مهران فره راز

0 %
مهران فره راز
مشاور مارکتینگ
متخصص فروش
09353637700
  • محل سکونت:
    تهران
  • شهر:
    تهران
  • سن:
    36
فرانسوی
انگلیسی
ترکی استانبولی
مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ
فروش
تولید محتوا
خدمات پس از فروش و امور مشتریان
سوشال مدیا
روابط عمومی
رسانه
سئو
ووردپرس
  • وورد
  • اکسل
  • پاورپوینت
  • پرزی
  • ووردپرس
  • فتوشاپ

راهنمای نوشتن پروپوزال طراحی وب سایت

20 آوریل 2021

نوشتن پروپوزال طراحی وب سایت یک فرایند خسته کننده و یکنواخت است. کار زیادی است که ، در پایان ، ممکن است خیلی زیاد نباشد.

شما ، مانند اکثر افراد خلاق ، احتمالاً ترجیح می دهید که زمان واقعی را صرف کار کنید تا اینکه از طریق کانال های فروش چشم انداز را فشار دهید. اما اگر وقت خود را برای کار روی پیشنهاد‌ها خود اختصاص ندهید ، پس شما و تجارت شما دچار مشکل خواهد شد.

شما به‌عنوان یک طراح ماهر ، بیش از حد قادر به طراحی وب سایت هستید – اما چقدر راحت آن‌ها را می فروشید؟ آیا شما به اندازه کسب‌و‌کار خود برنده هستید؟

پروپوزال پروژه شما می‌تواند عامل شکست یا شکست در پروژه های طراحی فرود باشد ، بنابراین تسلط بر کار بسیار حیاتی است. در این پست ، ما هشت بخشی را که هر طرح طراحی وب سایت باید داشته باشد به شما نشان خواهیم داد و یک الگوی رایگان به شما می دهیم که می‌توانید با استفاده از آن امروز کارهای بیشتری را شروع کنید.

7 بخشی که برای برنده شدن مشتری باید در پروپوزال طراحی وب سایت خود داشته باشید

بیایید وارد این موارد بشویم:

  • معرفی شما
  • ارائه مشکل در حال حل است
  • درمورد راه‌حل خود توضیح دهید
  • ارائه یک نمای کلی پروژه
  • شرح روند خود
  • توضیح مراحل بعدی
  • تحویل هزینه

نکات و ترفندهایی برای ارائه پروپوزال شما

1. معرفی خود

قرار است پیشنهاد‌ها پروژه به مشتریان کمک کند تا بفهمند چه چیزهایی را درگیر خود می‌کنند – نه اینکه آن‌ها را با جزئیات غرق کنند.

مقدمه شما باید (به آرامی) گفتگوهایی را که قبلاً درباره نیازهای مشتری داشته اید ، منعکس کند. اطلاعاتی که می‌خواهید درج کنید عبارت‌اند از:

  • نام مشتری
  • عنوان پروژه (مسئله در حال حل است)
  • نام و عنوان محل تماس شما
  • نام و عنوان شما
  • تاریخ تحویل

در اینجا مثالی از یک بخش معرفی خوب وجود دارد:

آرم ، نام پروژه ، نام مشتری ، نام طراح ، تاریخ. بررسی ، بررسی ، بررسی کنید.

۲. بررسی اجمالی مسئله

بعد از اینکه خودتان را با چشم انداز آشنا کردید ، اولین عنصری که در یک پروپوزال موفق طراحی وب دنبال می‌شود ، بررسی اجمالی مشکل است. مشتری باید این مطلب را بخواند و بداند:

  • مشکلی یا فرصتی برای تجارتشان وجود دارد که از آن استفاده نمی کنند.
  • شما درک کامل و عمیقی از مشکلات و نیازهای آن‌ها دارید.

درک مشکلات اصلی مشتری شما به شما کمک می‌کند هم مسئولیت های خود را تعریف کنید و هم محدوده پروژه را تعیین کنید. انجام این کار به مشتری دلیل می‌دهد که شما و روند شما را باور داشته باشد.

بهترین پروپوزال های طراحی وب پروپوزالی است که نیازها و نیازهای مشتری را در کانون توجه قرار داده و باعث می‌شود مشتری احساس و اعتقاد داشته باشد که می‌توانید مشکلات آن‌ها را برطرف کنید. مثلا:

این چشم انداز را که برایتان مهم است نشان دهید.

۳. بررسی اجمالی راه‌حل

پس از صرف وقت برای تحقیق در مورد تاریخچه شرکت و صحبت با ذینفعان ، باید مشکل آن‌ها را درک کنید و شروع به تدوین راه‌حل کنید. این وظیفه شما است که در مورد مزایای عملکرد طراحی خود توضیح دهید.

با استفاده از زبان تجاری برای توضیح تأثیر مثبت طراحی بر مشکلات آن‌ها ، شما خود را به‌عنوان یک شخصیت اصلی در موفقیت کسب‌و‌کار آینده آن‌ها قرار می دهید. به‌عنوان مثال ، شما می‌توانید با توضیح اینکه چگونه طراحی جدید می‌تواند باعث افزایش درآمد و بهبود مارک تجاری آن‌ها شود ، ارزش را نشان دهید.

نکته: هنگام ارائه ایده‌ها و راه‌حل های بالقوه خود ، سعی کنید گفتگوهایی را که احتمالاً در سازمان آن‌ها وجود دارد پیش‌بینی کنید ، از چه زبانی استفاده می‌کنند و به بخش راه‌حل خود اجازه دهید عمیقاً به دانش شما در مورد مشکل آن‌ها بپردازد. بازگشت به مثال قبلی ما:

این بخش توانایی درک مشکلات احتمالی را درحالی‌که تمام نیازهای آن‌ها را برآورده می‌کند ، نشان می‌دهد.

۴. قابل تحویل

اینجا است که باید دقیقاً آنچه را که به‌عنوان بخشی از پروژه ارائه می دهید ، مشخص کنید.

READ  راهنمای نوشتن پروپوزال دیجیتال مارکتینگ برای مدیران مارکتینگ و دیجیتال مارکتینگ

این بخش مهمی است ، اما بیشتر برای مواردی که شما آن‌ها را مستثنی می‌کنید تا برای مواردی که شامل آن‌ها می شوید. Scope creep یک مشکل رایج در طراحی وب سایت است ، خصوصاً اگر با مشاغل کوچک نسبتاً کم تجربه‌ای کار می‌کنید و تنها با تعیین اهداف و انتظارات روشن می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد.

به‌عنوان مثال ، ممکن است شما موافقت کنید که یک وب سایت برای آن‌ها طراحی کنید اما سپس متوجه شوید که آن‌ها آرم ندارند. چه کار میکنی؟ برای قرار دادن در وب سایت آن‌ها به یک آرم نیاز دارید ، بنابراین آیا آن را طراحی می‌کنید؟

در اینجا یک مثال آورده شده است:

شفاف نگه دارید و پرداخت کنید.

۵. مروری بر روند

هنگامی که به‌طور واضح توضیح دادید که چه مشکلی ، راه‌حل و نتایج قابل ارائه است ، بخش بعدی به‌طور عمیق به اجرا می پردازد و به‌طور خلاصه نحوه ایجاد وب سایت و حل مشکل مشتری را بیان می‌کند.

در این بخش ، می‌خواهید:

  • مراحل مختلف فرایند را مشخص کنید
  • یک جدول زمانی اساسی را مشخص کنید ، بنابراین مشتری می‌داند چه موقع انتظار هر بار تحویل را دارد
  • انتظارات خود از مشتری را مشخص کنید تا آن‌ها بدانند که چه کاری باید انجام دهند و چه زمانی به پروژه کمک می‌کنند تا در مسیر خود قرار بگیرد

روند طراحی و ساخت وب سایت برای هر مشتری متفاوت به نظر می‌رسد و به عوامل مختلفی بستگی دارد. بدترین کاری که می‌توانید انجام دهید این است که قدم خاص مشتری را در طرح کلی خود فراموش کنید و باید انتظارات او را در اواسط پروژه بازگردانید – و به‌طور حتم وقت و هزینه خود را از دست می دهید.

برای کمک به جلوگیری از این امر ، در اینجا فهرستی از مراحل معمول در روند توسعه وب سایت وجود دارد که باید در نظر بگیرید:

  • تحقیق (کاربران ، رقبا و غیره)
  • شبکه سازی
  • نقشه سایت
  • طرح‌های اولیه به‌علاوه هرگونه بازبینی
  • توسعه
  • تنظیم و پیکربندی CMS
  • تست و QA در مرورگرها و دستگاه‌ها
  • آموزش

در اینجا مثالی از یک بخش کامل فرایند آورده شده است:

هیچ سوالی را بی پاسخ و هیچ روندی را بدون توضیح رها نکنید.

۶. هزینه

این بخش آخر اغلب در مواردی است که یک پروپوزال طراحی وب برنده می‌شود – یا گم می‌شود.

قبل از اینکه حتی روی پروپوزال خود کار کنید ، از مشتری خود بپرسید که بودجه کل وی چقدر است. گرچه این می‌تواند ترسناک باشد و شما ممکن است این حس را پیدا کنید که در برخی از خط ها دست اندازی می‌کنید ، اما اینگونه نیست. غیرمعمول نیست که یک مشتری احتمالاً پیشنهاداتی را ارائه دهد که رقمی از پیش تعیین شده در ذهن آن‌ها باشد.

بحث در مورد بودجه احتمالی در فضای باز قبل از ایجاد پروپوزال ، سناریوی مثبتی برای هر دوی شما است. این مکالمه به آن‌ها کمک می‌کند تا بودجه ای را برای پروژه تهیه کنند و همچنین به شما اطلاع می‌دهد که آیا پروژه قبل از تلاش در تهیه یک پروپوزال ، از نظر اقتصادی برای شما ارزش دارد یا خیر.

درحالی‌که ممکن است یک فالگیر باشید و بودجه آن‌ها را حدس بزنید ، اما بیشتر اوقات پیش می روید و کاملاً خود را از کار خارج می‌کنید. یا آنقدر خود را به‌شدت کمبود خواهید کرد که یک تن پول به جا می گذارید.

هنگامی که بودجه مشتری را دریافت کردید ، پروپوزال شما در زمینه طراحی وب باید تفکیک هزینه ها را به روشی واضح و مطابق با انتظار شما ارائه دهد.

بستن آن به روندی که طی خواهید کرد اغلب مفید است (مخصوصاً اگر با نرخ ساعتی یا هزینه پروژه ای که براساس ساعت انجام می‌شود هزینه می‌کنید). این موضوع درک چگونگی جمع شدن جنبه های مختلف پروژه و تشکیل کل هزینه را برای چشم اندازها بسیار آسان می‌کند.

READ  نحوه نوشتن پروپوزال تحقیق به روش مهران فره راز

در اینجا یک مثال آورده شده است:

پول خود را درست بگیرید.

شما می‌توانید از ابزارهایی مانند InVision Studio ، InDesign یا حتی فتوشاپ استفاده کنید تا جداول قیمت گذاری زیبا مانند موارد بالا را مسخره کنید ، یا اگر در جایی است که پروپوزال خود را می نویسید ، می‌توانید یک ابزار ابتدایی تر را در Word یا Google Docs ایجاد کنید.

روش دیگر ، ابزارهای پیشنهادی اختصاصی مانند Qwilr ایجاد طرح‌های زیبا قیمت گذاری مانند این را آسان می‌کنند. حتی می‌توانید بخشهای خاص یا موارد خطی را اختیاری قرار دهید تا مشتری شما بتواند انتخاب کند که آیا این افزایش اضافی را می‌خواهند (به‌عنوان مثال ارسال به موتورهای جست‌وجو) ، که می‌تواند به شما کمک کند در هر پروژه کمی بیشتر باشید.

۷. دعوت به عمل

اکنون که تمام اطلاعات موجود است ، از جمله محصولات قابل تحویل ، روند و هزینه ها ، زمان آن فرا رسیده است که چشم انداز را برای اقدامات بعدی بردارید: پذیرفتن پروپوزال خود و شروع پروژه ، t.

در حالت ایده‌آل ، می‌خواهید به آن‌ها راهی بدهید تا فوراً پروپوزال را قبول و از سیستم خارج کنند. اگر پروپوزال خود را به‌صورت PDF ، Word یا Google Doc ارسال می‌کنید ، ممکن است کمی دشوار باشد زیرا در واقع آن‌ها ویژگی‌های پذیرش یا امضای داخلی را ندارند.

برای حل این مشکل می‌توانید یکی از موارد زیر را انجام دهید:

  • از این مشتری بخواهید که ایمیلی برای شما ارسال کند که در آن چیزی مانند “لطفاً ادامه دهید”
  • پیوند به قرارداد (یا توافقنامه الزام آور دیگر) در ابزاری مانند Docusign ، که به آن‌ها امکان پذیرش و امضا را می‌دهد.

متناوباً ، اگر از یک ابزار پیشنهادی اختصاصی استفاده کنید ، به شما این امکان را می‌دهد که پروپوزال را از داخل آن بپذیرد و امضا کند.

در اینجا یک مثال آورده شده است:

مراحل بعدی را با CTA قابل مشاهده روشن کنید.

هر کاری انجام می دهید ، مشتری احتمالی خود را مجبور نکنید که پروپوزال شما را چاپ کند ، آن را امضا کنید ، اسکن کنید و دوباره ارسال کنید. این زمانبر است ، به‌خصوص اگر شخصی دسترسی فوری به چاپگر نداشته باشد ، و تحقیقات نشان می‌دهد که این امر به‌طور چشمگیری زمان لازم برای امضای اسناد را افزایش می‌دهد.

(به‌علاوه ، سازگار با محیط زیست نیست.)

نکات پاداش

پروپوزال خود را به‌عنوان یک صفحه وب ارسال کنید

اگر پیشنهادهای خود را در قالب سندی مانند PDF ارسال می‌کنید ، ممکن است این کار را اشتباه انجام دهید. به هر حال ، PDF در همان دهه Palm Pilot اختراع شد و دیگر نمی توانم تصور کنم که از Palm Pilot استفاده می‌کنید.

با ارسال پروپوزال خود به‌عنوان صفحه وب به‌جای PDF ، از مزایای زیر بهره‌مند می شوید:

  • پاسخگویی: صفحات وب پاسخگو هستند ، به این معنی که در همه دسک تاپ ، رایانه لوحی و دستگاه‌های تلفن همراه عالی به نظر می رسند. با توجه به اینکه اکثر نامه‌های الکترونیکی این روزها در دستگاه‌های تلفن همراه باز می‌شوند ، شما اطمینان می دهید که سرنخ های شما با پروپوزال شما تجربه خوبی دارند.
  • امنیت: صفحات وب نه‌تنها می‌توانند از طریق رمز عبور محافظت شوند بلکه می‌توانید محدودیت های زمانی را نیز اضافه کنید که اطمینان حاصل کند پس از یک تاریخ خاص نمی‌توان پیشنهاد‌ها شما را مشاهده کرد و همچنین محدودیت هایی را مشاهده کرد ، بنابراین فقط تعداد مشخصی از بار مشاهده می‌شود. حتی می‌توانید قبل از مشاهده صفحه با استفاده از آدرس ایمیل کار آن‌ها وارد سیستم شوید تا اطمینان حاصل شود که فقط افراد مناسب آن را می بینند.
  • تعامل: صفحات وب می‌توانند دارای محتوای تعاملی مانند ویدئو ، صدا ، نقشه ، فرم ، صفحه گسترده ، نمونه های اولیه InVision و موارد دیگر در آن‌ها باشند. حتی می‌توانید مواردی مانند ماشین حساب قیمت گذاری را اضافه کنید که به چشم انداز اجازه می‌دهد ببیند قیمت گذاری با اضافه کردن این افزایش اضافی چگونه خواهد بود.
  • قابلیت ردیابی: هر تعاملی که راهنمای شما با یک صفحه وب دارد قابل پیگیری است ، بنابراین می‌توانید ببینید چه زمانی پروپوزال شما را مشاهده می‌کنند ، برای چه مدت ، چه محتوایی را مشاهده می‌کنند ، از کجا مشاهده می‌کنند و موارد دیگر.
  • قابلیت دسترسی: از آنجا که صفحات وب از نشانه گذاری HTML واضح استفاده می‌کنند ، ابزارهای دسترسی مانند صفحه خوان ها می‌توانند بفهمند چه محتوایی در صفحه وجود دارد – به این معنی که 50 میلیون آمریکایی که دارای معلولیت هستند برای دسترسی به پیشنهاد‌ها و اسناد شما مشکلی نخواهند داشت (و شما برنده شدید از دفتر حقوق مدنی بد افتادیم).
  • قابلیت ویرایش: برخلاف PDF ، صفحات وب می‌توانند در هر زمان ویرایش شوند ، حتی پس از ارسال آن به صفحه احتمالی. بنابراین اگر متوجه شوید که اشتباه تایپی انجام داده اید ، می‌توانید سریع وارد شوید و قبل از اینکه کسی متوجه شود آن را تغییر دهید.
READ  نکاتی در مورد پروپوزال مارکتینگ در سال 2021

ابزارهایی مانند Qwilr ایجاد پروپوزال و سایر اسناد فروش و بازاریابی به‌عنوان صفحات وب را آسان می‌کند. شما از رابط WYSIWYG برای افزودن متن ، عکس ، فیلم ، نمونه اولیه و موارد دیگر به پروپوزال خود استفاده می‌کنید و پس از پایان کار ، به‌جای پیوست کردن PDF ، به‌سادگی برای مشتری احتمالی خود پیوند ارسال می‌کنید.

با یک الگو شروع کنید

درست مانند کیت های رابط کاربری و تم های CMS شروع به طراحی و ساخت سایت‌ها می‌کنید ، برخی از الگوهای پیشنهادی طراحی وب سایت عالی وجود دارد ، مانند این یکی از Qwilr ، که می‌تواند به شما در ایجاد یک پروپوزال عالی کمک کند.

آن‌ها دارای محتوای از پیش نوشته شده مانند بخش‌های ذکر شده در بالا ، تصاویر زیبا ، جدول قیمت گذاری و موارد دیگر هستند و می‌توانند مدت زمان ایجاد و ارسال پیشنهاد‌ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

بهترین مطالب خود را بازیافت کنید

به احتمال زیاد در طول زندگی حرفه‌ای خود پیشنهادهای زیادی برای طراحی وب سایت خواهید نوشت ، و منطقی نیست که هر بار از ابتدا شروع کنید.

بنابراین توصیه می کنم یک یا چند مورد زیر را انجام دهید:

  • پیشنهادهایی را که دوست دارید در یک مکان اختصاصی ذخیره کنید: اگر پیشنهادی ایجاد کرده‌اید که فکر می‌کنید مخصوصاً خوب است ، آن را در یک مکان اختصاصی ذخیره کنید نه اینکه فقط آن را در Google Drive یا Dropbox بی نظم خود بگذارید. به این ترتیب ، در صورت نیاز به ایجاد پروپوزال دیگر ، می‌توانید به‌راحتی به آن برگردید ، چند ویرایش انجام دهید و آن را ارسال کنید.
  • بخشهایی را ذخیره کنید که تغییر چندانی ندارید: بخشهای خاصی از پیشنهاد‌ها طراحی وب سایت وجود دارد که از پیشنهادی به پروپوزال دیگر تغییر چندانی نمی کنند. مواردی مانند “درباره ما” و “تیم ما” مثالهای خوبی هستند و اگر “شما” پروژه های مشابه خود را بارها و بارها انجام دهید ، اغلب “هزینه” اغلب می‌تواند کاملاً مشابه باشد. بنابراین مقداری از این محتوای قابل استفاده مجدد را رها کنید ، کمی از پرونده کش رفتن (حتی اگر فقط در Google Doc یا Word Doc باشد) استفاده کنید و سپس می‌توانید در آینده آن را به‌راحتی در نسخه های جدید کپی و جایگذاری کنید.

پروپوزال را میخ بزنید

نوشتن پیشنهاد‌ها برنده طراحی وب می‌تواند باعث اتلاف وقت و منابع شود ، شکی نیست. اما اگر شروع به فکر کردن در مورد پیشنهاد‌ها خود کنید ، انگار که یک کاربر نهایی هستید و تجربه واقعی کاربر در جستجوی فروش خود را بهینه می‌کنید ، می‌توانید تلاش خود را به یک کانال فروش جامد تبدیل کنید.

با صرف کمی وقت و نبوغ ، تجدید نظر در پیشنهاد‌ها طراحی وب می‌تواند سرعت نزدیک شما را به طرز چشمگیری بهبود بخشد. اسناد خود را امروز با بخشهایی که در بالا بحث کردیم تغییر دهید و بسته شدن معاملات را شروع کنید! برای شروع کار ، در اینجا پیوند به یک الگوی پیشنهادی رایگان طراحی وب سایت وجود دارد.

ارسال شده در دیجیتال مارکتینگ, مارکتینگبرچسپ ها:
یک دیدگاه بنویسید
© تمامی حقوق برای مهران فره راز محفوظ است.