مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

نحوه نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای استارتاپ ها

11 آوریل 2021

شما از زمان شکوفایی کسب‌و‌کار خود از یک ایده تاکنون آمده اید. فصل اول یک استارتاپ دشوارترین مرحله است.

اکنون وقت آن است که دوباره این شجاعت را جمع کرده و به جنبش و شخصیت تجاری خود بپردازید. وقت آن است که محتوایی به یادماندنی ایجاد کنیم که به مخاطبان هدف شما از ارزش های کسب‌و‌کار و یکپارچگی محصول یا خدمات شما بینش دهد.

فرایند خلاقیت و سازمانی ایجاد محتوا را نشانه بگیرید. شما ممکن است ایده هایی درباره محتوای شما و نحوه ادامه نام تجاری داشته باشید ، اما یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ فراتر از زیبایی است.

چرا یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ مهم است؟

یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ استراتژی شرکت را برای به دست آوردن مشتریان جدید ، برقراری ارتباط با مشتریان موجود و ارتقاء نام تجاری مشخص می‌کند.

داشتن یک نقطه مرجع اصلی برای پروپوزال دیجیتال مارکتینگ یک گام اساسی در بازاریابی 101 برای نگه داشتن تیم مارکتینگ خود در یک صفحه است. این امر به‌طور معمول با استفاده از الگوی پروپوزال دیجیتال مارکتینگ محقق می‌شود. الگوی استراتژی گام های قابل هدایت عملی را برای اتخاذ تاکتیک های فعلی و پیش‌بینی شده بازاریابی فراهم می‌کند.

برنامه های مارکتینگ:

  • انسجام و ثبات ایجاد کنید. تیم مارکتینگ شما می‌تواند با کمک یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ استراتژیک ، در هنگام تصمیم‌گیری های مهم مارکتینگ در همان صفحه باقی بماند. همچنین مشتریان از قوام ایجاد شده در پروپوزال دیجیتال مارکتینگ بهره‌مند خواهند شد ، حتی اگر نسبت به آن چشم پوشی کنند. مشتریان خواهند فهمید که برند شما مخفف چه چیزی است و می‌توانند از کل تجارت شما انتظار داشته باشند.
  • به افزایش فروش و به دست آوردن مشتریان وفادار کمک کنید. استارتاپ های دیجیتالی کاملاً به تلاش‌های مارکتینگ از طریق تبلیغات اجتماعی پرداخت شده ، توالی نامه‌های الکترونیکی ، پیام کوتاه و دسترسی به وب سایت متکی هستند. داشتن یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ جامع به معنای واقعی کلمه کمک می‌کند تجارت تجارت الکترونیکی بالاتر از آب باشد.
  • آیا نقاط مرجع استراتژی های آینده هستند. داشتن الگوی پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به شما کمک می‌کند سوالاتی را که می‌خواهید به‌صورت تیمی به آن‌ها پاسخ دهید ، از بین ببرید. این طرح با یادآوری واقعی تلاش‌های ناموفق گذشته به شما کمک می‌کند تا در آینده بهتر استراتژی کنید.

الگوی پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای استارتاپ ها

ما توضیح داده ایم که یک برنامه استراتژیک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای استارتاپ های دیجیتال چقدر مهم است ، اما چه مواردی باید شامل آن‌ها شود؟ انواع مختلفی از الگوهای پروپوزال دیجیتال مارکتینگ در دسترس است ، اما بهترین کار را برای تجارت خود انجام دهید. به‌طور کلی ، هرچه یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به‌صورت اختصاصی تنظیم کنید ، در کل مبارزات مارکتینگ شما بهتر خواهد بود. هر مشاغل نیازهای خاص و معیارهای موفقیت خود را به همراه دارد. خوشبختانه ، تجارت شما قادر خواهد بود الگویی متناسب با آن سوالات و مشخصات ایجاد کند.

READ  پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به روش مهران فره راز

تیم شما ممکن است تصمیم بگیرد که یک مرور کلی از برنامه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ در دست اجرا داشته باشد. ممکن است که تجارت شما به یک برنامه عمیق تر که استراتژی هر سیستم عامل را در رویکرد چند کاناله شما مشخص می‌کند ، شدیداً نیاز داشته باشد. وقتی الگویی را پیدا کردید که دوست دارید ، از شما خواسته می‌شود که چه چیزی را پر کنید یا لغو کنید. اطلاعات بیشتر در مورد جایی که بعداً یک الگوی عالی پیدا کنید!

در اینجا بهترین جنبه هایی است که باید در برنامه پروپوزال دیجیتال مارکتینگ خود بگنجانید ، و در پایان چند پاداش اضافه کنید.

بیانیه مأموریت

“چرا” خود را بدانید و آن را به خوبی بدانید. کافی نیست که به‌عنوان LLC ثبت نام کنید و سپس با جریان رو‌به‌رو شوید. اتخاذ این روش احتمالاً به فاجعه ختم می‌شود و احتمالاً در این مسیر خسارت های جانبی به بار می‌آورد. دانستن دلیل وجود مشاغل شما ، منحصر‌به‌فرد بودن و موفقیت در انجام کارها ، هزینه ای دارد. این کار باعث می‌شود ایده‌های بازاریابی شما هدایت شود ، فروش ایجاد کند و در مواقعی که کار با راه اندازی دیجیتال شما کند است ، از پشتیبانی اخلاقی برخوردار شوید.

خلاصه اجرایی

“چه برنامه ای استن؟” اگر نام شما استن است ، پس فشاری نخواهید داشت. این خلاصه باید در چند جمله به هدف تجارت شما ، جایی که هستید و مکانی که می‌خواهید پاسخ دهد. این خلاصه می‌تواند سیال باشد و به مرور تغییر کند! شما برای همیشه در این امر قفل نشده اید ، اما ایده‌آل آن است که مغز خود را آموزش دهید تا در سفر خود به‌عنوان صاحب مشاغل ، این سوالات را اغلب بپرسد.

بیانیه اهداف تجاری

این فرصت شما است تا تمام ایده‌ها و اهداف تجاری خود را برای کمپین مارکتینگ چند کاناله خود داشته باشید و آن‌ها را در اهداف مارکتینگ قابل پیگیری قرار دهید. ممکن است بخواهید هر هدف را به کانال مشخص شده آن تقسیم کنید.

به‌عنوان مثال ، نوشتن اینکه کسب‌و‌کار شما “امیدوار است در این سه ماه فروش خود را 25٪ افزایش دهد” یک هدف قابل احترام است ، اما چگونه آن را محقق خواهید کرد؟

کدام کانال های کارگتینگ قصد دارند این اتفاق را رقم بزنند؟ آیا این یک هدف کلی است؟ آیا این هدف را گسترش داده و از طریق Pinterest ، Facebook Messenger ، ترافیک وب سایت و سایر منابع 5٪ فروش خواهید داشت؟

اینجا است که شاخص های عملکرد کلیدی (KPI) وارد می‌شوند. سایت تجارت الکترونیک شما باید KPI ها را به هر کانال اختصاص داده باشد ، در غیر این صورت نمی دانید کدام استراتژی های دیجیتال مارکتینگ کار می‌کنند و کدام یک باید رها شوند.

وضعیت خود را تحلیل کنید (صادقانه بگویم)

این بیت مربوط به ایجاد رویا یا تعیین پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای تجارت شما نیست. تجزیه و تحلیل وضعیت شما جایی است که استارتاپ شما در حال حاضر است. حاشیه سود شما در این لحظه چگونه است؟ شما همچنین می‌توانید وضعیت خود را با پیش‌بینی محل کار خود در طی 2 تا 5 سال تجزیه و تحلیل کنید. به یاد داشته باشید که پیش‌بینی ها و اهداف کسب‌و‌کار شما باید بر اساس مکانی که در حال حاضر کسب‌و‌کار شما قرار دارد انجام شود.

READ  گوگل مارکتینگ: 3 مرحله برای تسلط بر تبلیغات دیجیتال

پایگاه مشتری را هدف قرار دهید

کسب‌و‌کار شما فروش را به چه کسی تبدیل کرده است؟ آیا اطلاعات جمعیتی خاصی وجود دارد که محصول یا خدمات شما برای آن منظور شود؟ تا حد ممکن دقیق باشید. بازاریابی با دامنه سنی 8 تا 100 سال نتایج چشمگیری نخواهد داشت (مگر اینکه LEGO باشید ، در این صورت از هرگونه قانون بازاریابی مصون هستید).

برای کشف مشخصات مربوط به اطلاعات جمعیتی مخاطب خود ، ممکن است مجبور شوید کمی تحقیق کنید تا از مخاطبان رقیب خود مطلع شوید.

پیشنهاد فروش منحصر‌به‌فرد (USP)

پیشنهاد منحصر‌به‌فرد فروش شما (USP) اساساً قولی است که شما از طریق تاکتیک های مارکتینگ خود به مشتریان می دهید تا از رقابت دور شوید. شاید شما قول دهید که همیشه حمل‌و‌نقل ثابت را ارائه دهید یا درصدی از فروش به یک سازمان غیر انتفاعی برود. این باعث ترغیب مردم به خرید با استارتاپ دیجیتالی شما می‌شود.

در واقع ، USP شما واقعاً لازم نیست بیش از یک یا دو جمله در مورد مزایایی که به مشتریان ارائه می دهید باشد. تا جایی که می‌توانید آن را واضح و روشن بیان کنید.

شخصیت های خریدار ایجاد کنید

این یک روش خارق‌العاده برای جلو افتادن در رقابت مارکتینگ است. مخاطبان هدف خود را به‌عنوان یک کل در نظر بگیرید و سپس آن‌ها را در بخشهای مختلف جمعیتی تقسیم کنید. بله ، ممکن است تجارت جعبه اشتراک دسر شما زنان 28-35 ساله را هدف قرار دهد ، اما شخصیت هایی وجود دارد که می‌توانید در آن ایجاد کنید. به‌عنوان مثال شخصیت خریدار می‌تواند:

یک حرفه‌ای مجرد که در یک شهر بزرگ شهری زندگی می‌کند. او برای خانه بودن بعد از یک روز طولانی ارزش زیادی قائل است و تقریباً به‌طور انحصاری چیزهایی را به آپارتمان خود تحویل می‌دهد – از جمله جعبه اشتراک کیت غذا. او دوست دارد غذاهای شیرین را وقتی با آن‌ها دوست می‌شوند با آن‌ها به اشتراک بگذارد ، اما هرگز احساس نمی‌کند که به فروشگاه بروید. او راحتی و سازگاری می‌خواهد. او طرفدار مشاغل تجارت الکترونیکی نیست که خرید را دشوار کنند.

هر شخصیت خریدار را به‌گونه‌ای ایجاد کنید که گویی افراد واقعی هستند (زیرا چنین هستند!). سپس پیروزی ها و ناامیدی های آن‌ها را طی کنید.

طرح توزیع و تبلیغات

اینجا محتوا است. چگونه مطالب خود را چند بار ارسال می‌کنید؟ آیا مشتریان قرار است شما را در تمام رسانه های اجتماعی ببینند یا شما در وهله اول روی سایر راه‌ها مانند ارتقا business کسب‌و‌کار خود از طریق حضور مهمان در پادکست ها یا پست های وبلاگ تمرکز خواهید کرد؟ یک برنامه عملی برای ارسال ایمیل و ارسال در شبکه‌های اجتماعی ایجاد کنید. مشتریان متوجه روند ارسال می‌شوند و در آن روزها / زمان ها به‌دنبال شما می گردند.

READ  آموزش مارکتینگ به زبان ساده

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای استارتاپ ها

پروپوزال دیجیتال مارکتینگ شما به چند سؤال مهم پاسخ خواهد داد:

  • چگونه می‌توانید به سایت خود ترافیک ایجاد کنید؟
  • چه کلمات کلیدی را هدف قرار خواهید داد؟
  • از چه محتوایی برای جذب مخاطب خود استفاده خواهید کرد؟
  • چگونه تجربه آنلاین مشتری ایجاد می‌کنید؟

…و خیلی بیشتر.

با استفاده از شخصیت مشتری که ایجاد کرده‌اید ، شروع به شناسایی چگونگی احتمال یافتن مشتری به‌صورت آنلاین و ایجاد یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ می‌کنید که به وب سایت شما مراجعه می‌کند. از آنجا ، می‌توانید پروپوزال تجزیه و تحلیل کنید که چگونه می‌توانید آن ترافیک را به مشتری تبدیل کنید.

اجرا

اکنون که پروپوزال دیجیتال مارکتینگ خود را کسب کرده‌اید ، ممکن است کمی طاقت فرسا باشد که باید به مرحله بعدی بروید. غرق شدن در این ایده که همه کارها باید فوراً انجام شوند نیز می‌تواند آسان باشد.

برای جلوگیری از فرسودگی شغلی اجرای استراتژی بازاریابی ، با تمرکز هم‌زمان روی یک منطقه شروع کنید. اگر آموخته اید که بخش عمده‌ای از مخاطبان شما از طریق بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی تأمین می‌شوند ، کار خود را با اختصاص هزینه های خرید و تلاش خود در یک کانال اجتماعی هم‌زمان شروع کنید. در غیر این صورت ، شما با داشتن بسیاری از کانال های مختلف بازاریابی و ابتکار عمل در حال انجام هستید اما نتایج کمتری را مشاهده می‌کنید.

برای کمک ، تهیه یک تقویم بازاریابی را در نظر داشته باشید تا وقتی تصمیم به اجرای هر ماه اعدام پیش رو دارید ، برنامه ای در پیش داشته باشید.

غذاهای کلیدی

شاید از خود بپرسید که از کجا می‌توانید الگویی برای پروپوزال دیجیتال مارکتینگ خود پیدا کنید. پاسخ ساده این است که تقریباً در هر مکانی می‌توان آن را یافت. یک جستجوی ساده شما را به گزینه‌های متنوعی می‌رساند. استارتاپ دیجیتالی شما احتمالاً نیازهای منحصر به فردی دارد ، اما ما قول می دهیم که همچنان قادر خواهید بود بهترین الگوی استراتژی بازاریابی را برای تیم خود پیدا کنید. چند موردی که ممکن است بخواهید نگاهی بیندازید شامل Growthink ، Monday و Aha !.

در برنامه‌ریزی خود مشخص باشید و از طرح بازاریابی خود به‌عنوان فرمان خود در فصل بعدی تجارت خود استفاده کنید. شما می‌توانید در صورت لزوم اصلاح کرده و حتی با رشد استارتاپ خود تلاش‌های بازاریابی خود را گسترش دهید! تنها برنامه ضعیف برنامه ای است که شما هرگز نمی سازید.

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.