مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

نمونه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به همراه محاسبه هزینه ها

23 ژوئن 2022

ایجاد و مدیریت یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ می تواند یک چالش بزرگ برای بسیاری از مشاغل، به ویژه آنهایی که کارمندان و منابع محدودی دارند، باشد.

برای این نوع تیم ها، برون سپاری دیجیتال مارکتینگ خود به یک آژانس می تواند مفید باشد.

این امر به سازمان‌ها امکان می‌دهد تا به کارشناسانی دسترسی داشته باشند که می‌توانند تلاش‌های دیجیتال مارکتینگ خود را انجام دهند، همچنین به فناوری و ابزارهای فوق‌العاده‌ای برای برتری آنها نسبت به رقبا می‌دهد.

پیدا کردن آژانس مناسب برای کسب و کار شما می تواند یک فرآیند دشوار باشد، اما ارزش نتایجی را دارد که در پایان در انتظار شماست.

اکثر رهبران تجارت و بازاریابی می دانند که باید دیجیتال مارکتینگ را به عنوان بخشی از برنامه های رشد کسب و کار خود بگنجانند: مواردی مانند وبلاگ نویسی، بازاریابی ایمیلی، رسانه های اجتماعی، تبلیغات پولی و توسعه وب سایت.

آنها اغلب در حال انجام تکه‌هایی از آن هستند، بسته به مهارت‌ها، منابع و بودجه در دسترس برای انجام کار، اما شکاف‌های موجود در استراتژی می‌تواند باعث ایجاد رویکردی غیرمستقیم شود که بازده بالقوه سرمایه‌گذاری را کاهش می‌دهد.

موثرترین رویکرد سازگار و جامع است. در اینجا نمونه ای از یک برنامه دیجیتال مارکتینگ یکپارچه طراحی شده است که به طور مداوم آگاهی را افزایش می دهد، دنبال کنندگان ایجاد می کند، سرنخ ایجاد می کند و به فروشندگان کمک می کند تا به اهداف خود برسند.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

من همچنین مثالی از این که چقدر هزینه دارد و چگونه می توانید یک بودجه واقعی برای سازمان خود ایجاد کنید اضافه کردم. آن را بررسی کنید، و اگر بازخورد دارید یا می‌خواهید برخی از موفقیت‌های دیجیتال مارکتینگ خود را به اشتراک بگذارید، لطفاً در زیر نظر دهید.

“آینده چیزی نیست که ما وارد آن شویم. آینده چیزی است که ما خلق می کنیم.”

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ بر اساس اهداف و اهداف منحصر به فرد هر شرکت است. چه چیزی را می فروشید و چه کسانی را می فروشید تا فعالیت های مورد نیاز برای رسیدن به نتایج خوب را دیکته کنید. در طرح دیجیتال مارکتینگ زیر، شرکت نمونه سه هدف دارد که می‌خواهد به آن دست یابد:

  1. جلسات فروش بیشتری داشته باشید: گفتگوهای بیشتری با خریداران هدف داشته باشید که شروع به جستجوی راه حل می کنند.
  2. خط لوله فروش بزرگتری ایجاد کنید: با تبدیل مکالمات بیشتر به فرصت های فروش، فروش را پیش ببرید.
  3. و معاملات بیشتر را سریعتر ببندید: به مشتریان بالقوه کمک کنید تا به سرعت بر مخالفت ها غلبه کنند و تصمیم خرید بگیرند.

معیارها و استانداردهای مسئولیت پذیری برای اهداف شما ضروری هستند، بنابراین شما دید روشنی از آنچه موفقیت به نظر می رسد دارید. معیارهای موفقیت برای شرکت نمونه ما عبارتند از:

  • گفتگوهای فروش جدید را از 10 به 50 و سرنخ های جدید را از 3 به 15 افزایش دهید.
  • خط لوله فروش را از 5 میلیون دلار به 10 میلیون دلار افزایش دهید
  • معاملات جدید در ماه را از 1 به 3 افزایش دهید و چرخه فروش را از 90 به 60 روز کوتاه کنید.

این شرکت از تاکتیک های دیجیتال مارکتینگ برای دستیابی به اهداف خود با تمرکز قوی بر محتوای دیجیتال استفاده خواهد کرد. محتوا به صورت دوگانه برای مارکتینگ برای افزایش آگاهی و تعامل، و فروش برای ایجاد روابط و هدایت فرآیند تصمیم‌گیری خریداران، و در نتیجه مشتریان جدید استفاده می‌شود.

READ  28 راه برای بالا بردن نرخ تعامل و اینگیجمنت (Engagement) پیج اینستاگرام

بیایید به جزئیات طرح، از جمله بودجه مرتبط و منابع مورد نیاز برای انجام کار بپردازیم.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

نمونه طرح کامل دیجیتال مارکتینگ

استراتژی و مشاوره (جلسات هفتگی)

مدیر مارکتینگ یا تیم مارکتینگ برون سپاری شده نیاز به سرمایه گذاری مستمر برای بررسی تجزیه و تحلیل ها و گزارش ها، توسعه برنامه های استراتژیک و ملاقات منظم با سهامداران کلیدی برای انتشار اطلاعات و حفظ پروژه را دارد.

طراحی سایت رشد محور (1 صفحه در ماه)

وب سایت مرکز کلیه فعالیت های فروش و بازاریابی است.

این چیزی نیست که بتوانید تنظیم کنید و فراموش کنید.

شرکت نمونه به طور مداوم سایت خود را با کار بر روی یک صفحه وب در ماه با ایجاد یک صفحه جدید یا به روز رسانی طراحی، کپی یا عملکرد صفحه موجود، بهبود و ارتقا می دهد.

نسل اصلی (هر ماه یکبار یک صفحه فرود منتشر کنید)

مشتریان بالقوه دوست دارند در طول فرآیند فروش خودآموزی کنند.

این شرکت کتاب‌های الکترونیکی، وبینارها، مقالات، یا سایر محتوای قابل دانلود یا کمپین‌های تعاملی ایجاد می‌کند تا به سؤالات یا نگرانی‌های مشتریان احتمالی در حین حرکت به سمت تصمیم خرید، رسیدگی کند.

هدف این است که هر ماه یکبار یک کمپین نسل جدید راه اندازی شود.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

وبلاگ نویسی (1 در هفته)

مقالات وبلاگ برای افزایش ترافیک وب سایت، بهبود سئو و جذب مشتریان احتمالی با وب سایت شما ضروری هستند.

این شرکت هر هفته یک مقاله جدید آموزشی یا خبری صنعتی بهینه سازی شده منتشر می کند.

بازاریابی ایمیلی (1 در هفته)

برقراری ارتباط منظم با مشتریان و مشتریان بالقوه برای ایجاد روابط ضروری است.

می دانید چه می گویند – دور از چشم، دور از ذهن! یک ایمیل هفتگی به لیست‌های هدف به فروشندگان و بازاریابان کمک می‌کند تا سرنخ‌ها را پرورش دهند، مشتریان را درگیر نگه دارند، فرصت‌های جدید را پیدا کنند و معاملات را سریع‌تر ببندند.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

رسانه های اجتماعی (15 دقیقه + / روز)

فعال بودن در رسانه های اجتماعی به فروشندگان و بازاریابان کمک می کند تا دامنه دسترسی خود را افزایش دهند، ترافیک بیشتری را به وب سایت هدایت کنند و مشتریان بالقوه را پیدا کنند و با آنها ارتباط برقرار کنند.

طرح نمونه شرکت شامل پست‌های روزانه در رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ کمپین‌های بازاریابی مختلف و محتوای نظارتی مرتبط است.

آنها همچنین استراتژی های تعامل را برای یافتن و ارتباط با مشتریان بالقوه، سرنخ ها و مشتریان اجرا خواهند کرد.

تبلیغات پولی

هدف قرار دادن گروه‌های تقسیم‌بندی شده با تبلیغات پولی که محتوای با کیفیت را ترویج می‌کنند، به فروشندگان و بازاریابان کمک می‌کند تا به سرعت دسترسی خود را به مشتریان بالقوه جدید گسترش دهند و ترافیک وب‌سایت را افزایش دهند.

شرکت نمونه حداکثر سه تبلیغ در ماه را برای تبلیغ کمپین های مختلف تولید سرنخ مدیریت خواهد کرد.

فعال سازی فروش

تراز فروش و بازاریابی برای به دست آوردن بازگشت سرمایه (ROI) خوب ضروری است.

این طرح شامل کمک به فروشندگان در نوشتن اسکریپت‌های فروش و الگوهایی است که با کمپین‌های دیجیتال مارکتینگ، امتیازدهی به سرنخ و توسعه فهرست همسو باشد.

READ  پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

بهینه سازی موتور جستجو

همه چیز در مورد جستجو است! سئوی داخلی، خارج از صفحه و فنی، دایرکتوری ها و نقل قول ها، و لینک بیلدینگ – همه اینها در برنامه گنجانده شده است تا اطمینان حاصل شود که شرکت فرصت خود را برای رتبه بندی کلمات کلیدی و عبارات هدف خود به حداکثر می رساند.

بازاریابی مشترک

یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای روبرو شدن با مشتریان بالقوه جدید و تبدیل آن‌ها به سرنخ، مشارکت با شرکت‌هایی است که رقیب مستقیم شما نیستند، اما مخاطبان مشابهی دارند.

زمان به یافتن اینفلوئنسرها، ایجاد روابط با آنها و ایجاد برنامه های هم افزایی برای بازاریابی مشترک اختصاص خواهد یافت.

کل ساعت سرمایه گذاری ماهانه: تقریباً 135

در اینجا یک نمایش گرافیکی از طرح است. برای ذخیره کلیک راست کنید.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

الزامات اجرای موفقیت آمیز دیجیتال مارکتینگ

یک برنامه فقط به اندازه توانایی شما برای اجرای آن خوب است. سه شرط برای اجرای موفق وجود دارد:

  1. یک پایه قوی: برای مثال، اگر پروفایل رسانه‌های اجتماعی ندارید، نمی‌توانید در شبکه‌های اجتماعی فعالیت کنید، و اگر فهرست بدی دارید، نمی‌توانید ایمیل بفرستید. اطمینان حاصل کنید که همه چیزهایی را که برای انجام کارها به طور موثر و سازنده نیاز دارید در اختیار دارید.
  2. افراد ماهر: یک نفر نمی تواند همه این کارها را انجام دهد. اگر نگوییم غیرممکن است، یافتن فردی که در همه چیز برتر باشد دشوار خواهد بود: تجزیه و تحلیل داده ها، برنامه ریزی استراتژیک، مدیریت پروژه، نوشتن محتوا، سئو، طراحی گرافیکی، بازاریابی ایمیلی، مدیریت پایگاه داده، فروش و طراحی وب سایت، توسعه و کدنویسی. . مطمئن شوید که افراد آگاه و ماهر برای ایفای این نقش ها دارید.
  3. پول و زمان: این طرح نیازمند فناوری، منابع و افراد برای انجام کار است. همه چیز هزینه دارد و زمان می برد – آیا ارزشش را دارد؟ من در حال حاضر شما را با معادله ROI خسته نمی‌کنم، اما وقتی به آن می‌رسیم، ریاضیات است. چقدر باید بفروشید تا بازدهی سودآوری از سرمایه خود داشته باشید؟

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

بودجه دیجیتال مارکتینگ پیش بینی شده

وقتی صحبت از پول شد، احتمالاً تعجب می کنید که طرح نمونه چقدر هزینه دارد.

اکثر آژانس ها بین 125 تا 250 دلار در ساعت دریافت می کنند.

بودجه پیش بینی شده برای انجام همه چیز در لیست 175 تا 250 هزار دلار در سال خواهد بود که شامل افراد، فناوری و هزینه تبلیغات می شود.

به طور متوسط، شرکت ها بین ۷ تا ۱۱ درصد از کل درآمد شرکت را صرف بازاریابی می کنند.

این بدان معناست که یک شرکت با درآمد سالانه حدود 1.6 میلیون دلار باید بتواند یک طرح جامع مانند این را تهیه کند.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

استراتژی های کاهش هزینه دیجیتال مارکتینگ

  1. دیجیتال مارکتینگ کمتری انجام دهید

اگر یک شرکت 500 هزار دلاری هستید، سطح سرمایه گذاری شما ممکن است بیش از 60 هزار دلار باشد. این بدان معناست که طرح دیجیتال مارکتینگ و مثال بودجه ای که در بالا توضیح دادم دور از دسترس خواهد بود.

اما – اگر یک کسب و کار کوچک هستید و نمی توانید این همه دیجیتال مارکتینگ را انجام دهید، راه هایی برای کاهش قیمت وجود دارد.

READ  پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای فریلنسرها

می‌توانید تعداد وبلاگ‌ها، ایمیل‌ها، پست‌های رسانه‌های اجتماعی و پیشنهادات محتوایی را که ارائه می‌دهید کاهش دهید یا در غیر این صورت بازاریابی کمتری انجام دهید.

شما همچنان می توانید همان دستور کار را داشته باشید، فقط ممکن است انجام آن بیشتر طول بکشد.

2. همه را درگیر کنید!

یا می‌توانید یک متخصص استخدام کنید تا تیم داخلی خود را در مورد فعالیت‌های مختلف آموزش دهد و حجم کار را بین افراد زیادی پخش کند.

در اینجا دو تا از بهترین راه‌ها برای کاهش هزینه‌های دیجیتال مارکتینگ و ایجاد تجربه مشتری بهتر به طور همزمان وجود دارد، اما نیاز به تغییر فرهنگ دارد:

  • همه وبلاگ می نویسند: تا جایی که ممکن است افراد زیادی را در سازمان خود آموزش دهید که وبلاگ نویسی کنند. به این ترتیب، شما در مورد کل تجربه مشتری می نویسید، به رهبران فکری صنعت مورد اعتماد تبدیل می شوید، و جریان ثابتی از مقالات از دیدگاه های مختلف دارید. مشتریان و مشتریان بالقوه وقتی سوالی دارند یا نیاز به کمک دارند می دانند کجا باید بروند. و هرچه افراد بیشتری درگیر شوند، هر فرد کمتری باید انجام دهد.
  • همه اجتماعی می شوند: یک استراتژی رسانه اجتماعی در سطح سازمان ایجاد کنید. نقش ها، مسئولیت ها، سیاست ها و انتظارات را به وضوح تعریف کنید. می دانید چه می گویند: دست های بسیار سبک کار می کنند.

انتظار این نیست که همه یک وبلاگ نویس خبره یا استاد رسانه های اجتماعی باشند.

شما همچنان به یک رهبر برای نظارت بر استراتژی و عملیات، مدیریت پروژه ها، مربیگری، آموزش، آموزش و حفظ ارزش و کنترل کیفیت نیاز دارید.

اما اگر افراد درون سازمان بتوانند دانش، تخصص و بینش صنعت خود را به اشتراک بگذارند، این کار را برای بازاریابان آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند تا محتوای خوب را به مخاطبان هدف شما ادامه دهند.

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

نتیجه

حضور دیجیتال شما شبیه به فروشگاه فیزیکی شماست.

این مکانی است که در آن مشتریان «وارد می‌شوند» و درباره شما یاد می‌گیرند و می‌بینند که چه چیزی برای ارائه دارید.

این اولین جایی است که اکثر مشتریان شما را پیدا می کنند. و اگر فروشگاه فیزیکی ندارید، این تنها جایی است که مردم شما را پیدا خواهند کرد!

به همین دلیل است که سرمایه گذاری روی حضور دیجیتالی که یافتن آن آسان، آموزنده، مفید و استفاده آسان است، بسیار مهم است.

با این حال، دانستن اینکه چگونه دلارهای دیجیتال مارکتینگ خود را سرمایه گذاری کنید می تواند چالش برانگیز باشد.

کارهای بسیار زیادی وجود دارد که می توانید انجام دهید؛ می تواند طاقت فرسا باشد.

برای ایجاد یک برنامه و بودجه دیجیتال مارکتینگ واقع بینانه، یک قدم به عقب بردارید و به کارهایی که در گذشته انجام داده‌اید نگاه کنید، چه چیزی کارآمد است و چه کار نمی‌کند و به دنبال فرصت‌هایی برای رشد باشید.

داده ها و تجزیه و تحلیل خوب به شما کمک می کند تا مطمئن شوید که پول را در مناطقی خرج می کنید که بالاترین بازده سرمایه گذاری را برای سازمان شما دارد.

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.