مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

31 بهترین نکته پروفایل لینکدین برای جویندگان کار به روش مهران فره راز

23 نوامبر 2021

لینکدین (به انگلیسی: LinkedIn) (تلفظ: ‎/lɪŋktˈɪn/‎) یک سرویس شبکهٔ اجتماعی تجاری و اشتغال‌محور آمریکایی است که از طریق وب سایت‌ها و برنامه‌های تلفن همراه فعالیت می‌کند.

مهم‌ترین ابزار برای جوینده کار چیست؟

شما احتمالا رزومه و شبکه ارتباطی خود را بیان کرده‌اید. اما در مورد پلتفرمی که آن‌ها را ترکیب می‌کند چطور؟ LinkedIn به شما این امکان را می‌دهد که تجربیات، مهارت‌ها و صلاحیت‌های خود را با کارفرمایان آینده به اشتراک بگذارید و در عین حال به شما این امکان را می‌دهد که با شبکه خود ارتباط برقرار کنید و برند خود را به عنوان یک حرفه‌ای رشد دهید.

این می‌تواند برای جوینده شغل به اندازه یک رزومه خوب نوشته شده مهم باشد. وقتی به دنبال شغل جدیدی می‌گردید، به گفته مربی شغلی Muse، ینا Viviano dunay، ” مکانی است که باید بیشتر وقت خود را در آن بگذرانید.”
جردن هالت، مشاور شغلی که به دانشجویان در لینکدین و دیگر موضوعات شغلی مشاوره می‌دهد، می‌گوید: اطلاعات بسیار زیادی وجود دارد که می‌توانید در رزومه خود جای دهید. اما وب سایت شما بسیار کم‌تر محدود است.

هالت می‌گوید: و حتی اگر شما به طور فعال به دنبال یک نقش جدید نباشید، اکثریت قریب به اتفاق استخدام‌کننده‌ها از لینکداین به عنوان یک ابزار منبع یابی برای پیدا کردن کاندیدهایی برای پر کردن مشاغل خود استفاده می‌کنند.

بنابراین حفظ پروفایل لینکدین خود می‌تواند به شما این امکان را بدهد که یک فرصت شغلی جدید به دست آورید. علاوه بر این، لینکدین به روز می‌تواند به مشتریان احتمالی و یا افرادی با دیگر فرصت‌های حرفه‌ای که شما را پیدا می‌کنند، کمک کند.
در اینجا ۳۱ نکته از لینکدین که مورد حمایت متخصصان است برای جویندگان کار از ایجاد یک پروفایل که به شما کمک خواهد کرد شغل بعدی خود را پیدا کنید و یا توسط استخدام کنندگان مورد توجه قرار بگیرید تا خودتان را به عنوان یک متخصص در زمینه کاریتان معرفی کنید، آورده شده‌است.

نکات کلی برای مجموعه تنظیمات LinkedIn شما

۱. از لینکدین خود برای گفتن یک داستان و ساخت برند شخصی خود استفاده کنید

دانی می‌گوید: وقتی در حال ساخت پروفایل لینکدین خود هستید، باید در مورد برند شخصی خود فکر کنید. تو کی هستی و چی می خوای بدونی؟ چه چیزی شما را از هم سن و سالانتان در حوزه کاریتان جدا می‌کند؟ زمانی که برند شخصی خود را بشناسید، می‌توانید آن را در پروفایل LinkedIn خود بیان کنید.
مربی حرفه‌ای Muse، هیتر یوروفسکی می‌گوید: ” لینکدین شما فرصتی برای ارائه یک روایت گسترده‌تر در مورد نقاط قوت و سبک کاری شماست.

” شما فضای بیشتری [‏ نسبت به رزومه خود ]‏ برای نشان دادن طیف گسترده‌ای از تجربیات و مهارت‌ها دارید که به معنی شانس بیشتر برای این است که چیزی در پروفایل شما وجود داشته باشد که بیننده با آن ارتباط برقرار کند. این ارتباط در جستجوی شغل کلیدی است.”

۲. مخاطب خود را بشناسید

همانطور که پروفایل خود را تهیه می‌کنید، به این فکر کنید که چه کسی آن را مطالعه خواهد کرد و احتمالا متخصصان و استخدام کنندگان دیگری در حوزه کاری شما خواهند بود.

این افراد به طور خاص می‌خواهند چه چیزی را در یک کاندیدای کار ببینند؟ آیا مهارت‌های فنی خاصی از همه مهم‌تر هستند؟ یا تجربیات یا ویژگی‌های خاصی؟
برای کمک به درک پاسخ این سوالات، روند مشابهی را با آنچه که در زمان نوشتن و یا هماهنگ کردن رزومه خود انجام می‌دهید، دنبال کنید. دانی می‌گوید: چند توصیف شغلی برای نوع شغلی که دارید یا می‌خواهید داشته باشید، ارائه دهید. نگاهی به آنچه که آن‌ها در مورد آن صحبت می‌کنند، موضوعات مشترک، آنچه که به نظر می‌رسد برای این کارفرمایان مهم است، بیندازید.”
به این فکر کنید که چه کلماتی برای شما و تجربه شما به کار می‌روند و از چه کلمات و عبارات خاصی برای توصیف آن‌ها استفاده می‌شود: اینها کلمات کلیدی شما هستند.

این احتمال وجود دارد که استخدام‌کننده‌ها وقتی به دنبال افرادی مثل شما می‌گردند، به دنبال چه چیزی می‌گردند. به عنوان مثال، شاید بسیاری از شرکت‌هایی که شما به آن‌ها علاقه دارید به دنبال یک برنامه‌نویس ماهر در JavaScript یا یک بازاریاب دیجیتال با تجربه در کنار هم قرار دادن وب سایت‌ها باشند.

Hlet می‌گوید، اگر در حال کش‌مکش هستید، به دنبال افرادی بگردید که شغلی که می‌خواهید را داشته باشند، و ببینید که آن‌ها چه مهارت‌ها و تجربیاتی را بر پروفایل خود تاکید می‌کنند.

۳. کار با کلمات کلیدی در سراسر مجموعه تنظیمات خود

زمانی که کلمات کلیدی خود را یاد گرفتید، آن‌ها را در سرتیتر، خلاصه، تجربه، مهارت‌ها و هر جای دیگر قرار دهید. هالت می‌گوید: اما زیاده‌روی نکن. دقت کنید که کلمات کلیدی با بقیه نوشته‌هایتان جاری می‌شوند و فقط فشرده نمی‌شوند. و قطعا فقط “کلمات کلیدی” را در بخش “درباره” خود بنویسید و یک لیست بدون زمینه را در آن بگنجانید.

۴. اما از کلمات قصار اجتناب کنید

کلمات زیبا کلماتی هستند که شما همیشه در لینکداین و توصیف شغل می‌بینید، اما لزوما چیز زیادی در مورد یک فرد نمی‌گویند. به “نوآور”، “محرک”، “سخت کوش”، “موثر”، “موفق” و “با انگیزه” فکر کنید. (‏هیچ‌کس نمی‌خواهد در لینکدین اعتراف کند که آن‌ها سخت کوش نیستند.)
از خودتان بپرسید آیا یک کلمه کلیدی یا عبارت ممکن به زمینه بیشتری نیاز دارد تا معنی پیدا کند. اگر کسی نزد شما آمد و به شما گفت که آن‌ها “موثر” یا “نوآور” هستند، احتمالا فکر می‌کنید، ” در چه چیزی؟ که به نظر بهتر میاد؟ موفق و سخت کوش، موفق و سخت کوش صاحب حساب fintech، یا مدیر حساب SaaS که بیش از ۱۰ میلیون دلار در تجارت جدید برای شرکت‌های مختلف در زمینه فن‌آوری جدید به ارمغان آورده‌است؟

۵. مجموعه تنظیمات خود را کامل کنید

یوروسکی می‌گوید: ” الگوریتم لینکدین به کاربرانی با پروفایل های کامل پاداش می‌دهد.” احتمال اینکه در نتایج جستجو با یک پروفایل کامل ظاهر شوید، بسیار بیشتر است.

وب سایت لینکدین  نقاط قوت مختلفی را براساس کامل بودن به پروفایل ها اختصاص می‌دهد، و یک “مزیت بزرگ” بودن در بالاترین نقطه قوت، “آل استار”، به گفته هالت، وجود دارد.
استخدام کنندگان و مدیران استخدام به پروفایل شما نگاه خواهند کرد، چه برای شغل آن‌ها در لینکداین و چه در هر جای دیگر. حلت می‌گوید: ” پروفایل استخوان برهنه تاثیر زیادی ندارد.”

به علاوه، هر بخش فرصتی برای اضافه کردن کلمات کلیدی بیشتر و گفتن یک داستان جذاب است. ” چرا وقتی در جستجوی کار هستید، چنین فرصتی را به دست می‌آورید؟

۶. اما تمرکز بر بخش‌های برتر

استخدام کنندگان مشغول هستند و همچنین اغلب افراد حرفه‌ای. داشتن یک پروفایل کامل مزایای فنی زیادی دارد، اما نمی‌توانید از هر کسی که به صفحه شما می‌رسد انتظار داشته باشید که هر کلمه را بخواند.

باید از اول اونا رو به هم وصل کنی مهم‌ترین مهارت‌ها، تجربیات و ویژگی‌های خود را در پروفایل خود جای دهید. این به این معنی است که عکس جلد، تصویر پروفایل، عنوان، خلاصه، و تجربیات اخیر شما.

مربی شغلی Muse، آیلیس واسرمن می‌گوید، از این میان، تصویر پروفایل و سرتیتر شما از همه مهم‌تر هستند، زیرا اینها تنها دو چیزی هستند که ” مردم قبل از اینکه حتی بر روی پروفایل شما کلیک کنند، می‌بینند.”
بنابراین اگر جایزه بزرگی دریافت کردید و یا گواهی مهمی دریافت کردید، تا زمانی که بخش‌های “شکایت” و “گواهی‌نامه” برای اشاره به آن‌ها ارائه نشود صبر نکنید.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال شبکه های اجتماعی برای فروشگاه های اینترنتی

آن‌ها را تا جایی که مناسب است به یکی از بخش‌های بالای خود اضافه کنید. همین امر برای مهم‌ترین کلمات کلیدی شما نیز صادق است. اجازه ندهید که قابل‌فروش ترین مهارت شما در بخش “مهارت‌های شما به تایید نیاز دارند” دفن شود.

۷. گرفتن یک نشانی اینترنتی سفارشی

زمانی که یک پروفایل ایجاد می‌کنید، لینکدین به طور خودکار یک رشته اعداد را به عنوان یک URL به شما اختصاص می‌دهد.

اما شما می‌توانید (‏و باید)‏یک URL سفارشی را به جای آن تنظیم کنید. واسرمن می‌گوید اطمینان حاصل کنید که به خاطر سپردن و به اشتراک گذاری آدرس تان آسان باشد (‏زیرا باید آن را به اشتراک بگذارید)‏.

اغلب افراد معمولا از نام و حروف اول اسم خود در برخی از فرمتها استفاده می‌کنند، هرچند اگر یک نام عامیانه دارید، ممکن است لازم باشد خلاقیت به خرج دهید یا اعداد را به آن اضافه کنید.

شما همچنین می‌توانید گواهی‌نامه‌های کلیدی مانند CPA (‏حسابدار عمومی تایید شده)‏یا PMP (‏مدیریت پروژه حرفه‌ای)‏را برای بهینه‌سازی پروفایل خود اضافه کنید.

۸. اضافه کردن یک عکس جلد که شما را بازتاب می‌دهد

علامت خالی بالای تصویر پروفایل شما جایی است که عکس جلد شما می‌رود. این اولین چیزی است که روی صفحه شماست، بنابراین شما می‌خواهید تاثیر خوبی با آن داشته باشید.

دان می‌گوید: حداقل، شما باید از یک تصویر بی‌آزار استفاده کنید که به معنی چیزی برای شما باشد، شاید یک منظره از مکان مورد علاقه شما یا چیزی که نشان تجاری شما را نشان می‌دهد.

اما شما همچنین می‌توانید از تصویری از خودتان استفاده کنید که کارتان را انجام می‌دهید و یا یک بنر را با کلمات شخصی کنید. واسرمن می‌گوید: شما می‌توانید آدرس وبسایت شخصی خود، چند مورد از نقاط قوت کلیدی، خدماتی که ارائه می‌دهید، یا حتی یک نقل‌قول معنی‌دار را به آن اضافه کنید. فقط حرفه‌ای رفتار کن
اگر یک دست طراحی یک عکس جلد را می‌خواهید، Canva قالب‌های بنری لینکداین قابل شخصی سازی را دارد. همچنین می‌توانید عکس‌های سهام رایگان را در Unap پیدا کنید تا به عنوان پس‌زمینه یا یک راه تلاش کم‌تر برای رها شدن از کادر خاکستری ساده در بالای صفحه خود استفاده کنید.

۹. یک تصویر پروفایل حرفه‌ای انتخاب کنید

یوروسکی می‌گوید: ” روزه‌ای نیاز به یک هدشات حرفه‌ای برای تصویر پروفایل شما گذشته‌است.” اکنون، آیفون یا اندروید شما یک دوربین وضوح بالا به اندازه کافی برای اطمینان از این که تصویر شما واضح و شارپ است، دارد.

اما تنها به این دلیل که شما به یک تصویر گرفته‌شده توسط یک متخصص نیاز ندارید، به این معنی نیست که عکس شما نباید حرفه‌ای باشد.

تو باید کاملا لباس بپوشی و نه توی مهمونی یا جشن عروسی از هیچ تصویری که در آن باید افراد دیگر را کراپ کنید، استفاده نکنید.
دونای می‌گوید، اگر به یک عکس جدید نیاز دارید، آن را بیش از حد پیچیده نکنید: ” جلوی یک دیوار خالی بروید و یک عکس بگیرید.” شما باید لبخند بزنید و رو به یک منبع نور طبیعی (‏مانند یک پنجره)‏باشید.

دوربین رو ببین یوروسکی می‌گوید: “اگر کسی که پروفایل شما را پیدا می‌کند نتواند چشم‌های شما را ببیند،” اتصال به آن سوی صفحه نمایش دشوار است.” در نهایت، طبق گفته LinkedIn، هدف شما باید این باشد که صورت خود را در هنگام کراپ کردن حدود ۶۰ % تصویر بالا ببرید.

۱۰. عنوانی بنویسید که تکان بخورد

واسرمن می‌گوید: سرتیتر شما تنها عنوان شغل شما نیست. در عوض، از این فضا برای ارتباط دقیق با هسته مرکزی فردی که در یک جمله یا چند عبارت حرفه‌ای هستید، استفاده کنید.

هر چه بیشتر در مورد چیزی که شما را از رقیب جدا می‌کند، دقیق‌تر باشید، بهتر است. دانی می‌گوید: ” مهارت‌های خاصی که می‌خواهید به خاطر آن‌ها شناخته شوید را برجسته کنید.

” واسرمن می‌گوید: ” و سعی کنید چیزی بنویسید که هویت حرفه‌ای شما را در بر بگیرد که شما چه کسی هستید و به کجا می‌خواهید بروید.”
برای مثال: معلم شیمی دارای مجوز NYS متخصص در یادگیری عملی با طرح‌های درسی که ۱۰ سال کار در یک آزمایشگاه تحقیقاتی را به خود اختصاص می‌دهد.

۱۱. شامل یک ورودی شغلی فعلی، حتی زمانی که بیکار هستید

Hlet می‌گوید: زمانی که استخدام کنندگان در LinkedIn جستجو می‌کنند، یکی از اطلاعاتی که پلتفرم برای بازگشت نتایج از آن استفاده می‌کند، موقعیت فعلی شماست و اگر چنین اطلاعاتی ندارید، ممکن است ظاهر نشوید.

بنابراین اگر در حال حاضر کار ندارید، باید موقعیت یا مواضعی که به دنبالش هستید را اضافه کنید (‏به عنوان مثال، هماهنگ‌کننده رسانه‌های اجتماعی / دستیار)‏، اما یک خط را در جایی اضافه کنید که معمولا برای نام شرکت رزرو شده‌است که به وضوح نشان می‌دهد شما می‌گویید استخدام شده‌اید، مانند “جستجوی فرصت جدید” یا مشابه.

۱۲. معرفی خود را کامل کنید

  • فراموش نکنید که بخش‌های کوچک‌تر مقدمه پروفایل خود را در صورت امکان پر کنید. آن‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:
  • نام قبلی: از این بخش استفاده کنید (‏اگر با آن راحت هستید! همچنین می‌توانید نام گذشته خود را انتخاب کنید.
  • نام تلفظ: واسرمن می‌گوید: لینکدین ابتدا این ویژگی را از طریق برنامه تلفن همراه خود معرفی کرد. شما می‌توانید از آن استفاده کنید اگر یک اسم بلند و غیر معمولی و غیر عادی داشته باشید.
  • موقعیت: اگر لینکدین به شما این امکان را می‌دهد، Hlet استفاده از یک منطقه شهری در حومه شهر یا شهرهای کوچک‌تر را توصیه می‌کند تا در جستجوهای بیشتر ظاهر شوید. اگر در حال تغییر مکان هستید، می‌توانید شهر هدف خود را لیست کرده و خلاصه خود را گسترش دهید.
  • صنعت: شما تنها می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید، بنابراین اگر جستجوی خود را محدود به یک صنعت خاص نکنید، می‌توانید در مورد موارد اضافی در خلاصه خود صحبت کنید.
  • اطلاعات تماس: واسرمن می‌گوید: شما باید قطعا آدرس ایمیل خود را به اینجا اضافه کنید تا استخدام‌کننده‌ها بتوانند به شما دسترسی پیدا کنند، اما شماره‌تلفن‌ها و آدرس‌ها برای کسانی که خدمات را در لینکدین می‌فروشند، نسبت به افرادی که به دنبال کار می‌گردند، معمول‌تر هستند. او استفاده از شماره‌تلفن همراه شخصی را توصیه نمی‌کند. زمانی که بحث اضافه کردن پلت فرم‌های رسانه‌های اجتماعی مطرح می‌شود، تنها در صورتی باید آن‌ها را اضافه کنید که حرفه‌ای و مرتبط با کار شما باشند.

    ۱۳. از خلاصه خود عاقلانه استفاده کنید

    هالت می‌گوید بخش خلاصه یا “درباره” شما جایی است که می‌توانید شخصیت خود را نشان دهید و داستان خود را با دیگران به اشتراک بگذارید. و نیازی نیست که پیچیده باشد.
    به این شکل می‌توانید آن را ساختاربندی کنید:

  • خودت رو معرفی کن تو کی هستی به عنوان یه حرفه‌ای و چی کار می‌کنی؟ به سازمان‌هایی که برای آن‌ها کار می‌کنید چه ارزشی می‌دهید؟
  • مهارت‌ها، تجربیات و دستاوردهای کلیدی خود را در فرم پاراگراف و یا یک لیست برجسته نشان دهید.
  • در مورد اینکه کی بیرون کار می‌کنی حرف بزن این اختیاری است، اما شما هرگز نمی‌دانید کدام یک از علایق شما ممکن است با یک استخدام‌کننده، کارفرمای آینده، یا ارتباط حرفه‌ای تشدید شود.
  • با خواننده تماس بگیرید و از او بخواهید با شما ارتباط برقرار کند تا در مورد بازاریابی در حال رشد صحبت کند، در مورد شغل و یا فرصت‌های صحبت با شما تماس بگیرید، و یا هر کاری که در حال حاضر می‌خواهید انجام دهید تا از پروفایل لینکدین خود به دست آورید.

حتی اگر از این ساختار پیروی کنید، راه‌های نامحدودی برای نوشتن خلاصه تان وجود دارد. واسرمن می‌گوید: “بخش” درباره ” بسیار شخصی است.” از فرد اول استفاده کنید و از صحبت کردن در مورد این که واقعا چه چیزی برای شما در زندگی حرفه‌ای مهم است، نترسید.

۱۴. تخصص یا بهترین کار خود را در بخش ویژگی ها نشان دهید

در زیر بخش “درباره”، بخش “Featured” قرار دارد که به شما اجازه می‌دهد تا رسانه‌ها، لینک‌ها، و مقالات لینکدین را به نمایش بگذارید و در بالای پروفایل خود قرار دهید.
واسرمن می‌گوید: اگر شما یک پرتفوی آنلاین دارید، بخش “Featured” یک نقطه عالی و بسیار قابل‌مشاهده برای پیوند به آن است.

۱۵. تجربیات خود را پروموت کنید

Hlet می‌گوید: در حالی که رزومه شما باید برای هر شغل دیگری که درخواست می‌دهید مناسب باشد، پروفایل لینکدین شما باید برای شغلی که در آن کار می‌کنید و یا می‌خواهید در آن کار کنید و نیز برای نقشی که دارید و یا نوع نقشی که به آن امید دارید، مناسب باشد.

در توصیف‌های خود، بر عناصر تجربیات گذشته تان تاکید کنید که بیشتر با انواع مشاغلی که می‌خواهید مرتبط هستند. واسرمن می‌گوید: شما همچنین می‌توانید کاره‌ای داوطلبانه مرتبط یا پروژه‌های مدرسه را هم در بخش تجربه خود و هم در بخش‌های اختصاصی “تجربه داوطلب” و “آموزش و پرورش” در پروفایل خود بگنجانید.

۱۶. از توصیفات موفقیت‌محور قوی استفاده کنید

از برخی جهات می‌توانید به پروفایل لینکدین خود به عنوان رزومه نزدیک شوید: به جای اینکه فقط وظایف شغلی خود را در هر بخش تجربیات ذکر کنید، باید به جزئیات موفقیت‌هایتان دقت کنید.

هر یک از نقاط قوت شما نه تنها باید آنچه را که در شغل قبلی خود انجام دادید، بلکه باید توضیح دهید که چگونه این کار را انجام دادید، نتایج چه بودند، و چگونه بر تیم یا شرکت شما تاثیر گذاشت.

هر زمان که می‌توانید از کلمات کلیدی برای نشان دادن مهارت‌های حیاتی که استفاده می‌کنید و چه زمانی استفاده می‌کنید، استفاده کنید. و تجربیات و دستاوردهای خود را کمی کنید.

اعداد و ارقام به استخدام‌کننده‌ها کمک خواهند کرد که حوزه کاری شما را ببینند و کاری کنند که موفقیت‌های شما بیشتر مشخص شوند.

چه چیزی جذاب‌تر است؟ کسی که می‌گوید در اکسل مهارت دارند، یا کسی که می‌گوید صفحات گسترده اکسل ساخته‌است که از جداول و فیلترهای محوری برای ساده کردن یک فرآیند و نجات شرکت خود ۲۰ + ساعت در ماه استفاده می‌کنند؟

۱۷. پیوندها و رسانه ها را به تجربه کاری خود اضافه کنید

شما می‌توانید لینک‌ها، تصاویر، فیلم‌ها، و فایل‌های موجود در بخش “تجربه” و همچنین بخش “Featured” خود را به مطالب موجود در بخش “تجربه” اضافه کنید.

بنابراین از این به نفع خود استفاده کنید: به وب سایت‌های شرکت خود، پروژه‌هایی که بر روی آن‌ها کار کرده‌اید، مقالات یا گزارش‌هایی که منتشر کرده‌اید، و یا هر چیز دیگری که می‌تواند به استخدام‌کننده‌ها اجازه دهد تا کار شما را با چشمان خود ببینند، متصل شوید.

۱۸. مطمئن شوید که رزومه و لینکدین شما مطابقت دارند

رزومه و لینکدین شما نباید یکسان باشند.

اما موقعیت قبلی شما، شرکت‌ها، مدارک، و مجوزها و گواهی‌نامه‌ها باید با تاریخ مطابقت داشته باشد. هالت می‌گوید: با خودت مخالفت نکن. شما نمی‌خواهید که مدیران را استخدام کنید تا فکر کنند که شما متقلب هستید.

۱۹. مجوزها، گواهینامه‌ها، پروژه‌ها، تجربیات داوطلبانه، دستاوردها یا زبان‌ها را اضافه کنید

در زیر تجربه کاری و تحصیلات فضای اضافی برای نشان دادن پس‌زمینه و توانایی‌های شما وجود دارد. آیا به زبان دیگری مسلط هستید؟

آیا شما جایزه مشهوری را برنده شده‌اید یا مقاله‌ای را برای یک نشریه معروف در حوزه کاری خود نوشته‌اید؟ آیا شما مجوز دارید که در چندین ایالت تمرین کنید؟

اضافه کردن این اطلاعات به پروفایل شما راهی عالی برای نشان دادن این است که چه چیزی شما را منحصر به فرد می‌کند و به شما کمک می‌کند تا در برخی کلمات کلیدی دیگر نیز به دست آورید.

اما به یاد داشته باشید که اگر این مهارت‌ها و تجربیات برای وارد شدن به شغل بعدی شما مهم هستند، باید سعی کنید که آن‌ها را در بخش قبلی نیز کار کنید.

۲۰. مهارت های خود را در همه جا اضافه کنید

مهارت‌های خود را نه تنها در بخش “مهارت‌ها تاییدیه‌های لازم” در تمام پروفایل خود بیان کنید.

همانطور که قبلا ذکر شد، شما باید آن‌ها را در متن بخش تجربه خود قرار دهید، اما مطمئن شوید که مهارت‌های مرتبط و قابل‌فروش شما نیز در خلاصه و سرتیتر شما ظاهر می‌شوند. و حتی باید سعی کنید آن‌ها را وارد توصیه‌های خود کنید (‏بیشتر در زیر)‏.
در بخش “مهارت‌ها تایید مهارت‌های لازم”، شما می‌توانید تا ۵۰ مهارت داشته باشید، اما بینندگان پروفایل تنها می‌توانند سه مهارت برتر شما را ببینند، بنابراین مهم‌ترین مهارت‌ها را برای این شکاف‌ها انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از افراد دیگر در شبکه خود بخواهید که توانایی‌های شما را تضمین کنند.

۲۱. به دنبال توصیه های قوی، مرتبط و اخیر باشید

واسرمن می‌گوید: توصیه‌ها ” واقعا اعتبار حرفه‌ای بودن شما را افزایش می‌دهد.” شما می‌توانید از افرادی که هم‌کاری نزدیکی با آن‌ها دارید بپرسید، اما ” مطمئن شوید که به آن فرد نکات صحبت بدهید که به شکل‌گیری داستانی که می‌خواهید پروفایل تان تعریف کند کمک می‌کند.

” توصیه‌گر شما باید بداند که اهداف شما برای گام‌های بعدی شغلی شما چیست و چه مهارت‌ها و تجربیاتی برای تاکید بر آن‌ها می‌خواهید. و توصیه‌های خود را جاری نگاه دارید.

یوروسکی تعیین یک یادآوری تقویم برای حفظ توصیه‌های جدید حداقل دو بار در سال را توصیه می‌کند.

۲۲. و در عوض به آنها بدهید

یوروسکی می‌گوید: ” بهترین راه برای گرفتن توصیه این است که یک پیشنهاد بدهید.” اگر توصیه‌ای برای یکی از همکاران خود بنویسید، آن‌ها به احتمال زیاد لطف شما را جبران خواهند کرد. به علاوه، خوب است که به افراد حاضر در شبکه خود کمک کنید.

۲۳. بخش “علائق” خود را فراموش نکنید

یوروسکی می‌گوید، بخش “منافع” در انتهای پروفایل شما اغلب نادیده گرفته می‌شود، اما این راز است که مطالب جالب و قابل اشتراک گذاری را در خوراک لینکدین خود وارد کنید.

LinkedIn در مورد موضوعاتی که در بخش “منافع” شما قرار دارند به شما نشان خواهد داد و می‌توانید آن‌ها را به اشتراک بگذارید و در مورد این پست‌ها نظر دهید، یا از آن‌ها برای پیدا کردن افراد حرفه‌ای دیگری که می‌خواهید با آن‌ها ارتباط برقرار کنید، استفاده کنید.

نکاتی برای استفاده از مجموعه تنظیمات خود

۲۴. مراقب تنظیمات نمایه خود باشید

اگر در جستجوی کار هستید، می‌توانید تنظیمات پروفایل خود را تنظیم کنید تا به استخدام‌کننده‌ها نشان دهید که برای کار باز هستید.

و اگر شما لزوما نمی‌خواهید که کارفرمای فعلی شما در مورد آن بداند، می‌توانید تنظیمات خود را بیشتر اصلاح کنید تا این اطلاعات را از هر کسی که در همان شرکت شما کار می‌کند، پنهان کنید.

هالت می‌گوید: شما همچنین می‌توانید کنترل کنید که چه کسی به روز رسانی های شما را می‌بیند.

۲۵. لینکدین خود را در رزومه خود پیوند دهید

هالوو می‌گوید: بعد از این که همه این کارها را در پروفایل لینکدین خود قرار دادید، فراموش نکنید که افراد را به سمت آن هدایت کنید.

شما می‌توانید آدرس خود را به رزومه تان اضافه کنید و حتی آن را به هم لینک کنید تا هر کسی که رزومه شما را بر روی یک کامپیوتر می‌خواند بتواند بلافاصله اطلاعات بیشتری در مورد این که چرا شما یک کاندید خوب هستید، به دست آورد.

۲۶. یک کاربر فعال شوید

هنگامی که مجموعه تنظیمات شما تمام شد، تا زمانی که برای یک شغل درخواست شغل نداده اید، نمی‌توانید لینکدین را رها کنید: شما باید یک کاربر فعال باشید.

هملت می‌گوید: ” این راه شماره یک شماست که می‌توانید موفقیت‌های بیشتری را در لینکدین ببینید.” در یک سال پس از اینکه او به طور فعال شروع به اظهار نظر در مورد پست‌ها، مشارکت با دیگر کاربران، و نوشتن محتوا در لینکداین کرد، اجازه دهید شاهد افزایش ۶۰۰ درصدی در پیروان و ارتباطات و افزایش ۱۰۰۰ درصدی در نظرات پروفایل باشیم.

استفاده عملی از LinkedIn به شما کمک خواهد کرد که شبکه خود را رشد دهید، برای شبکه فعلی خود بیشتر دیده شوید و در مورد نقش، حوزه کاری و فرصت‌های احتمالی خود بیشتر یاد بگیرید.

۲۷. درخواست اتصالات (و این کار را متفکرانه انجام دهید)

دانی می‌گوید: ” بخش مورد علاقه من در مورد لینکدین این است که این مکان، مکان شماره یک برای برقراری ارتباط است.”

شما می‌توانید با برقراری ارتباط با افرادی که می‌شناسید، شبکه حرفه‌ای خود را به صورت آنلاین راه‌اندازی کنید، اما همچنین می‌توانید از افرادی که نمی‌شناسید، درخواست برقراری ارتباط کنید.

ابزار دانش آموختگان لینکدین (‏زیر برگه “آلومینی” در پروفایل مدرسه تان)‏می‌تواند به شما کمک کند تا متخصصان دیگری را پیدا کنید که برای مثال به کالج شما رفته‌اند.

یا ممکن است بخواهید با افرادی که در شرکت‌ها یا مشاغلی که به آن‌ها علاقه دارید کار می‌کنند ارتباط برقرار کنید. واسرمن می‌گوید: شما حتی می‌توانید با جستجوی کلمات کلیدی در نوار جستجو مانند “بازاریاب محصول” یا حتی “درون‌گرا” به دنبال افراد بگردید.
ویوانو می‌گوید: مهم نیست که می‌خواهید با چه کسی ارتباط برقرار کنید، شامل یک پیام، و “شخصی سازی کنید، شخصی شوید، شخصی شوید”.

به آنچه که آن‌ها در پروفایل خود دارند توجه کنید و در مورد آنچه که می‌خواهید از ارتباط خارج شوید، بسیار خاص باشید. هم چنین، با وجدان بودن به مردم کمک کنید و شخصا ارتباطات را رد نکنید.
زمانی که با دیگران ارتباط برقرار می‌کنید، می‌توانید مکالمه را ادامه دهید: یک مصاحبه اطلاعاتی ترتیب دهید تا بیشتر در مورد آنچه که یک نفر انجام می‌دهد و یا شرکتی که برای آن کار می‌کنند، و یا درباره پیشرفت‌های جدید در زمینه کاری خود صحبت کنید، بدانید.

همچنین شروع به دیدن یکدیگر در فیدهای خود خواهید کرد تا بتوانید در مورد پست‌ها و به روز رسانی های آن‌ها نظر دهید.

۲۸. فقط شبکه نشوید – از لینکدین برای یادگیری و رشد استفاده کنید

به گفته واسرمن، اغلب افراد می‌دانند که لینکدین یک پلت فرم شبکه سازی است، اما این یک منبع اشتراک دانش نیز هست.

کاربران در مورد آنچه در پست‌ها آموخته‌اند صحبت می‌کنند، که منجر به بحث و گفتگو میان متخصصان می‌شود.

اگر یک پیشرفت جدید در زمینه کاری شما وجود دارد، می‌توانید به شیوه‌ای تعاملی در مورد آن یاد بگیرید تا اینکه فقط آن را به دست آورید، خواهید دید که دیگران چه فکر می‌کنند و می‌توانند به بحث ملحق شوند.
آموزش لینکدین یکی دیگر از ویژگی‌های خوب است که می‌توانید مهارت‌های جدید را یاد بگیرید و آن‌ها را گسترش دهید و دوره‌های کامل شده را مستقیما به پروفایل خود اضافه کنید.

استفاده از مشخصات افرادی که نوع شغل و یا کار در صنعتی که به آن علاقه دارید را دارند، می‌تواند به شما کمک کند تا مشخص کنید که چه دوره‌های دقیقی را می‌خواهید انتخاب کنید و یا حداقل سرنخ‌هایی براساس مهارت‌ها و تجربیات آن‌ها به شما بدهد.

۲۹ . شروع به ارسال کنید

تمام کاربران لینکدین می‌توانند پست و یا حتی مقاله روی پلت فرم بنویسند.

دانی می‌گوید این پست‌ها به شما کمک خواهند کرد تا شهرت خود را به عنوان یک متخصص افزایش دهید.

شما می‌توانید دیدگاه خود را در مورد آنچه که در زمینه کاری شما اتفاق می‌افتد، پست کنید و یا بر روی پیشرفت اخیر صنعت خود حساب کنید، و احتمالا مهارت‌های نوشتن خود را به طور همزمان نشان دهید.

شما حتی می‌توانید مقالات مرتبطی که به صورت آنلاین با آن‌ها برخورد کرده‌اید را به اشتراک بگذارید.

واسرمن می‌گوید، حتی اگر شما یک متخصص جدید یا جدید در رشته کاری خود باشید، “چیزی برای کمک دارید” و سایر کاربران متوجه خواهند شد.
اگر هنوز آماده نوشتن پست خود نیستید، با نظر دادن شروع کنید. علایق مرتبط را در پروفایل خود انتخاب کنید و از متخصصان، رهبران فکری و دیگران در زمینه کاری خود که دوست دارید از آن‌ها چیزی یاد بگیرید، پیروی کنید.

پس با posts در اخبار خود مشغول غذا خوردن باشید. هالت می‌گوید: شما یاد خواهید گرفت، ارتباط به دست خواهید آورد، و ” برای فکر کردن به سمت‌های خود غذا دریافت خواهید کرد.”

۳۰ . به گروه های لینکدین بپیوندید

گروه‌های لینکدین راهی باورنکردنی برای پیدا کردن افراد حرفه‌ای همفکر در شغل و یا حوزه کاری شما هستند. شما می‌توانید موضوعات مرتبط را در یک محیط متمرکزتر بحث کنید و بیشتر در زمینه کاری خود مشغول شوید.

به علاوه، اعضای گروه دیگر مخزن بزرگی از اتصالات احتمالی هستند.

۳۱ . فقط هنگام جستجوی شغل به موقعیت های شغلی توجه نکنید

برای افرادی که به دنبال تغییر شغل از ایجاد روابط با دیگران در زمینه کاری خود نیستند تا مهارت‌های جدیدی یاد بگیرند که در شغل فعلی به شما کمک خواهند کرد، مزایای زیادی برای لینکدین وجود دارد.

به علاوه، یوروفسکی می‌گوید: ” فعال ماندن در لینکدین پس از اینکه نقش جدیدی را به عهده گرفتید و دیگر جستجوی شغلی نیستید، به شما کمک می‌کند جستجوی شغلی بعدی را بسیار ساده‌تر کنید.”

شبکه و برند شخصی خود را قبل از این که نیاز به استفاده از آن برای به دست آوردن شغل بعدی خود داشته باشید، ایجاد کنید. یوروسکی می‌گوید: ” شما همچنین برای افرادی که در شبکه شما هستند، در اوج ذهن باقی خواهید ماند، و زمانی که زمان آن برسد که نقش مناسب بعدی را برای شما پیدا کنید، شگفت‌زده خواهید شد که چه تعداد از مردم در جستجوی شما سرمایه‌گذاری خواهند کرد.”
یوروسکی می‌گوید: ” شما همچنین برای افرادی که در شبکه شما هستند، در اوج ذهن باقی خواهید ماند، و زمانی که زمان آن برسد که نقش مناسب بعدی را برای شما پیدا کنید، شگفت‌زده خواهید شد که چه تعداد از مردم در جستجوی شما سرمایه‌گذاری خواهند کرد.”

READ  پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به روش مهران فره راز
ارسال شده در دیجیتال مارکتینگ, سوشال مدیابرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.