مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی

11 آوریل 2021

مارکتینگ برای آژانس های مسافرتی، درک و بقا در صنعت سفر آنلاین است.

اداره یک آژانس مسافرتی شوخی ندارد. خوب ، شما می دانید ، گفتن اینکه صنعت مسافرت بسیار رقابتی است. با توجه به بدشانسی و مدیریت ضعیف حتی غول هایی که بیش از صد سال زیر کمربندشان هستند نیز می‌توانند شکست بخورند.

در اوایل سال جاری ، توماس کوک ، مجری تور انگلیس و یکی از قدیمی‌ترین تیتان های صنعت سفر در جهان ، به طرز فاجعه باری از منزل خود خارج شد. در زمان خرابی ، این شرکت سالانه 19 میلیون مشتری داشت. بسیار چشمگیر ، درست است؟ علاوه بر دلایل عمده مانند بدهی های زیاد و مشکلات موجود در فعالیت شرکت‌های هواپیمایی ، عدم حضور آنلاین آن و کاهش تقاضا برای بسته‌های تور باعث افت شرکت در سراشیبی شد. توماس کوک بدون تغییر در مدل کسب‌و‌کار و گسترش کانال های توزیع ، قرار بود توسط Booking Holdings و Expedia سرنگون شود.

بازار بسیار رقابتی است و با تغییراتی رو‌به‌رو می‌شود و به‌طور دیجیتالی بیشتر می‌شود. این امر خواستار رویکردهای پیچیده در مارکتینگ ، توزیع و محصولات سفر خود است. در اینجا ، ما کانال های توزیع و ارتباطات ، تکنیک های مدیریت درآمد ، موقعیت یابی محصول و فناوری – استراتژی های بقا را شرح خواهیم داد.

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی

درک بازار آژانس مسافرتی

بیایید ابتدا در مورد چالش‌ها صحبت کنیم. در صنعتی با چنین ماهیت رقابتی ، آژانس های مسافرتی کوچکتر با سه مانع عمده رو‌به‌رو هستند.

  1. بازیکنان برجسته ای که بازار را در دست دارند. Booking Holdings با 41 درصد سهم و Expedia با حدود 32 درصد در بازار آژانس های مسافرتی آنلاین تسلط دارند. و سهام آن‌ها رو به رشد است. بنابراین ، برای آژانس های مسافرتی ، دشوار است که بدون داشتن سرمایه خاصی در رقابت بمانند.
  2. بی اعتمادی. افراد در تنظیم سفرهایشان معمولاً بدبین و حتی بدگمان هستند. آن‌ها ترجیح می‌دهند دهان به دهان خود را دنبال کنند ، به آژانس مسافرتی محلی خود که با زمان آزمایش شده است مراجعه کنند یا حتی اگر کاملاً راضی نباشند به بازیکنان بزرگتر پایبند باشند. بنابراین ، آژانس های مسافرتی جدید باید سخت کار کنند تا دیوار بی اعتمادی را بشکنند.
  3. نامرئی بودن تا زمانی‌که یک ارائه دهنده خدمات مسافرتی تلاش و منابع زیادی را برای ارتقا سطح خود انجام ندهد ، بدون توجه باقی می ماند. در اینجا ، انتخاب کانال توزیع نقش تعیین کننده ای دارد.

همان‌طور که گفته شد ، آژانس های مسافرتی متوسط ​​و کوچک پیشنهادهای ارزش را به بخشهای خاصی از بازار محدود می‌کنند ، جایی که شما می‌توانید قابل مشاهده باشید و اعتماد گروه کوچک ، اما مسافران پر درآمد خود را جلب کنید. تا زمانی‌که نمی‌خواهید جهان را تسخیر کنید و با Booking.com ، Expedia و مارک های متعلق به آن‌ها رقابت کنید ، پروفایل شما در یک آژانس مسافرتی به احتمال زیاد با یک یا چند ویژگی زیر مطابقت دارد:

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی

مقصد خاص شما یک مقصد خاص یا منطقه ای را هدف قرار می دهید

که بتوانید بهترین معاملات یا محصولات منحصر‌به‌فرد (که در Booking.com/Expedia و غیره موجود نیست) را در اختیار مشتریان قرار دهید. این بدان معنا نیست که آژانس های مسافرتی کوچکتر همیشه از نظر موقعیت مکانی محدود هستند. اما ، معمولاً تعداد معدودی مقصد وجود دارد که می‌تواند تجارت را ادامه دهد.

قیمت گرا

قیمت سال‌ها یکی از محرک های خرید سفر بوده است.

امروزه ، قیمت یکی از ملاحظات اساسی برای مسافران باقی مانده است. تحقیقات Skift 2019 نشان می‌دهد که تقریباً 60 درصد از مسافران کمبود پول را به‌عنوان عاملی که مانع تصمیم‌گیری در مورد سفر می‌شود ، عنوان می‌کنند. این تا حدی با تغییراتی که شرکت‌های حمل‌و‌نقل ارزان‌قیمت روی میز می آورند تأیید می‌شود ، زیرا مقصدی که LLC ها شروع به پرواز می‌کنند ورود مسافر بیشتری را تجربه می‌کنند. به‌عنوان مثال ، در کراکوف ، لهستان ، تعداد گردشگران خارجی از 680 هزار نفر در سال ۲۰۰۳ به 2.5 میلیون نفر در سال ۲۰۰۷ بیشتر به دلیل توسعه سفرهای هوایی و به‌ویژه پروازهای کم هزینه افزایش یافت. بنابراین ، سناریوی اساسی برای اکثر آژانس های مسافرتی رقابت با قیمت است ، مگر اینکه بخش‌های لوکس یا تجاری را به‌طور خاص هدف قرار دهید. هنوز هم برای زنده ماندن باید OTA های اصلی را از نظر قیمت گذاری و در بخش هدف خود برنده کنید.

جمعیتی خاص

روش دیگر برای کاهش تمرکز آژانس های مسافرتی کار با مناطق منتخب ، انتظارات بودجه ، سبک سفر ، گروه های سنی ، تورهای خانوادگی / یک‌نفره و غیره است.

زاویه منحصر‌به‌فرد نسبت به تجربه کاربر

راه دیگر برای برجسته سازی ، یافتن رویکردهای جدید برای جست‌وجو و خرید سفرها است. درحالی‌که بسیاری از آژانس های مسافرتی آنلاین وجود دارد که به‌دنبال پیشنهاد مسافران برای انتخاب مقصد ، تاریخ ها ، فیلتر کردن نتایج و انتخاب محصول سفر خود ، بسیاری از استارتاپ‌ها در حال جست‌وجو و بازآفرینی تجربیات رزرو سفر هستند. Kiwi.com یک موتور قدرتمند را برای مطابقت با پروازهای غیر متناوب ، ایجاد برنامه های سفر پیچیده با چندین توقف و رزرو آن‌ها پیشنهاد می‌کند. Eightydays.me از خستگی تحقیق در سفر استفاده می‌کند و به مسافران اجازه می‌دهد محدوده تاریخ سفر و تعداد شهرهایی را که می‌خواهند بازدید کنند تعریف کنند. این سرویس خود یک برنامه سفر ایجاد می‌کند ، گزینه‌های ارزان تری را انتخاب می‌کند و رزرو را پیشنهاد می‌دهد.

روزهای زیادی طول می کشد تا یک مسافر عادی چنین برنامه سفر پیچیده ای ایجاد کند ، Eightydays این را به دقیقه کاهش می‌دهد

اساساً ، اهداف سطح بالا و استراتژیک مارکتینگ آژانس مسافرتی مدرن به وضوح بیان بخش محدودی است که شما به آن پرداخته اید (کاهش قیمت در مقصد خاص ، منطقه مسافر ، جمعیت و غیره) و انتخاب بهترین ابزار برای ارتقا the خدمات. بنابراین ، بیایید با درک بخشهای مشتری شروع کنیم.

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-3
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-3

بازار و مخاطبان خود را تحقیق و تعریف کنید

به احتمال زیاد شما از قبل تصویری از مسافر رویایی خود در ذهن دارید. یا ممکن است حداقل مجموعه‌ای از فرضیه ها را داشته باشید که باید آن‌ها را آزمایش کنید. در این مرحله ، می‌خواهید هرچه بیشتر جزئیات را روشن کنید.

مسافران شما چه کسانی هستند؟

ابتدا بشناسید که چه کسی را هدف قرار داده اید و نحوه تعامل کاربران با محصولات مشابه از نظر جنسیت ، سن ، قومیت ، درآمد ، صلاحیت و وضعیت تأهل. به‌عنوان مثال ، تفاوت زیادی در نحوه سفر و گذراندن گروه های سنی مختلف در طول سفر وجود دارد. ممکن است انگیزه‌های مختلفی وجود داشته باشد. درحالی‌که بومرها به‌دنبال راه‌هایی برای استراحت و آرامش هستند ، هزاره ها به‌دنبال سفرهای پرماجرا و با تجربه تر می‌روند.

کجا میرن؟

دانستن اطلاعات جمعیتی مسافران به شما کمک می‌کند تعداد مقصد استراتژیک و ارائه دهندگان خدمات را که در آنجا فعالیت می‌کنند محدود کنید.

چگونه آن‌ها به‌دنبال تور و بلیط هستند و چگونه رزرو می‌کنند؟ تحقیقات مقدماتی را در مورد الگوهای رفتاری کاربران انجام دهید. ببینید از چه کانال هایی برای یافتن بلیط یا تور استفاده می‌کنند. این ممکن است شامل موتورهای جستجوی مختلف ، موتورهای جستجوگر متفاوتی مانند کایاک ، یک آژانس مسافرتی آفلاین یا یک تورگردان باشد. اگر در صنعت تازه کار نیستید ، احتمالاً شنیده اید که افراد به‌طور متوسط ​​از 2-3 وب سایت مسافرتی برای رزرو محصولات استفاده می‌کنند و به‌طور کلی 120 تا 160 بازدید از وب سایت‌های مسافرتی انجام می‌دهند. اما سعی کنید با استفاده از مصاحبه یا حداقل بررسی اطلاعات در منابع باز ، سفر کاربر مشخص خود را ترسیم کنید. این اطلاعات به شما کمک می‌کند کانالهای اصلی توزیع را درک کنید.

چند بار مسافرت می‌کنند؟

بررسی این سؤال ممکن است پاسخ های دردناکی به شما بدهد. درحالی‌که به‌طور متوسط ​​، مثلاً ، آمریکایی ها سالانه دو بار سفر می‌کنند ، گروه هدف شما ممکن است به ندرت در سفر باشد و در نتیجه پیدا کنید که این بخش عملی نیست.

READ  نکاتی در مورد پروپوزال مارکتینگ در سال 2021
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-4
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-4

چقدر حساس به قیمت هستند؟

همان‌طور که در بالا اشاره کردیم ، حساسیت قیمت یک عامل فوق‌العاده قدرتمند در سفر است. و گاهی اوقات ، قدرت آن پوچ به نظر می‌رسد. مارک تریم ، خالق آژانس مسافرتی آنلاین در استرالیا که پروازهای دور دنیا را به فروش می‌رساند ، در این زمینه اشتراک می‌کند: “ما متوجه شده ایم که مردم در این شرایط آب و هوایی نسبت به بلیط هواپیما بسیار حساس هستند ، آن‌ها با 10 دلار تصمیم می‌گیرند سفر 20 هزار دلاری بستگی به نوسان 100 تا 400 دلار در هزینه های بلیط هواپیما دارد که هنوز هم بسیار عجیب به نظر می‌رسد. ” به احتمال زیاد ، حتی اگر سفرهای لوکس را هدف قرار دهید ، مخاطبان خود را نیز نسبت به قیمت حساس می‌کنید.

اما هنوز ارزش تحلیل هزینه هایی را دارد که گروه هدف شما آماده پرداخت هزینه بلیط یا تور است. علاوه بر استراتژی قیمت گذاری بیشتر ، درک محدوده قیمت را نیز به شما ارائه می‌دهد.

در پایان این مرحله ، شما باید تصویر واضحی از مشتریان و گروه های آن‌ها داشته باشید. ما توصیه می‌کنیم شخصیت های کاربر را برای مستند کردن یافته های خود و انتقال آن‌ها به تیم خود ایجاد کنید. ممکن است در مقاله ما درباره تحقیقات UX درباره شخصیت های کاربر بیشتر بدانید.

رقبای خود را تحلیل کنید

هنگامی که از مشتریان رویایی خود ایده ای کسب کردید ، وقت آن است که به روش‌های سفر با رقبای خود نگاه کنید.

آن‌ها از کدام محصولات رقیب استفاده می‌کنند؟

تجزیه و تحلیل بازار همچنین در مورد تحقیق در مورد رقبای آینده است. بررسی محصولات مشابه کالاهایی که مخاطبان شما از آن‌ها استفاده می‌کنند ، به تعیین نقاط بهبود و ایجاد بیانیه موقعیت کمک می‌کند. پس از مشخص کردن رقبای اصلی که قرار است آینده شود ، وقت آن است که در مورد نقاط قوت و ضعف آن‌ها تحقیق کنید.

آن‌ها چگونه برنده می‌شوند؟

تعریف جنبه های خوب محصولات به‌طور یکسان به شما کمک می‌کند تا چه مولفه ها ، ویژگی‌ها ، عناصر و جریان کلی محبوب‌ترین در بین کاربران را داشته باشد. ما به شما نمی گوییم که آن‌ها را کپی کنید ، اما این اطلاعات می‌تواند برای درک تنظیمات کاربر بسیار مفید باشد.

چگونه آن‌ها شکست می خورند؟

کشف آسیب پذیری رقبا راه درست را برای شناسایی شکاف بازار و ایجاد خدماتی که توسط کاربران به کار گرفته می‌شود هموار می‌کند. اینگونه محصول و بازار را مناسب می دانید.

تجزیه و تحلیل SWOT را اجرا کنید.

ما جزئیات دقیق تجزیه و تحلیل SWOT را در مقاله بازاریابی محصول خود ارائه داده ایم. به‌طور کلی ، این روش به شما امکان می‌دهد نقاط قوت ، ضعف ، فرصت ها و تهدیدات خود را برای اولویت بندی جهت توسعه بیشتر ترسیم کرده و نحوه قرار گرفتن در برابر رقبا را تعیین کنید.

مشارکت خود را با ارائه دهندگان خدمات برقرار کنید

شاید ، دارایی اصلی هر آژانس مسافرتی نرخ مذاکره و معاملات با تأمین‌کنندگان کالاهای نهایی ، خطوط هوایی ، هتل‌ها ، تورگردانان و غیره باشد. درحالی‌که می‌توانید موتور رزرو خود را به سیستم‌های توزیع جهانی (GDS) متصل کنید ، با تأمین‌کنندگان هتل در ارتباط باشید ، یا API های تورها و فعالیت‌ها ، و آن را یک روز می نامند ، اکثر آژانس های مسافرتی متوسط ​​و کوچک به دلیل معاملات با مذاکره در تعدادی از بخشهای مسافرتی ، وجود دارند.

مسئله با پیشنهاد‌ها عمومی است که هر بازیکن صنعت مسافرتی دیگری دارد ، محصول شما رقابتی نخواهد بود. با توجه به اینکه مقصد ، ارزش و مجموعه قیمت خود را می دانید ، باید تعداد ارائه دهندگانی را که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید محدود کنید. این بدان معنا نیست که شما نمی توانید پروازها و لیست هایی را ارائه دهید که به هیچ وجه مذاکره نکرده اید. به‌عنوان مثال GDS معاملات عمومی را به شما ارائه می‌دهد که هنوز می‌توانید بفروشید.

در نهایت ، شما باید مجموعه‌ای از تأمین کنندگان اصلی را داشته باشید که آماده کار با شما در شرایط انحصاری هستند.

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-5
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-5

استراتژی قیمت گذاری خود را مشخص کنید

وقتی مخاطب مورد نظر خود را شناسایی کردید ، بخش خود را پیدا کردید و در مورد تمام معاملات خود با ارائه دهندگان مذاکره کردید ، وقت آن است که به قیمت گذاری فکر کنید. بدیهی است که بازاریابی در اینجا با مدل درآمد همپوشانی دارد. بررسی استراتژی های مختلف قیمت گذاری آژانس های مسافرتی و غواصی در همه پیچیدگی ها چیزی فراتر از محدوده این مقاله است. ما فقط جهت اصلی تحقیقات بعدی شما را شرح خواهیم داد.

حاشیه سود استانداردی را که تأمین کنندگان شما دارند کاوش کنید

مناطق مختلف و تأمین کنندگان مختلف ممکن است حاشیه سود متفاوتی داشته باشند. اما صرف‌نظر از همه عوامل ، به‌طور سنتی کم است. باز هم ، رقابت در سفر شدید و غیر قابل بخشش است. ممکن است انتظار داشته باشید که در هتل‌ها بازدهی بالاتری داشته و برای پروازها بازدهی به مراتب کمتری داشته باشید. درک اینکه تأمین‌کنندگان شما در کدام حاشیه سود عمل می‌کنند به شما کمک می‌کند کمیسیون خود را تعریف کنید.

پیدا کنید که تأمین کنندگان اصلی شما علاوه بر شما در کجا توزیع می‌کنند

به نوعی تأمین کنندگان شما نیز مشتری شما هستند. و در آن سوی زنجیره رقابت دارید. شما باید نشانه گذاری را بدانید که آژانس های مسافرتی دیگر و آژانس های مسافرتی آنلاین باید مارکت خود را مشخص کنند و رقابت را با سودآوری متعادل کنند.

علامت گذاری های سفارشی را برای همه تأمین کنندگان هدف خود تعیین کنید

ما نحوه عملکرد قوانین قیمت گذاری در آژانس های مسافرتی آنلاین را شرح داده ایم. آن‌ها می‌توانند به‌سادگی تعیین یک رقم مشخص برای همه محصولات شما باشند ، اما آنچه شما واقعاً می‌خواهید به آن برسید داشتن مارک های مختلف برای محصولات مختلف مسافرتی است ، بسته به رقابت ، تقاضا و کارمزدی که از هر تأمین‌کننده دریافت می‌کنید.

صرف‌نظر از اینکه شما یک موتور رزرو خودکار دارید ، شما بیشتر به‌صورت دستی کار می‌کنید یا یک مدل ترکیبی از این دو مدل دارید ، باید مجموعه‌ای از قوانین کمیسیون را داشته باشید که نحوه برخورد شما با تأمین‌کنندگان مختلف ، نحوه تخفیف و چگونگی این موارد را کنترل کند. بسته به کانالهای توزیع متفاوت است. آنچه در ادامه بحث خواهیم کرد.

کانال های توزیع و تبلیغات صحیح را تعیین کنید

وقتی استراتژی را شکل دادید ، وقت آن است که کانالهای توزیع را تنظیم کنید. در اینجا برخی از بهترین روش‌ها آورده شده است.

موتور Metasearch

مشارکت با موتورهای بزرگ متاثرچ مانند TripAdvisor ، Trivago ، Kayak یا Skyscanner مسلماً یکی از مهم‌ترین مراحل در قابل مشاهده ساختن خدمات شما و متفاوت بودن از OTA های بزرگ است. موتورهای Metasearch معاملات را از طریق OTA و وب سایت‌های تأمین کننده جمع می‌کنند تا به مسافران امکان مقایسه آن‌ها و انتخاب محل رزرو را بدهند.

Metasearch یک کانال توزیع قدرتمند ایجاد می‌کند ، به‌خصوص اگر تمایز اصلی شما قیمت باشد. درنهایت ، مردم برای دریافت ایده معاملات موجود و مقایسه قیمت‌ها از موتورهای metasearch دیدن می‌کنند. آژانس های مسافرتی ، معمولاً بر اساس مدل پرداخت به ازای هر کلیک ، مشابه تبلیغات عادی ، در آنجا معرفی می‌شوند.

بنابراین ، اگر تصمیم دارید با استفاده از موتورهای metasearch توزیع کنید ، چه نکاتی را باید بخاطر داشته باشید؟

نرخ رقبایتان را بررسی کنید

اول ، شما باید از وضعیت بازار ، معاملات ارائه شده و نحوه رتبه بندی شما نسبت به رقبا مطلع شوید. با یادگیری عملکرد محصولات اصلی ، خواهید فهمید که کدام پیشنهاد‌ها را باید ارائه دهید. با توجه به اینکه بیشتر مسافران براساس قیمت گذاری انتخاب می‌کنند ، محصولات موجود در بخش هدف شما و تأمین‌کنندگان هدف شما باید ارزان‌تر باشند.

READ  نمونه یک پروپوزال مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ خوب و کامل

از ابزارهای تحلیلی استفاده کنید

اما دقیقاً چگونه می‌خواهید بررسی کنید که آیا معاملات شما رقابت خوبی دارند؟ نشانه های رقبای شما دائماً تغییر خواهد کرد. و معاملات شما موقعیت‌های آن‌ها را نیز تغییر خواهد داد. باید راهی وجود داشته باشد تا بتوانید عملکرد خود را تحت نظر داشته باشید و علامت گذاری را برای ادامه رقابت تنظیم کنید. بسیاری از آژانس های مسافرتی کوچک بخش‌های خود را به‌صورت دستی بررسی می‌کنند. روش دیگر در اینجا خرید گزارش های تحلیلی وب از برخی موتورهای metasearch است. علاوه بر خودکار کردن تمام تلاش‌های تحقیقاتی ، به شما کمک می‌کند درک کنید که رقابت چیست و حریفان چگونه رتبه بندی می‌کنند. به‌عنوان مثال ، Skyscanner برنامه تجزیه و تحلیل عملکرد خود را برای شرکا ارائه می‌دهد.

نشانه گذاری خود را مدیریت کنید

برای رسیدن به هدف نهایی و قابل مشاهده بودن در نتایج جست‌وجو ، اکنون می‌توانید نشانه گذاری خود را مدیریت کنید یا نوید معاملات بی نظیری را بدهید. سطح اتوماسیون در اینجا به منابع شما نیز بستگی دارد:

  • می‌توانید دستی قیمت‌ها را بررسی کنید و به‌صورت دستی علامت گذاری را تغییر دهید.
  • برای پیگیری عملکرد خود و سپس تغییر دستی نشانه گذاری ها می‌توانید از داشبورد خودکار استفاده کنید.
  • پیشرفته ترین سناریو ایجاد موتور کمیسیون خودکار است که تمام قوانین مارک گذاری شما را حفظ کند و حاشیه شما را در حال حرکت تنظیم کند و به نتایج رقبا واکنش نشان دهد.

مقدار اصلی هر موتور را در نظر بگیرید

هر یک از موتورهای اصلی metasearch مزیت خاص خود را دارد. کاربران در سراسر جهان از Google به دلیل سرعت ، سادگی و اینکه در صورت فروش پرواز ، ویجت metasearch پرواز آن‌ها در صفحه موتور جست‌وجو ظاهر می‌شود ، قدردانی می‌کنند. کایاک به دلیل “پیش‌بینی قیمت” بسیار ارزشمند است. و ارزش اصلی Skyscanner علاوه بر افزایش سریع محبوبیت ، پوشش بیشتر مقاصد اروپایی است.

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-5
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-5

موتور جست‌وجو

حدود 30 درصد از مسافران از Google و سایر موتورهای جست‌وجو برای یافتن معاملات خود استفاده می‌کنند. بنابراین ، سرمایه‌گذاری در این کانال نیز یک استراتژی مناسب است.

وبلاگ نویسی

با نوشتن یک نسخه خوب ، رقابتی و جذاب ، نه‌تنها سرویس خود را در معرض دید ربات‌ها قرار می دهید. ارزش اضافی در اینجا این است که شما با یک خواندن آموزشی و جذاب مشتری را جذب می‌کنید. این تصمیمات آموزنده آن‌ها را تشویق می‌کند و احتمال پذیرفتن پیشنهاد شما را بهبود می بخشد. یک مثال عالی TripMyDream ، یک آژانس مسافرتی آنلاین اوکراین است. آن‌ها وبلاگی ایجاد کرده‌اند که در نهایت به بزرگ‌ترین رسانه سفر در کشور تبدیل شده است. این محتوا شامل مقالاتی درباره بهترین معاملات آن‌ها ، محبوب‌ترین مقصد ، جاذبه های محلی و آخرین اخبار صنعت سفر است.

صفحات فرود اختصاصی برای معاملات هدف

رویکرد مشترک دیگری وجود دارد که بسیاری از OTA های مدرن آن را انجام می‌دهند. می‌توانید صفحات فرود اختصاصی را برای معاملات هدف و پیشنهاد‌ها ویژه خود ایجاد کنید. هنگام نوشتن نسخه برای آن‌ها ، روی کلمات کلیدی خاصی تمرکز کنید که مردم از آن‌ها برای یافتن این معاملات استفاده می‌کنند. به شما این امکان را می‌دهد که ربات های جستجوگر صفحات شما را پیدا کنند و آن‌ها را بالاتر رتبه بندی کنند. علاوه بر خود نسخه ، می‌توانید یک رابط رزرو به این صفحات ، یک تقویم انتخاب کننده قیمت ، رتبه بندی محصولات و غیره اضافه کنید.

Orbitz صفحات فرود را برای صدها معامله خود اختصاص داده و تمام اطلاعات مفیدی را که ممکن است یک مسافر به آن‌ها نیاز داشته باشد در آن‌ها قرار می‌دهد: ویجت رزرو ، کرایه های انتخاب شده ، اطلاعات اولیه و حتی کپی کوتاه در توصیف سفر

مطالعه موردی ما را در قسمت فنی تولید چنین صفحاتی بررسی کنید.

در سئو سرمایه‌گذاری کنید

جنبه فنی فعالیت‌های بهینه‌سازی موتور جست‌وجو نیز می‌تواند بحث زیادی را در جدول ایجاد کند. اصولاً فعالیت‌های جستجوگرها دو نکته اصلی را در نظر می‌گیرند:

فعالیت‌های داخلی برای مطابقت با استانداردهای فنی موتورهای جست‌وجو. این موارد معمولاً شامل نصب ابزارهایی مانند Google Console و Google Analytics ، کار با برچسب های متا ، بررسی وب سایت برای تغییر مسیر صفحه مناسب ، خطاهای کد و سایر موارد است.

فعالیت‌های خارجی معمولاً شامل کار با کلمات کلیدی ، متون به‌طور کلی و کسب بک لینک از وب سایت‌های دیگر است.

که هیچ فعالیت خارجی بدون پایان دادن به همه فعالیت‌های داخلی ممکن است شروع شود.

اساساً ، هدف اصلی فعالیتهای جستجوگرها نشان دادن موتور جست‌وجو است که شما مشکلات مسافران را درک می‌کنید و می دانید چگونه آن‌ها را حل کنید.

بازاریابی ایمیلی

احتمالاً یکی از قدیمی‌ترین کانال های فروش ، بازاریابی از طریق ایمیل هنوز کار می‌کند. صنعت مسافرت نیز از این قاعده مستثنی نیست. هدف اصلی بازاریابی از طریق ایمیل نه‌تنها جذب بلکه افزایش علاقه مشتری و حفظ مسافران موجود است.

حساب های ایمیل را جمع آوری کنید

اولین مرحله جمع آوری ایمیل های کاربر است. ساده ترین و ابتدایی ترین روش این است که مسافران بتوانند برای خدمات اضافی مانند هشدارهای کاهش قیمت و خبرنامه های ارزشمند ثبت نام کنند. از الزامات GDPR آگاه باشید.

ابزار پستی مناسب را انتخاب کنید

یک نماینده پستی عالی اتوماسیون ایمیل و تقسیم‌بندی سفارشی (سن ، انتظارات قیمت ، فرودگاه های عزیمت و غیره) را فراهم می‌کند. همچنین ، باید تجزیه و تحلیل رفتار کاربر مانند نرخ باز کردن ، تعدادی کلیک یا حتی نرخ پرش را امکان‌پذیر کند. ابزارهایی مانند MailChimp یا ActiveCampaign شروع خوبی خواهد بود.

رفتار را پیگیری کنید و پیشنهادهای سفارشی ارائه دهید

رفتار کاربر را ردیابی کنید تا درک کنید که خوانندگان شما معمولاً نسبت به محصولات سفر و دامنه قیمتی چه عکس العملی نشان می‌دهند. این به شما کمک می‌کند تا مشتریان را بهتر تقسیم‌بندی کنید.

در عین حال ، شما همچنین می‌توانید کل استراتژی خود را بر اساس پیشنهاد‌ها سفارشی فقط از طریق اشتراک ایمیل ، همان‌طور که Moonfish انجام می‌دهد ، تنظیم کنید. تنها کاری که کاربر باید انجام دهد مشترک شدن در ایمیل ها و انتخاب فرودگاه منزل خود است. ماه ماهی اعلان هایی را درباره مقصدهای موجود از آنجا برای شما ارسال می‌کند.

پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-5
پروپوزال مارکتینگ آژانس های مسافرتی-5

معاملات و تخفیف های داغ

شما می‌توانید از تخفیف ها به‌عنوان یکی از قدرتمندترین نقاط فروش ، با تأکید بر فوریت یا شرایط محدود شده در زمان استفاده کنید.

یکی از نمونه های عالی ارائه تخفیف هتل‌ها و رستوران های Kimpton بود. تخفیف ها باعث تبلیغ فصل نامطبوع تعطیلات پس از کریسمس شد

می‌توانید معاملات داغ عمومی را ارائه دهید اما همچنین سفارشی کردن آن‌ها را با توجه به ترجیحات مشتری از جمله مقصد یا نوع فعالیت‌های در نظر گرفته شده در نظر بگیرید. یا حتی ممکن است پوشش را در جهت دلخواه پیشنهاد دهید.

گزینه‌های همراه

برای نشان دادن مراقبت از مشتری ، شما همچنین می‌توانید بسته‌های به اصطلاح ایجاد کنید – خدمات و فعالیت‌هایی برای گسترش و بهبود تجربه او. بگویید مشتری شما پرواز را رزرو کرده است. در ایمیل پیگیری خود ، ممکن است خدمات کرایه اتومبیل ، یک آپارتمان ، رستوران های محلی ، جاذبه های محلی و مکان های بازدید را پیشنهاد دهید.

ویژه تعطیلات

برخی از مردم سفرهای خود را در روزهای تعطیل برنامه‌ریزی می‌کنند. در نامه‌های الکترونیکی متصل به تعطیلات ، می‌توانید از روشی مبتنی بر رفتار عقب نشینی کرده و پیشنهاد‌ها متنوعی را ارائه دهید ، دقیقاً مانند کایاک.

مقاصد و بسته‌های تور مناسب کیف پول و لوکس وجود دارد.

READ  6 دارایی دیجیتال مارکتینگ که امروز باید از آنها استفاده کنید

همچنین ممکن است با ارائه تخفیف های ویژه یا هدایا برای قدردانی از استفاده از خدمات خود ، تولد مشتریان خود را تبریک بگویید.

تبلیغات وب

بنرها و پیوندهای وب نیز همچنان کار می‌کنند. اما همه چیز به همین سادگی نیست. حتی اگر تبلیغات یکی از ساده ترین راه‌ها برای جذب مخاطب مناسب باشد ، اما شیوه تبلیغات وب می‌تواند در سفر مشکل باشد.

تبلیغات جستجوی گوگل

بله ، آن پیوندهای برتر در صفحه جست‌وجو. تبلیغات جستجوی Google اگر آن‌ها را برای کلمات کلیدی بسیار خاصی اجرا کنید که با موتورهای OTA و موتور اصلی جست‌وجو نمی کنند ، می‌تواند مؤثر باشد. از آنجا که نمایش این موارد به یک الگوریتم پیشنهاد‌ها پیچیده بستگی دارد که فاکتورهای مختلفی را در نظر می‌گیرد – از جمله قیمتی که شما آماده پرداختن برای هر کلیک و نحوه مفید بودن و مرتبط بودن صفحه شما توسط Google است – در اینجا رقابت با مارک های بزرگ ممکن است دشوار باشد. از طرف دیگر ، اگر به اندازه کافی خوش شانس باشید که چندین بخش و معاملات بسیار خاص را انجام دهید که توسط OTA های بزرگ تبلیغ نمی‌شوند ، تبلیغات Google راهی عالی برای شروع است.

یک مثال جالب در اینجا نه از OTA بلکه از هتل‌های زنجیره ای ، Red Roof آمده است. آن‌ها فهمیدند که رقابت با کایاک یا سایر بازیکنان سنگین وزن در Google گران است. بنابراین در عوض ، آن‌ها پس از ایجاد اختلال در پرواز ، از مسافران سرگردان استفاده کرده و کلمات کلیدی مانند “هتل‌های نزدیک فرودگاه O’Hare” را فقط با جستجوی تلفن همراه هدف قرار دادند. تعدادی از ترفندهای هوشمند دیگر مانند ردیابی داده‌های لغو پرواز با استفاده از API های پرواز در زمان واقعی و مطابقت آن‌ها با هدف گذاری جغرافیایی در تبلیغات تبلیغاتی آن‌ها وجود دارد. سرانجام ، آن‌ها 266 درصد رشد در رزروهای بدون مارک تلفن همراه را به دست آوردند.

هدف گذاری مجدد

گاهی اوقات اتفاق می‌افتد که یک کاربر از وب سایت شما بازدید کرده است ، برخی پروازها یا تورها را جست‌وجو کرده است ، اما رزرو نکرده است. با استفاده از تبلیغات مجدد ، می‌توانید به آن‌ها یادآوری کنید که این کار را انجام دهند.

اما این ترفند است. با توجه به اینکه مسافران معمولاً غرق در تحقیقات عمیق می‌شوند ، احتمالاً آن‌ها وب سایت شما را فقط برای مرور جست‌وجو کرده‌اند. برخی از آژانس های مسافرتی آنلاین مبتنی بر فناوری و استارتاپ های فناوری مسافرتی مانند bd4travel اقدام به شخصی‌سازی تبلیغات مبتنی بر داده می‌کنند که مشخص می‌کند کدام یک از بازدید کنندگان برای هدف قرار دادن تبلیغات در آن‌ها خرید می‌کنند. چگونه کار می‌کند؟ اساساً ، شما یک ردیاب رفتار بازدید کننده را در یک وب سایت تنظیم می‌کنید ، اقدامات آن‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کنید ، و سپس انتخاب می‌کنید که کدام یک از آن‌ها ارزش دوباره هدف گذاری را دارد. این به شما کمک می‌کند بودجه هدف گذاری مجدد خود را به‌جای نمایش تبلیغات خود به همه در حال مرور ، به‌طور کارآمد صرف کنید. شما می‌توانید مطالعه موردی ما را در مورد شخصی‌سازی مبتنی بر یادگیری ماشین در OTA بررسی کنید یا مقاله اختصاصی بخوانید که نحوه شخصی‌سازی در سفر را شرح می‌دهد.

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی

رسانه های اجتماعی از نظر رویکرد تبلیغات تفاوت چندانی ندارند. شما هنوز در حال مشاهده کمپین‌های بسیار هدفمند هستید. و نکته خوب این است که فیس بوک و مارک تجاری آن ، اینستاگرام ، به دلیل استفاده از ابزارهای عمیق و ریز برای تقسیم‌بندی مخاطبان شما ، مشهور هستند. علاوه بر این ، فیس بوک یک مجموعه ابزار اختصاصی متمرکز بر سفر برای سیستم عامل ها و شبکه مخاطبان خود با یادگیری دارد

وبلاگ نویسی ویدیویی و سایر رسانه های اجتماعی

وبلاگ نویسان سفر به‌طور فزاینده ای مورد توجه مخاطبان قرار می‌گیرند

آژانس های مسافرتی نیز سعی دارند این فرصت را با استفاده از رسانه های اجتماعی مفید و سرگرم کننده و وبلاگ نویسی ویدیویی به دست آورند. بنابراین ، در اینجا چند دستورالعمل کلی وجود دارد که ممکن است در نظر بگیرید.

استراتژی شبکه‌های اجتماعی خود را مستند کنید

مشابه وبلاگ نویسی در وب سایت شما ، فقط یک رویکرد سیستماتیک در رسانه های اجتماعی کار خواهد کرد. بنابراین ، سیستم عامل هایی را که قصد استفاده از آن‌ها را دارید برنامه‌ریزی کنید و آماده ارسال منظم باشید. داشتن تقویم سرمقاله نیز اقدامی هوشمندانه است.

مکان را ارتقا دهید

نه خدمات خود را. در پایان روز ، بیشتر مردم برای کسب تجربیات جدید به کشورهای دیگر می‌روند. این در مورد اقامت در یک آپارتمان یا کنار استخر نیست. این در مورد برداشت هایی است که قبلاً هرگز نداشته اند. بنابراین به‌جای تبلیغ هتل‌ها یا خطوط هوایی ، درباره مقصد اطلاعات بیشتری بگویید. سفره خانه های صمیمی و دنج ، محلی برای بازدید و جواهرات پنهان از جاذبه های محلی – که بیش از حد پر از صدها گردشگر نیست – مطمئناً افق دید شما را گسترده می‌کند.

هک های زندگی بدهید

بسیاری از مشتریان بالقوه شما به‌دنبال مشاوره هستند. بنابراین ، شما ممکن است فیلم‌های مفیدی ، هم کلی و هم مقصد ایجاد کنید. شما ممکن است نکاتی در مورد بسته‌بندی راهنمایی کنید یا توضیح دهید که چگونه ارزان‌ترین پروازها و آپارتمان ها را در مقصد مورد نظر خود انتخاب کنید ، یا ممکن است یک فیلم بگیرید یا یک پست بنویسید و توضیح دهد که چگونه حمل‌و‌نقل در یک شهر خاص انجام می‌شود.

روی تصاویر عالی سرمایه‌گذاری کنید

یک نظر گسترده توسط آژانس های مسافرتی این است که پست هایی که تصاویر بسیار خوبی از مقصد دارند ، توجه بیشتری را به خود جلب می‌کنند و از نظر مؤثرتر از پست های بدون آن‌ها هستند. این امر به‌ویژه برای توییتر و اینستاگرام بسیار مهم است.

برای اجرای خدمات مشتری در شبکه‌های اجتماعی آماده شوید. بیشتر بازخوردها ، به‌ویژه تنوع منفی ، شما در شبکه‌های اجتماعی و سیستم عامل های بررسی مانند TripAdvisor دریافت خواهید کرد. بنابراین ، یک متخصص خدمات مشتری یا روابط عمومی اختصاص دهید که فوراً به بازخورد واکنش نشان می‌دهد و در حل مشکلات مسافران مشارکت می‌کند. اگر ظاهری معتبر و دلسوز داشته باشید ، به محرک قدرتمند اعتماد مسافر تبدیل می‌شود.

توصیه های نهایی

اداره یک تجارت در یک صنعت که دائماً در حال تغییر است یک روند در حال تکامل است. روزی باید تکنیک هایی که قبلاً کار کرده‌اند به روز شوند ، بنابراین باید نظارت کنید که بخش سفر به کجا می‌رود. امیدواریم این مقاله ایده‌های چندانی در زمینه ایجاد آن به‌عنوان آژانس مسافرتی به شما ارائه دهد. در اینجا نکات نهایی ما آورده شده است.

بخش خود را بشناسید و آن را هدف قرار دهید. هرچه بخش سفر خود را با توجه به مقصد ، گروه های مشتری و معاملات بهتر درک کنید ، کانال ها و هک های بیشتری می‌توانید پیدا کنید تا قابل مشاهده باشند.

به‌طور مداوم مشارکت خود را توسعه دهید. تأمین کنندگان و معاملات انحصاری شما با آن‌ها سرمایه اصلی شما هستند. در برهه ای از زمان ، افزایش تعداد مشارکت ها برابر با رشد تجارت شما است.

در فناوری سفارشی سرمایه‌گذاری کنید. اگرچه صدها ابزار موجود برای آژانس های مسافرتی و آژانس های مسافرتی آنلاین خواهید یافت ، اما داشتن زاویه منحصر‌به‌فرد خود برای دسترسی به مسافران در بسیاری از موارد اثبات شده است ، که برخی از آن‌ها را در مقاله توصیف کردیم.

اجرا-تکرار فعالیت‌های بازاریابی یک کمپین نیست. این یک کار تکراری و مداوم است. برای زنده ماندن ، باید به‌طور مداوم عملکرد خود را ردیابی کنید ، بازار را رصد کنید و کانال ها و فرصت های جدید توزیع را کشف کنید.

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, سوشال مدیا, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.