مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

26 ژوئن 2022

هدف کلی از نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ اطمینان از اجرای موفقیت‌آمیز کانال‌ها و کمپین‌های دیجیتالی است که منجر به ایجاد مشتریان جدید می‌شوند، برند و محصولات آن را تبلیغ می‌کنند و به رشد کلی شرکت کمک می‌کنند – که به نظر مسئولیت بسیار زیادی می‌رسد. فقط برای یک نفر!

نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ در 18 ماه گذشته قابل مشاهده است.

مطالعات نشان داده اند که به لطف کاربرانی که زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری می کنند، بازاریابان توانسته اند مخاطبان خاصی را هدف قرار دهند و تاثیر کمپین ها را با دقت و اثربخشی بیشتری نسبت به قبل اندازه گیری کنند.

برای کسانی که به ایجاد شغل در دیجیتال مارکتینگ فکر می کنند، خبرهای خوب بیشتری وجود دارد.

تحلیلگران روند گزارش می دهند که کسب و کارها نه تنها موقعیت های دیجیتال مارکتینگ بیشتری را استخدام می کنند، بلکه از مدیران دیجیتال مارکتینگ نیز دعوت می کنند تا نقش های بزرگ تری در تصمیم گیری استراتژیک شرکت ایفا کنند.

واضح است که شرکت ها به طور فزاینده ای به تیم های دیجیتال مارکتینگ خود متکی هستند، زیرا تعامل کاربران با برندها و افراد از طریق پلتفرم های دیجیتال بیش از پیش عادی می شود.

به عنوان یک انتخاب شغلی، نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ به همان اندازه که تأثیرگذار است، متنوع است و به مهارت‌های تخصصی همراه با تمایل به یادگیری ابزارها، پلتفرم‌ها و روندهای جدید نیاز دارد.

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

اما یک مدیر دیجیتال مارکتینگ در واقع چه می کند؟

در این مقاله، ما به وظایف و مسئولیت‌های خاص یک مدیر دیجیتال مارکتینگ معمولی خواهیم پرداخت.

ما نگاهی به موقعیت آنها در تیم مارکتینگ خواهیم داشت، آنچه ممکن است از یک موقعیت در این زمینه انتظار داشته باشید و میانگین حقوق در مکان های مختلف کاهش می یابد.

در پایان، تصویری گرد از اینکه یک شغل در این نقش ممکن است چگونه باشد، خواهید داشت و گام‌های بعدی روشنی برای راه‌اندازی شغلی در این زمینه خواهید داشت.

در اینجا دقیقاً چیزی است که ما پوشش خواهیم داد:

  1. دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  2. مدیر دیجیتال مارکتینگ چه می کند؟

  3. وظایف و مسئولیت های معمولی یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

  4. مدیران دیجیتال مارکتینگ کجا کار می کنند؟

  5. مهارت ها و ویژگی های اصلی یک مدیر دیجیتال مارکتینگ موفق چیست؟

  6. چگونه می توانید یک مدیر دیجیتال مارکتینگ شوید؟

  7. میانگین حقوق مدیر دیجیتال مارکتینگ چقدر است؟

  8. خوراکی های کلیدی

آیا برای کشف نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ آماده هستید؟ بیا بریم.

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

1. دیجیتال مارکتینگ چیست؟

اصطلاح “دیجیتال مارکتینگ” – که به عنوان مارکتینگ آنلاین نیز شناخته می شود – عملکردهای زیادی را پوشش می دهد، اما به طور کلی به اجرای تمام محتوای دیجیتالی عمومی برای یک شرکت یا برند اشاره دارد.

بازاریابان به دنبال ایجاد اعتماد و افزایش آگاهی از طریق انتشار مطالب تبلیغاتی و محتوای مرتبط هستند، با هدف نهایی جلب مشتریان جدید و حفظ مشتریان موجود.

جامعه سازی آنلاین بازوی دیگری از دیجیتال مارکتینگ است که به سازمان ها این فرصت را می دهد تا مستقیماً با مشتریان بالقوه ارتباط برقرار کنند.

اگرچه این می‌تواند شامل ارتقای محصولات و خدمات در گروه‌های آنلاین باشد، اما نوعی خدمات به مشتریان است، با انجمن‌ها و انجمن‌ها مکانی برای ارائه بازخورد و دریافت کمک برای مشتریان.

بسته به کاربر هدف خود، هر شرکت مکان های ترجیحی خود را برای انتشار محتوا خواهد داشت.

پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، توییتر، لینکدین و فیس‌بوک بیشتر برای اشتراک‌گذاری پست‌ها و مطالب تبلیغاتی با استفاده از متن، گرافیک و ویدئو استفاده می‌شوند.

ایمیل ها، خبرنامه ها و تبلیغات مبتنی بر وب نیز ابزارهای محبوبی برای دستیابی به مخاطبان هستند، در حالی که برخی از شرکت ها از پیام های متنی و چند رسانه ای برای تبلیغات مستقیم تر استفاده می کنند.

سایت‌های پرمتن مانند Medium، Tumblr، WordPress و وبلاگ‌های داخلی شرکت نیز نقش مهمی در دیجیتال مارکتینگ دارند، زیرا به شرکت‌ها اجازه می‌دهند از تکنیک‌هایی مانند SEO (بهینه‌سازی موتور جستجو) برای افزایش ترافیک به صفحات خود استفاده کنند. انتشار مقالات طولانی تر

بنابراین اکنون که می دانیم دیجیتال مارکتینگ چیست، نقش یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چگونه در این بی شمار اهداف، وظایف و مسئولیت ها قرار می گیرد؟

READ  چگونه از سایت یا وبلاگ کسب درآمد کنیم؟
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

2. یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چه می کند؟

این بدون شک یکی از پرتقاضاترین مشاغل دیجیتال مارکتینگ است، اما این نقش در واقع چه چیزی را به دنبال دارد؟

هدف کلی از نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ اطمینان از اجرای موفقیت‌آمیز کانال‌ها و کمپین‌های دیجیتالی است که منجر به ایجاد مشتریان جدید می‌شوند، برند و محصولات آن را تبلیغ می‌کنند و به رشد کلی شرکت کمک می‌کنند – که به نظر مسئولیت بسیار زیادی می‌رسد. فقط برای یک نفر!

خوشبختانه، مدیر دیجیتال مارکتینگ به تنهایی کار نمی کند.

آنها از نزدیک با جامعه و مدیران رسانه های اجتماعی و همچنین رئیس بازاریابی همکاری می کنند تا اطمینان حاصل کنند که پیام ها همسو هستند و وظایف بین افراد مناسب توزیع می شود.

همانطور که اغلب اتفاق می افتد، اندازه شرکت تعیین می کند که مدیر دیجیتال مارکتینگ در اجرای وظایف چقدر عمل می کند.

برای مثال، در یک استارت‌آپ کوچک، مدیر دیجیتال مارکتینگ احتمالاً استراتژی کلی را ایجاد می‌کند، جدول زمانی اجرای آن را برنامه‌ریزی می‌کند، هر بخش را پیاده‌سازی می‌کند و پس از پایان کمپین، گزارشی از موفقیت کمپین ارائه می‌کند.

با این حال، در یک سازمان بزرگتر، فردی با عنوان شغلی یکسان ممکن است زمان و منابع لازم را برای تمرکز بیشتر روی استراتژی و برنامه ریزی داشته باشد و وظایف را به سایر اعضای تیم محول کند.

برای مثال، یک کمپین پست های حمایت شده در فیس بوک، ممکن است توسط مدیر دیجیتال مارکتینگ به عنوان بخشی از یک کمپین دیجیتال کلی طراحی شود، و سپس توسط مدیر رسانه های اجتماعی اجرا، پیگیری و گزارش شود.

منابع شرکت همراه با سابقه و تجربه اعضای تیم در نهایت توزیع وظایف و سطح مسئولیت پذیرفته شده توسط هر یک از اعضای تیم را تعیین می کند.

علاوه بر همکاری نزدیک با بقیه تیم بازاریابی، از مدیر دیجیتال مارکتینگ انتظار می رود که به طور مکرر با اعضای تیم در تیم های تولید محتوا مانند کپی رایترها، طراحان گرافیک و فیلمبرداران همکاری کند و روی استراتژی و برنامه ریزی با اعضای تیم کار کند.

تیم های تجاری و فروش برای اطمینان از همسویی و برآورده شدن اهداف.

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

3. وظایف و مسئولیت های معمولی یک مدیر بازاریابی دیجیتال چیست؟

ما برخی از وظایف و مسئولیت‌های معمولی را که ممکن است انتظار داشته باشید در یک آگهی شغلی برای نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ مشاهده کنید، گردآوری کرده‌ایم.

همانطور که می بینید، این موقعیت مستلزم طیف گسترده ای از تجربه و دانش، از مهارت های تحلیلی تا استعداد مدیریتی است.

به عنوان یک مدیر دیجیتال مارکتینگ، ممکن است انتظار داشته باشید:

  • کانال های رسانه های اجتماعی و وب سایت شرکت را برنامه ریزی و مدیریت کنید
  • ترافیک وب سایت را افزایش دهید و رشد دیجیتال را فعال کنید
  • با تیم بازاریابی محتوا در تولید و توزیع محتوا کار کنید
  • برای تعیین اثربخشی تبلیغات آنلاین، معیارهای بازاریابی اولیه را زیر نظر بگیرید
  • گزارش عملکرد فعالیت های دیجیتال مارکتینگ و مقایسه نتایج با شاخص های کلیدی عملکرد و بازگشت سرمایه
  • بودجه کمپین را توسعه و بررسی کنید
  • پیام برند را به طور منظم مرور کنید تا از سازگاری آن مطمئن شوید
  • یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ قابل اجرا ایجاد کنید
  • برای ایجاد صفحات فرود مشتری محور چشمگیر با سایر تیم های پشتیبانی همکاری کنید
  • فرصت های آموزشی، اطلاعات مرتبط و فرصت های رشد را برای کارکنان دیجیتال مارکتینگ فراهم کنید
  • تجربه مصرف کننده نهایی را در کانال های دیجیتال مختلف تجزیه و تحلیل کنید
  • آخرین فن آوری های دیجیتال و روندهای دیجیتال فعلی را که بر صنعت تأثیر می گذارد، شناسایی کنید
  • تست های تبدیل را آماده و اجرا کنید

اگر در این زمینه تازه کار هستید، سعی کنید از این فهرست دلسرد نشوید!

در بخش‌های بعدی، ما به شما نشان می‌دهیم که چگونه می‌توانید بر کارهایی مانند این تسلط داشته باشید، تجربه و اعتماد به نفس کسب کنید و یک حرفه طولانی، خلاقانه و کامل در دیجیتال مارکتینگ راه‌اندازی کنید.

READ  چگونه یک مدیر مارکتینگ شویم؟
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

4. مدیران دیجیتال مارکتینگ کجا کار می کنند؟

تقریباً در هر صنعتی که فکرش را بکنید، مدیران دیجیتال مارکتینگ را خواهید یافت، به لطف تأثیر عظیمی که اینترنت بر رفتار مصرف کننده داشته است.

اگر کسب‌وکارها – حتی شرکت‌های آجری – می‌خواهند مشتریان را جذب و حفظ کنند، از این واقعیت که آنها نیاز به حضور آنلاین دارند، دوری نمی‌کنند.

از آنجایی که دیجیتال مارکتینگ نسبت به انواع بازاریابی سنتی مقرون به صرفه تر و قابل اندازه گیری است، هر دو کسب و کار تاسیس شده و جدید منابع قابل توجهی را برای ایجاد این سمت از تجارت خود اختصاص می دهند.

با این حال، همه کسب و کارها از دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به یک نتیجه استفاده نمی کنند.

شرکت های بزرگتر (آنهایی که بیش از 5000 کارمند دارند) بیشتر از دیجیتال مارکتینگ برای متمایز شدن از رقبا استفاده می کنند، در حالی که شرکت های کوچکتر به احتمال زیاد از دیجیتال مارکتینگ برای بهبود آگاهی از برند استفاده می کنند.

دلیل این امر این است که شرکت های بزرگ از قبل برای مشتریان و مشتریان بالقوه خود شناخته شده اند—بنابراین به جای افزایش مصرف از برند، هدف آنها این است که به همان مصرف کننده نشان دهند که چرا کسب و کار آنها بهترین گزینه در مقایسه است. با سایر کارهای مشابه است.

با این حال، برای شرکت‌های کوچک‌تر، دیجیتالی را ارزان‌تر می‌کنند تا از حلقه‌های نزدیک به خود توجه کنند.

آنها باید به بالقوه اجازه دهند که اصلاً وجود داشته باشد، و بازاریابی دیجیتالی برای آنها داشته باشد این فرصت را می دهد تا به سرعت و به راحتی به بسیاری از محصولاتی که ممکن است به آنها دسترسی پیدا کنند.

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

5. مهارت ها و ویژگی های اصلی یک مدیر دیجیتال مارکتینگ چیست؟

مدیران دیجیتال مارکتینگ باید با پلتفرم‌ها، بودجه‌ها، ابزارها و تیم‌ها کار کنند تا بتوانند با تکیه بر مهارت‌ها و ویژگی‌ها، سهم قابل توجهی در رشد شرکت داشته باشند.

اگر هنوز تجربه خاصی در دیجیتال مارکتینگ ندارید، ناامید نشوید، زیرا بسیاری از این مهارت‌ها قابل انتقال هستند – به این فهرست از مهارت‌های مدیر دیجیتال مارکتینگ نگاهی بیندازید و ببینید آیا هر یک از این ویژگی‌ها قبلاً برای شما صدق می‌کند یا خیر.

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

مهارت های سخت

  • دانش عمیق از پلتفرم ها و روند رسانه های اجتماعی
  • آشنایی با ابزارهای بازاریابی و تجزیه و تحلیل وب مانند Google Adwords، Google Analytics، Taboola، Outbrain و پلتفرم های تبلیغات اینترنتی مشابه
  • دانش راه اندازی و اجرای ابزارهای ایمیل مارکتینگ مانند HubSpot، Sendinblue، Omnisend، MailChimp و Mailjet
  • آشنایی با تبلیغات پرداخت به ازای کلیک
  • بینش در مورد تحقیق کلمات کلیدی و پیاده سازی، نظارت و مدیریت SEO
  • آشنایی با استراتژی و اجرای کمپین بازاریابی (از جمله آمیخته بازاریابی)
  • مهارت های عملی در آزمایش های چند متغیره و A/B و بازاریابی ایمیلی
  • دانش تجربه کاربر و بهینه سازی قیف های تجربه مشتری و صفحات فرود
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

مهارت های نرم

  • مدیریت زمان عالی و توانایی اولویت بندی کارها
  • مهارت های تحلیلی قوی همراه با علاقه واقعی به یادگیری ابزارهای جدید، جمع آوری داده ها و مطالعه روندها
  • مهارت های مدیریت پروژه
  • مهارت های رهبری و تفویض اختیار
  • ارتباط کلامی و نوشتاری قوی
  • توجه به جزئیات
  • توانایی کار مستقل
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

تجربه

  • نوشتن و ارائه دیدگاه ها و گزارش های دقیق
  • کار با بخش های مختلف برای رسیدن به یک هدف مشترک
  • راه اندازی و مدیریت کمپین های موفق رسانه های اجتماعی
  • ایجاد استراتژی های بلند مدت دیجیتال مارکتینگ
  • راه اندازی و اجرای ابزارهای تجزیه و تحلیل وب و ایمیل
  • تراز کردن پیام در چندین پلتفرم
  • کار با اعضای تیم برای اجرای یک کمپین با اهداف روشن
  • اکنون که مهارت‌های لازم برای این نقش را می‌دانید، بیایید نگاهی به نحوه شروع کار در این زمینه بیندازیم.
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

6. چگونه مدیر دیجیتال مارکتینگ شویم

اگر علاقه مند به راه اندازی یک حرفه جدید در دیجیتال مارکتینگ هستید، با توجه به نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ، گام های مشخصی برای رسیدن به آن وجود دارد.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای مدیران مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

یه دوره بردار

اگرچه قطعاً برای دریافت نقش در دیجیتال مارکتینگ نیازی به مدرک ندارید، اما گذراندن یک دوره به شما کمک می‌کند تا با برخی از جنبه‌های چالش‌برانگیز این نقش آشنا شوید، مهارت‌هایی را که در حال حاضر دارید تقویت کنید و موارد جدیدی را به شما آموزش دهد.

این دانش شما را در این زمینه به کارفرمایان بالقوه نیز نشان می‌دهد، و همچنین به شما کمک می‌کند از رقبا متمایز شوید.

این حتی می تواند منجر به افزایش حقوق در هنگام شروع کار شود.

مطمئن نیستید که برای شرکت در یک دوره کامل دیجیتال مارکتینگ آماده هستید؟ دوره کوتاه 5 روزه رایگان ما را که تمام اصول اولیه را پوشش می دهد، بررسی کنید.

این باید به شما کمک کند تا تصمیم بگیرید آیا دیجیتال مارکتینگ برای شما مناسب است یا خیر.

ابزارها را بشناسید

در صنعتی که دائماً در حال تحول است، یادگیری در مورد آخرین ابزارها و روندهای دیجیتال مارکتینگ یک الزام مطلق است.

و با وجود بسیاری از ابزارها و منابع رایگان برای مدیران دیجیتال مارکتینگ، چرا دست خود را در چند مورد از آنها امتحان نکنید؟

یکی از این ایده ها را امتحان کنید:

  • یک کمپین اینستاگرامی تشکیل دهید و نتایج را با استفاده از Google Analytics دنبال کنید
  • برای یک صفحه تجاری فیس بوک مقداری تبلیغات یا محتوای حمایت شده ایجاد کنید
  • چند صفحه فرود سئوی متقاعد کننده برای محصولی که انتخاب می کنید بنویسید و ترافیک سایت را اندازه گیری کنید
  • از HubSpot برای برنامه ریزی یک کمپین دیجیتال کامل با استفاده از چندین پلتفرم استفاده کنید

این «کمپین‌ها» نباید بی‌نقص باشند، اما این یک راه عالی برای شروع یادگیری روش‌هایی است که باید هنگام شروع کار در بازاریابی دیجیتال، مانند پشت دست خود بدانید.

در این راهنمای گام به گام درباره نحوه تبدیل شدن به یک مدیر دیجیتال مارکتینگ بیشتر بدانید.

روی مهارت های نرم خود کار کنید

اگر هنوز کاملاً آماده نیستید که در مهارت‌های سخت غواصی کنید، ممکن است اکنون زمان خوبی برای تقویت مهارت‌های نرم خود باشد.

شاید مسئولیت‌های دیگری وجود داشته باشد که می‌توانید در شغل فعلی‌تان مانند مدیریت پروژه یا تفویض وظایف به عهده بگیرید که انتقال به سمت یک مدیر دیجیتال مارکتینگ را کمتر ترسناک کند.

شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

7. میانگین حقوق مدیر بازاریابی دیجیتال چقدر است؟

اگرچه بسیاری از ما از صحبت در مورد پول اجتناب می کنیم، مهم است که قبل از شروع به آموزش مجدد در یک شغل جدید، درک خوبی از آنچه باید از نظر مالی از یک نقش انتظار داشته باشیم، داشته باشیم.

خوشبختانه، سایت‌هایی مانند Glassdoor، Salary.com، PayScale و Indeed ابزارهایی برای کمک به ما در مقایسه حقوق در کشورها و شهرهای مختلف دارند.

ما این موضوع را در راهنمای حقوق و دستمزد مدیر دیجیتال مارکتینگ اختصاصی خود به طور عمیق پوشش می‌دهیم و برخی از داده‌های حقوق و دستمزد شهرهای بزرگ در سراسر جهان را در اینجا برجسته کرده‌ایم:

  • برلین: 44421 یورو در سال
  • لندن: 50217 پوند در سال
  • پاریس: 47065 یورو در سال
  • کپنهاگ: 542076 کرون سال
  • استکهلم: 456396 کرون در سال
  • مادرید: 48743 یورو در سال
  • آمستردام: 61657 یورو در سال
    برای درک بیشتر در مورد نحوه عملکرد حقوق در دیجیتال مارکتینگ، راهنمای جامع تر حقوق و دستمزد دیجیتال مارکتینگ ما را بررسی کنید.
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ
شرح شغل و وظایف مدیر دیجیتال مارکتینگ

8. غذای کلیدی

امیدواریم از یادگیری نقش مدیر دیجیتال مارکتینگ لذت برده باشید!

هدف ما از این مقاله ارائه ایده روشنی از مسئولیت‌ها و وظایفی بود که در این نقش قرار می‌گیرند، مهارت‌هایی که برای برتری در آن فضا به آن‌ها نیاز دارید و مهم‌تر از همه، فهرستی از گام‌های مشخصی که در صورت تمایل می‌توانید بردارید.

به فکر راه اندازی شغلی در این زمینه است.

اگر فقط یک چیز را حذف کردید، بگذارید این باشد: به یادگیری ادامه دهید! در فضایی که همیشه در حال تحول است، بهترین مدیران بازاریابی دیجیتال همیشه بر جدیدترین ابزارها تسلط دارند و در مورد روندهای جدید یاد می‌گیرند تا در راس بازی خود باقی بمانند — مطمئن شوید که شما هم این کار را می‌کنید!

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, کسب و کار, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.