مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

راهنمای نوشتن پروپوزال مارکتینگ برای مبتدیان

5 آوریل 2021

درست گرفتن پیشنهاد می‌تواند تفاوت بین برخاستن یا متوقف کردن یک کمپین مارکتینگ باشد. در این بخش ، ما اصول پیشنهاد‌ها بازاریابی و نحوه مؤثرتر کردن آن را مرور خواهیم کرد.

ممکن است از شرکا و تبلیغاتی که محصولاتشان در اینجا نشان داده می‌شود غرامت دریافت کنیم. جبران خسارت ممکن است در جایی که محصولات در سایت ما قرار می‌گیرد تأثیر بگذارد ، اما نظرات تحریریه ، امتیازات و بررسی ها از هیچ تبلیغ کننده یا شریکی مستقل است و هرگز تحت تأثیر آن قرار نمی‌گیرد.

یک پیشنهاد بازاریابی خوب می‌تواند کلید فرود مشتری بزرگ بعدی باشد. یک امر بد می‌تواند به معنای از دست دادن تجارت و افت فروش در این سه ماه باشد. برای افزایش شانس موفقیت پروپوزال مارکتینگ خود ، باید ترکیبی مناسب از اقناع و حرفه‌ای را برای مخاطبان هدف خود پیدا کنید.

در این بخش ، ما خواهیم فهمید که یک پروپوزال مارکتینگ چیست و به شما کمک می‌کنیم برای موفقیت در مورد بعدی خود پایه ریزی کنید.

بررسی اجمالی: پروپوزال مارکتینگ چیست؟

پروپوزال مارکتینگ سندی است که بازاریابان ، شرکت‌های روابط عمومی و آژانس های تبلیغاتی هنگام ارائه خدمات به مشتریان بالقوه ارائه می‌دهند. پیشنهاد‌ها خوب مارکتینگ باید جزئیات خاص مربوط به استراتژی ، اجرا ، هزینه ها و چگونگی پذیرش مشتری را تعیین کند.

علاوه بر این ، یک پروپوزال مارکتینگ باید به اندازه کافی قانع‌کننده باشد تا دلیل قانع‌کننده‌ای برای درنظرگرفتن خدمات بازاریاب به مشتری ارائه دهد.

هنگام نوشتن پروپوزال مارکتینگ چه مواردی را باید در نظر گرفت

از آنجا که پروپوزال های مارکتینگ عامل مهمی در این است که شما به مشاغل زمینی اشتغال دارید یا خیر ، ممکن است فشار زیادی در مورد درست کردن آن‌ها وجود داشته باشد. موارد زیادی وجود دارد که می‌توانید در پروپوزال خود قرار دهید ، اما چه چیزی باید اضافه کنید؟ کدام معیارهای تجاری در هر مورد مهم هستند؟ گرچه ما نمی توانیم به این سوالات خاص برای شما پاسخ دهیم ، در اینجا چند قانون کلی وجود دارد که می‌توانید برای راهنمایی تصمیمات خود استفاده کنید.

روی مشتری تمرکز کنید

اغلب اوقات ، پیشنهاد‌ها بیش از حد به بازاریاب متمرکز می‌شوند و به مشتری کافی نیستند. درحالی‌که ارائه تخصص و اقتدار خود در این زمینه برای شما مهم است ، در این کار تمرکز خود را بر مشتری فدا نکنید. اگر این کار را انجام دهید ، ممکن است قبل از اینکه پروپوزال پیشنهادی شما را درک کنند ، علاقه آن‌ها را از دست بدهید.

قبل از ارائه پروپوزال خود ، درباره مشتری احتمالی خود تحقیق کنید. مشتری های آن‌ها چه کسانی هستند؟ آن‌ها چه مشکلی دارند؟ چه ارزشی دارند؟ وقتی صحبت از وثیقه بازاریابی فعلی آن‌ها می‌شود ، آن‌ها چه کاری خوب انجام می‌دهند و ضعیف است؟

از این اطلاعات برای چارچوب پیشنهاد خود استفاده کنید.

مشکل و راه‌حل را به روشنی شناسایی کنید

مشاغل کسب درآمد می‌کنند زیرا مشکلات را به‌طور کارآمد حل می‌کنند. مشکلاتی را که شناسایی کرده‌اید و می‌توانید برای مشتریان بالقوه خود حل کنید ، به وضوح شناسایی کنید. به‌عنوان مثال ، اگر تجزیه و تحلیل شکاف نشان می‌دهد بازاریابی وب سایت مشتری شما مطابق نیست ، این یک مشکل واضح است.

راه‌حل ممکن است تخصص شرکت شما در بازاریابی محتوا ، سئو و نرم‌افزار CMS باشد. به همین ترتیب ، اگر مشتری با فروش از دست رفته در گاری های رها شده دست‌وپنجه نرم می‌کند ، پیگیری ایمیل های خودکار توسط نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ می‌تواند یک راه‌حل جذاب باشد.

READ  پروپوزال مارکتینگ برای رستوران ها و فست فود ها

مختصر باشید

احتمالاً می‌توانید مدتها در مورد ایده‌آل بودن پیشنهاد کمپین تبلیغاتی خود صحبت کنید یا اینکه چگونه مطالعات موردی دیجیتال مارکتینگ ، ارزش شرکت شما را اثبات می‌کند. بااین‌حال ، مشتریان بالقوه شما چندین تعهد دیگر دارند که توجه آن‌ها را جلب می‌کنند.

هدف خود را به‌صورت خلاصه بیان کنید و به وقت آن‌ها احترام بگذارید. درگیر شدن با جزئیات ممکن است باعث شود که آن‌ها پیشنهاد کامل را نخوانند ، که هدف را شکست می‌دهد.

چگونه می‌توان برای تجارت کوچک خود یک پروپوزال مارکتینگ نوشت

به‌طور کلی ، طرح پیشنهادی بازاریابی به اندازه کافی ساختار یافته است که در صنایع کاملاً سازگار است. این بدان معنا است که درحالی‌که پیشنهادی متمرکز بر بازاریابی دفاتر حقوقی ممکن است استراتژی بسیار متفاوتی از پیشنهادی که در زمینه استراتژی بازاریابی یکپارچه برای یک فروشگاه تجارت الکترونیکی متمرکز است ، داشته باشد ، اما طرح کلی این پیشنهاد می‌تواند بسیار مشابه باشد.

در اینجا ، ما شش بخش مشترک در اکثر پروپوزال های مارکتینگ را مرور خواهیم کرد و برخی از متن های متنوع را برای کمک به شما در ایده گرفتن از نحوه ایجاد بخش‌های خود ارائه خواهیم داد.

بخش 1: خلاصه اجرایی

خلاصه اجرایی شما باید یک خلاصه و مختصر از آنچه پیشنهاد شما می‌تواند برای مشتری شما انجام دهد باشد. این جایی است که شما باید هدف خود را ایجاد یک قلاب کنید که مشتری بالقوه شما را مجبور به خواندن مطالب بیشتر کند. مبالغه نکنید و ادعاهایی را مطرح نکنید که نمی توانید از آن‌ها پشتیبان تهیه کنید ، اما هدف آن تعیین کمیت سود کسب‌و‌کار و پاسخگویی به سوالات اساسی چه کسی / چه / چرا در سطح بالا است.

خلاصه اجرایی

این پیشنهاد بازاریابی جزئیات خدماتی است که Johnnie E’s Marketing، Inc. می‌تواند ACME Industries، LLC را ارائه دهد. بر اساس تحقیقات گسترده ، تخصص Johnnie E در نرم‌افزار رسانه های اجتماعی و سئو می‌تواند تا 15٪ افزایش منجر به نفوذ صحیح برای خط تولید بنگاههای اقتصادی ACME را با هزینه کمتر از 0.25٪ درآمد ایجاد کند.

نکته: نقاط مهم را بزنید. با خلاصه اجرایی مانند زمین آسانسور رفتار کنید. مشکلات سطح بالایی که می‌توانید حل کنید و مزایایی که می‌توانید برای تجارت مشتری خود داشته باشید را به روشنی تعریف کنید.

بخش 2: چالش‌ها / اهداف

چند روش مختلف وجود دارد که می‌توانید این بخش را با برچسب در الگوهای مختلف پروپوزال مارکتینگ مانند بیانیه مسئله و راه‌حل یا اهداف پیشنهادی مشاهده کنید. هرچند که برچسب گذاری آن را انتخاب کردید ، نکته یکسان است: مطمئن باشید “چه” پیشنهاد بازاریابی خود را توضیح دهید.

از آنجا که شما متخصص بازاریابی هستید ، بستن شما به بهترین روش‌ها ، اصول بازاریابی و داده‌های مربوطه برای ارائه پرونده خود در اینجا بستگی به شما دارد. برای یافتن مشكل كافی نیست ، باید با رانندگی به خانه بروید كه مشكلی است كه ارزش حل آن را دارد و مسیری را برای رسیدن به راه‌حل مشخص كنید.

درحالی‌که قطعاً می‌خواهید شرکت خود را به‌عنوان راه حلی برای یک مشکل در اینجا بفروشید ، از بیش از حد انتظار یا اغراق در نتایج مورد انتظار خودداری کنید. مشتریان از اهداف واقع بینانه قدردانی خواهند کرد و در دراز مدت ، شهرت برای تحویل بیش از حد برای تجارت بهتر از نویدبخش است.

READ  پروپوزال ایمیل مارکتینگ به روش مهران فره راز

چالش‌های بازاریابی

نرها ، 35-44 ساله ، بزرگ‌ترین گروه خریداران سندان در ایالات متحده هستند که سالانه 45٪ از بازار را تشکیل می‌دهند. تحقیقات (پیوند به تحقیق یا یادداشت به پیوست) نشان داده است که 65٪ خرید سندان در این گروه سنی تحت تأثیر شبکه‌های اجتماعی است. در حال حاضر ، عدم وجود استراتژی هدفمند رسانه های اجتماعی در ACME ، توانایی آن‌ها را در جذب خریداران سندان در این جمعیت ، نسبت به رقابت آن‌ها محدود می‌کند.

اهداف بازاریابی

بر اساس روندهای فعلی ، برای دستیابی به افزایش 15 درصدی منجر به صلاحیت در مدت زمان 6 ماه ACME باید:

افزایش مشارکت رسانه های اجتماعی در جمعیت شناختی مرد 35-44 ساله 25٪

در 3 نتیجه برتر صفحه نتایج موتور جست‌وجو برای 10 کلمه کلیدی خاص صنعت قرار بگیرید

50٪ پیامهای پیگیری هدفمندتر ارسال کنید

نکته: برای تعریف اهداف خود در این بخش ، رویکردی هوشمند (خاص ، قابل اندازه گیری ، قابل دستیابی ، مرتبط و با زمان) را در پیش بگیرید. انجام این کار با حذف ابهام و ارائه معیارهای موفقیت واضح ، به نفع شما و مشتری خواهد بود.

بخش 3: استراتژی / راه‌حل بازاریابی

درحالی‌که بخش قبلی “چه” را توضیح داد ، این بخش به “چگونه” فرو می‌رود. شما مشکل و اهداف حل آن را بیان کرده‌اید ، اکنون وقت آن است که اقدامات خاصی را که برای انجام آن انجام می دهید توضیح دهید. نرم‌افزار بازاریابی را که پیاده‌سازی می‌کنید ، کمپین‌های بازاریابی خاصی را که هدایت می‌کنید و سایر اقداماتی که برای دستیابی به اهداف خود انجام می دهید باید در این بخش فراخوانی شود.

استراتژی بازاریابی

برای دستیابی به اهداف مشخص شده در بخش “اهداف بازاریابی” این سند ، Johnnie E:

رسانه های اجتماعی و نرم‌افزار بازاریابی از طریق ایمیل را برای خودکار کردن تبلیغات و ارائه معیارهای دقیق عملکرد بازاریابی پیاده‌سازی کنید

الگوهای اثبات شده دیجیتال مارکتینگ را برای بهینه‌سازی حضور در رسانه های اجتماعی ACME سفارشی کنید

محتوای موجود وبلاگ ACME “Anvils Today” را بهینه کنید

بر اساس تحقیقات Johnnie E ، این رویکرد سه جانبه موقعیت ACME را با جمعیت شناختی مرد 35-44 ساله بهبود می بخشد

نکته: شواهدی از اثربخشی روشهای خود ارائه دهید. این می‌تواند از مطالعات موردی گرفته تا آمار باشد. اثبات اجتماعی حاصل از مطالعات موردی و توصیفات می‌تواند بسیار قانع‌کننده باشد. به همین ترتیب “تعداد افراد” از داشتن داده‌های دنیای واقعی برای پشتیبانی ادعاهای شما استقبال می‌کنند.

بخش 4: محدوده کار

دامنه کار دقیقاً همان چیزی است که با توجه به نام آن انتظار دارید. این مقاله بیانگر این است که مشتری در صورت پرداخت هزینه خدمات شما چه دریافت خواهد کرد. این مسئله هم برای شما و هم برای مشتری مهم است زیرا مرجع روشنی از آنچه در طول پروژه از شما انتظار می‌رود و مفروضات اساسی ارائه می‌دهد. اگر تمام “مفروضات” درست باشد ، مشتری باید انتظار داشته باشد که همه موارد ذکر شده را ارائه دهید. اگر آن‌ها چیزی خارج از محدوده می‌خواهند ، می‌توانید برای آن خدمات اضافی پول بیشتری بخواهید.

READ  داستان دیجیتال مارکتینگ از زبان مهران فره راز

محدوده کار

تنظیم وظایف (ماه اول)

  • تهیه نرم‌افزار بازاریابی شبکه‌های اجتماعی
  • تهیه نرم‌افزار ایمیل مارکتینگ
  • بررسی تجزیه و تحلیل وب سایت موجود

کار در حال انجام (6 ماه)

  • مدیریت حساب های رسانه های اجتماعی X ، Y و Z
  • ایجاد کمپین ایمیل مارکتینگ
  • بهینه‌سازی محتوای وب سایت

برنامه نقاط عطف و تحویل

  • جلسه آغازین – 2 ژانویه
  • رسانه های اجتماعی و نرم‌افزار ایمیل به‌طور کامل اجرا شده است – 1 فوریه
  • جلسه وضعیت ماهانه – 2 ژانویه

فرضیات

  • ACME دسترسی به حساب های رسانه های اجتماعی X ، Y و Z را فراهم می‌کند
  • ACME دسترسی به نرم‌افزار موجود و بازاریابی را فراهم می‌کند

نکته: واضح و مشخص باشید. اگر قبل از شروع یک پروژه دامنه کار خود را به‌طور واضح مشخص کنید ، این به نفع همه طرف های درگیر خواهد بود. ازبین‌بردن ابهام آنچه که از قبل وجود ندارد و چه چیزی نیست ، می‌تواند بسیاری از سردردها را در جاده نجات دهد.

بخش 5: امور مالی

این بخش ساده است: جزئیات هزینه خدمات شما را توضیح می‌دهد. ممکن است قیمت گذاری استاندارد یا نقل قول های سفارشی داشته باشید که باید تولید کنید ، اما هدف این بخش صرفاً تعریف هزینه های خدمات شما است. بسته به اندازه شرکت شما ، این بخش ممکن است مستقیماً توسط شما تهیه شود یا شامل تیم های فروش یا حسابداری باشد.

هزینه ها

قیمت کالا تقریباً کل

  • تهیه و تهیه نرم‌افزار 2000 دلار
  • تجزیه و تحلیل سئو وب سایت 500 دلار
  • 6 ماه مدیریت حساب رسانه های اجتماعی 12000 $
  • در کل 17،500 دلار

نکته: استراتژی قیمت گذاری خود را بدانید و به آن پایبند باشید. درحالی‌که مذاکره بخشی از تجارت است ، شما باید از به خطر انداختن شدید قیمت گذاری خود برای رسیدن به یک معامله واحد اجتناب کنید ، اگر این به استراتژی تجارت گسترده شما آسیب می زند.

بخش 6: شرایط و ضوابط

شرایط و ضوابط جایی است که شما و مشتری می‌توانید برای عقد قرارداد خدمات خود امضا کنید. بسته به اندازه مشاغل و اندازه معامله ، شما ممکن است از boilerplate از یک الگو استفاده کنید یا ممکن است یک مجموعه شرایط و ضوابط سفارشی از تیم حقوقی خود یا مشتری خود داشته باشید.

شرایط و ضوابط

در اینجا حقوقدانان وکلا را مشاهده می‌کنید. همه طرفین باید با دقت بررسی کرده و در زیر امضا کنند.

  • نام شرکت:
  • نام و عنوان [چاپ شده]
  • امضا
  • تاریخ

نکته: در مورد شرایط و ضوابط با تیم حقوقی یا مشاور حقوقی خود مشورت کنید. تفاوت ظریف قانون تجارت باعث می‌شود اطمینان حاصل کنید که در مسیر درست قرار دارید مهم است.

به یاد داشته باشید: تمرکز خود را بر مشتری بگذارید

بهترین پیشنهاد بازاریابی وجود ندارد که در هر صنعت مفید باشد. مشخصات می‌تواند از یک شرکت بازاریابی به یک شرکت بازاریابی دیگر متفاوت باشد و حتی از یک پروژه به پروژه دیگر متفاوت باشد. از هر خط پایه یا الگویی که شروع می‌کنید ، باید داده ها ، ارزش پیشنهادی و قانونی خود را تغییر دهید.

بااین‌حال ، با تمرکز روی مشتریان و مشکلات آن‌ها و درک اصول پیشنهادهای بازاریابی ، می‌توانید شانس موفقیت پیشنهاد بازاریابی بعدی خود را افزایش دهید.

ارسال شده در مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.