعتماد است

قبل از اقدام به نوشتن بیانیه مطبوعاتی ، به چیزهایی فکر کنید که دوست دارید در رسانه ها بخوانید ، تماشا کنید و به آن‌ها گوش دهید. اکثر ما به‌طور کلی از چیزهایی که قبلاً نشنیده ایم هیجان زده ایم ، تعجب آور هستند یا به حل مشکلات خود کمک می‌کنند.

از این رو ، قبل از تهیه پیش نویس مطبوعات ، ارزش این است که این سوالات زیر را از خود بپرسید:

آیا چیزی جدید در داستان من وجود دارد؟

آیا چیزی غیرمنتظره یا غیرمعمول در آن وجود دارد؟

آیا این موضوع مورد علاقه شخصی خارج از تجارت من خواهد بود؟

آیا کسی واقعاً اهمیتی خواهد داد؟

آخرین سؤال ممکن است خشن به نظر برسد ، اما احتمالاً مهم‌ترین سوال است. شما ممکن است علاقه‌مند به عرضه محصول جدید خود یا مکان شرکت جدید خود باشید ، اما آیا شخص دیگری علاقه‌مند خواهد بود؟ با دقت به آن فکر کنید!

اگر به “بله” صادقانه به این سوالات پاسخ داده اید ، سایر نکات اعلامیه مطبوعاتی ما را بخوانید. در غیر این صورت ، آن را در قفسه بگذارید تا زمانی‌که چیزی واقعاً ارزشمند برای گزارش داشته باشید. بخاطر داشته باشید که هیچ کس نمی خواهد اعتبار خود را نزد خبرنگاران یا روزنامه نگاران از دست بدهد زیرا آن‌ها بیانیه های مطبوعاتی زیادی ارسال کرده‌اند که حاوی هیچ چیز خبری نیست.

۲. با یک طرح کلی شروع کنید

روزنامه نگاران هر روز صدها ایمیل و اطلاعیه مطبوعاتی دریافت می‌کنند. حتی اگر ممکن است توصیفی 1000 کلمه ای از محصول جدیدتان جذاب باشد ، بعید است که هر روزنامه نگاری چنین کاری کند. ثابت شده است که طول ایده‌آل یک بیانیه مطبوعاتی حدود 300-400 کلمه است ، فقط سه یا چهار پاراگراف کوتاه و چند نقل قول.

بنابراین ، با یک طرح کلی 3-4 بخشی از داستان خود شروع کنید و سپس برای هر کدام یک یا دو جمله بنویسید. و به یاد داشته باشید که گلوله ها دوست مفید شما هستند – آن‌ها خلاصه کردن داستان شما را آسان‌تر می‌کنند و نکات مهم را برجسته می‌کنند.

۳. یک تیتر خوب بنویسید

آغاز بیانیه مطبوعاتی شما – دقیقاً مانند یک کتاب ، مقاله مجله یا جزوه تبلیغاتی – اولین چیزی است که دیده می‌شود ، بنابراین باید از بی نقص بودن آن اطمینان حاصل کنید.

هدف از عنوان خبری مطبوعاتی شما باید وارد شدن ، تحت تأثیر قرار دادن خواننده و بیرون آمدن از آن باشد. بسیاری از کارشناسان معتقدند که سه اصل اصلی نوشتن یک عنوان خبری مطبوعاتی عبارت‌اند از:

از افعال عمل استفاده کنید

جامع باشید

مستقیم باش

عنوان خود را در کمتر از 6 کلمه نگه دارید ، البته ، شما همیشه می‌توانید یک عنوان فرعی اضافه کنید ، و مطمئن شوید که حاوی مهم‌ترین اطلاعات است. خسته نباشید و بگویید ، “شرکت A یک کارمند جدید استخدام می‌کند”. در عوض ، بگویید ، “شرکت A جیمز تامپسون را برای یک نقش اساسی اضافه می‌کند”. در مورد سبک ، تیتر خود را در مرکز خود قرار داده و پررنگ نکنید.

READ  راهنمای کامل نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

4- مستقیماً به نکته مندرج در پاراگراف اول برسید

واداشتن روزنامه نگار برای افتتاح بیانیه مطبوعاتی مهم است ، اما اگر اولین جمله شما آن‌ها را به چنگ نیاورد ، ممکن است بیشتر بخوانند. به همین دلیل است که باید پیام بیانیه مطبوعاتی خود را به سرعت بیرون بیاورید.

درحالی‌که عنوان شما باید حاوی افعال عملی باشد ، پاراگراف اول باید به “پنج W” پاسخ دهد (چه کسی ، چه چیزی ، کجا ، چرا و چه زمانی). پاراگراف های بعدی باید برای پشتیبانی اطلاعات استفاده شوند.

یک ترفند مفید این است که تصور کنید داستان شما در یک برنامه تلویزیونی یا رادیویی پوشش داده می‌شود. یک مجری معمولاً حدود 5-6 ثانیه وقت دارد تا هر مورد را معرفی کند ، به‌عنوان مثال ، “و در آینده بعدی … چرا یک صاحب رستوران محلی آخر هفته به هر کسی که در ماه جولای متولد می‌شود بوریتو رایگان می‌دهد؟” اگر قرار بود اطلاعیه مطبوعاتی شما امروز از رادیو پخش شود ، مجری چگونه آن را معرفی می‌کند؟ اگر از خود این س thatال را بپرسید ، سرآمد داستان شما خواهد بود.

۵. از نظر دستوری آن را بی عیب و نقص کنید

بیانیه مطبوعاتی خود را تصحیح کنید و چند نفر دیگر را نیز تصحیح کنید – قبل از ارسال آن. حتی یک اشتباه جزئی می‌تواند خبرنگار را از جدی گرفتن شما منصرف کند. علاوه بر این ، داشتن نقص گرامری باعث می‌شود که داستان شما کمتر مورد اعتماد باشد ، بنابراین سعی کنید از این امر جلوگیری کنید!

۶. اعداد معنی دار را وارد کنید

پر کردن یک صفحه با روایتی خلاقانه و رنگارنگ ساده است. اما هنر را به نویسندگان بسپارید ، بیانیه مطبوعاتی خود را با تعداد قابل توجهی که از اهمیت اعلامیه شما پشتیبانی می‌کنند ، بسته کنید. اگر یک روند را ادعا می‌کنید ، برای تهیه نسخه پشتیبان از آن به مدرکی نیاز دارید. سعی کنید استدلال خود را کمی کنید و بسیار جذاب تر خواهد شد.

۷. در صورت امکان نقل قول ها را وارد کنید

گزارشگران نقل قول ها را دوست دارند ، بنابراین جدی بگیرید که یکی از آن‌ها را در بیانیه مطبوعاتی خود بگنجانید. استفاده از نقل قول ها روش خوبی برای افزایش شخصیت و اعتبار بیانیه مطبوعاتی شما برای یک خواننده است. اعم از رئیس شرکت یا صندلی جمع آوری کمک مالی ، مطمئن شوید که این نقل قول در متن مقاله واقعی و مرتبط به نظر می‌رسد.

از نقل قول ها باید برای ارائه بینش و نظرات استفاده شود و مانند چیزی باشد که یک شخص واقعی در واقع می‌گوید. نکته دیگر درباره نقل قول ها: آن‌ها را خیلی طولانی نکنید. به یاد داشته باشید ، این باید مانند کسی باشد که در واقع آن را گفته است – اگر پنج جمله طولانی دارد ، آن را ویرایش کنید. همچنین ، از زبان فنی یا کلمات وزوز استفاده نکنید.

۸. یک صفحه بهترین است – دو صفحه حداکثر است

مانند بیشتر نوشتن های عالی ، کوتاه تر نیز معمولاً بهتر است. محدود کردن خود به یک صفحه بهترین کار است – اگرچه دو صفحه قابل قبول است. بعلاوه ، این کار همچنین شما را مجبور می‌کند که بارزترین اطلاعات خود را در یک سند خواندنی تر – چیزی که روزنامه نگاران همیشه به‌دنبال آن هستند – متراکم کنید.

خط آخر

و همین! شما اکنون به تمام دانش لازم برای تهیه بیانیه مطبوعاتی عالی که جوراب روزنامه نگاران را خاموش می‌کند ، مسلح شده‌اید. البته ، با هر معیاری آسان نیست ، اما مطمئناً عملی است.

بنابراین ، پیش بروید و راهنمای ما را دنبال کنید تا رسانه ای را که می دانید شایسته شما است ، به دست آورید!

ارسال شده در تبلیغات, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.