مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

راهنمای نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای مدیران مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

9 نوامبر 2021

برای ایجاد یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ موثر، راهنمای گام به گام زیر را دنبال کنید
پروپوزال دیجیتال مارکتینگ سندی است که اهداف بازاریابی را که توسط یک شرکت دنبال می شود، مشخص می کند. این شامل استراتژی ها، جدول زمانی، کانال ها و بودجه است.

فهرست
چرا داشتن یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
اجزای یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ
چگونه یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ ایجاد کنیم؟
چرا داشتن یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ مهم است؟
اگرچه تنها 37 درصد از بازاریابان اقدامات خود را مستند می کنند، داده ها نشان می دهد که ثبت استراتژی های شما شانس موفقیت کسب و کار را افزایش می دهد. یک طرح دقیق طراحی شده حاوی “نقشه” با دستورالعمل های گام به گام برای دستیابی به اهداف است. در اینجا مزایای اصلی یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای کسب و کار شما آورده شده است.

درک مخاطب هدف. یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به خوبی اندیشیده شده با تحقیق برای تعیین مخاطب هدف شما شروع می شود. با یک مخاطب هدف مشخص، رفتار مشتریان خود را درک خواهید کرد و مدل فروش خود را برای کمک به خرید آنها تنظیم می کنید. با یک مشتری یک زبان صحبت کنید و در طول سفر خریدار کمک واقعی ارائه دهید. نیازهای مخاطبان خود را بهتر بشناسید و راه اندازی محصولات مرتبط را آماده کنید.
استفاده بهینه از منابع داشتن یک برنامه مانع از خرج کردن پول برای چیزهایی می شود که برای تجارت غیر ضروری هستند و قبلا ذکر نشده اند. همچنین می توانید با داشتن مهلت های مشخص در برنامه بازاریابی خود، زمان خود را به درستی مدیریت کنید.
جهت یکسان برای تمام بخش های شرکت. از آنجایی که همه اعضای شرکت شما می توانند به عنوان یک ابزار هماهنگی به طرح دسترسی داشته باشند، به تیم شرکت شما اجازه می دهد تا ارتباط برقرار کرده و بر این اساس در همان جهت حرکت کنند.
بنابراین، یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ شما را به اهداف خود راهنمایی می کند و به شما کمک می کند تا از کسب و کار خود بهره مند شوید. در ادامه به اجزای یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ می پردازیم.

اجزای یک پروپوزال دیجیتال مارکتینگ

  • بازاریابی محتوا
  • بازاریابی ایمیلی
  • تبلیغات
  • بازاریابی موبایلی
  • بازاریابی شهرت
  • بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی
  • بازاریابی ویدیویی
  • بهینه سازی موتور جستجو
  • تجزیه و تحلیل وب

اجزای ارائه شده در اینجا پیام خود را به روش های مختلفی منتقل می کنند. حالا بیایید نگاهی دقیق تر به هر یک از آنها بیندازیم تا بفهمیم چگونه کار می کنند.

بازاریابی محتوا

هدف اصلی بازاریابی محتوا جلب توجه مشتری، آموزش تازه واردان و پرورش سرنخ است. با این استراتژی بازاریابی می توانید مشتریان بالقوه خود را با ارائه محتوای لازم به آنها پرورش داده و آموزش دهید، آنها را از طریق قیف فروش راهنمایی کنید و در نهایت آنها را وادار به انجام یک اقدام مطلوب کنید.

محتوا را می توان در قالب مطالعات موردی، پست های وبلاگ، مقالات، بررسی ها، نظرسنجی ها، مقالات سفید، نقل قول ها، نمودارها، واژه نامه ها، فرهنگ لغت ها، وبینارها، خبرنامه ها، راهنماهای نحوه کار و موارد دیگر ارائه کرد. هدف آن انتقال اطلاعات مهم و آموزش سرنخ ها در مورد محصول شماست. برخی از دلایلی که شرکت ها بازاریابی محتوا را ترجیح می دهند وجود دارد:

  • رشد مخاطب هدف؛
  • سرنخ های جدید؛
  • تعامل بیشتر با مشتری؛
  • مشتریان وفادار بیشتر؛
  • جذب مجدد مشتریان منفعل

بیایید نگاهی به وبینارها به عنوان نوعی بازاریابی محتوا بیندازیم. وبینار رویدادی است که به صورت آنلاین برگزار می شود و شرکت ها را قادر می سازد با مشتریان موجود و بالقوه ارتباط برقرار کنند. بازاریابی وبینار به شما امکان می دهد محتوا را در قالب یک سمینار یا نمایش محصول در زمان واقعی ارائه دهید. امروزه وبینارها برای مجریان مقرون به صرفه و راحت در نظر گرفته می شوند زیرا می توانند از یک مکان به مخاطبان زیادی دست یابند. آنها به جلب توجه بیننده، گرم کردن سرنخ ها، ایجاد تبدیل و همچنین ایجاد سرنخ کمک می کنند.

بازاریابی وبینار

برای حفظ ارتباط با مشتریان، Bain & Company به طور مداوم وبینارهایی را در مورد مسائل مهم برای مشاغل جهانی برگزار می کند. وبینارهای آنها در موضوعات مختلف، مشتریان را از سراسر جهان قادر می سازد تا اطلاعات لازم را دریافت کنند.

بازاریابی ایمیلی

ایمیل یک ابزار بازاریابی ارزشمند است که شامل ارسال محتوای تبلیغاتی برای مشتریان شما می شود. 3.9 میلیارد کاربر روزانه ایمیل، این کانال را به محبوب ترین کانال برای مشاغل تجارت الکترونیک تبدیل کرده است. این به بازاریابان این امکان را می دهد که کمپین های شخصی سازی شده ارسال کنند، مخاطبان خود را تقسیم بندی کنند و محتوای مرتبط را برای آنها ایجاد کنند.

READ  پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای شرکت های حسابداری و حسابداران (مقاله ای که تمامی حسابدار ها باید بخوانند)

شما به راحتی می توانید ایمیل های حرفه ای بدون هیچ گونه مهارت فنی یا کدنویسی ایجاد کنید. متن، ویدئو یا تصاویر را اضافه کنید و آنها را به دلخواه طراحی کنید.

کمپین ایمیلی

با SendPulse، ایجاد یک استراتژی بازاریابی ایمیلی موفق ساده‌تر از چیزی است که فکر می‌کنید. Automation 360 به شما این امکان را می دهد که در پاسخ به اقدامات مشتریان خود به صورت خودکار ایمیل ارسال کنید.

تبلیغات

تبلیغات ابزار قدرتمندی است که به ارتقای کسب و کار شما، یافتن پایگاه مشتری و گسترش جریان های درآمد کمک می کند. تبلیغات اینترنتی مزایای زیادی برای کسب و کار شما دارد، از جمله:

  • به گسترش گسترده مخاطبان متنوع کمک می کند.
  • ترافیک وب سایت شما را افزایش می دهد.
  • اجازه می دهد تا هدف گیری و هدف گیری مجدد.
  • به شما امکان می دهد با استفاده از ابزارهای تحلیل وب، کارایی تلاش های خود را ردیابی کنید.
  • امروزه اینترنت قالب های تبلیغاتی مختلفی را برای دستیابی به مشتریان ارائه می دهد. بنابراین، شناخت انواع تبلیغات موجود در اینترنت بسیار مهم است. در اینجا محبوب ترین انواع آن وجود دارد:
  • تبلیغات رسانه های اجتماعی؛
  • بازاریابی موتورهای جستجو؛
  • بازاریابی ایمیلی؛
  • نمایش تبلیغات؛
  • تبلیغات بومی؛
  • تبلیغات ویدیویی؛
  • فشار وب؛
  • تبلیغات موبایل

بازاریابی موبایلی

بازاریابی موبایلی یک فعالیت تبلیغاتی با هدف تبلیغ محصولات و خدمات از طریق گوشی های هوشمند است. این نوع بازاریابی همچنین شامل بهینه سازی سایت ها، محتوا، صفحات فرود و ایمیل ها است تا فرد بتواند آزادانه از آن در دستگاه های تلفن همراه استفاده کند. آمار می گوید، 80 درصد از کاربران در سال 2019 با استفاده از دستگاه های تلفن همراه اینترنت را مرور کردند.

بازاریابی پیامکی

شرکت ها از بازاریابی پیامکی به عنوان روشی موثر برای تبلیغ محصولات خود استفاده می کنند. در اینجا می توانید ببینید که چگونه Domino’s Pizza از پیامک برای اطلاع رسانی به مشتریان از تخفیف 25 درصدی خود استفاده می کند.

بازاریابی شهرت

بازخورد مصرف کننده هم برای برندها و هم برای مشتریان بالقوه ضروری است. تقریباً از هر 4 مشتری، 3 نفر به برندی اعتماد می کنند که نظرات مثبتی داشته باشد. به همین دلیل است که نظرات آنلاین مثبت برای موفقیت یک برند مهم است. با بازاریابی شهرت، می توانید نظرات مثبت مصرف کنندگان از برند خود را برجسته کنید و تصویر خود را از طریق بازاریابی دیجیتال و کانال های سنتی تقویت کنید. این نوع بازاریابی با هدف افزایش شهرت در بازار و افزایش فروش برند انجام می شود.

بازاریابی از طریق رسانه های اجتماعی

3.5 میلیارد نفر وجود دارند که از رسانه های اجتماعی برای نیازهای مختلف استفاده می کنند که 45 درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند. بازاریابی رسانه های اجتماعی به معنای استفاده از کانال های رسانه های اجتماعی مانند توییتر و فیس بوک، اینستاگرام و پینترست، تامبلر و لینکدین برای ارتباط با مخاطبان است. هدف آن ایجاد یک جامعه برند، افزایش فروش، افزایش ترافیک به وب سایت ها است.

برای رسیدن به اهداف خود از طریق رسانه های اجتماعی، انتشار محتوای مرتبط را فراموش نکنید، به ترجیحات فالوورهای خود توجه کنید و سعی کنید آنها را از راه های مختلفی درگیر کنید. در نهایت، نتایج خود را تجزیه و تحلیل کنید.

می‌توانید از سازنده چت‌بات SendPulse برای ایجاد جریان‌های پاسخ خودکار برای فیس‌بوک مسنجر و تلگرام استفاده کنید. 1.3 میلیارد کاربر مسنجر فیس بوک آن را به یکی از محبوب ترین کانال های ارتباطی تبدیل کرده است. بنابراین، بیایید مراحل ایجاد یک چت بات را طی کنیم:

  1. اگر هنوز حساب SendPulse ندارید، ثبت نام کنید. اگر قبلاً یکی دارید، فقط وارد شوید و به برگه «پیام‌رسان» بروید. سپس روی دکمه “اتصال کانال ها” کلیک کنید.
  2. برای ایجاد اولین ربات خود با فیس بوک وارد شوید.
  3. در چت بات خود مشترک شوید تا بتوانید سیستم را با ارسال پیام ها و کمپین های خودکار برای خود آزمایش کنید.
  4. پیام های خوش آمدگویی را برای ارسال به مشتریان خود تنظیم کنید.
  5. پس از ایجاد یک ماشه، یک جریان خودکار طراحی کنید. هنگام ایجاد یک جریان، می توانید از کلمات محرک، پاسخ های سریع، عناصر ورودی، دکمه ها و موارد دیگر استفاده کنید. پس از اضافه شدن تمام عناصر مورد نیاز، جریان را ذخیره کنید و آن را به ماشه خود پیوند دهید. این راهنمای گام به گام را برای ایجاد یک جریان چت بات خودکار دنبال کنید.

بازاریابی ویدیویی

طبق آمار، 54 درصد از مصرف‌کنندگان ویدیوها را به سایر انواع محتوا از برندها ترجیح می‌دهند. این به این معنی است که اگر می خواهید کسب و کار شما ویروسی شود، باید بازاریابی ویدیویی را امتحان کنید. این به شرکت‌ها کمک می‌کند دستورالعمل‌های گام به گام ارائه دهند، محصولات یا خدمات خود را نشان دهند، رویدادی را نشان دهند، یا اعلامیه‌ای خاص را اعلام کنند و همچنین پشت صحنه را به اشتراک بگذارند.

READ  آموزش نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ به زبان ساده

یوتیوب با بیش از 2 میلیارد کاربر ماهانه، نمونه ای عالی از کانالی است که به طور گسترده برای اشتراک گذاری و تبلیغ محصولات و خدمات استفاده می شود. تبلیغات پیش از پخش بهترین راه برای ارائه محصول شما به مشتریان است.

بهینه سازی موتور جستجو

سئو در مورد بهینه سازی سایت شما و بهبود ترافیک ارگانیک است. معمولاً مدیران بازاریابی دیجیتال برای حفظ رتبه های بالا به لینک های متقابل و بک لینک ها، کلمات کلیدی و محتوای منحصر به فرد توجه می کنند. باعث افزایش دید وب سایت می شود. به یاد داشته باشید، هرچه دید بهتری داشته باشید، مشتریان بیشتری را می توانید جذب کنید.

تجزیه و تحلیل وب

این روشی برای پیگیری فعالیت کاربران در صفحات وب است. شرکت ها را قادر می سازد تا به اطلاعاتی در مورد ترجیحات و رفتارهای مشتریان دسترسی داشته باشند. پلتفرم های تجزیه و تحلیل معمولاً تعداد بازدیدکنندگان و صفحاتی که در این سایت بازدید می کنند، مدت زمان بازدید و موارد دیگر را گزارش می دهند. ابزارهایی مانند Google Analytics، Coremetrics و Adobe Analytics محبوب‌ترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل ترافیک وب‌سایت هستند.

به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس به شما اطلاعاتی در مورد عملکرد سایت شما می دهد. این نرم افزار به شما کمک می کند اطلاعاتی در مورد بازدیدکنندگان سایت دریافت کنید، آنها را بر اساس علایق، سن و جنسیتشان تقسیم بندی کنید. رفتار بازدیدکنندگان و مسیر تبدیل را تجزیه و تحلیل کنید.

در زیر می توانید داشبورد Google Analytics را مشاهده کنید که در آن می توانید اطلاعات زیر را بیابید: جمعیت شناسی (سن و جنسیت)، علایق، جغرافیا (زبان و مکان)، رفتار، فناوری، تلفن همراه، سفارشی و معیار. در بخش زیر می توانید با میانگین سنی بازدیدکنندگان سایت خود آشنا شوید.

تجزیه و تحلیل ترافیک گوگل

امروزه شناخت اجزای یک طرح بازاریابی دیجیتال ضروری است. علاوه بر این، به همان اندازه مهم است که بدانید برای طراحی یک برنامه چه کاری باید انجام دهید.

چگونه یک طرح بازاریابی دیجیتال ایجاد کنیم؟

  1. نام تجاری خود را مشخص کنید
  2. مخاطب را تعریف کنید
  3. اهداف خود را تعیین کنید
  4. استراتژی بازاریابی دیجیتال را انتخاب کنید
  5. بودجه ایجاد کنید
  6. نتایج را ارزیابی کنید
    این راهنمای گام به گام شما را در فرآیند ایجاد یک طرح دیجیتالی سنجیده راهنمایی می کند. 6 مرحله زیر را دنبال کنید.

1. نام تجاری خود را مشخص کنید

برای ایجاد یک برنامه بازاریابی موفق، اول از همه، باید نام تجاری خود را مشخص کنید. این شامل زیر و بم کسب و کار شما برای فروش موثر آن به مشتریان است. در مرحله دوم، باید مزایای شرکت خود را ذکر کنید. این به شما ایده می دهد که چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و به متمایز شدن از رقبا کمک می کند.

همچنین، پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را (USP) ایجاد کنید. تصویر برند شما را تثبیت می کند و باعث می شود مشتریان اعتماد کنند و شما را نسبت به دیگران انتخاب کنند.

2. شخصیت خریدار خود را ایجاد کنید

شخصیت خریدار یک فرد خیالی است که یک مشتری ایده آل را تجسم می کند. این شما را قادر می سازد تا مشتریان بالقوه را هدف قرار دهید و محصولی را توسعه دهید تا بتواند نیازهای مشتریان شما را برآورده کند. برای ایجاد شخصیت خریدار، باید پیشینه مشتریان خود از جمله شغل و خانواده آنها و همچنین اطلاعات جمعیتی مانند جنسیت، سن، موقعیت مکانی و درآمد را بدانید. در حالت ایده آل، شما از علایق و ترجیحات ارتباطی آنها مطلع خواهید شد.

3. اهداف خود را تعیین کنید

قبل از اینکه تصمیم به ورود به بازار بگیرید، مطمئن شوید که اهداف تعیین شده است. اهداف شما وظایف، وسایل، روش های دستیابی به آنها و کانال های ارتباطی شما با مخاطب را مشخص می کند. اطمینان حاصل کنید که هم اهداف بلند مدت و هم اهداف کوتاه مدت تعیین شده اند زیرا به یک اندازه مهم هستند.

شما باید اهداف مرتبط، به موقع، مشخص، قابل اندازه گیری و دست یافتنی را تعیین کنید تا مشخص باشد به چه سمتی بروید. همچنین، پیگیری پیاده سازی و عملکرد شما آسان خواهد بود. به یاد داشته باشید که اگر مشتاق بهبود استراتژی، تاکتیک ها و روش های خود هستید، به طور منظم اهداف را دنبال کنید.

READ  مزایا و خطرات شبکه های اجتماعی

4. یک استراتژی بازاریابی دیجیتال ایجاد کنید

پس از تعیین اهداف، باید در مورد چگونگی دستیابی به آنها فکر کنید. استراتژی بازاریابی دیجیتالی را انتخاب کنید که مناسب شرکت شما باشد. هنگام ایجاد یک برنامه بازاریابی، مهم است که در نظر بگیرید که کدام استراتژی برای دستیابی به خریداران شما بهترین است. بیایید نگاهی دقیق تر به مراحل اصلی ساخت یک استراتژی بازاریابی بیندازیم.

مطمئن شوید که اهدافتان تعریف شده است. از خود بپرسید که با استفاده از این استراتژی می خواهید به چه چیزی برسید. به عنوان مثال، اگر نیاز دارید که ترافیک بیشتری را به وب سایت خود هدایت کنید، واضح است که یک استراتژی سئو برای شما مناسب خواهد بود. سپس، هدف استراتژی خود را به درستی فرموله کنید، به عنوان مثال، افزایش ترافیک به یک صفحه خاص تا 50٪ در 6 ماه. باید مشخص و مشخص باشد.
مخاطبان هدف خود را تجزیه و تحلیل کنید. نکته دومی که باید در نظر بگیرید این است که به چه کسی می خواهید برسید. ایجاد پرسونای خریدار به شما کمک می کند تا مشتری ایده آل خود را به گونه ای به تصویر بکشید که حاوی اطلاعاتی در مورد ترجیحات، رفتار و عادات است. پس از این، اطلاعات به دست آمده به شما کمک می کند کمپین های ایمیل خود را شخصی سازی کنید، تبلیغات نمایشی مرتبط ایجاد کنید و مشتریان خود را تقسیم بندی کنید.
سرنخ ایجاد کنید. این مرحله شامل جمع آوری مشترکین است. این را می توان با استفاده از فرم های اشتراک رایگان SendPulse یا استفاده از رویدادهای آنلاین و آفلاین، حساب های رسانه های اجتماعی، مسابقات، صفحات فرود، نظرسنجی ها، آزمون ها و وب سایت های شریک برای ایجاد لیست انجام داد.
سرنخ های خود را پرورش دهید چت ربات ها، پیامک ها، ایمیل ها و رسانه های اجتماعی به شما کمک می کنند تا سرنخ های خود را به سمت خرید سوق دهید. به سرنخ های خود آموزش دهید و به آنها نشان دهید که چگونه از محصول شما استفاده کنند تا بیشترین بهره را از آن ببرند.
مشتریان خود را حفظ کنید بابت هر خریدی که انجام داده اند از آنها تشکر کنید، بازخورد یا نظرات آنها را در مورد محصول خود بپرسید. شما می توانید مشتریان خود را به چندین روش حفظ کنید: ارائه مطالعات موردی قبلی برای نشان دادن نحوه ارتباط با مخاطبان، تعیین انتظارات، ایجاد نقشه راه برای مشتریان تا از رابطه آنها با کسب و کار شما مطلع شوند. علاوه بر این، می توانید رویدادهای به یاد ماندنی ایجاد کنید، برنامه های وفاداری ایجاد کنید و از مصرف کنندگان بخواهید که به محصولات و خدمات شما امتیاز دهند.
اتوماسیون را راه اندازی کنید. پس از درک اینکه چه چیزی خوب است و چه چیزی خوب نیست، می توانید گردش کار ایمیل را برای پشتیبانی از مشترکین در طول سفر خریدار خود به طور خودکار انجام دهید. همچنین، می‌توانید چت‌بات‌هایی در فیس‌بوک مسنجر و تلگرام ایجاد کنید که به سؤالات متداول پاسخ می‌دهند. همچنین می توانید ارسال پیامک و اعلان های فشار وب را برای مشتریان خود برنامه ریزی کنید. اتوماسیون به شما کمک می کند پول و زمان خود را در کارهای روتین صرفه جویی کنید و آن را به چیزهای مهم تر و خلاقیت اختصاص دهید.

5. بودجه ایجاد کنید

قبل از اجرای استراتژی خود، باید از میزان سرمایه گذاری خود آگاه باشید. یک بودجه خوب به شما کمک می کند تا پول را به درستی توزیع کنید. می توانید بودجه کسب و کار خود را به چند قسمت تقسیم کرده و آنها را به کانال های مختلف هدایت کنید. بفهمید که چقدر مشتاق هستید برای به دست آوردن نتایج مثبت خرج کنید.

شما باید برای سئو، بازاریابی شبکه های اجتماعی و ایمیل، طراحی وب سایت، تبلیغات پولی و غیره پرداخت کنید. SendPulse به کسب و کارهای کوچک کمک می کند تا به صورت رایگان شروع به کار کنند. شما می توانید کمپین های ایمیل ارسال کنید و چت بات ها را بدون هیچ هزینه ای ایجاد کنید.

6. بر عملکرد نظارت کنید

در نهایت، برای اطمینان از اینکه استراتژی درستی را انتخاب کرده اید و موثر است، به طور مداوم عملکرد خود را پیگیری کنید. این به شما کمک می کند مشکلات را پیدا کنید و تاکتیک های خود را در حال حرکت بهبود بخشید. علاوه بر این، شما همچنین باید ترافیک ارگانیک و ویروسی بودن خود را در رسانه های اجتماعی ردیابی کنید.

ارسال شده در تبلیغات, دیجیتال مارکتینگ, سوشال مدیابرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.