مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

چگونه یک فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنیم؟

7 آوریل 2021

آیا قصد راه اندازی فروشگاه اینترنتی را دارید؟ زمان‌بندی شما نمی تواند بهتر باشد.

بیماری همه‌گیر در حال انجام باعث شده است که خریدهای اینترنتی افزایش یابد و بیشتر مردم در خانه بمانند.

اما این چالش‌های مربوط به راه اندازی فروشگاه اینترنتی را برطرف نمی‌کند ، به‌ویژه اگر تجربه تجارت الکترونیکی ندارید.

از کجا شروع کنم؟ چه چیزی می توانم بفروشم؟ محصولات شما را از کجا تهیه کنم؟ چگونه یک فروشگاه اینترنتی ایجاد کنم؟ صبر کنید ، من به یک میزبان وب نیز نیاز دارم؟

خیلی سؤال!

نگران نباشید – من شما را تحت پوشش قرار داده ام.

در این مقاله ، من به شما راهنمای جامع گام به گام را ارائه می دهم که به شما کمک می‌کند اولین فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید ، اطمینان حاصل کنید که از اشتباهات رایج و نه چندان معمول جلوگیری می‌کنید و سایت خود را ASAP راه اندازی می‌کنید.

اماده ای؟ شروع کنیم!

برگه تقلب 2 دقیقه ای شما

آیا می‌خواهید از جزئیات رد شوید و یک صفحه سریع تقلب دریافت کنید؟ بفرمایید.

شما باید تصمیم بگیرید که چه می‌خواهید بفروشید و چگونه محصولات را به دست بیاورید. و درحالی‌که در این کار هستید ، باید قیمت‌های محصول ، مخاطبان هدف خود و اینکه آیا مخاطبان کالای شما وجود دارد یا نه را نیز در نظر داشته باشید.

پس از همه ، چرا شما می‌خواهید محصولی را بفروشید که هیچ کس نمی خواهد آن را بخرد؟

شما می‌توانید محصولی را انتخاب کنید که از نظر استعاره “خارش خود را خراشیده کند”. یا می‌توانید کالایی را که از قبل وجود دارد خریداری کنید ، آن را بهبود بخشیده و سپس بازاریابی آن را بهتر انجام دهید. این کار گاهی اوقات به‌عنوان dropshipping شناخته می‌شود.

من شخصاً گزینه دوم را برای کارآفرینان اولین‌بار توصیه می کنم زیرا به‌طور قابل توجهی خطر فروش را کاهش می‌دهد.

اگر موافق هستید ، برای یافتن تأمین کنندگان کالای انتخابی خود به Alibaba.com مراجعه کنید. درحالی‌که Alibaba یکی از محبوب‌ترین بازارها است ، به این معنی نیست که تقلبی در سیستم عامل انجام نشده است.

برای اطمینان از اینکه فقط با تأمین‌کنندگان اصلی معامله می‌کنید ، به‌دنبال نماد Gold Supplier باشید. این نشان می‌دهد که یک تأمین‌کننده خاص برای عضویت پرداخت شده ثبت نام کرده است. بنابراین بعید به نظر می‌رسد که نماد Gold Supplier در نمایه خود برای کلاهبرداری باشد.

اگر تصمیم دارید با تأمین‌کننده پیش بروید ، اطمینان حاصل کنید که برای تعیین کیفیت مورد انتظار ، محصولات نمونه را سفارش می دهید. فراموش نکنید که در مورد شرایط پرداخت و سایر جزئیات بحث کنید تا شما و تأمین‌کننده در یک صفحه باشید.

با در دست داشتن محصولات ، باید نام خوبی برای نام تجاری خود بشناسید و در دسترس بودن نام دامنه را بررسی کنید.

خرید نام دامنه آسان است. دریافت نام دامنه رویاهای شما می‌تواند زمان بیشتری را صرف کند.

هرچند صبور باشید

نام دامنه خود را به‌عنوان یک سرمایه‌گذاری طولانی مدت در نظر بگیرید و سعی کنید بهترین مواردی را که می‌توانید بیابید. در اینجا چند استراتژی برای استفاده در صورت عدم دسترسی به نام دامنه موردنظر وجود دارد.

در مرحله بعدی ، شما باید بستر فروشگاه اینترنتی خود را تنظیم کنید. فروش محصولات خود را در Shopify یا Amazon در نظر بگیرید – هر دو به یک اندازه خوب هستند.

در آخر ، با قرار دادن کلمات کلیدی هدفمند در توضیحات محصول خود ، روی بهینه‌سازی سایت خود کار کنید. این یک روش عالی برای هدایت ترافیک ارگانیک بیشتر به وب سایت شما به‌جای مشارکت در استراتژی های دست و پاگیر بازاریابی است.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال شرکت طراحی وب سایت و فروشگاه اینترنتی

اگر صادق باشم ، باز هم باید به‌دنبال راه‌های دیگری برای تبلیغ فروشگاه خود باشید ، مانند سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر.

مرحله 1: طاقچه خود را مشخص کنید

از آنجا که می‌خواهید یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید ، به یک محصول نیاز خواهید داشت. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه چیزی را بفروشید و آن را به چه کسی بفروشید.

بسیاری از کارآفرینان اولین‌بار اشتباه می‌کنند که در تصمیم‌گیری در مورد جایگاه خود ، که شامل قیمت محصول ، مخاطبی است که محصول برای او هدف قرار می‌گیرد و فرصت بازار ، فکر کافی نمی کنند.

این اشتباه را نکن

همیشه به یاد داشته باشید که محصول شما بیشترین اهمیت را دارد – چه از نظر کیفیت و چه از نظر ارتباط. شما در اینجا دو گزینه دارید: یا می‌توانید مورد نیاز خود را ایجاد کنید یا چیزی را از جای دیگر تهیه کنید ، آن را بهتر کنید و سپس به بازار عرضه کنید.

من توصیه می کنم طاقچه ای را انتخاب کنید که قبلاً تحت تأثیر چند مارک تجاری نباشد.

بگذارید با کمک دو سناریو این موضوع را توضیح دهم.

سناریو 1: هدفون شما کار نمی‌کند. شما می‌خواهید آن را جایگزین کنید ، پس چه کاری انجام می دهید؟

یا از طریق سایت‌هایی مانند Sony ، Bose یا Beats سفارش آنلاین می دهید. یا شاید به فروشگاه‌های فیزیکی این مارک ها سر بزنید.

سناریو 2: وقتی متوجه شدید که چراغ های تزئینی برای اتاق خواب خود می‌خواهید به خانه جدیدی نقل مکان کرده‌اید.

احتمالاً Google “چراغ های تزئینی برای اتاق خواب” یا “چراغ های تزئینی را با ارسال رایگان خریداری کنید”.

آیا تفاوت در رفتارتان را می بینید؟

طاقچه هایی که توسط چند مارک تجاری تحت سلطه قرار می‌گیرند واقعاً برای اولین‌بار سودآور نیستند. به من اعتماد کنید ، مشتریان حتی در مورد گزینه ها فکر نمی کنند زیرا وفاداری به نام تجاری آن‌ها تقریباً بلافاصله شروع می‌شود.

در عوض ، خیلی بهتر است که به طاقچه ها و محصولاتی که چند نام تجاری خاص با آن‌ها مرتبط نیست ، بچسبید.

همچنین می‌توانید از آمازون برای بررسی رقبا در جایگاه خود استفاده کنید. سعی کنید ویژگی‌های مشترکی را که می‌تواند به شما در بهبود محصول خود کمک کند ، شناسایی کنید.

به‌عنوان مثال ، می‌توانید دفترهای کاغذی ضخیم یا فولاد تقویت شده برای بطری ها داشته باشید. اصولاً مواردی که به بهبود کیفیت اثر بخشی محصولات شما کمک می‌کند.

در مرحله بعدی ، باید روی تهیه منابع محصولات کار کنید.

مرحله 2: تهیه محصولات از Alibaba

Alibaba.com یکی از محبوب‌ترین بازارها در زمینه تهیه منابع است. بسیاری از افراد در صنعت تجارت الکترونیکی قبلاً از این سایت استفاده می‌کنند ، بنابراین تهیه محصولات خود در این سیستم عامل برای شما کاملاً منطقی است.

اما چطور این مسئله را پیش می برید؟ فرض کنید شما می‌خواهید بطری های فولادی بفروشید.

“بطری های فولادی” را جست‌وجو کنید. اکنون فهرستی از تأمین‌کنندگان فروش انواع بطری های استیل را با قیمت‌های مختلف مشاهده خواهید کرد.

در مرحله بعدی ، باید با چند نفر از آن‌ها تماس بگیرید تا ببینید آیا آن‌ها برای شما مناسب هستند یا خیر. ابتدا باید قبل از اینکه با آن‌ها تماس بگیرید ، نیازهای خود را کشف کنید. در غیر این صورت ، وقت همه را هدر خواهید داد.

راه تشخیص فروشندگان اصلی از کلاهبرداری ، جستجوی مارک Gold Supplier است. Gold Supplier یک عضویت پرداخت شده برای تأمین کنندگان در Alibaba.com است ، که نشان می‌دهد این تجارت جدی در مورد تجارت با دیگر شرکت‌های بین‌المللی است.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال شبکه های اجتماعی برای فروشگاه های اینترنتی

این نشان می‌دهد که این تأمین‌کننده خاص به مدت سه سال یک تأمین‌کننده طلا بوده است. از آنجا که آن‌ها باید هزینه این شناخت را بپردازند ، مطمئن باشید که هنگام مذاکره با شما جدی خواهند بود.

شما باید در مورد شرایط و حداقل پرداخت و موارد دیگر بحث کنید تا همه جزئیات به‌طور واضح روشن شود تا از سوء تفاهم در آینده جلوگیری شود. من همچنین توصیه می کنم قبل از اینکه سفارش بزرگی بدهید ، محصولات نمونه‌ای را سفارش دهید تا ایده بهتری درباره آنچه که قرار است دریافت کنید و زمان حمل‌و‌نقل دریافت کنید.

مرحله 3: نامی برای نام تجاری خود انتخاب کرده و دامنه دریافت کنید

اکنون قسمت هیجان انگیز – و گاه ناامیدکننده – شروع راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی فرا می‌رسد: انتخاب نام مناسب.

وقتی شروع به جستجوی گزینه ها کردید ، متوجه خواهید شد که چگونه بهترین نام ها از قبل با مارک تجاری علامت گذاری شده‌اند و دامنه های وب سایت قبلاً ثبت شده‌اند.

این مثل این است که یکی پس از دیگری به بن بست برخورد کنید!

اما هنوز تسلیم نشوید ، زیرا یافتن یک نام خوب تلاشی است که ارزش درد (و اشک) را دارد.

این یک چک لیست سریع است که باید دنبال کنید:

  • هجی و اختصار آن باید آسان باشد – سه کلمه یا کوتاه تر.
  • باید دامنه .com داشته باشد
  • این باید طاقچه انتخابی شما را منعکس کند
  • در حال حاضر توسط افراد دیگر نمی‌توان آن را علامت تجاری کرد – این مشکل قانونی پرهزینه و بسیار آزار دهنده است.

دامنه من را به‌عنوان مثال در نظر بگیرید. Mehranfarahraz.com کوتاه ، مختصر و مارک تجاری من است. لازم نیست از نام خود استفاده کنید. این فقط انتخابی بود که برای من مناسب بود.

خبر خوب این است که گزینه‌ای برای دریافت دامنه بدون پرداخت هزینه ثبت نام وجود دارد. بیشتر سرویس‌های میزبانی وب دامنه رایگان به کاربران ارائه می‌دهند — مشروط بر اینکه شرکتی را انتخاب کنید که این ویژگی را مانند Bluehost یا Wix فراهم کند.

من این روش را بسیار توصیه می کنم ، زیرا دامنه های .com رایگان را با مالکیت کامل دریافت می‌کنید که باعث می‌شود در بین بازدیدکنندگان حرفه‌ای‌تر و معتبرتر به نظر برسید. بعلاوه ، اگر قبلاً قصد خرید یک برنامه میزبانی وب را دارید ، چرا گزینه‌ای را انتخاب نمی کنید که دامنه رایگان به شما ارائه دهد؟

خرید یک برنامه میزبانی وب ، معمولاً به‌عنوان یک قرارداد دو ، سه یا سه ساله ، ضروری است. دامنه رایگان را به‌عنوان پاداش سرمایه‌گذاری خود در نظر بگیرید.

گام مهم بعدی راه اندازی فروشگاه اینترنتی شما در بستری است که استفاده از آن آسان است و پشتیبانی خوبی از مشتری ارائه می‌دهد.

مرحله 4: بستر فروشگاه اینترنتی خود را تنظیم کنید

Shopify و Amazon دو محبوب‌ترین و کاربرپسندترین سایت‌های فروشگاه اینترنتی هستند.

در صورت تمایل می‌توانید از وردپرس + ووکامرس نیز استفاده کنید. اما این بهترین حالت برای مواقعی است که شما در حال حاضر وبلاگی با تعداد زیادی مخاطب دارید. به این ترتیب ، مجبور نیستید تلاش بیشتری برای هدایت بازدید به فروشگاه اینترنتی خود انجام دهید.

گزینه شماره 1: راه اندازی حساب Shopify شما

Shopify بیش از 218 میلیون خریدار از 175 کشور دارد. بنابراین می‌توانید تعداد افرادی را که به این فروشگاه اینترنتی اعتماد دارند تصور کنید.

برای دریافت ویژگی‌های Shopify می‌توانید دوره آزمایشی 14 روزه رایگان را شروع کنید. اگر تصمیم دارید با آن جلو بروید ، به برنامه پرداخت شده ارتقا می یابید.

READ  بازاریابی دیجیتال در سال 2021

اولین قدم این است که یک نام فروشگاه وارد کنید ، که به URL پیش‌فرض برای شروع آزمایش شما نیز تبدیل می‌شود. به‌عنوان مثال ، اگر می‌خواهید نام فروشگاه Shopify شما JoshBeans باشد ، URL شما joshbeans.myshopify.com خواهد بود.

اگر دامنه سفارشی (joshbeans.com) بخرید ، می‌توانید از بخش “myshopify” خلاص شوید.

دستورالعملهای بعدی را همان‌طور که خواسته شده کامل کنید. سپس حساب کاربری Shopify خود را دارید.

برای سفارشی‌سازی بیشتر فروشگاه خود ، به صفحه طرح‌های زمینه Shopify مراجعه کنید و گزینه‌ای را که با نام تجاری شما در بازار عرضه می‌شود انتخاب کنید.

علاوه بر این ، اگر در زمینه راه اندازی فروشگاه خود به کمک نیاز دارید ، می‌توانید با یک Shopify Expert صحبت کنید یا اینکه خود را در مکان خاصی گیر کرده‌اید.

گزینه شماره 2: راه اندازی حساب آمازون

شما همچنین می‌توانید محصولات خود را در آمازون نمایش دهید.

به آمازون بروید و به پایین صفحه اصلی بروید. فروش در آمازون را انتخاب کنید.

ثبت نام کنید تا فروشنده آمازون شوید. می‌توانید به‌عنوان یک فروشنده شخصی یا یک فروشنده حرفه‌ای ثبت نام کنید. به نظر من ، اگر طولانی مدت باشید ، بهتر است یک فروشنده حرفه‌ای شوید.

پس از تنظیم و تأیید هویت خود ، می‌توانید با لیست محصولات خود شروع کنید. قبل از این ، مطمئن شوید که جزئیات روند فروش در آمازون را مرور کرده‌اید.

سپس روی موجودی و سپس افزودن محصول کلیک کنید. با این کار کاتالوگ آمازون باز می‌شود ، جایی که باید کالایی را که می‌خواهید بفروشید جست‌وجو کنید.

اگر گزینه مناسبی پیدا نکردید ، می‌توانید لیست جدیدی از محصول را ایجاد کنید.

و همین! اکنون می‌توانید فروش محصول خود را در آمازون آغاز کنید.

قبل از اینکه لیست محصولات خود را شروع کنید ، مطمئن شوید که عکس هایی با کیفیت بالا و ترجیحاً روی زمینه سفید از آن‌ها دارید. مشابه این:

مرحله 5: سایت خود را بهینه کنید

اگر فکر می‌کنید مشتری ها درست بعد از راه اندازی وب سایت به شما مراجعه می‌کنند ، ما برای شما اخباری داریم: این اتفاق نمی افتد.

در عوض ، شما باید وب سایت خود را بهینه‌سازی کنید تا با هدف قرار دادن کلمات کلیدی SEO در توصیفات محصول خود ، از طریق موتورهای جست‌وجو ترافیک را جذب کنید.

با توجه به ذکر USP های آن‌ها و توصیف صریح آن‌ها ، برای هر کالای ذکر شده نسخه خوبی بنویسید.

این شامل تمرکز شما بر دو زمینه اصلی می‌شود:

  • شما باید صفحات محصول خود را با اصطلاحات خاصی که معمولاً در سیستم عامل جست‌وجو می‌کنند ، هدف قرار دهید
  • روی دریافت هرچه بیشتر بررسی پنج ستاره در مورد محصولات خود کار کنید

دو نکته بالا در بهبود اصطلاحات و نظرات شما بسیار مفید است و افراد بیشتری را قادر می‌سازد محصولات شما را در سیستم عامل ببینند. این به فروش و درآمد بیشتر شما تبدیل می‌شود ، دقیقاً همان چیزی که ما می خواهیم.

نتیجه

تبریک می گویم! اکنون فروشگاه اینترنتی خود را فعال و راه اندازی کرده‌اید.

از اینکه می دانید چه چیزی را می‌خواهید بفروشید و منبع آن را انتخاب کنید تا یک سایت تجارت الکترونیکی معتبر برای نمایش محصولات خود ، در زمینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی اکنون یک متخصص هستید.

اما خیلی سخت جشن نگیرید – باید در مرحله بعدی در مورد گسترش فروشگاه اینترنتیخود کار کنید تا مشتریان را مجبور به خرید محصول یا خدمات خود کنید. وقتی پول شروع به جمع شدن کرد ، من انتظار مهمانی را خواهم داشت.

در اینجا برای شما آرزوی موفقیت می کنم!

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, فروش, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.